Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Verkeersdrempels in het algemeen zijn al een dubieus concept. In fietspaden zou het me verbazen als ze netto niet flink negatief uitpakken voor de veiligheid.
Antwoord }
Bedankt door:
In dit geval gaat het eigenlijk over twee kuilen ipv drempels. Afhankelijk van je wielbasis sla je zowat met je trappers tegen de grond, of haal je de maximale uitslag van je demping. Met een bukfiets kan je op de pedalen staan, en dan valt het wel mee. Met de ligfietsen die ik tot nu toe heb gereden daar is een oude M5 26/20 met bovenstuur het minst erg gebleken. (Optima Baron, Raptobike midracer, Scorpion FS20, M5 streetlegal, en Catrike 700 waren de overige Smile)

Aan de andere kant, die zigzag poortjes zijn nog VEEL vervelender, want daar pas je niet tussendoor zonder af te stappen en je fiets er met moeite doorheen te pulken (om nog maar te zwijgen van een trike)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb iemand gesproken die met een elektrische fiets (geen ligger) door zigzagpoortjes ten val was gekomen en ribben had gebroken. Ik heb hem aangeraden contact op te nemen met de gemeente en zijn beklag te doen.
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Sep-2021, 04:21 PM)Frutsel schreef: Aan de andere kant, die zigzag poortjes zijn nog VEEL vervelender, want daar pas je niet tussendoor zonder af te stappen en je fiets er met moeite doorheen te pulken (om nog maar te zwijgen van een trike)

De ligfiets is bij uitstek geschikt voor het passeren van poortjes, zonder af te stappen. Of je hebt de verkeerde ligfiets gekozen. Wink
 
https://www.youtube.com/watch?v=84GN-42StJc
Antwoord }
Bedankt door:
Knappe ligfietser die langs poortjes kan fietsen met zo'n zwenkend ding, waar je omheen moet draaien. Die kom je gelukkig niet veel tegen. Maar bij Fort Lent is er eentje; daar zwenkt de buitenkant en moet je je daar langsheen zien te wurmen (https://www.google.com/maps/@51.8682696,...312!8i6656, het grote hek staat hier toevallig open maar zit meestal dicht).

Op een fietspad tussen Tienhoven en Hollandsche Rading (https://www.google.com/maps/@52.1758537,...376!8i2688) hebben ze zelfs twee nog iets vreselijkere dingen geplaatst waarbij je om een hoekje heen moet. Daar moet ik mijn fiets een stuk optillen om die er langs te kunnen krijgen.
Antwoord }
Bedankt door:
..mijn Wizard toch niet zo laag was als gedacht Doh
Voor wie het ook wil proberen, hekje staat hier: https://osm.org/go/0Jx1Ft4Xx-?m= ;-)
[Afbeelding: RC-0198-2109111149.jpg]
[Afbeelding: RC-0198-2109111149b.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
…ik de racekap van de DF van “Wim - de roetsende” op MP zie staan, eventueel inclusief de DF. Heb je dan al wat anders (lees Milan) in de bestelling staan?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
…ik de racekap van de DF van “Wim - de roestende” op MP zie staan

Rust roest, maar als je roetst dan roest je niet ...
Antwoord }
Bedankt door:
Inclusief de DF is een grapje, omdat anders mensen allemaal gaan mailen of ik de DF ook ga verkopen.

Ik dacht, ik zet er zo'n achterlijk hoog bedrag bij dan gaat niemand mij daarover lastig vallen.

€7500,- is niet echt een realistisch bedrag voor een DF van 2016.

Mocht iemand het echt willen geven, dan gaat de DF zeker weten weg.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Sep-2021, 02:49 PM)pietandringa schreef: …ik de racekap van de DF van “Wim - de roestende” op MP zie staan

Rust roest, maar als je roetst dan roest je niet ...

Ik geef de automatische spellingscontrole maar de schuld   Sleepy Het is inmiddels aangepast.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
(17-Sep-2021, 02:33 PM)De tovenaar schreef: ..mijn Wizard toch niet zo laag was als gedacht Doh

Voor wie het ook wil proberen, hekje staat hier: https://osm.org/go/0Jx1Ft4Xx-?m= ;-)


Toch leuk geprobeerd.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
...ik mijn eerste "brake check" heb gekregen van een tegenliggende fietser die het nodig vond om - bewust - naar het midden van het pad te slingeren en "opletten!" tegen me te roepen terwijl ik aan het inhalen was.

Verder is het heel ontspannend hoor!
Antwoord }
Bedankt door:
Ja, je maakt wat mee op sommige tochten!

Ik word ook niet erg blij van te krap inhalende mensen voor mijn neus, moet ik zeggen. Met name onder racefietsers zitten echt klootzakken tussen die bijna aansturen op een frontale botsing met mij, merk ik wel eens in de duinen. Maar ik weet natuurlijk niet of de situatie ook hier van toepassing was. Soms is het fietspad breed genoeg voor inhaalwerk zeker als het zo'n fietsstraat is (dan nog wacht ik vaak liever even tot de voorbijligger voorbij is voordat ikzelf zou inhalen), soms is het allemaal écht krap.
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Sep-2021, 06:10 PM)Lopopodium schreef: Met name onder racefietsers zitten echt klootzakken tussen die bijna aansturen op een frontale botsing met mij, merk ik wel eens in de duinen. 
Ik heb dat vooral met automobilisten. Racefietsers schatten bij mij vaak de snelheid een beetje verkeerd in.
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Sep-2021, 11:07 PM)365cycle schreef:
(21-Sep-2021, 06:10 PM)Lopopodium schreef: Met name onder racefietsers zitten echt klootzakken tussen die bijna aansturen op een frontale botsing met mij, merk ik wel eens in de duinen. 
Ik heb dat vooral met automobilisten. Racefietsers schatten bij mij vaak de snelheid een beetje verkeerd in.
Het valt me op dat medeweggebruikers mij op de ligfiets vooral makkelijk onderschatten als we elkaar frontaal naderen. Bij een nadering onder een hoek, uit een zijstraat bijvoorbeeld, krijg ik van iedereen die me ziet eerder extra ruimte. Maar dat "zien" op zich is bij lange niet vanzelfsprekend op de M-Racer.
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Sep-2021, 09:49 AM)Bacchus schreef: Het valt me op dat medeweggebruikers mij op de ligfiets vooral makkelijk onderschatten als we elkaar frontaal naderen. Bij een nadering onder een hoek, uit een zijstraat bijvoorbeeld, krijg ik van iedereen die me ziet eerder extra ruimte. Maar dat "zien" op zich is bij lange niet vanzelfsprekend op de M-Racer.
Komt het niet gewoon door de snelheid? >> Toen ik nog weleens fixie reed had ik het daarmee ook telkens, maar daarmee reed ik toch ook wel regelmatig net boven de 30 km/h. 
Het enige kruispunt waar het me met de bakfiets overkomt, is dat net na een viaduct waar ik (door al die massa) dan ook wel met ~35 naar beneden kletter als ik 'm gewoon laat rollen...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ben ik iets minder blij dan normaal omdat mijn ketting is gebroken bij 1 van de 2 stoplichten op de route :-(

Kettingponsje halen zo voor in de onderweg kit :-)
Antwoord }
Bedankt door:
nou ja niet per sé vandaag, maar ik ben erachter gekomen dat de afdekhoes die ik heb gekocht dus niet echt waterdicht is. Da's mooi van poepenstein.
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Sep-2021, 01:34 PM)ThijsR schreef: nou ja niet per sé vandaag, maar ik ben erachter gekomen dat de afdekhoes die ik heb gekocht dus niet echt waterdicht is. Da's mooi van poepenstein.
Dan neerzetten met schuimdeksel en hoofdgat-cover erop. Daar gaat geen water doorheen...
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Sep-2021, 01:02 PM)TimSch schreef: Vandaag ben ik iets minder blij dan normaal omdat mijn ketting is gebroken bij 1 van de 2 stoplichten op de route :-(

Kettingponsje halen zo voor in de onderweg kit :-)

Vergeet de quicklinkschakeltjes niet! Dan heb je dit klusje onderweg in vijf minuten opgelost, en kan je weer verder fietsen. Prutsen met een kettingpons om schakeltjes aan elkaar te ponzen wil je niet. Alleen de kapotte erafhalen met de pons, en de ketting weer verbinden met de quicklinkschakeltjes. Ik adviseer er meerdere mee te nemen. Het kan gebeuren dat je bij het vastzetten erachter komt dat de ketting verkeerd gelegd is en je weer opnieuw moet beginnen. Niet dat dat mij ooit gebeurd is, natuurlijk...
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Sep-2021, 03:01 PM)Lopopodium schreef: Vergeet de quicklinkschakeltjes niet! 
Is een quicklink geen weak link? Daarom gebruik ik ze niet nl., maar dat is meer gevoel dan wijsheid..
Antwoord }
Bedankt door:
Een dergelijke ervaring heb ik niet.

Ik gebruik liever tien keer per jaar een quicklinkschakelaartje terwijl ik ergens langs de weg sta dan ééns per tien jaar de ketting vastponsen met de pons. Dat laatste heb ik een keertje gedaan, rustig op mijn gemak thuis. Nooit meer!
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Een ketting ponsen is voor mij kinderlijk eenvoudig als je het pennetje er maar niet helemaal uit draait.
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Sep-2021, 03:01 PM)Lopopodium schreef:
(30-Sep-2021, 01:02 PM)TimSch schreef: Vandaag ben ik iets minder blij dan normaal omdat mijn ketting is gebroken bij 1 van de 2 stoplichten op de route :-(

Kettingponsje halen zo voor in de onderweg kit :-)

Vergeet de quicklinkschakeltjes niet! Dan heb je dit klusje onderweg in vijf minuten opgelost, en kan je weer verder fietsen. Prutsen met een kettingpons om schakeltjes aan elkaar te ponzen wil je niet. Alleen de kapotte erafhalen met de pons, en de ketting weer verbinden met de quicklinkschakeltjes. Ik adviseer er meerdere mee te nemen. Het kan gebeuren dat je bij het vastzetten erachter komt dat de ketting verkeerd gelegd is en je weer opnieuw moet beginnen. Niet dat dat mij ooit gebeurd is, natuurlijk...

Hahah! 3x raden waarom ik een 2e keer naar de fietsenzaak ben geweest? ;-)

Maar dus inderdaad quicklink schakeltjes gehaald. 1 gebruikt (zat in 1x goed ;-)) en 1 bij me op reserve nu. Kan ik volgende keer vlot weer verder als de boel het begeeft :-)
Antwoord }
Bedankt door:
(30-Sep-2021, 01:02 PM)TimSch schreef: Vandaag ben ik iets minder blij dan normaal omdat mijn ketting is gebroken bij 1 van de 2 stoplichten op de route :-(

Kettingponsje halen zo voor in de onderweg kit :-)

(30-Sep-2021, 04:00 PM)365cycle schreef:
(30-Sep-2021, 03:01 PM)Lopopodium schreef: Vergeet de quicklinkschakeltjes niet! 
Is een quicklink geen weak link? Daarom gebruik ik ze niet nl., maar dat is meer gevoel dan wijsheid..

Ik gebruik de quicklinkjes een ze bevallen geweldig. Ik heb kettingen gehad die om haverklap braken maar niet op de plek van de quicklink.  Dat waren niet de zwakste schakeltjes.

Marco -gelukkig het laatste jaar geen zwakke schakeltjes meer gehad- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Niet iedere ketting is geschikt om te ponsen en er zijn heel veel manieren waarop dat net mis kan gaan. Die quick links werken prima en zijn wat simpeler. Na lange tijd en of veel viezigheid zijn ze soms moeilijk los te krijgen, daar heb je dan weer tangetjes voor.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Reflector
Ik heb die periode...365cycle — 01:22 AM
Reflector
Ik heb die periode i...PietV* — 12:38 AM
Reflector
Twee blauwe LEDjes i...365cycle — 11:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Blij... omdat de rac...365cycle — 11:48 PM
Hoeveel vrouwen op de ligfiets?
De andere rijdt een ...365cycle — 11:47 PM
visie verandert: niet alle fietsen op h...
Moet ik toch een l...Hoekie — 11:04 PM
Reflector
Ik zie Piet al ron...PietV* — 10:56 PM
visie verandert: niet alle fietsen op h...
Ik rijd nu graag op ...365cycle — 10:05 PM
visie verandert: niet alle fietsen op h...
Fietsers moeten niet...Wim -de roetsende — 09:49 PM
Reflector
Ik heb geen Green ...pvandorp — 09:28 PM
visie verandert: niet alle fietsen op he...
Zoeven las ik dat Va...pvandorp — 09:25 PM
conditie meten
Wil je het weten en ...PietV* — 05:48 PM
conditie meten
Ik zie nu pas hoe ...365cycle — 05:21 PM
conditie meten
Ik zie nu pas hoe sc...Bart Verbeek — 05:18 PM
conditie meten
Ik zou denk ik gewoo...365cycle — 05:12 PM
conditie meten
Om te kunnen bepalen...Bart Verbeek — 04:23 PM
Overzicht velomobielen
De Milan-lijn is van...365cycle — 03:42 PM