Berichten: 1.186
Topics: 85
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 132
1984 x bedankt in 727 berichten
Als 40 jaar geleden mijn Mobylette het weer eens niet deed dan moest ik ook zo raar wijdbeens fietsen. Eigenaardig dat men daar nu zo enthousiast over is. Een fatbike kun je bepalen met de rolmaat door de afstand tussen de knieën op te meten tijdens het fietsen. Zelf zou ik een open fat-trike overigens wel zien zitten (liggen). Om over bospaden te kunnen rijden en zo. Maar met mijn diet-trike nu heb ik de indruk dat anderen in het verkeer mij meer welwillend benaderen dan op zo'n agressief ogende fat-trike. Vooral ook omdat er een wandelstok bovenuit steekt.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.794
Topics: 54
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 26606
2593 x bedankt in 1165 berichten
Het is niet de fiets, het is het gedrag van te veel van de berijders.
Laatst verschillende keren meerdere fatbikes die met hoge snelheid over een stoep of door een wandelgebied (verbonden voor fietsen) scheurden.
Ja, brommer rijders doen dat ook, maar volgens mij is dat dan ook dezelfde groep.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 144
Topics: 6
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
181 x bedankt in 106 berichten
(2 uren geleden)Frutsel schreef: Als gebruikers van sterk afwijkende fietsen moeten we als ligfietsers niet gaan emmeren als men een keer een andere innovatie heeft op het fenomeen 'fiets'
Ik denk dat je me verkeerd heb begrepen. Het model van de fat bike is zonder hulp motor niet bepaald een prettige fiets omdat je kont te laag zit en je dus met je benen nauwelijks kracht kunt zetten. Dus ondersteuning. op een fiets en een ligfiets is ook zonder ondersteuning nog goed te fietsen.
e-Orca 0099, ICE Adventure HD