4 uren geleden
Wijde lichtbundel mag in Nederland
In tegenstelling tot landen als Frankrijk en Duitsland worden er in Nederland geen eisen gesteld aan de sterkte van de lichtbundel.
Wouter Duijndam, technisch fiets-expert ANWB: ‘Daardoor mag je een lichtbundel hebben waarbij de lichtstralen steeds verder uit elkaar lopen. Dit is voor een tegenligger echt vervelend om in te kijken.’
Fietsverlichting: te fel óf afwezig | ANWB Ledenpeiling | Kampioen
----
Hoe zit dit eigenlijk met die koplampen op onze VM's? En open liggers, wanneer we die B&M Lumotec IQ Cyo Premium 80 en Busch & Müller IQ-X 150 Lux, B&M IQ-XS:, B&M IQ-XM: gebruiken. Maar ook die exotische die we op de Duitse VM's zien. Lupine of hoe heet die. En weet iemand hoe de regels precies zijn in Frankrijk en in Duitsland? Vooral voor mezelf zou ik het wel willen weten van Duitsland, daar zie ik mezelf net wat eerder rijden in de toekomst, dan in Frankrijk. Een reisje naar de Moezel streek lijkt me best leuk met de QV.
In tegenstelling tot landen als Frankrijk en Duitsland worden er in Nederland geen eisen gesteld aan de sterkte van de lichtbundel.
Wouter Duijndam, technisch fiets-expert ANWB: ‘Daardoor mag je een lichtbundel hebben waarbij de lichtstralen steeds verder uit elkaar lopen. Dit is voor een tegenligger echt vervelend om in te kijken.’
Fietsverlichting: te fel óf afwezig | ANWB Ledenpeiling | Kampioen
----
Hoe zit dit eigenlijk met die koplampen op onze VM's? En open liggers, wanneer we die B&M Lumotec IQ Cyo Premium 80 en Busch & Müller IQ-X 150 Lux, B&M IQ-XS:, B&M IQ-XM: gebruiken. Maar ook die exotische die we op de Duitse VM's zien. Lupine of hoe heet die. En weet iemand hoe de regels precies zijn in Frankrijk en in Duitsland? Vooral voor mezelf zou ik het wel willen weten van Duitsland, daar zie ik mezelf net wat eerder rijden in de toekomst, dan in Frankrijk. Een reisje naar de Moezel streek lijkt me best leuk met de QV.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.