Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ben Parke gaat naar Dronten
#27
Jullie moeten niet klagen, mijn verlengde QV weegt *iets* meer dan een standaard QV Tongue
En als m'n dochter dan instapt weegt hij een aantal ietsjes meer Tongue

Het gewicht deert mij niet zoveel.
De aerodynamica is wel duidelijk minder geschikt om lange afstanden op tempo mee te rijden. Tot de 35 is er helemaal niets aan de hand, maar je moet er geen 45 mee willen kruisen, dan wordt je erg snel moe.
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , benparke
#28
(18-Aug-2025, 07:05 PM)Arend-Jan schreef: Jullie moeten niet klagen, mijn verlengde QV weegt *iets* meer dan een standaard QV Tongue
En als m'n dochter dan instapt weegt hij een aantal ietsjes meer Tongue

Het gewicht deert mij niet zoveel.
De aerodynamica is wel duidelijk minder geschikt om lange afstanden op tempo mee te rijden. Tot de 35 is er helemaal  niets aan de hand, maar je moet er geen 45 mee willen kruisen, dan wordt je erg snel moe.

Grappige dat je 35 noemt, dit zie ik ook als mijn kruis snelheid.
[Afbeelding: image.png]

Maar ik geniet er toch wel van als ik 35 rijd, dan denk ik van jeuh ik ga zo’n 10km/u harder dan dat ik met een EBike had gemogen en dat zonder motor. Dit zijn van die kleine geluk momenten voor mij
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
#29
De cello mee ipv de normale zomerkap zal de aerodynamica niet verbeteren, maar dan rijdt ik toch nog vrij makkelijk 30-35. Geruststellend dat je 45 met een qv over lange afstanden toch echt lastig haalbaar vind, mijn kruissnelheid ligt dan rond 35, las af en toe over snelheden waardoor ik dacht in slechte conditie te zijn…., boven de 40 zal de aerodynamica extra opspelen. Een snoek ofzo voor die paar ritten per jaar dat die bagageruimte echt overbodig is, zou erg leuk zijn, maar begint op een miljonair met allemaal sportauto’s in de garage te lijken.
Antwoord }
#30
(18-Aug-2025, 05:07 PM)Gideonaut schreef: Huh als ik m'n DF kon inleveren voor een QV dan had ik dat zo gedaan, de bagageruimte is zo ongelofelijk praktisch dat ik maar al te graag wat gewicht en snelheid inruil.

Als het een standaard DF is (geen DFXL) in echt goede staat, zou ik eventueel een ruil overwegen  Big Grin

Vergeet niet dat ik van de Bülk MK1 en W9 kom. Ik heb al mijn drie Urbans snel verkocht omdat ik de prestaties tegenvielen. Ik heb een ligfiets en een aanhanger om grotere ladingen te vervoeren. Ik heb niet de capaciteit van een QV nodig. Wat ik nodig heb, is maximale efficiëntie om langere afstanden af te leggen. Ik heb de QV alleen gekocht omdat ik in de buurt niets geschikters op de markt zag. Tweedehands opties zijn deze zomer erg beperkt. Misschien moet ik proberen wat budget vrij te maken en een nieuwe velomobiel bestellen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel
#31
Helaas, mijn DF is een XL en niet in een "echt goede staat" 
En ik zou zelf ook graag een QV willen die niet in een top staat is, dat maakt het makkelijker om er een zaag in te zetten (diy service hatches).


Maar er bestaat ook nog Tweedehands.be, daar staat op het moment een hele mooie MilanSL voor een spotprijs! Mocht je iets snellers willen.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden  Smile
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#33
(19-Aug-2025, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden  Smile
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).

Ja, ik zou geen Milan willen die ouder is dan de MK6. Zelfs aan de nieuwste zou ik waarschijnlijk wat carbon willen toevoegen voor meer stijfheid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#34
(19-Aug-2025, 09:05 AM)benparke schreef:
(19-Aug-2025, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden  Smile
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).

Ja, ik zou geen Milan willen die ouder is dan de MK6. Zelfs aan de nieuwste zou ik waarschijnlijk wat carbon willen toevoegen voor meer stijfheid.

Allemaal een kwestie van perspectief  Tongue Komend van een oudere Quest naar een Milan SL Mk3 vind ik de Milan toch echt een stuk stijver, strakker rijden  Big Grin

(Lekke achterband moet ik nog ervaren, maar liefst niet  Angel )
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#35
(19-Aug-2025, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden  Smile
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).

Oeh, een snelle rooie!
Dat is altijd makkelijker te verkopen aan Bianca Smile

Oh wacht, geen ruimte in de schuur.
Hmm... die oude Flevotrike....
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Boyd Maduro
#36
(19-Aug-2025, 11:52 AM)Tijanus schreef:
(19-Aug-2025, 07:26 AM)Arend-Jan schreef: Prachtige fiets, die Milan SL, daar kan ik nog steeds hebberig van worden  Smile
Het is wel een zonder achtervering. En dus stijver qua aandrijving maar minder handig bij een lekke band oid (conventionele, tweezijdige achterbrug).

Oeh, een snelle rooie!
Dat is altijd makkelijker te verkopen aan Bianca Smile

Oh wacht, geen ruimte in de schuur.
Hmm... die oude Flevotrike....

Gefeliciteerd Bianca Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#37
Ik moest vandaag boodschappen doen in Oostburg en nam de QV mee om de Pro One Super Race-banden met TPU-binnenbanden uit te proberen. Ik neem alle nare dingen die ik over de QV heb gezegd terug. 45 km/u was best redelijk met deze band-binnenbandcombinatie. Misschien ga ik de QV toch nog waarderen. Natuurlijk zou ik met een Snoek waarschijnlijk wel harder dan 50 km/u kunnen rijden, maar zou ik wel genoeg boodschappen mee naar huis kunnen nemen? Hmmm.
Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Atrike , Willeke_IGKT
#38
(19-Aug-2025, 06:51 PM)benparke schreef: Natuurlijk zou ik met een Snoek waarschijnlijk wel harder dan 50 km/u kunnen rijden, maar zou ik wel genoeg boodschappen mee naar huis kunnen nemen? Hmmm.
Er past zelfs een hele vakantie uitrusting in, dus dan zou wat boodschappen ook wel moeten kunnen:
https://velomobiel.wordpress.com/2022/06...ith-snoek/

Een koelbox, misschien niet. Maar daar zijn ook wel oplossingen voor te bedenken.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#39
Het gaan dus om deze https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...gSM8a0Cwto die je dus niet tubeless gebruikt?
Wat lag er eerst om?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#40
(19-Aug-2025, 06:51 PM)benparke schreef: Natuurlijk zou ik met een Snoek waarschijnlijk wel harder dan 50 km/u kunnen rijden, maar zou ik wel genoeg boodschappen mee naar huis kunnen nemen? Hmmm.

Bij de QV gooi je heel de tas in de fiets en rijdt er vandoor, bij de Snoek mag je eerst 10 minuten tetris spelen en dan mag je hopen dat er niets knapt zodra je de stoel weer terug naar beneden duwt :p
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
#41
En daarna moet je eerst die 10 minuten weer goed zien te maken voor je echt sneller bent Wink
Antwoord }
#42
(19-Aug-2025, 07:03 PM)Hardloper schreef: Er past zelfs een hele vakantie uitrusting in, dus dan zou wat boodschappen ook wel moeten kunnen:

Een vakantie-uitrusting bestaat uit allemaal betrekkelijk kleine verpakkingen, tenminste als je met lichtgewicht spullen gaat kamperen.

Boodschappen zitten vaak in te grote verpakkingen en daardoor nemen ze in verhouding veel ruimte in.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , benparke
#43
(19-Aug-2025, 08:50 PM)blokdoorn schreef: Het gaan dus om deze https://www.schwalbe.com/nl/Schwalbe-Pro...gSM8a0Cwto die je dus niet tubeless gebruikt?
Wat lag er eerst om?

Er zat een set zeer oude en versleten Contact Urbans bij met scheuren in het loopvlak. Ze waren zo broos dat ik betwijfel of ze goed rolden. Urbans zijn een prima band, maar lang niet zo snel als de POSR. Ik heb beide banden vergeleken op de MK1 die ik had. De POSR rolde aanzienlijk sneller.
Antwoord }
Bedankt door: mvdriel , Willeke_IGKT , blokdoorn
#44
Waar voor staat POSR?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#45
(, 12:53 PM)Dharm2004 schreef: Waar voor staat POSR?

Schwalbe Pro One Super Race. Het is de afkorting voor dit type band.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#46
(, 09:49 AM)benparke schreef: Er zat een set zeer oude en versleten Contact Urbans bij met scheuren in het loopvlak. Ze waren zo broos dat ik betwijfel of ze goed rolden. 

Toch even een vraagje: Als ik bij aankoop zou zien dat er zulke slechte banden onder een vm lagen, dan zou ik ze ter plekke laten vervangen. EDIT: Mag ik vragen waarom je dit niet hebt gedaan?

Was dit niet qua prijs van de vm afgesproken, dan zou ik er gewoon voor betalen of ik zou de banden er zelf onder liggen.

Ik zou nooit met zulke banden zo'n lange afstand gaan afleggen. Zelfs nog geen 75km.


Je hebt nu een hele negatieve ervaring opgedaan. Je was zelfs even heel negatief over de QV en dit beeld /deze mening heb je ook online verspreid. Met andere banden was de ervaring totaal anders geweest en had je ook andere verhalen online gedeeld.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#47
Hoeveel je in een VM kan vervoeren hangt ook af van hoe je in de fiets zit.

In de Quest en de Strada kon ik best veel onder en net achter de stoel kwijt. Nu in de B4M zit ik veel lager en is er ook minder ruimte net achter de stoel.

Ik heb geen kleine kampeeruitrusting, maar ik kan eigenlijk erg weinig kwijt in de B4M. Boodschappen gaat beter voor mij, veel kleinere verpakkingen en geen tassen die net niet passen.
Zoals ik zeg, het ligt aan veel details.

Misschien komt er bij mij ooit een QV, mogelijk dan wel ondersteund.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
#48
(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(, 09:49 AM)benparke schreef: Er zat een set zeer oude en versleten Contact Urbans bij met scheuren in het loopvlak. Ze waren zo broos dat ik betwijfel of ze goed rolden. 

Toch even een vraagje: Als ik bij aankoop zou zien dat er zulke slechte banden onder een vm lagen, dan zou ik ze ter plekke laten vervangen.

Was dit niet qua prijs van de vm afgesproken, dan zou ik er gewoon voor betalen of ik zou de banden er zelf onder liggen.

Ik zou nooit met zulke banden zo'n lange afstand gaan afleggen. Zelfs nog geen 75km.


Je hebt nu een hele negatieve ervaring opgedaan. Je was zelfs even heel negatief over de QV en dit beeld /deze mening heb je ook online verspreid. Met andere banden was de ervaring totaal anders geweest en had je ook andere verhalen online gedeeld.

Gezien ie de velomobiel in Dronten heeft gekocht bij de mannen en vrouw van Velomobiel.nl, denk ik persoonlijk dat het wel meevalt met die banden. Kan me niet voorstellen dat de heren en dame van Velomobiel die QV zo de weg op sturen namelijk.  Mijn ervaring is namelijk dat ze heel servicegericht zijn en dan ligt het in mijn gedachten meer voor de hand ligt dat ze de banden gewoon voor verkoop vervangen en de prijs met een paar tientjes verhogen. 
 
Het kan ook zomaar dat Ben het wel prima vond, omdat ie er toch POSR-bandjes onder wil hebben en zodoende wat korting heeft bedongen. Die zijn flink duurder dan de CCU aan het screenshot hierboven te zien en ik weet ook niet of Velomobiel die op voorraad hebben en verkopen?

Kan me niet herinneren deze QV op de website te hebben zien staan. Kan ook de reden zijn voor de verkoop met deze banden eronder. Dat ze 'm nog niet klaar voor verkoop hebben gemaakt en 'm zodoende verkocht hebben zoals ie was en de prijs daar ook op gbeaseerd was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#49
(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Toch even een vraagje: ....
en vervolgens zie ik nergens een vraagteken...  Tongue

(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Je hebt nu een hele negatieve ervaring opgedaan. Je was zelfs even heel negatief over de QV en dit beeld /deze mening heb je ook online verspreid. Met andere banden was de ervaring totaal anders geweest en had je ook andere verhalen online gedeeld.

Dat klopt helemaal. Maar hij heeft ook zijn mening bijgesteld na andere banden en dit online gedeeld. Het is volgens mij juist heel waardevol dat je ziet dat een doorgewinterde vm-gebruiker er nog zo naast kan zitten alleen door een paar banden.
Antwoord }
#50
(10 uren geleden)datakneder schreef: en vervolgens zie ik nergens een vraagteken...  Tongue


Dat klopt helemaal. Maar hij heeft ook zijn mening bijgesteld na andere banden en dit online gedeeld. Het is volgens mij juist heel waardevol dat je ziet dat een doorgewinterde vm-gebruiker er nog zo naast kan zitten alleen door een paar banden.

Oeps, hersteld. dankjewel.

Mooie zienswijze. Dankjewel. Altijd fijn om even te zien hoe iemand anders hier zijn licht op schijnt.

Ben Parke heeft nogal een groot netwerk. Ik denk dat zoiets nog meer met zich meebrengt dat je de impact van een bericht moet realiseren.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
#51
Ik heb selectief gekozen waar ik mijn eerste mening over deze QV deelde totdat ik thuis was en tijd had om aanpassingen te maken. Ik betwijfel of deze reeks berichten een groot lezerspubliek heeft.

Wat de QV betreft, die was volgens mij niet openbaar gemaakt omdat ik een paar maanden geleden met Theo had gesproken over interesse. Ze hielden hem voor me vast om te bekijken. Als ik had besloten hem niet te kopen, dan hadden ze hem wel te koop gezet. Wat de banden betreft, ik heb de QV niet goed bekeken. Er was weinig tijd en ik vertrouwde erop dat ze me met een werkende velomobiel naar huis zouden sturen. Er zijn een paar dingen die ik als dealer persoonlijk zou hebben gedaan om de fiets klaar te maken, maar ik heb het ook niet zo druk als zij en ben waarschijnlijk een beetje extreem over hoe minutieus schoon en perfect ik mijn velomobiel wil hebben. Ik zou bijvoorbeeld nooit zoveel vuil in de wielkasten laten ophopen en ik zou mijn ketting niet zo veel olie geven dat alles erbinnen vettig wordt. Ik begrijp dat ze niet de tijd hebben om deze dingen op elke gebruikte fiets die ze verkopen schoon te maken, maar het zijn dingen die ik moet doen om hem naar mijn persoonlijke normen te brengen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Suggesties doorrijroute naar Dronten
Ja dat van utrecht h...Veloquest — 01:00 AM
Ben Parke gaat naar Dronten
Ik heb selectief gek...benparke — 12:42 AM
Medeliggers onderweg
Vandaag rond 11.30 o...ligvogel — 11:04 PM
Foto's zonder verhaal
SnoekL#35 — 10:14 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
en vervolgens zi...Wim -de roetsende — 08:38 PM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
SnoekL#35 ken je o...datakneder — 08:04 PM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
SnoekL#35 ken je ook...Hardloper — 07:53 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Toch even een vraa...datakneder — 06:56 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik heb vorig...datakneder — 06:46 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Er zat een set zee...ZoefZoef — 06:22 PM
Suggesties doorrijroute naar Dronten
Zo, de Snoek staat i...SnoekL#35 — 06:22 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Hoeveel je in een VM...Willeke_IGKT — 06:18 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Er zat een set zee...Wim -de roetsende — 05:40 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik heb vorige ...Wim -de roetsende — 05:35 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 216...Lopopodium — 04:49 PM
Van 155 naar 170 (Cranks)
Ik heb vorige we...Joop99 — 01:27 PM
Ben Parke gaat naar Dronten
Waar voor staat PO...benparke — 01:04 PM