Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Lang leve google *\●/* Dr is vast wel een oplossing te vinden over wat er kapot aan is en hoe dat te repareren. Dan doel ik meer specifiek op je espressoapparaat. Ik heb meerdere apparaten (tv', imac's ) bewust kapot gekocht om ze goedkoop te repareren en da voor een habbekrats dat ding te hebben. Google en youtube vertelden vaak wat er precies kapot was en vervangen moest worden Wink

Facebook. Ik heb jaren niet meegedaan aan die onzin. Tot ik er wel aan verslingerd raakte en met een paar mensen via messenger nog weleens langdurig sprak. Soms een beetje trollen, soms serieus. Ik kon en kan mn ei er wel op kwijt.

Het heeft ook zn goede kanten. Ik heb er gevonden pasjes, bril en portemonnees mee terugbezorgd. Een spotgoedkope ligfiets a 150 euro gekocht 8km verderop die ik een week later met 800 euro winst doorverkocht (vanwege de rohloffnaaf). Maar qua privacy zuigt het. Om maar even te zwijgen over het banbeleid. Nou willen ze dat ik mn telefoonnummer toevoeg Sad

Maar de defecten aan jrBulk. Ligt dat aan de Bulk en ontwerpfoutjes/babyziekten of ligt het aan je rijstijl?
Antwoord }
(17-Nov-2022, 04:01 PM)ZoefZoef schreef: Lang leve google *\●/*  Dr is vast wel een oplossing te vinden over wat er kapot aan is en hoe dat te repareren. Dan doel ik meer specifiek op je espressoapparaat. Ik heb meerdere apparaten (tv', imac's ) bewust kapot gekocht om ze goedkoop te repareren en da voor een habbekrats dat ding te hebben. Google en youtube  vertelden vaak wat er precies kapot was en vervangen moest worden Wink
Ja, ik ben ook redelijk actief in koffieland. Weet wat er stuk aan is, maar die onderdelen worden niet meer gemaakt. Overweeg nu een Flair 58X. Espresso maken volgens het KISS-principe Big Grin 

(17-Nov-2022, 04:01 PM)ZoefZoef schreef: Facebook. Ik heb jaren niet meegedaan aan die onzin. Tot ik er wel aan verslingerd raakte en met een paar mensen via messenger nog weleens langdurig sprak.  Soms een beetje trollen, soms serieus. Ik kon en kan mn ei er wel op kwijt.

Het heeft ook zn goede kanten. Ik heb er gevonden pasjes, bril en portemonnees mee terugbezorgd.  Een spotgoedkope ligfiets a 150 euro gekocht 8km verderop die ik een week later met 800 euro winst doorverkocht (vanwege de rohloffnaaf).  Maar qua privacy zuigt het. Om maar even te zwijgen over het banbeleid.  Nou willen ze dat ik mn telefoonnummer toevoeg Sad 
Klopt, ik kan ook niet zeggen dat ik er niets aan gehad heb. Maar de voordelen wegen voor mij niet meer op tegen de nadelen.

(17-Nov-2022, 04:01 PM)ZoefZoef schreef: Maar de defecten aan jrBulk. Ligt dat aan de Bulk en ontwerpfoutjes/babyziekten  of ligt het aan je rijstijl?
Deels ontwerpfouten/babyziekten. M'n rijstijl heeft daar zeker ook wat mee te maken, of eigenlijk m'n bouw. Kort opgesomd:
- het aanloop-probleem is wel beter na opnieuw spaken van het achterwiel, maar nog niet opgelost. Anderen hebben er mogelijk minder last van, maar ik ben 92 kg en moet dus meer kracht zetten om op tempo te komen. Daarnaast ben ik explosief, dus kán ik ook veel kracht zetten. Geen elite sprinter vermogens, een fatsoenlijke fiets zou er gewoon tegen moeten kunnen, maar wel bovengemiddeld. De achterbrug en/of achteras lijkt daar nu niet helemaal op berekend.
- de kettinglijn loopt niet helemaal vrij, er zit ergens weerstand in. De Bülk maakt aerodynamisch gehakt van de DF, maar is nu niet heel veel sneller omdat er behoorlijk wat vermogen verloren gaat.
- de ketting schraapt soms ergens tegenaan, maar ik ben er nog niet achter wat dat precies is. 
- Niet defect, wel onwijs irritant: Er worden inmiddels later bestelde Bülkjes uitgeleverd met de door mij bestelde racekap met motorvisier en hoge kniebulten. Er stond er recent één op Instagram, zelfs in de juiste kleur (RAL 1023). Mijn kap is ondertussen nog altijd in backorder. Uiteraard onder de aandacht gebracht bij ICB. Maar als je dat dan met andere velonauten bespreekt, blijken er mensen dingen al 2 (twee!) jaar in backorder te hebben staan. Misschien ben ik ongeduldig, maar zeker met de regen van vandaag had ik een "je kap komt! en is er op 1-1-2023" wel kunnen waarderen.

Wat vandaag het irritantst is: M'n accu is deze week stuk gegaan. Een Lupine van een paar honderd piek. Ik had als "spares" eerder al LiPo's besteld en was voornemens de Lupine een keer om te bouwen naar XT60. Nu bleek één van die LiPo's een DOA (nog nooit gehad), de andere was goed. Gisteravond dus de LiPo/XT60 setup gereed gemaakt voor gebruik, en ook meteen de bekabeling voor de dashcams ingebakken, samen met een stroom-/spanningsmeter. Even kort aangesloten en werkte prima. 
Echter trok ik die accu vanochtend in een kwartier van 15.2V (halfvol) naar 12V (knetterleeg). Na wat testen met de bekabeling blijkt het te komen door het display (stroom/spanning); op de één of andere manier wordt dat zelfs zonder verdere belasting echt loeiheet. Best fijn in de winter, zo'n verwarmingselement tussen je benen, maar met deze temperaturen heb ik het liever nog even uit.
Antwoord }
(17-Nov-2022, 05:21 PM)365cycle schreef:  - Niet defect, wel onwijs irritant: Er worden inmiddels later bestelde Bülkjes uitgeleverd met de door mij bestelde racekap met motorvisier en hoge kniebulten. Er stond er recent één op Instagram, zelfs in de juiste kleur (RAL 1023). Mijn kap is ondertussen nog altijd in backorder. Uiteraard onder de aandacht gebracht bij ICB. Maar als je dat dan met andere velonauten bespreekt, blijken er mensen dingen al 2 (twee!) jaar in backorder te hebben staan. Misschien ben ik ongeduldig, maar zeker met de regen van vandaag had ik een "je kap komt! en is er op 1-1-2023" wel kunnen waarderen.

Mijn Milan kap heb ik gelijk met de Milan besteld. Ik hoop ook op 1-1-23. Dat zou het net iets meer dan een jaar maken. ;-) Welke kap was er uitgeleverd trouwens? Die kap met die mega grote A zuil die inmiddels weer verbeterd is?
Antwoord }
Ik ben niet zo blij, omdat de lange kap op mijn Milan rechts niet zo goed aansluit als links en ik vanochtend dus constant water langs mijn rechter onderarm voelde druppen.

Ik ga er dus een soort afdichtingsstrip aan de buitenkant op plakken, zodat er geen water tussendoor kan.

Iemand een idee voor zo'n strip?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  Challenge Fujin SL I  -  CruzBike T50

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Tochtstrip van de bouwmarkt! En dan die holle voor tot kieren van 8mm. Vormt perfect mee en heeft mij 20.000 km trouw gediend. Plak het dan wel aan de binnenkant van je kap, niet aan de buitenkant van je fiets Wink en bevestigen met polymax, de zelfklevende strip houdt het niet.
Antwoord }
men er weer met de pet naar heeft gegooid deze klimaattop.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Wat betreft de kettinglijn in de Bulk zou ik es kijken hoe dat er uit ziet als er kracht op staat. Het achterwiel blokkeren met een latje tegen de body en dan de ketting flink op spanning zetten. Geen brute beenkracht, maar met 1 hand trekken aan een trapper. Als je de spanning erop kunt houden, dan de ketting even naar beneden duwen, als ie ergens tegenaan zit.

De ketting loopt onder last anders dan onbelast, soms een duidelijk stuk hoger. Mogelijk vind je zo de plek. Bij mijn fiets kwam de kettingbuis bij de achterste rol net wat hoger dan gepland, en liep ie daar aan.
Antwoord }
Ik ben vandaag niet blij omdat mijn remkabel brak, 18 km van huis op een twee keer 100 km tocht.
De mannen van 't Mannetje hadden geen tijd voor een nieuwe kabel maar hebben wel geholpen om de andere rem zwaar genoeg te stellen om veilig naar huis te komen.

Afspraak gemaakt om 'even' naar Dronten te rijden.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
Na gisteren al niet blij zijn omdat mijn remkabeltje gebroken was ben ik vandaag niet blij omdat ik Dronten niet gehaald heb.

De wind was oost, koud en gemeen. Bij recht naar het oosten kon ik vaak niet vooruit kijken, zo traanden mijn ogen.
Wind schuin van voren voelde vaak nog steeds als recht tegen (maar als je op de Markerwaarddijk rijdt kun je jezelf niet echt voor de gek houden, als de dijk een bochtje heeft komt de wind daarna echt vanuit een andere hoek.)

Aan het einde van de dijk heb ik even naar de tijd gekeken en bedacht dat nog 20 km vol tegen de wind teveel gevraagd was. Misschien zou ik het halen voor de zaak dicht zou gaan maar dat zou meer energie kosten dan ik op kon brengen. Dus nu staat de Quest in Lelystad tot ik hem verder kan fietsen.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
:/ balen Willeke!
Antwoord }
Dat is jammer!

Maar in etappes is toch ook goed? Moet lukken! Zover is Lelystad-Dronten toch niet?
Wellicht binnenkort?
Groet,

Marco
Antwoord }
Optijd stoppen is soms moeilijker dan doorzetten. Staat de Quest wel veilig gestald?
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
(03-Dec-2022, 09:31 PM)Willeke_IGKT schreef: De wind was oost, koud en gemeen. Bij recht naar het oosten kon ik vaak niet vooruit kijken, zo traanden mijn ogen.
Wind schuin van voren voelde vaak nog steeds als recht tegen (maar als je op de Markerwaarddijk rijdt kun je jezelf niet echt voor de gek houden, als de dijk een bochtje heeft komt de wind daarna echt vanuit een andere hoek.)

Voor dit soort weer gebruik ik een (heldere) skibril. Dat dampt niet aan en houdt ale wind uit je ogen ....
Antwoord }
@Willeke, gedeelte Lelystad Dronten kan ik je de Runderweg en Wisentweg aanbevelen. Is goed asfalt en autoluw. Google leidt je er niet langs vanwege de barrière halverwege. Als fietser kun je er wel langs.
Antwoord }
(04-Dec-2022, 09:45 AM)Fietsbennie schreef: @Willeke, gedeelte Lelystad Dronten kan ik je de Runderweg en Wisentweg aanbevelen. Is goed asfalt en autoluw. Google leidt je er niet langs vanwege de barrière halverwege. Als fietser kun je er wel langs.

Zelfs de fietsersbond planner moest een zetje hebben om deze route te geven, maar een via punt aan het begin van de Wisent weg was genoeg.
De planner geeft een route ongeveer via knooppunten door Lelystad, wat ik makkelijker vindt dan mijn schermpje volgen, en bij Dronten gaat het buitenom naar de route die ik eerder gevolgd heb.

De route staat nu op de telefoon die ik als navigatie in de fiets heb, tijdelijk thuis.

De fiets staat ergens waar hij veilig zou moeten staan maar ik vertel liever geen details online.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
Om het verhaal af te maken, de fiets stond in de bewaakte fietsenstalling Lelystad Centrum. De automatische ingang liet me niet binnen en de man van de wachtkamer betwijfelde of het wel een fiets was en of ie wel in deze stalling mocht staan maar liet me toch binnen.
Er was een vlak op de grond met een bakfiets icoon en daar in de buurt kon ik een plekje vinden tegen de muur waar ie de minste problemen zou opleveren. Het bijzondere fietsen vak stond vol gewone fietsen.

Vandaag weer hulp moeten vragen om binnen te komen, welke fiets en waar staat die dan? Met moeite een pad naar buiten vrijgemaakt, er stonden overal fietsen in de gangpaden van die hoek. Maar het systeem liet me gratis naar buiten. (Normaal alleen eerste 24 uur gratis.)

De fiets naar Dronten gereden en nu staat ie echt veilig.

Ik kreeg niet de indruk dat ze iets naars hadden geprobeerd maar de kleine afdekkap zat wel raar.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
(03-Dec-2022, 11:38 PM)Jan van Ochten schreef: Op tijd stoppen is soms moeilijker dan doorzetten. 

Vooral met een gebroken remkabel.
De reis is het doel   Flevotrike  Jouta tadpole blue line | Quest 377
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(07-Dec-2022, 05:27 PM)Willeke_IGKT schreef: De fiets naar Dronten gereden en nu staat ie echt veilig. 

De Wisentweg goed bevallen? Het is voor mij al weer anderhalf jaar terug, maar dan weet ik dat voor volgende keer...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Heel goed, de route door Lelystad is wat zoeken of bordjes volgen, maar vanaf de rand van Lelystad tot in Dronten kun je heerlijk door karren. De laatste paar honderd meter een vrij liggend fietspad maar ik ben op de weg blijven rijden.

Ergens op de Wisentweg is een paaltje dat omhoog komt en daar laten ze een auto per 2 minuten langs. Meer voor mensen uit de buurt.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Fietsbennie
Vandaag was ik niet blij omdat toen ik daarstraks met de QV naar het werk wilde vertrekken, de remmen vastgevroren bleken te zijn ....  Angry
Hase Kettwiesel (2004) - Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020)
Antwoord }
En toen? Heb je je ze los gekregen?
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
(13-Dec-2022, 09:20 PM)quattrovelootje schreef: Vandaag was ik niet blij omdat toen ik daarstraks met de QV naar het werk wilde vertrekken, de remmen vastgevroren bleken te zijn ....  Angry
Dus het aloude (en voor de originele doelgroep grotendeels achterhaalde) advies voor automobilisten geldt nog wel voor velonauten: bij vorst niet op de handrem zetten. Misschien een wigje onder een wiel leggen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
5 minutes in een verwarmde hal zetten is toch voldoende?

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT
Op verzoek van ZoefZoef 
Zou je alle posts rondom ** willen verwijderen. Laten we weer teruggaan naar ligfietsen
zijn een aantal berichten verwijderd.
Antwoord }
En om dan maar meteen ontopic verder te gaan: de fietspaden waren hier ontzettend slecht gestrooid vandaag. Doorgaande autowegen vielen voor zover ik kon zien wel mee. En dat was niet nodig geweest, want het verkeer stond er toch stil.
Antwoord }
Ik ben vandaag niet blij omdat mijn vriend Ian gisteren is overleden. Hij leed aan keelkanker maar het was toch plotseling.

We hadden zo'n jaar of 12 een lange afstand lat relatie met hem in Engeland en mij in Nederland.

Ik kan de komende tijd wat meer afwezig zijn.
Voornaamste fiets(en): Quest 34 (3x20")  -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Rare frats: Driewieler uit de bocht
Ben benieuwd of ik...365cycle — 02:58 AM
Eindelijk bij de club
Welkom en gefelicite...365cycle — 02:50 AM
Challenge Taifun
Gisteren een Challen...RichardHammond — 02:46 AM
Ligfietsers +1
Dat verschil in bala...365cycle — 02:44 AM
Eindelijk bij de club
Goede keuze. De taif...ZoefZoef — 01:00 AM
Biesboschrondje Augustus 2022
Het was haar in iede...Bacchus — 12:23 AM
Eindelijk bij de club
Welkom Richard! Je h...Bacchus — 12:14 AM
Eindelijk bij de club
Welkom. Wow de Ta...Wim -de roetsende — 12:01 AM
De velomobielmarkt [split] Vandaag ben ...
Idd heel mooie kleur...365cycle — 11:52 PM
Eindelijk bij de club
Wow mooie keuze heb ...vdbeemd — 11:49 PM
Eindelijk bij de club
Gezien de aard van m...melle z — 11:38 PM
Eindelijk bij de club
Veel plezier hier me...Fietsbennie — 11:27 PM
Eindelijk bij de club
Welkom Richard!Roepers — 10:39 PM
Eindelijk bij de club
Hoi forumgenoten, ...RichardHammond — 10:04 PM
Biesboschrondje Augustus 2022
Mooie video! Ik zie ...Bob Hagendijk — 09:27 PM
Biesboschrondje Augustus 2022
Mooi filmpje! Met om...Roepers — 06:13 PM
Biesboschrondje Augustus 2022
Mooie tocht  :)gideon — 06:09 PM