Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(12-Aug-2024, 05:10 PM)ZoefZoef schreef: .. het vies warm is.

Hier sluit ik mij bij aan..



Bleh
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door:
(12-Aug-2024, 05:15 PM)Gideonaut schreef:
(12-Aug-2024, 05:10 PM)ZoefZoef schreef: .. het vies warm is.

Hier sluit ik mij bij aan..



Bleh

Dan is zo'n warmtepomp toch wel luxe hoor. Die koelt nu het huis via de vloer'verwarming' oftewel de 'vloerverkoeling'.

Buiten is het 34 graden en binnen is het nu 26 graden. Dat voelt dus als heerlijk koel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(12-Aug-2024, 05:15 PM)Gideonaut schreef:
(12-Aug-2024, 05:10 PM)ZoefZoef schreef: .. het vies warm is.

Hier sluit ik mij bij aan..



Bleh

Ik ook
Antwoord }
Bedankt door:
Het is ook niet mijn favoriete weer.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
Mijn collega vroeg of ik airco in de fiets heb.

Ik vond de rijwind genoeg, als je je niet druk hoeft te maken is het (voor mij) best uit te houden.

Op het werk is airco, thuis hou ik de ramen overdag dicht en lucht ik in de avond, 26°C, kan ik hebben.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Roepers
Ik zou woensdag tussen 9 en 12 mijn pakketje van ICB binnenkrijgen volgens de track&trace maar opeens is het weer teruggeschoven naar pakket is nog niet ontvangen door postnl.. Daar gaan we weer Cry


(in plaats van woensdag werd het vrijdag, maar het pakketje was er, ik ben blij nu!)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Ben via een paar landen (gemotoriseerd) naar Griekenland gereisd.
Ik heb er 5 fietsers gezien, je komt er ongeveer evenveel fietsers tegen als ligfietsers in Nederland. Twee van die fietsers reden op de snelweg, waar door motorvoertuigen gewoon 100 gereden mag worden, maar regelmatig 140-150 gereden wordt en geen vluchtstrook is.
We hadden het erover en m'n vriendin dacht dat het er te warm is om te fietsen. Warm is het zeker, één dag was het veertig graden. Het land is dor en droog, er zijn hier en daar spontane brandjes.
De lokale bevolking loopt soms, maar rijdt meestal auto.
En daar zit het 'm juist in: de route naar de lokale supermarkt loopt over dat stuk waar ik de fietsers zag en is 14 km. De wandelroute is 100 km. Bij navraag bleek je inderdaad niet in het volgende dorp te kunnen komen zonder auto.

Je kan er niet eens veilig uit de kraan drinken. Zonder auto ben je dus echt verloren. Zonder airco eigenlijk ook. Lokale bewoners zitten er verstrikt in de negatieve spiraal van auto- en airco-afhankelijkheid, een bijna onhoudbaar klimaat, steeds minder mogelijkheden om voedsel te telen en een belabberde economie. Ik ontmoette een dame die afgestudeerd bleek te zijn in Engelse taal (de exacte opleiding weet ik niet); we raakten aan de praat in de supermarkt waar ze werkt, want in de wijde omtrek is er geen baan te vinden en in een dorp wonen is goedkoper dan in de stad.

Van hoe onze wereld er nu bij ligt word ik echt niet blij.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Ik heb juist prima ervaringen met fietsen in Griekenland. Wat langer geleden de Peloponnesos rond, en een paar jaar terug met twee tieners een kleiner rondje op de Peloponnesos en een stuk langs de noordkust van Kreta. Je moet tegen de warmte kunnen, maar onveilig heb ik me er niet gevoeld. Wel een beetje je best doen met routes plannen, maar dat geldt overal.
En vreselijk aardige mensen, waar je ook komt. Maar dat geldt op de fiets ook op heel veel plekken is mijn ervaring. Kennelijk heeft een fietser iets onschuldigs en ongevaarlijks over zich waardoor mensen behulpzaam worden. Daar wordt ik dan wel weer blij van, maar dat is een ander draadje.
Fietser en knutselaar en eventjes niet in vorm. Roets, FlevoRacer en diverse (carbon) zelfbouwers voor 1 of 2 personen
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus , 365cycle , Tijanus
2 infrastructuur gerelateerde ergernissen de afgelopen 24 uur.

Gisterenavond op de terugweg reed ik vlot een bult op die zo snel afvlakt dat je het wegdek zelf met een ligfiets net niet ziet voor je boven bent. Blijkt de weg daar afgefreesd te zijn zonder dat dit aangekondigd werd door borden. Dat gaf dus een leuke slag, gelukkig zonder schade lijkt het.

Vandaag zag ik dat de nieuwe verkeerslichten op de fietssnelweg hier ook zijn geactiveerd. Voor de werken werd het zo aangekondigd:

Citaat:De fietsers krijgen steeds groen licht omdat detectielussen in de fietssnelwegen de lichtenregeling aansturen. Zo kunnen fietsers vlot en veilig oversteken zonder wachttijd. Het gemotoriseerd verkeer op de Guldensporenlaan krijgt op deze momenten rood om de fietsers veilig te laten kruisen.

Je zou dan verwachten dat die lichten al op groen springen voordat je aankomt, maar zo werkt het in België niet Wink Die lichten weten pas dat je er bent als je er aan staat te wachten, er ligt alleen een detectielus aan het licht zelf. Dus je staat wel degelijk te wachten tot de auto's rood krijgen en dan jijzelf groen. De tijdelijke oplossing met oranje knipperlichten en verkeersborden was feitelijk beter/vlotter, al ben ik wel blij dat die met een VM niet te nemen slinger van vroeger weg is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik werd wakker met zware buikkrampen en deze zijn wel minder. Maar nog niet volledige minder
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Aug-2024, 09:55 AM)qv-tester schreef: Je zou dan verwachten dat die lichten al op groen springen voordat je aankomt, maar zo werkt het in België niet Wink Die lichten weten pas dat je er bent als je er aan staat te wachten, er ligt alleen een detectielus aan het licht zelf. Dus je staat wel degelijk te wachten tot de auto's rood krijgen en dan jijzelf groen. De tijdelijke oplossing met oranje knipperlichten en verkeersborden was feitelijk beter/vlotter, al ben ik wel blij dat die met een VM niet te nemen slinger van vroeger weg is.
Dat soort stoplichten (nee, geen verkeerslichten) hebben we hier ook een aantal. Ik heb ze vervloekt tijdens onze kleine fietsvakantie; sta je net stil, de tandem in balans houdend met één hand aan de paal (gelukkig zit die wel stevig in de grond), springt het op groen en mag (vooral) ik de hele trein weer op gang brengen (want de uk heeft niet altijd door dat er gesprint moet worden). En dat dan 5x achter elkaar in 3 kilometer Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
Ja, op het verder tamelijk goede fietspad Kleve-Kranenburg heb je er zo ook een paar, die lus ligt wel een eind voor de verkeerslichten, maar de reactietijd is zo traag dat je toch moet stoppen. Tenzij je 10 km/h rijdt ofzo.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
In Deventer is een rotonde vernieuwd, maar helaas niet 'verbeterd'.

Wat een ellende. Er was in de oude situatie sprake van een mooie vloeiende lijn die gereden kon worden.
Nu zit er bij het oprijden van de rotonde een zo goed als haakse bocht.

Dramatisch.

https://nogknapper.deventer.nl/projecten...intuurbaan

Uiteraard is het volgens de ontwikkelaars/bedenkers en de gemeente nu veel veiliger.


Het eerste ongeluk is helaas ook al een feit.

https://www.destentor.nl/deventer/esther...&auth_rd=1
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
In Leiden is ook een rotonde onlangs aangepast dat ook tot de nodige extra ongelukken met fietsers geleid heeft.

Ik stond gisteren hier (https://www.google.com/maps/@51.4156906,...FQAw%3D%3D) op het Floraplein in Eindhoven. En dit vond ik ook een behoorlijk gevaarlijke rotonde om over te steken als fietser. Een rotonde binnen de bebouwde kom waar je als doorgaande fietser voorrang moet geven vind ik al opzienbarend, maar de snelheid waarmee de auto's hier langskomen en de hoeveelheid auto's die rond 20:00 langskwamen maakt het er niet leuker op, en dan heb je ook nog eens op twee afslaande rijbanen te letten terwijl ik als ligfietser half achteromkijken een inschatting van aanstormende auto's moet maken.

Ik kan me voorstellen dat hier al wel wat doden gevallen zijn...
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
Ik ben twéé setjes powermeters kwijt. Snap er echt niks van Sad
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
..vannacht de eerste rit op de paar weken terug aangeschafte CHR met tailbag en carbon sterwielen gemaakt. Velgrand van het voorwiel bevat een oneffenheid die duidelijk voelbaar is bij het remmen Sad
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De rotonde (te Druten) is een wonder van wensdenken: Ligfietsers worden verstopt achter de heg.

https://tinyurl.com/5xkn2ydt

Als ik met mijn velomobiel wil oversteken, dan zie ik aankomend verkeer niet aankomen en moet een meter op de weg gaan staan om auto's van links te kunnen zien. Auto's hebben voorrang; ik moet maar hopen dat niemand me omver rijdt.

De gemeente vindt het veilig; misschien brengt een ongeluk hen op andere gedachten.

Niels, omdenken, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Aug-2024, 07:20 AM)Niels van der Wal schreef: De rotonde (te Druten) is een wonder van wensdenken: Ligfietsers worden verstopt achter de heg.

https://tinyurl.com/5xkn2ydt

De situatie is natuurlijk niet om te lachen maar dat de straat ‘Koekoek’ heet tovert bij mij wel een glimlach tevoorschijn
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Antwoord }
(30-Aug-2024, 07:20 AM)Niels van der Wal schreef: De rotonde (te Druten) is een wonder van wensdenken: Ligfietsers worden verstopt achter de heg.

De hele heg hoeft er ook niet uit, slechts de laatste twee meter tot de kruising. Maar op deze foto's lijkt het alsof ik in de vm nog net boven de heg kan uitkijken. Is de heg gegroeid en willen ze niet snoeien? En heb je de gemeente ook aansprakelijk gesteld in geval van een toekomstig ongeval? Het is tenslotte hun keuze om, na een waarschuwing voor een potentiëel onveilige situatie, er niets aan te doen. Voor die keuze zijn ze verantwoordelijk.
Antwoord }
[/quote]

De hele heg hoeft er ook niet uit, slechts de laatste twee meter tot de kruising. Maar op deze foto's lijkt het alsof ik in de vm nog net boven de heg kan uitkijken. Is de heg gegroeid en willen ze niet snoeien? En heb je de gemeente ook aansprakelijk gesteld in geval van een toekomstig ongeval? Het is tenslotte hun keuze om, na een waarschuwing voor een potentiëel onveilige situatie, er niets aan te doen. Voor die keuze zijn ze verantwoordelijk.
[/quote]

De heg is nu hoger en verdicht. (de foto op streetvieuw is van rond de winter).
Ik ben gestopt met een maillen van de gemeente; daar zijn ze denk ik blij mee. het wachten is op een ongeluk, zodat ik kan aantonen dat zij op de hoogte waren van een gevaarlijke situatie.
Dit is niet de enige plek in deze gemeente; maar buiten de grote steden heeft de auto tioch overal voorrang in.

O, en aansprakelijkheid kost geld. Daar is vast een potje voor. Dat aansprakelijkheid ook om moraliteit gaat is niet relevant.

Niels, te vermijden, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
(30-Aug-2024, 07:20 AM)Niels van der Wal schreef: De rotonde (te Druten) is een wonder van wensdenken: Ligfietsers worden verstopt achter de heg.

https://tinyurl.com/5xkn2ydt

Als ik met mijn velomobiel wil oversteken, dan zie ik aankomend verkeer niet aankomen en moet een meter op de weg gaan staan om auto's van links te kunnen zien. Auto's hebben voorrang; ik moet maar hopen dat niemand me omver rijdt.

Hoe groot is het probleem om hier te besluiten om de rotonde te nemen op de openbare weg?  Huh Want mijn gevoel zegt dat het hier voor ons veiliger is, dan op het fietspad. Ik hoor graag hoe jullie meer ervaren VM rijders deze afweging vinden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Oliver
(30-Aug-2024, 09:59 AM)Hardloper schreef: Hoe groot is het probleem om hier te besluiten om de rotonde te nemen op de openbare weg?  Huh Want mijn gevoel zegt dat het hier voor ons veiliger is, dan op het fietspad. Ik hoor graag hoe jullie meer ervaren VM rijders deze afweging vinden.

Dat hangt van de situatie af. Ik moet ook naar mijn werk een drukke weg oversteken, precies op het punt waar de snelheid overgaat van 50 naar 80 km/u, waarbij ik niet kan zien wat er aan komt door een hoge heg. Daarvoor de weg op steken is geen optie door de snelheid en de drukte. Soms heb ik geluk dat er tegelijk met mij een rechtopfietser moet oversteken, dan ga ik gelijk met hem of haar. Anders moet ik uitstappen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Aug-2024, 10:11 AM)Atrike schreef: Dat hangt van de situatie af. Ik moet ook naar mijn werk een drukke weg oversteken, precies op het punt waar de snelheid overgaat van 50 naar 80 km/u, waarbij ik niet kan zien wat er aan komt door een hoge heg. Daarvoor de weg op steken is geen optie door de snelheid en de drukte. 

Is dit in Leuvenheim aan de Dierense kant? 

Zo ja, heb je nooit overwogen om door het dorp links te blijven rijden? Doen veel fietsers daar voor hun eigen veiligheid. Ik dus ook.


Of al iets eerder over te steken bij het kruispunt, dan rijd je alleen het laatste stukje links.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(30-Aug-2024, 10:14 AM)Wim -de roetsende schreef: Is dit in Leuvenheim aan de Dierense kant? 

Zo ja, heb je nooit overwogen om door het dorp links te blijven rijden? Doen veel fietsers daar voor hun eigen veiligheid. Ik dus ook.


Of al iets eerder over te steken bij het kruispunt, dan rijd je alleen het laatste stukje links.

Inderdaad, daar. Links blijven rijden heb ik overwogen, maar het is daar nogal smal, dus het leek mij met de velomobiel geen goed plan. Aan de andere kant rijd ik daar 's morgens rond kwart voor 7 langs, dus dan is er nog niet veel fietsverkeer.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik zou met de vm bij het kruispunt oversteken, dan is het nog maar iets van 200 meter en bijna geen uitritten meer.

Met de Roeifiets rijd ik daar altijd links of ik rijd links achterlangs het woonwijkje.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Vamorgen even met Theo in Dronten gebeld ivm de Snoek L die in het najaar geleverd zou worden. Die vertelde me dat het er niet naar uit ziet dat die dit jaar nog geleverd wordt, maar hoogstwaarschijnlijk pas begin volgend jaar ....
Rans Stratus XP - Raptobike Lowracer - Rans Zenetik Pro - Rans Alterra 29 - Quattrovelo #66 - Hase Kettwiesel (2020) - Azub Tricon 26 (2023)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Heb het gevoel dat d...365cycle — 11:30 PM
MM/DID naven
Check, voorwiel is 1...Victor — 11:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... Omdat de zachte ...Boyd Maduro — 10:12 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
En met CCU kan je pr...Frutsel — 08:25 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Aan het einde van ee...365cycle — 08:09 PM
MM/DID naven
Ja, voornaven zijn o...melle z — 06:39 PM
MM/DID naven
De breedte van de vo...gideon — 06:29 PM
MM/DID naven
Vziw zijn naven met ...Victor — 03:29 PM
MM/DID naven
MM - Michael van der...ZoefZoef — 02:39 PM
MM/DID naven
Oh, dan was ik abuis...Tijanus — 02:30 PM
Fietsreis Duinkerken - Straatsburg - Ei...
Dag 5 Ik werd vroeg ...Martin van Mourik — 02:22 PM
MM/DID naven
Optima / MMbicycles ...ZoefZoef — 02:19 PM
MM/DID naven
Ik heb hier twee rac...melle z — 02:01 PM
MM/DID naven
DID staat waarschijn...ZoefZoef — 02:00 PM
MM/DID naven
Over DID kan ik geen...Tijanus — 01:49 PM
MM/DID naven
Ik heb bij Tempelman...melle z — 01:09 PM
Kruissnelheid vs Gemiddelde snelheid
Op wat voor banden r...365cycle — 01:01 PM