Ben Parke gaat naar Dronten
|
Berichten: 478
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 239
1500 x bedankt in 474 berichten
Jullie moeten niet klagen, mijn verlengde QV weegt *iets* meer dan een standaard QV 
En als m'n dochter dan instapt weegt hij een aantal ietsjes meer
Het gewicht deert mij niet zoveel.
De aerodynamica is wel duidelijk minder geschikt om lange afstanden op tempo mee te rijden. Tot de 35 is er helemaal niets aan de hand, maar je moet er geen 45 mee willen kruisen, dan wordt je erg snel moe.
Berichten: 3.398
Topics: 115
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3888
4254 x bedankt in 2840 berichten
, 07:53 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 09:29 PM door Hardloper.)
(, 07:05 PM)Arend-Jan schreef: Jullie moeten niet klagen, mijn verlengde QV weegt *iets* meer dan een standaard QV 
En als m'n dochter dan instapt weegt hij een aantal ietsjes meer 
Het gewicht deert mij niet zoveel.
De aerodynamica is wel duidelijk minder geschikt om lange afstanden op tempo mee te rijden. Tot de 35 is er helemaal niets aan de hand, maar je moet er geen 45 mee willen kruisen, dan wordt je erg snel moe.
Grappige dat je 35 noemt, dit zie ik ook als mijn kruis snelheid.
Maar ik geniet er toch wel van als ik 35 rijd, dan denk ik van jeuh ik ga zo’n 10km/u harder dan dat ik met een EBike had gemogen en dat zonder motor. Dit zijn van die kleine geluk momenten voor mij
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 113
718 x bedankt in 321 berichten
De cello mee ipv de normale zomerkap zal de aerodynamica niet verbeteren, maar dan rijdt ik toch nog vrij makkelijk 30-35. Geruststellend dat je 45 met een qv over lange afstanden toch echt lastig haalbaar vind, mijn kruissnelheid ligt dan rond 35, las af en toe over snelheden waardoor ik dacht in slechte conditie te zijn…., boven de 40 zal de aerodynamica extra opspelen. Een snoek ofzo voor die paar ritten per jaar dat die bagageruimte echt overbodig is, zou erg leuk zijn, maar begint op een miljonair met allemaal sportauto’s in de garage te lijken.
Berichten: 21
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 25
134 x bedankt in 21 berichten
, 12:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 12:48 AM door benparke.)
(, 05:07 PM)Gideonaut schreef: Huh als ik m'n DF kon inleveren voor een QV dan had ik dat zo gedaan, de bagageruimte is zo ongelofelijk praktisch dat ik maar al te graag wat gewicht en snelheid inruil.
Als het een standaard DF is (geen DFXL) in echt goede staat, zou ik eventueel een ruil overwegen
Vergeet niet dat ik van de Bülk MK1 en W9 kom. Ik heb al mijn drie Urbans snel verkocht omdat ik de prestaties tegenvielen. Ik heb een ligfiets en een aanhanger om grotere ladingen te vervoeren. Ik heb niet de capaciteit van een QV nodig. Wat ik nodig heb, is maximale efficiëntie om langere afstanden af te leggen. Ik heb de QV alleen gekocht omdat ik in de buurt niets geschikters op de markt zag. Tweedehands opties zijn deze zomer erg beperkt. Misschien moet ik proberen wat budget vrij te maken en een nieuwe velomobiel bestellen.
Berichten: 807
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1460 x bedankt in 782 berichten
Helaas, mijn DF is een XL en niet in een "echt goede staat"
En ik zou zelf ook graag een QV willen die niet in een top staat is, dat maakt het makkelijker om er een zaag in te zetten (diy service hatches).
Maar er bestaat ook nog Tweedehands.be, daar staat op het moment een hele mooie MilanSL voor een spotprijs! Mocht je iets snellers willen.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 478
Topics: 1
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 239
1500 x bedankt in 474 berichten
, 07:26 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 07:28 AM door Arend-Jan.)
Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden 
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).
Berichten: 21
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 25
134 x bedankt in 21 berichten
(, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden 
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).
Ja, ik zou geen Milan willen die ouder is dan de MK6. Zelfs aan de nieuwste zou ik waarschijnlijk wat carbon willen toevoegen voor meer stijfheid.
Berichten: 676
Topics: 40
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 781
1850 x bedankt in 629 berichten
(, 09:05 AM)benparke schreef: (, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden 
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).
Ja, ik zou geen Milan willen die ouder is dan de MK6. Zelfs aan de nieuwste zou ik waarschijnlijk wat carbon willen toevoegen voor meer stijfheid.
Allemaal een kwestie van perspectief  Komend van een oudere Quest naar een Milan SL Mk3 vind ik de Milan toch echt een stuk stijver, strakker rijden
(Lekke achterband moet ik nog ervaren, maar liefst niet  )
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 362
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2024
Bedankt: 1094
727 x bedankt in 351 berichten
(, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden 
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).
Oeh, een snelle rooie!
Dat is altijd makkelijker te verkopen aan Bianca
Oh wacht, geen ruimte in de schuur.
Hmm... die oude Flevotrike....
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Berichten: 2.531
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3846 x bedankt in 2129 berichten
Berichten: 21
Topics: 1
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 25
134 x bedankt in 21 berichten
Ik moest vandaag boodschappen doen in Oostburg en nam de QV mee om de Pro One Super Race-banden met TPU-binnenbanden uit te proberen. Ik neem alle nare dingen die ik over de QV heb gezegd terug. 45 km/u was best redelijk met deze band-binnenbandcombinatie. Misschien ga ik de QV toch nog waarderen. Natuurlijk zou ik met een Snoek waarschijnlijk wel harder dan 50 km/u kunnen rijden, maar zou ik wel genoeg boodschappen mee naar huis kunnen nemen? Hmmm.
Berichten: 3.398
Topics: 115
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3888
4254 x bedankt in 2840 berichten
(2 uren geleden)benparke schreef: Natuurlijk zou ik met een Snoek waarschijnlijk wel harder dan 50 km/u kunnen rijden, maar zou ik wel genoeg boodschappen mee naar huis kunnen nemen? Hmmm. Er past zelfs een hele vakantie uitrusting in, dus dan zou wat boodschappen ook wel moeten kunnen:
https://velomobiel.wordpress.com/2022/06...ith-snoek/
Een koelbox, misschien niet. Maar daar zijn ook wel oplossingen voor te bedenken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 336
Topics: 10
Lid sinds: Mar 2021
Bedankt: 113
718 x bedankt in 321 berichten
Het gaan dus om deze https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...gSM8a0Cwto die je dus niet tubeless gebruikt?
Wat lag er eerst om?
Berichten: 807
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1460 x bedankt in 782 berichten
(2 uren geleden)benparke schreef: Natuurlijk zou ik met een Snoek waarschijnlijk wel harder dan 50 km/u kunnen rijden, maar zou ik wel genoeg boodschappen mee naar huis kunnen nemen? Hmmm.
Bij de QV gooi je heel de tas in de fiets en rijdt er vandoor, bij de Snoek mag je eerst 10 minuten tetris spelen en dan mag je hopen dat er niets knapt zodra je de stoel weer terug naar beneden duwt :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
|
Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|