Ervaringen met de Tuna
|
Berichten: 238
Topics: 18
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 789
564 x bedankt in 237 berichten
Hahaha, mooi ook dat de url "zomerdak-copy" is
Berichten: 1.632
Topics: 8
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 426
3192 x bedankt in 1486 berichten
Veel rijplezier Rene, het is inderdaad wel een sprong van een aantal jaar voorwaarts. Op de bekende dagelijkse route kun je goed vergelijken. Mogelijk dat jouw route het ook wel mogelijk maakt om lange stukken op snelheid te rijden, dan heb je er nog meer voordeel van.
Berichten: 86
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 0
156 x bedankt in 78 berichten
Oei wat een compliment, " Mja, de bestuurder ervan kan nog lelijker zijn ". Tip, check de spiegel vooraf voor zulke commentaar :-)
Have a velo day!
Berichten: 6
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2024
Bedankt: 2
29 x bedankt in 6 berichten
Er is echt *veel* wat wennen is, of wat je je weer moet aanleren met een nieuwe fiets.
Zo wist ik bij de Quest precies hoe me te kleden bij welke temperaturen. Onder de 10 graden gebruikte ik de schuimkap. Als de temperatuur net een paar graden boven 0 was dan ook met thermohemd en een shirt met lange ipv korte mouwen. Dan ook een themolegging ipv korte broek. Na een km of 5 stroopte ik die mouwen dan op. Bij temperaturen van meerdere graden onder nul droeg ik ook een col van merinowol.
Met de Tuna werkt het anders. Ik heb in de Tuna ook bij temperaturen net onder 0 zonder schuimkap gefietst. Bij een graad of 7 of minder (ook een beetje afhankelijk van de wind) is een thermohemd dan wel fijn. De ventilatieopening in de fiets is bij lage temperaturen wat wennen als je met blote benen rijdt. Frisse wind op de bovenbenen! Het zorgt ook dat handen net wat langer koud blijven. Na een paar km valt dat niet meer op.
Ik heb nu één keer met schuimkap gefietst bij temperaturen kort boven de 0. Daarbij droeg ik een shirt (de mouwen stroopte ik op gegeven moment op) en een legging. Aangenaam warm.
Fietsen met schuimkap en de halo + dakje is ook iets wat wennen is. Daarover later meer.
Groet, René
(vandaag btw de ophanging van het zitje onderaan simpelweg vastgezet door er een stevig elastiek gemaakt van een binnenband onderlangs te trekken, het stoeltje lijkt nu niet meer zomaar los te komen als je 'm omklapt om je bagage te plaatsten)
Berichten: 646
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1155 x bedankt in 629 berichten
Ook bij de DF is het al snikheet voordat je de trappers heb aangeraakt, Dat heb ik nog nooit eerder zo merkbaar gehad, de Waw/Versatile/Velayo zijn knus en comfortabel, mjah de Waw is dan een sardineblik maar ik had het er minder snel een magnetrongevoel in dan de DF.
Het "halo" dakje vind ik leuk, ik ben een fan van dakjes en ik ben er afhankelijk van. Maar ik vind hem persoonlijk HEEL erg duur, ik snap waarom dus ik ga niet roepen dat het ''te" duur is, maar voor mij gewoon niet echt een keuze meer. Het normale zomerdakje van ICB heb ik wel gekocht en ben ik erg blij mee, top product met een goede prijs/kwaliteit + praktisch
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 2.168
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 30
3266 x bedankt in 1799 berichten
19-Mar-2025, 03:47 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-Mar-2025, 05:14 PM door ZoefZoef.)
(19-Mar-2025, 12:08 PM)Dharm2004 schreef: Oei wat een compliment, " Mja, de bestuurder ervan kan nog lelijker zijn ". Tip, check de spiegel vooraf voor zulke commentaar :-)
Have a velo day!
Haha, die opmerking is op alles en iedereen van toepassing hoor en gewoon algemeen van aard. Ook op mij dus en ik kan met een gerust hart zeggen dat ik mn quest fraaier vind dan mezelf.
Berichten: 1.534
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 728
2570 x bedankt in 1195 berichten
Ik had 's winters een stuk schuimrubber in het ventilatiegat gefrommeld in de DF XL. lange mouwen allees als het echt vroor, en dan meer voor de momenten dat ik uit mijn VM moest komen.
Nu in de Bülk heb ik nog niet met lange mouwen gereden, maar wel met de schuimkap. Die grotere opening t.o.v. de DF XL maakt het wel wat kouder op mijn bovenlijf.
De luchtuitrstroom van de Bülk is wel fijn: Die zit een stuk hoger, dus geen bevroren kruis meer
Berichten: 6.209
Topics: 157
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2364
8185 x bedankt in 3995 berichten
(, 12:01 AM)Frutsel schreef: Ik had 's winters een stuk schuimrubber in het ventilatiegat gefrommeld in de DF XL.
De luchtuitrstroom van de Bülk is wel fijn: Die zit een stuk hoger, dus geen bevroren kruis meer 
In de SL heb ik zo'n gootsteenstop, daarvoor moest ik het ventilatiegat iets groter maken. Echt maar een paar mm. Was met de vijl zo gebeurd. Stofzuiger erbij, want carbonstof is niet heel fijn. Of juist wel
In de DF heb ik gewoon een doekje in het ventilatiegat gepropt.
De luchtstroom, als de dop eruit is, van de SL komt ook iets hoger. Vind ik ook fijner.
Toen ik mijn eerste DF ophaalde in de winter, had ik inderdaad na 3km bijna een bevroren kruis. Ik heb toen snel een reserve Buff in het ventilatiegat gestopt.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 5.782
Topics: 111
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 11588
8989 x bedankt in 4411 berichten
die souplessemeter wordt vanzelf beter. Als je het ook gaat voelen ben je te lang doorgegaan
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 6 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|