Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
(16-Oct-2023, 01:52 PM)ZoefZoef schreef: Ja, hey, ik ga geen lid worden van de NHPV om dat blaadje te lezen :/
Is ook niet verplicht. Je hoeft het niet te lezen.  Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Cygnus
@ZoefZoef, je gaat natuurlijk lid worden omdat je een ligfietser bent, dat je dan ook het blaadje kan lezen is bijzaak.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
(16-Oct-2023, 02:42 PM)Willeke_IGKT schreef: @ZoefZoef, je gaat natuurlijk lid worden omdat je een ligfietser bent, dat je dan ook het blaadje kan lezen is bijzaak.
We kunnen niet op ieders bankrekening en/of in ieders budgetplanning kijken, maar denk wel dat het belangrijk is dat we in stand houden dat ergens niet voor betalen gewoon betekent dat je het niet krijgt. De Ligfiets& is een mooi blad, en het is voor de vereniging ook niet gratis om te maken. 

En dan nu weer over de Snoek? Big Grin
Antwoord }
Ja, terug over de Snoek. 

Orderlijst is aangevuld met die voor de Snoek-L.
Blijkbaar had ik mijn gewenste kleur al eerder doorgegeven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(18-Oct-2023, 02:15 PM)Hoekie schreef: Ja, terug over de Snoek. 

Orderlijst is aangevuld met die voor de Snoek-L.
Blijkbaar had ik mijn gewenste kleur al eerder doorgegeven.
En welke is dat? Het mooie wit?

BTW Wat een hoop gele zeg op de orderlijst.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Wit, RAL9010, inderdaad. Al twijfel ik regelmatig en kom daarna (tot nu toe) weer terug bij wit.

NB Geel is een placeholder voor wie nog niet weet of heeft beslist welke kleur het moet gaan worden.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Deze Questrijder heeft er vorige week woensdag in gereden, eerst een rondje om het blok in de Snoek, toen in de Snoek L.
De Snoek past zuigend, ik ben 1,78. Een rondje was genoeg om te weten dat dit misschien werkt voor een recordpoging maar niet voor praktisch gebruik.
Toen de Snoek L. Die rijdt fijn! Voor een deel "thuis in een Quest", maar veel meer "wat licht, wat snel, wat veel beter dan een Quest!"
De wind was ook die dag best vlagerig. Je merkt zijwind maar hebt er geen last van en tegen de wind in gaat ik er een stuk harder in dan in mijn Quest. Voor mijn gevoel ook sneller dan de Bülk, maar om daar zeker van te zijn zou ik ze rug-aan-rug moeten rijden.
Antwoord }
Welkom op dit forum Heijboer.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Met dat laatste ben je al goed begonnen.

'Rug-aan-rug' bedoel je daarmee direct na elkaar?

Zijn er nog meer opvallendheden of eigenschappen van de Snoek-L die goed, mooi, praktisch, nuttig, enz. of juist twijfelachtig, onafgewerkt, enz. waren?


Ik ben 1.77m (meestal tenminste) en paste ook net/echt niet in de Snoek. Een recordpoging zat er voor mij zelfs niet in. Ik moest mijn schouders naar voren vouwen om er goed in te passen en daardoor kon ik er echt mijn kracht niet in kwijt. Als ik diep wilde inademen, dan moest eigenlijk de body een paar centimeters breder worden. En dat lukte niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
'Rug-aan-rug'is een mooi Anglicisme. "Back to back" - oftewel direct achter elkaar in de verschillende velomobielen rijden, zodat je ze goed kan vergelijken
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb een paar vragen over de Snoek en hoop dat iemand met een Snoek bereid is wat na te meten. Ik ben voorzichtig aan het nadenken over een volgende zelfbouw velomobiel die qua afmetingen meer richting Snoek gaat.

Ik zou graag willen weten hoe lang het omhoog komende stukje is aan de achterbrug. Dus het stukje aluminium wat vanaf de 40x40mm buis omhoog loopt naar het lager en bevestigingspunt. Gemeten vanaf de bovenkant van de buis tot het midden van het lager. Ik vermoed dat het ca 6 cm zal zijn.

Ook mooi om te weten zou zijn hoeveel afstand er is tussen de bodem van de Snoek en het bevestigingspunt van de achterbrug, het draaipunt. Dat is veel lastiger te meten, mogelijk in het midden naast het kettingscherm? Daar vermoed ik dat het ergens richting 10-12 cm zal zijn.

Niet dat ik het nu 1:1 ga nabouwen, maar meer om te checken of ik in de goede richting zit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Zal er de volgende keer dat ik in Dronten ben even voor je naar kijken Jeroen, als je het dan nog niet weet.
Dat gezegd hebbende: Een nieuwe zelfbouw, superleuk! Maar... is het eigenlijk geen idee om eens een ronde te maken langs ICB en Velomobiel.nl, en even proef te rijden met de Snoek L, Tuna en de Bülk? Ze hebben allemaal zo specifiek hun "eigen" dingetjes, waarop je dan een soort cafetariamodel toe kan passen om jouw eigen ontwerp nog beter te maken. En voor zover ik Allert, Theo, Ymte en Peter ken juichen ze huisvlijt allemaal wel toe.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Tijdens de jaarlijks onderhoudsbeurt van mijn Strada, heb ik vandaag een proefrit in de snoek-L gereden.

Dit is een ligfiets waarvan je dezelfde funfactor ervaart, alsof ik ooit de eerste keer on een velomobiel mocht rijden.
De Fun factor ten opzichte van mijn huidige strada is dusdanig groot, dat ik weer vol goede moed er naar uit kijk om te sparen voor deze fiets.
Die fiets stond niet ideaal op lengte afgesproken gesteld, waardoor ik als het ware op een kleuter fietsje fietste, waardoor ik niet ideaal goed kon doortrappen, zoals je dat wel doet op je eigen fiets, ondanks dit gebrek, kon ik toch aardig snel snelheden halen, die ik in mijn strada de laatste 10km fiets in een enthousiaste bui.
Het gemak waarop je snelheid haalt, die met mijn strada toch iedere ochtend behoorlijk meer inspanning kost is een ware sensatie.
Natuurlijk is het gewicht in mijn strada toch een stuk hoger doordat ie altijd de nodige standaard materialen achterin heeft liggen als banden, pomp etc. Die nu niet in deze testfiets lagen, maar het gewicht is behoorlijk lichter en alles loopt nog soepel nieuw.
De draaicirkel is wel enorm en even snel draaien zit er niet meer in, zonder de voetgaten.
Dit kostte me heel veel tijd om gedraaid te komen op een normale weg.

De beleving van het eenvoudig bereiken van hoge snelheid gaf mij een enorme kick!
Dit is een fiets waarmee je weer zeker lang en goed vooruit kunt voor een langere periode.
De opbergruimte rondom is voldoende, vergelijkbaar met de strada. Iets minder zijruimte, maar voldoende voor een bidon en muts.

Maandag weer terug in mijn strada die nu weer wat soepeler rijdt, beter remt met 90mm trommelremmen en hard werken om te sparen voor deze gave fiets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , twilwel
De 'Euforie-factor' heeft zijn werk goed gedaan merk ik.

De volgende keer al je rotzooi van de Strada overpakken in de Snoek-L en dan een echte proefrit van een paar uur gaan rijden.

Kijken hoe hard het dan gaat en of de aanschaf doorgaat.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Als ik GerDilven was zou ik bij de buren ook even de Tuna gaan proberen. Waardige opvolger van de Strada als je het mij vraagt, de Snoek L is super maar ook een hele andere machine.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Oct-2023, 10:50 PM)365cycle schreef: Als ik GerDilven was zou ik bij de buren ook even de Tuna gaan proberen. Waardige opvolger van de Strada als je het mij vraagt, de Snoek L is super maar ook een hele andere machine.

Een velomobiel is het slechtst te benoemen als machine. 
Er hangt geen stekker aan. 
Er zit geen motor in.
Het is een slimme uitvoering van allerlei techniek gecombineerd in 1 uitvoering.
Maar een machine zouden we op deze site niet mogen benoemen van dit soort complexere fietsen.

Die tuna ligt me niet zo qua techniek en uitvoering. 
Wellicht dat het de vertrouwde opbouw is, waarop velomobiel.nl hun driewielers uitvoeren, dat mij erg aanspreekt.
Toch ben ik ook erg gecharmeerd van de QV en alle technieken die daarin toegepast zijn.

En wellicht zal een tweedehands QV een tussenstap worden, alvorens ooit een tweedehands Snoek-L er zal komen, vrees ik.
Een nieuwe zal het nooit gaan worden, denk ik. Dat vind ik gewoonweg veel te veel geld.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Oct-2023, 11:59 AM)GerDilven schreef:
(28-Oct-2023, 10:50 PM)365cycle schreef: Als ik GerDilven was zou ik bij de buren ook even de Tuna gaan proberen. Waardige opvolger van de Strada als je het mij vraagt, de Snoek L is super maar ook een hele andere machine.



Een velomobiel is het slechtst te benoemen als machine. 

Er hangt geen stekker aan. 

Er zit geen motor in.

Als je velomobiel in de garage staat misschien niet, maar als je ermee rijdt zit er zeker wel een motor in Wink

En volgens de definitie van machine is een velomobiel dat zeker wel. https://www.ensie.nl/anw/machine
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(21-Oct-2023, 06:56 AM)Wim -de roetsende schreef: Welkom op dit forum Heijboer.



Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.

Met dat laatste ben je al goed begonnen.



'Rug-aan-rug' bedoel je daarmee direct na elkaar?



Zijn er nog meer opvallendheden of eigenschappen van de Snoek-L die goed, mooi, praktisch, nuttig, enz. of juist twijfelachtig, onafgewerkt, enz. waren?





Ik ben 1.77m (meestal tenminste) en paste ook net/echt niet in de Snoek. Een recordpoging zat er voor mij zelfs niet in. Ik moest mijn schouders naar voren vouwen om er goed in te passen en daardoor kon ik er echt mijn kracht niet in kwijt. Als ik diep wilde inademen, dan moest eigenlijk de body een paar centimeters breder worden. En dat lukte niet.


Ja, lezen doe ik al jaren, maar het inloggen om te reageren was tot heel recent dan weer net een stap te veel.

'Rug-aan-rug' was inderdaad een onbedoeld "aangenaam anglicisme". Direct na elkaar inderdaad, of zelfs even in de één en dan in de andere en weer terug.

Over goed/mooi/ enzovoorts:
Wat mensen als 'minder' zouden kunnen ervaren is dat de Snoeks niet de gelikte carbonconstructie van de Bülk hebben die het bovendek met de trapasboom verbindt. Voor een Questrijder ziet de aluminium trapasbuis er vertrouwd uit en die dient nu ook heel prettig als luchttoevoer.
Als je houdt van veel ruimte vóór je dan is een Tuna misschien een betere keus maar het is in de Snoek-L ruimer dan in een Bülk.
Van mij zou de stuurstang iets langer mogen zijn (nu zat ik soms met mijn bovenbenen tegen het stuur) maar ik begrijp van Allert dat daar wat aan gedaan wordt.

Instappen gaat wat moeilijker dan in m'n Quest maar makkelijker dan in een DF. Wel moest ik het laatste stukje (ook in de L) mijn schouders even draaien. Maar waar dat in de Snoek maar nét ging, vond ik dat in de Snoek-L niet storend voor dagelijks gebruik.
De vorm van het 'gat', iets lager aan de zijkanten dan in een Quest, vond ik prettig.
De stoel is op dezelfde manier opgehangen als in de Tuna en door middel van 'toeclipsriempjes' makkelijk en snel in hoogte te verstellen. De ophanging aan die riempjes is gelukkig zo dat die niet meteen van de stoel loslaten als je de stoel iets optilt.
Linksachter is voldoende ruimte voor de forens-tas met laptop en lunch e.d., iets minder dan de Quest maar ruim voldoende.

Vergeleken met een Quest (op 40mm voorbanden) is manoeuvreren in de Snoek-L makkelijker, ik kon kleinere bochten draaien (ja, ik moest ergens keren).

Rijden: hobbels en drempels kwamen voor mijn gevoel minder hard door dan in Tuna en Bülk, een beetje vergelijkbaar met mijn Quest.
Met die Quest ben ik erg gelukkig maar sneller gaan met hetzelfde vermogen is natuurlijk altijd nóg leuker.
Al met al werd ik erg blij van de fiets. En ik vind hem van de recente velomobielen de mooiste.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle
In en uit stappen is inderdaad ook wel een lastige met dat kleine instapgaatje.
Ik ben al niet zo lenig, het minivizier raakte ik al bij het instappen.
Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.
En dan weer langs dat wormhol eruit wurmen, gaat niet in 3 seconden.
Dat zal ook zeker niet gemakkelijker worden naarmate ik ouder wordt vrees ik.
Het ontwerp van dat kunststof frame zag er best aardig uit.
Hoewel ik de electrische unit links wat slapjes vond, ten opzichte van een quest/strada/QV.
Hier miste ik ook die 4 schakelaars als in iedere QV.
Gewoon functioneel vrees ik.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Oct-2023, 11:59 AM)GerDilven schreef: Een velomobiel is het slechtst te benoemen als machine. 
Er hangt geen stekker aan. 
Er zit geen motor in.
Zoek voor de aardigheid de definitie van 'machine' eens op in het woordenboek.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Roepers
(29-Oct-2023, 06:41 PM)GerDilven schreef: Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.

Het ontwerp van dat kunststof  frame zag er best aardig uit.

Een paar vragen:
Hoe zet jij je af als er wel voetengaten zijn?
Ik heb met uitstappen nog nooit gebruik gemaakt van de voetengaten. 
Ik zou niet weten hoe dat zou moeten.
Ik zet mijn voet op de 'voetenbrug' en duw mij dan iets omhoog.

Welk kunststof frame bedoel je?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(29-Oct-2023, 11:59 AM)GerDilven schreef: Die tuna ligt me niet zo qua techniek en uitvoering. 
Wellicht dat het de vertrouwde opbouw is, waarop velomobiel.nl hun driewielers uitvoeren, dat mij erg aanspreekt.
Heb je er al in gezeten?

(29-Oct-2023, 11:59 AM)GerDilven schreef: Toch ben ik ook erg gecharmeerd van de QV en alle technieken die daarin toegepast zijn.

En wellicht zal een tweedehands QV een tussenstap worden, alvorens ooit een tweedehands Snoek-L er zal komen, vrees ik.
Klinkt alsof je gewoon wat anders wil? Snoek L en QV zijn twee heel verschillende... Machines Wink

(29-Oct-2023, 06:41 PM)GerDilven schreef: In en uit stappen is inderdaad ook wel een lastige met dat kleine instapgaatje.
Ik ben al niet zo lenig, het minivizier raakte ik al bij het instappen.
Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.
En dan weer langs dat wormhol eruit wurmen, gaat niet in 3 seconden.
Dat zal ook zeker niet gemakkelijker worden naarmate ik ouder wordt vrees ik.
Vergeet QV en de beide Snoekjes. Koop een Milan of een Bülk.
Ik heb overigens de voetengaten nog nooit gebruikt om uit te stappen. Op de brug is verreweg het makkelijkst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , Hoekie
(30-Oct-2023, 01:00 AM)365cycle schreef:
(29-Oct-2023, 11:59 AM)GerDilven schreef: Die tuna ligt me niet zo qua techniek en uitvoering. 
Wellicht dat het de vertrouwde opbouw is, waarop velomobiel.nl hun driewielers uitvoeren, dat mij erg aanspreekt.
Heb je er al in gezeten?

(29-Oct-2023, 11:59 AM)GerDilven schreef: Toch ben ik ook erg gecharmeerd van de QV en alle technieken die daarin toegepast zijn.

En wellicht zal een tweedehands QV een tussenstap worden, alvorens ooit een tweedehands Snoek-L er zal komen, vrees ik.
Klinkt alsof je gewoon wat anders wil? Snoek L en QV zijn twee heel verschillende... Machines Wink

(29-Oct-2023, 06:41 PM)GerDilven schreef: In en uit stappen is inderdaad ook wel een lastige met dat kleine instapgaatje.
Ik ben al niet zo lenig, het minivizier raakte ik al bij het instappen.
Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.
En dan weer langs dat wormhol eruit wurmen, gaat niet in 3 seconden.
Dat zal ook zeker niet gemakkelijker worden naarmate ik ouder wordt vrees ik.
Vergeet QV en de beide Snoekjes. Koop een Milan of een Bülk.
Ik heb overigens de voetengaten nog nooit gebruikt om uit te stappen. Op de brug is verreweg het makkelijkst.

Blijkbaar is mijn gedachten niet de enige.
Een praktijk gevalletje:
Zie op het de advertenties: waarop deze Milan GT rijder, deze fiets te koop aanbiedt.
Daarnaast heeft ie een QV. En is de snoek-L reeds besteld. 
Als je dan een VM verkoopt, gaat de minst leuke eruit lijkt me.

Maar ik ga zeker testrijden en laat me goed informeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(05-Nov-2023, 01:14 PM)GerDilven schreef: Blijkbaar is mijn gedachten niet de enige.
Een praktijk gevalletje:
Zie op het de advertenties: waarop deze Milan GT rijder, deze fiets te koop aanbiedt.
Daarnaast heeft ie een QV. En is de snoek-L reeds besteld. 
Als je dan een VM verkoopt, gaat de minst leuke eruit lijkt me.
Zo werkt het niet. Ik ken AJ behoorlijk goed. De QV is om te kunnen rijden met kind, de andere fiets moet net ruim genoeg en verder zo snel mogelijk zijn. De Snoek L is sneller dan de Milan GT, en tsja, na een paar jaar wil je ook weleens wat anders.

Ik heb nu een Bülk, maar de Milan GT was zeker ook een hele fijne fiets, met een paar kwaliteiten die ik nu moet missen. De Bülk zit dichter bij een SL qua stroomlijn, maar is op de plaatsen waar ik het nodig heb/fijn vind (knieën en schouders) ruimer dan de Milan GT. Daarnaast waren er een aantal dingen die de Bülk wel heeft en de Milan niet had, met nadruk op had; kap met motorvizier bijvoorbeeld.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , GerDilven , Hoekie
(29-Oct-2023, 08:01 PM)Wim -de roetsende schreef:
(29-Oct-2023, 06:41 PM)GerDilven schreef: Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.

Het ontwerp van dat kunststof  frame zag er best aardig uit.

Een paar vragen:
Hoe zet jij je af als er wel voetengaten zijn?
Ik heb met uitstappen nog nooit gebruik gemaakt van de voetengaten. 
Ik zou niet weten hoe dat zou moeten.
Ik zet mijn voet op de 'voetenbrug' en duw mij dan iets omhoog.

Welk kunststof frame bedoel je?

GerDilven, zou je hier nog eens naar willen kijken? Want ik ben toch wel benieuwd.

Misschien moet je toch de GT van AJ gaan testrijden. 
Heeft sowieso een ruime instap. Ik vind het echt ideaal.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(05-Nov-2023, 02:49 PM)Wim -de roetsende schreef:
(29-Oct-2023, 08:01 PM)Wim -de roetsende schreef:
(29-Oct-2023, 06:41 PM)GerDilven schreef: Uitstappen zonder voetgaten is een ramp.
Je kunt je veel moeilijker afzetten.

Het ontwerp van dat kunststof  frame zag er best aardig uit.

Een paar vragen:
Hoe zet jij je af als er wel voetengaten zijn?
Ik heb met uitstappen nog nooit gebruik gemaakt van de voetengaten. 
Ik zou niet weten hoe dat zou moeten.
Ik zet mijn voet op de 'voetenbrug' en duw mij dan iets omhoog.

Welk kunststof frame bedoel je?

GerDilven, zou je hier nog eens naar willen kijken? Want ik ben toch wel benieuwd.

Misschien moet je toch de GT van AJ gaan testrijden. 
Heeft sowieso een ruime instap. Ik vind het echt ideaal.

Wel voetgaten, tot op voorheen:eerst op de vloer en zodra omhoog getild, de voeten op het middenstuk.
Sinds afgelopen week heeft theo een hoeklijn achter het voetgangers gemonteerd aan één zijde. Nu zet ik me hierop af.Dit werkt stukken beter en ik merk dat ik eigenlijk aan de andere kant nu ook wel zo'n hoeklijn wenselijk is.
Omdat ik een pijntje aan mijn biceps heb sinds een half jaar, is dit ter sprake gekomen en heeft Theo hiervoor deze oplossing aangedragen..
Nu zet ik me dus middels de hoeklijn en door mijn ellebogen op de rand af te zetten. Eerder waren dat mijn handen en was het een leuke triceps oefening.
Zodra ik nu op het midden van zitje geraak, kunnen mijn voeten op de brug en duw ik me gemakkelijk omhoog.

Kunststof frame: bij een strada en quest zit in het midden een buis 40x40mm.
Die zie je niet bij de snoek-L, alleen een kunststof middenstuk. Geen idee wat zich daarin bevindt, dat kon ik niet goed zien, want ook die lucht uit dat voorste gat, komt bij het scharnierpunt van het stuurtje er weer uit, dacht ik.

Milan GT: ruime instap:
Ja dat zag ik wel ja. 
Hoe doe je dat dan in de zomer.
Wat kan er dan allemaal snel af en op, bij een zomerse regenbui?

(05-Nov-2023, 01:58 PM)365cycle schreef:
(05-Nov-2023, 01:14 PM)GerDilven schreef: Blijkbaar is mijn gedachten niet de enige.
Een praktijk gevalletje:
Zie op het de advertenties: waarop deze Milan GT rijder, deze fiets te koop aanbiedt.
Daarnaast heeft ie een QV. En is de snoek-L reeds besteld. 
Als je dan een VM verkoopt, gaat de minst leuke eruit lijkt me.
Zo werkt het niet. Ik ken AJ behoorlijk goed. De QV is om te kunnen rijden met kind, de andere fiets moet net ruim genoeg en verder zo snel mogelijk zijn. De Snoek L is sneller dan de Milan GT, en tsja, na een paar jaar wil je ook weleens wat anders.

Ik heb nu een Bülk, maar de Milan GT was zeker ook een hele fijne fiets, met een paar kwaliteiten die ik nu moet missen. De Bülk zit dichter bij een SL qua stroomlijn, maar is op de plaatsen waar ik het nodig heb/fijn vind (knieën en schouders) ruimer dan de Milan GT. Daarnaast waren er een aantal dingen die de Bülk wel heeft en de Milan niet had, met nadruk op had; kap met motorvizier bijvoorbeeld.

Bedank voor je toelichting.
Erg interessant.

Zal er nog eens een nieuwe racekap komen, waarbij de quest+strada een motorvizier heeft?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Als je de GT van Jan overneemt en later toch iets sneller wilt dan neem ik de GT tegen die tijd wel weer van jou over Big Grin
De gehele kap kan volgens mij in delen achterin de fiets gepropt worden, zou er wel een tasje omheen doen om krassen te voorkomen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 25 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Las het toevallig va...ZoefZoef — 07:58 AM
Remlicht schakelaar
Wie heeft er wel e...Raptobrikker — 07:55 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik neem aan dat iede...Wim -de roetsende — 07:30 AM