Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een mooie foto.
Velomobiel kalender waardig  
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1483236
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
(24-Jun-2024, 03:25 PM)Snoek043 schreef:    Het overzicht in de Snoek blijft gewoon top, al heb ik wel spijt van de nacaduct die ik niet heb gekozen (kan ik wel nog laten installeren door velomobiel.nl).  Als het iets warmer wordt, zet ik het vizier al snel een stuk open.  Sommige Duitsers zeiden me dat dit een parachute-effect creëert, maar dat lijkt me overdreven.  De voorzijde van de Snoek is volledig dichtgemaakt met tape (het gedeelte aan de lichten en het grotere gat vooraan).  Vooral als het kouder is, gaf dit al een enorm verschil.  En ik ben ervan overtuigd dat diit een positief effect heeft inzake de snelheid.
Bij mijn Milan GT gaf vizier open of dicht een vrij duidelijk verschil in snelheid (of bij bepaalde snelheid dus in vermogen). Een rem parachute klinkt dramatisch, maar met de klep open ben je de winst van de kap weer kwijt. Ja, zoveel maakt het wel uit! Heb dat in mijn oude Quest ook gemerkt. 

Gaten dichtmaken aan de voorzijde zeg je dat het bij kou en enorm verschil maakte, en dat je ervan overtuigd bent dat het een positief effect heeft op snelheid. Kortom: jouw opmerking over dat hele duidelijke verschil ging over temperatuur en niet over snelheid, begrijp ik. Ja, dat is nogal logisch, dat dat veel uitmaakt. 

Bij mijn QV rij ik in de winter met een dicht voetengatdeksel en zodra het weer boven de 5 graden komt gaat het deksel met gaten er weer terug in (anders heb ik het al heel snel te warm).

(25-Jun-2024, 11:10 AM)Tegelfanaat schreef: Aanleiding was dat ik het deksel voor de 2e keer kwijt was en Eva zei "over een week hebben we en nieuw model ". Kan niet zeggen dat het er minder warm van is geworden, boven de 15 graden rij ik trouwens niet met de kap, hoogstens met de foam cover als ik ook regen verwacht.

Nu onderweg in Noorwegen, 's ochtends 7 graden dan is een warme Snoek met schuimdeksel toch wel lekker... Aan de andere kant, klimmen is dan wel zweten geblazen, zelfs bij 11° en 200W output. Ik kan het schuimdeksel boven mijn knieën kwijt maar dan raken mijn knieën 'm wel. Wat beter bevalt is het deksel achter je nek/hoofd, aerodynamics be damned ?

Ik gebruik die setup ook als pseudo luchtrem bij sommige afdalingen, dan gaat een 9% nog semi-gecontroleerd (totaalgewicht 105kg, 70mm trommels met koelribben van Lutz) maar het houdt niet over. Ook "gewoon" krijg ik de voorwielen niet geblokkeerd trouwens, als ik weer thuis ben ga ik daar toch eens (zelf, en/of door Theo) naar kijken.

[Afbeelding: IMG_2381.jpeg?rlkey=d9ad9mcnq5re6jkqyilq9cco8&raw=1]
Dank je! 
Ik ben blij dat ik voor 90mm trommels gekozen heb, ik wil gewoon altijd knalhard kunnen remmen. De demofiets van vm.nl staat op 70mm trommels en remt geweldig, maar mijn ervaringen met die trommels zijn slecht, ze raken ook eerder slecht (meer/vaker onderhoud nodig)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
De foto is niet meer zichtbaar.
Antwoord }
Bedankt door:
Man wat een foto, dat zou ik ook wel een keertje willen doen!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL #? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(25-Jun-2024, 12:54 PM)Arend-Jan schreef: [quote="Snoek043" pid='49459' dateline='1719235521']
   Het overzicht in de Snoek blijft gewoon top, al heb ik wel spijt van de nacaduct die ik niet heb gekozen (kan ik wel nog laten installeren door velomobiel.nl).  Als het iets warmer wordt, zet ik het vizier al snel een stuk open.  Sommige Duitsers zeiden me dat dit een parachute-effect creëert, maar dat lijkt me overdreven.  De voorzijde van de Snoek is volledig dichtgemaakt met tape (het gedeelte aan de lichten en het grotere gat vooraan).  Vooral als het kouder is, gaf dit al een enorm verschil.  En ik ben ervan overtuigd dat diit een positief effect heeft inzake de snelheid.
Bij mijn Milan GT gaf vizier open of dicht een vrij duidelijk verschil in snelheid (of bij bepaalde snelheid dus in vermogen). Een rem parachute klinkt dramatisch, maar met de klep open ben je de winst van de kap weer kwijt. Ja, zoveel maakt het wel uit! Heb dat in mijn oude Quest ook gemerkt. 

Gaten dichtmaken aan de voorzijde zeg je dat het bij kou en enorm verschil maakte, en dat je ervan overtuigd bent dat het een positief effect heeft op snelheid. Kortom: jouw opmerking over dat hele duidelijke verschil ging over temperatuur en niet over snelheid, begrijp ik. Ja, dat is nogal logisch, dat dat veel uitmaakt. 

Bij mijn QV rij ik in de winter met een dicht voetengatdeksel en zodra het weer boven de 5 graden komt gaat het deksel met gaten er weer terug in (anders heb ik het al heel snel te warm).


Ik zeg nochtans duidelijk dat ik overtuigd ben dat het dichtmaken van de gaten een positief effect heeft op de snelheid.  Het staat er gewoon letterlijk, maar goed. Beide dus, temperatuur én snelheid.  In Aldenhoven hebben verschillende rijders die gaten trouwens dichtgeplakt, rijders met een Milan SL o.a.  

Wat het vizier betreft staat deze maar een beetje open, dit valt eenvoudig te regelen.  De luchtstroom die daar binnenkomt is minimaal.  Wat de snelheid betreft verlies ik dan ook nooit het volledige voordeel van de kap, vooral bij snelheden tussen de 50 en 65 km/u is het verschil enorm.  En ik rijd ook al jaren met de Snoek dus kan perfect vergelijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
een 5-600 ml.

Dat is inderdaad weinig. Ben op dit moment met een tocht bezig (circa 120km, open ligger) maar mijn verbruik is 1:20.
Anders gaat alles hard achteruit. Kleur urine in de gaten houden anders dadpgs.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsver...ZoefZoef — 11:25 PM
wat ze zeggen
 Zelfs de Milan gi...Merijn — 11:21 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Geen idee hoe la...Wim -de roetsende — 11:06 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 Euro prijsverho...Tom Fekkes — 11:04 PM
velomobileworld.com
Zelf vermoed ik eige...Wim -de roetsende — 11:01 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Bedankt voor de cach...Hoekie — 11:00 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
1200 euro prijsverho...ZoefZoef — 10:51 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde i...Hardloper — 10:40 PM
velomobileworld.com
Zeker weet ik het ui...Merijn — 10:05 PM
Nieuws : Quatrevelo productie
Vanmiddag hoorde ik ...Hoekie — 10:03 PM
velomobileworld.com
..en slechts een e...Hoekie — 09:56 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog g...Roepers — 09:28 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...ZoefZoef — 09:24 PM
velomobileworld.com
Willeke heeft nog ge...Willeke_IGKT — 09:21 PM
velomobileworld.com
Er staan 251 v...Roepers — 09:15 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af,...Hardloper — 08:51 PM
velomobileworld.com
Nu vraag ik me af, w...bucovaina — 08:40 PM