Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Tuna
#53
Als je een nieuwe DF XL wil kopen zou ik voor de Tuna gaan. Het is geen radicaal andere VM, alleen een beetje beter. Niet genoeg om mijn DF XL voor in te ruilen. Dat komt ook omdat ik diverse upgrades ook in mijn DF XL heb zitten. (hoger geplaatste, van binnenuit verstelbare koplamp, Kellerman knipperlichten achter).

Ik ben geen fan van de riempjes-ophanging van de stoel, maar misschien is dat wennen. Ik ben wel fan van het veel minder zijwindgevoelig zijn van de Tuna tov. de DF XL
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#54
Als ik het goed heb begrepen, dan kun je de Tuna ook bestellen met de stoelbevestiging van de DF.

Ik vind die riempjes ook niks.

Tot nu toe vind ik de stoelbevestiging van de Milan nog het beste.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#55
Gevoelsmatig zeg ik die voorwielen zijn wel erg klein, een voordeel is dan kleine draaicirkel. Maar je levert wel in qua comfort lijkt mij t.o.v 20” wieltjes. Ik heb een bocht “waar de poot op de grond moet om de quest te steken” maar dat heb ik voor 20” wielen wel over. De klep voor toegang wiel lijkt innovatief maar hoe sterk is die grap, blijft het heel?

Freek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#56
Willeke of Hoekie, kan deze draad aan deze https://ligfietsers.nl/thread-1706.html worden toegevoegd?


Ik vind dat een tweede draad over hetzelfde onderwerp geen toegevoegde  Wink waarde heeft.

(29-Nov-2023, 10:58 PM)Freek1970 schreef: Gevoelsmatig zeg ik die voorwielen zijn wel erg klein, een voordeel is dan kleine draaicirkel. Maar je levert wel in qua comfort lijkt mij t.o.v 20” wieltjes. Ik heb een bocht “waar de poot op de grond moet om de quest te steken” maar dat heb ik voor 20” wielen wel over. De klep voor toegang wiel lijkt innovatief maar hoe sterk is die grap, blijft het heel?

Freek

Zie hier https://ligfietsers.nl/thread-1706.html wat betreft de kleinere wielen, want daar staat al een heel verhaal.

Waarom zouden die kleppen niet heel blijven? Ze vullen alleen maar een gat op. Verder doen ze niets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , PieterTrapt , 365cycle
#57
(29-Nov-2023, 10:58 PM)Freek1970 schreef: Gevoelsmatig zeg ik die voorwielen zijn wel erg klein, een voordeel is dan kleine draaicirkel. Maar je levert wel in qua comfort lijkt mij t.o.v 20” wieltjes. Ik heb een bocht “waar de poot op de grond moet om de quest te steken” maar dat heb ik voor 20” wielen wel over. De klep voor toegang wiel lijkt innovatief maar hoe sterk is die grap, blijft het heel?

Freek

Nee, qua comfort was het gelijk aan mijn DF XL met CCU 32-406. (De Tuna had CCU 35-349 geloof ik). En dit is niet over even een blokje rond in Dronten; ik ben mijn normale woon/werk route gereden. Daar heb ik drempels, klinkerstraatjes, tegelfietspaden, en ander slecht wegdek. (Naast grote delen heerlijk asfalt).

Dus wat mij betreft kan het vooroordeel "Kleine wielen zijn oncomfortabel" de prullenbak in. (Ja, skate wieltjes, die zijn oncomfortabel onder je fiets)

Een bijkomend voordeel is dat je gewoon 2 complete wielen mee kan nemen in het vooronder. Scheelt een hoop tijd als je lek rijdt Smile
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle , Willeke_IGKT
#58
(30-Nov-2023, 11:49 AM)Frutsel schreef: Nee, qua comfort was het gelijk aan mijn DF XL met CCU 32-406. (De Tuna had CCU 35-349 geloof ik). 
Klopt en helemaal eens, heb zelf hooguit een keer "deze richel komt misschien toch iets harder door" gedacht, maar daar is echt alles mee gezegd (over een afstand van zo'n 1000 km). Ik denk niet dat ik het verschil meetbaar zou kunnen maken.

Ik was net zo sceptisch als Freek, maar wat die kleine wielen betreft is het echt "try before you cry".
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#59
Willem de Roetsende schreef[quote]Waarom zouden die kleppen niet heel blijven? Ze vullen alleen maar een gat op. Verder doen ze niets.[quote]

Kan hoor, bij Quest is het een niet onderbroken body, en dat lijkt mij altijd sterker dan een onderbroken zelfdragende body, t is geen auto waar t misschien iets meer mag wegen maar dun materiaal, vanwaar, maar het idee van zon citroen ds achtig deksel dat je er makkelijk bij kan is niet gek. Je link naar de wielen discussie werkt niet.

Cycle365, Duidelijk over de kleinere wielen!

Freek
Antwoord }
Bedankt door:
#60
Freek het carbon loopt wel door, aan de andere kant van de tunnel en net als bij open wielen aan de binnenkant van de wielkasten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
#61
(30-Nov-2023, 04:31 PM)Freek1970 schreef: Kan hoor, bij Quest is het een niet onderbroken body, en dat lijkt mij altijd sterker dan een onderbroken zelfdragende body
Het sterke deel zit aan de binnenkant, nl. de wielkast. Sterker nog: Bij de Quest is dat eigenlijk ook zo. Zeker ook omdat de veerpoot zowel aan de bovenkant als aan de voorkant gedragen wordt door de wielkast. De haakse hoeken die daar in zitten geven 'm samen met de tunnel juist z'n stevigheid. Helemaal in den beginne zijn er een paar Quests gemaakt met open wielen, en blackarmor op het Duitse forum heeft een aantal jaren geleden een Quest carbon met schade hersteld, maar de wielkasten niet dichtgemaakt. Rijdt prima, alleen iets minder snel Big Grin

Zie ook deze tekeningen van de wielophanging
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Trike in trein
Als je echt hulpbeho...365cycle — 01:44 AM
Unieke Ligfiets €1500,-
Kijk net nog eens en...365cycle — 01:41 AM
[split] Vandaag ben ik niet blij omdat....
Het is niet perfec...365cycle — 01:36 AM
Maximumsnelheid fietsers
In Rotterdam ......365cycle — 01:29 AM
gps op bidon
Ik heb dit om de tra...quattrovelootje — 12:58 AM
Unieke Ligfiets €1500,-
In ieder geval is de...datakneder — 12:45 AM
Maximumsnelheid fietsers
In Rotterdam mag j...datakneder — 12:44 AM
Unieke Ligfiets €1500,-
Ik twijfel nog over ...Tom Fekkes — 11:47 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
Als er een tweede ...ZoefZoef — 11:42 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
Als er een tweede va...Frutsel — 11:39 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen rond 8:30 ...JanBurp — 11:37 PM
Ratelend geluid van achterin Strada
Als het voor is, dan...Jeroen S — 11:32 PM
1 inch voorvork M5 tandem gezocht
Heel veel moderne fi...Jeroen S — 11:22 PM
Maximumsnelheid fietsers
Ik vrees wel dat we ...Jeroen S — 11:13 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
Een tweede exempla...Wim -de roetsende — 11:02 PM
Unieke Ligfiets €1500,-
Een tweede exempla...Tijanus — 10:56 PM
[split] Vandaag ben ik niet blij omdat....
Voor wie wil, je...Tijanus — 10:46 PM