Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
(16-Feb-2023, 10:01 PM)Bacchus schreef: De Pro One van nu lijkt meer op de oude One dan de oude Pro One.
Geen idee van de One TT, nieuw in plaats van de oude Pro One?
De Pro One TT Record Edition is lomp snel. Wel een heel fragiel bandje, en met de 20" versie ben je met 2000 km wel klaar, zeker onder een velomobiel.

(16-Feb-2023, 10:20 PM)Roel van Dijk schreef: Is er iets bekend over de lekbestendigheid van deze banden?
Over Continental Contact Speed ben ik zeer tevreden: gemiddeld 3 lekke banden op 10.000 km met mijn QV (in totaal, dus niet 3 lekken per band).
De Continental Contact Urban heb ik aan de voorkant als allseason band. Nul klachten. Lekbestendigheid is top, ze gaan best lang mee en de grip onder alle omstandigheden ook gewoon goed. Met koud weer voelen ze wat zoekerig en lopen ze duidelijk minder hard (maar nog altijd sneller dan eigenlijk vrijwel alles behalve de GoCycle en de Scorcher, die je dan weer niet wil omdat het lek gaat).
Lekker doorrijden met die bandjes Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , John70 , Willeke_IGKT
(16-Feb-2023, 10:20 PM)Roel van Dijk schreef: Is er iets bekend over de lekbestendigheid van deze banden?

Dag Voorzitter Smile
Ik heb al sinds november 2020 Contact Urbans onder de QV liggen. Volgens de aankoop bon. Heb daarvoor ook onder andere Contact Speeds gehad.
Na wat uitproberen 32-406 voor en 42-406 achter. 32-406 rondom kan ook prima. Wel iets minder comfort achter.
Maar ook rondom 32-406 geeft al meer comfort dan de 28-406 Contact Speeds die je nu hebt. En vooral veel meer grip bij nattigheid!

Als ik het me goed herinner, ben ik in al die tijd, alweer meer dan 2 jaar en iets van 20.000 km, 3x lek gereden. 2x vanwege een lang scherp voorwerp (die ik uit de band gevist heb) en 1x om nog altijd onduidelijke reden (binnenkant velg. Ik denk simpelweg brakke binnenband?) Door slijtage zit ik nog niet zo lang op een 2de set banden voor. Achter zijn nog de eerste.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vanmiddag, omdat er toch een nieuwe spaak in moest, meteen de Marathon+ banden die er sinds de aankoop opzaten en waar het profiel al bijna weg was vervangen door CCU's (32-406). En, jeetje, wat een verschil! Heerlijk!

Nu ben ik benieuwd: Ervaren jullie met een achterband net zo groot verschil (zit nu ook een M+ op)?

Die band is nog in zeer goede staat, maar om nou pas na een jaar (of meer) fietsen te mogen genieten van een lichter lopende band.... Ik kan die M+ altijd nog bewaren voor de wintermaanden waar de baalfactor van een potientele lekke band veel groter is dan in het lichtere en warmere deel van het jaar.
Quest 631
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb achter een Continental Grand Prix 28-559.

Prima band. Lekker snel en goed lekbestendig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , twilwel , Hoekie
Ik heb een stel contact Urbans in 32-406 besteld. En een Michelin Wildrunner. Mijn vorige Wildrunnner heb ik helemaal opgereden, was een fijn bandje daarom maar weer besteld. Heb net als Wim ook positieve ervaringen met de GP, snel, behoorlijk lekbestendig. Heb er al eens een winter mee doorgereden. Maar ik vind hem wat dun en hard.

Ik heb hier nogal wat minder wegdek en op de woon-werkroute in de herfst en winter nogal eens klonten klei van de heren landbouwers. Die zijn echt hard.

Daarom schakel ik in de winter over naar een Pasela in 1,75. Ook nog redelijk vlot, goeie grip, en volgens mij nog nooit een lek mee gehad.

Of ik ook merk als er achter een langzame band op ligt? Ja, kojak's ben ik echt helemaal op uitgekeken. Heb er nog een stel liggen, maar denk niet dat ik ze ga gebruiken. Voor was ik er na 2-3 daagjes ook wel klaar mee.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Is het deze Jeroen?

https://www.bikester.nl/panaracer-pasela...51520.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
@ Jeroen: Ik heb de vorige winters met zo'n Michelin Wild Run'R gereden, en dat ging echt prima.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Zijn die Continental Contact Urban nog ergens verkrijgbaar? Drie tientjes is wat prijzig?
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...rt-672015/
Cry 

Hoe verhouden deze zich tov. de G-one (die heb ik nu)
32-406 is de breedste maat die past op een Quest, toch?

Dankjulliewel!
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef: Zijn die Continental Contact Urban nog ergens verkrijgbaar? Drie tientjes is wat prijzig?
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...rt-672015/
Cry 

Hoe verhouden deze zich tov. de G-one (die heb ik nu)
32-406 is de breedste maat die past op een Quest, toch?

Dankjulliewel!
Google is je vriend.  Bikeinn heeft ze bijv voor 23.49 euro,  maar wel excl 6.95 euro verzendkosten. 

De quest kan ook bredere voorbandjes hebben hoor, geen enkel probleem. Alleen wordt je draaicirkel er wel door beperkt als je er bredere bandjes onderlegt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
Bij bikester ook maar een CCU besteld (47-559), eens kijken hoe dat bevalt in vgl met mijn Schwalbe Marathon.
Kost daar €29 incl verzendkosten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef: Hoe verhouden deze zich tov. de G-one (die heb ik nu)
32-406 is de breedste maat die past op een Quest, toch?
Onder een Quest past ook gewoon 50-406, geen enkel probleem. Je draaicirkel wordt daar alleen nogal fors van.
De CCU is wat sneller dan de G-One Speed, tenzij het echt koud is. De CCU is ook veel betrouwbaarder. Qua grip is het denk ik vergelijkbaar.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef: Zijn die Continental Contact Urban nog ergens verkrijgbaar? Drie tientjes is wat prijzig?
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...rt-672015/
Cry 

Hoe verhouden deze zich tov. de G-one (die heb ik nu)
32-406 is de breedste maat die past op een Quest, toch?

Dankjulliewel!

Net besteld voor 2 tientjes bij bike24: https://www.bike24.com/p2360207.html Zie dat ze daar nu nóg goedkoper zijn. 

Ik heb de 42-406 besteld. Ik reed al op 40-406 Marathons en die 2mm kon ik wel hebben, schatte ik zo in Wink (ook op een Quest)
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 05:15 PM)ZoefZoef schreef: Google is je vriend
nou.., dat ben ik niet helemaal met je eens, 
Maar Duckduck vond Bikeinn inderdaad niet.
https://duckduckgo.com/?t=ftsa&q=Contine...rban+20%22

Ik vond wel deze; https://www.bike24.com/p2360207.html en deze; https://www.bike24.com/p2360210.html en een hoop adressen waar ze niet meer leverbaar zijn.

(22-Feb-2023, 05:15 PM)ZoefZoef schreef: De quest kan ook bredere voorbandjes hebben hoor, geen enkel probleem. Alleen wordt je draaicirkel er wel door beperkt als je er bredere bandjes onderlegt.

(22-Feb-2023, 05:40 PM)365cycle schreef: Onder een Quest past ook gewoon 50-406, geen enkel probleem. Je draaicirkel wordt daar alleen nogal fors van.
dankjewel! hoe fors ongeveer?
Dan past een Schwalbe Big Apple ook, die gingen onder m'n 3wiel bakfiets in elk geval nooit lek Smile
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef: Zijn die Continental Contact Urban nog ergens verkrijgbaar? Drie tientjes is wat prijzig?
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...rt-672015/
Cry 

Hoe verhouden deze zich tov. de G-one (die heb ik nu)
32-406 is de breedste maat die past op een Quest, toch?

Dankjulliewel!

Ik rij met de GO-Cycles 50-406 op mijn quest. Bochten is een beetje wennen maar goed te doen. Af en toe slijt de band tegen de wielkast. Maar de lage rolweerstand en comfort maakt veel goed. Naar mijn idee is een route met veel fietspaden en bochten (stedelijke omgeving) minder geschikt voor een 50-406. Met de auto's mee en buitengebied; prima bandje, weinig lek en als ze lek gaan is het (de)monteren en centreren een fluitje van cent. Andere banden had ik wel eens na montage een hoogteslag. Met een GO-Cycle is mij dit nog niet gelukt.

Piet-Q817-Kaagman
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef: Zijn die Continental Contact Urban nog ergens verkrijgbaar? Drie tientjes is wat prijzig?
https://hollandbikeshop.com/fietsbanden-...rt-672015/
Cry 

42-406 beschikbaar Continental Contact Urban 20" Drahtreifen - bike-components

(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef:
Hoe verhouden deze zich tov. de G-one (die heb ik nu)

Laat ik het zo zeggen: al zouden ze gratis zijn, dan nog wil ik ze niet meer.
Antwoord }
Bedankt door: =oNNo= , Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 08:24 PM)Hoekie schreef: 42-406 beschikbaar Continental Contact Urban 20" Drahtreifen - bike-components

Dank; hier goeierderkoperder Wink https://www.bike24.com/p2360207.html

(22-Feb-2023, 08:24 PM)Hoekie schreef:
(22-Feb-2023, 04:47 PM)=oNNo= schreef:
Hoe verhouden deze zich tov. de G-one

Laat ik het zo zeggen: al zouden ze gratis zijn, dan nog wil ik ze niet meer.
waarom niet? Ik heb nog niet zoveel referentie, maar het voelt als een prima bandje.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Feb-2023, 08:44 PM)=oNNo= schreef: Dank; hier goeierderkoperder Wink https://www.bike24.com/p2360207.html

Inderdaad. Ligfietsers.nl forum is onze echte grote vriend: https://ligfietsers.nl/thread-126-post-2...l#pid29596

Een G-One is nergens (heel) goed in en met G-One heb ik in een winter een record van 2 lekke banden kort achter elkaar behaald; de eerste na een week lek en de tweede al na 10 km. Dus twee keer in dezelfde rit. Heb gloednieuwe weggegeven en iets gebruikte in de kliko gedaan.
Antwoord }
Bedankt door: =oNNo= , Willeke_IGKT , 365cycle
(22-Feb-2023, 09:52 PM)Hoekie schreef: Ligfietsers.nl forum is onze echte grote vriend: https://ligfietsers.nl/thread-126-post-2...l#pid29596
zeker, je moet het alleen even vinden Smile
Dankje, ik heb er 6 besteld in 42-406; verzenden voor nix.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(22-Feb-2023, 09:52 PM)Hoekie schreef: Dus twee keer in dezelfde rit. 
Dat valt nog mee. Ik heb op de QV een keer allevier de banden lek gehad in 1 rit. En dan niet 4 lekken bij dezelfde band, nee, allevier de hoeken lek binnen 140 km Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
ik heb ze inmiddels gewisseld.
g-one ging er erg lastig af. CCU best makkelijk er weer op.
Alleen aan beide kanten een beetje hoogteslag... is daar een truuk voor?

(22-Feb-2023, 09:52 PM)Hoekie schreef: Inderdaad. Ligfietsers.nl forum is onze echte grote vriend: https://ligfietsers.nl/thread-126-post-2...l#pid29596

Een G-One is nergens (heel) goed in en met G-One heb ik in een winter een record van 2 lekke banden kort achter elkaar behaald; de eerste na een week lek en de tweede al na 10 km. Dus twee keer in dezelfde rit. Heb gloednieuwe weggegeven en iets gebruikte in de kliko gedaan.
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Verrassend, ben ik van CCU niet gewend!
Trucs die ik ken: rand van de velg insmeren met wat zeepsop zodat ie er nog makkelijker op gaat. Flink hard oppompen (niet al té gek ver over de maximumdruk, daarmee kan je de band ook weer beschadigen), even laten staan en er dan weer wat lucht uit laten.

Meer dan dat eigenlijk nog nooit nodig gehad, maar op dit gebied ben ik daardoor dus ook geen expert.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
Mijn rechter CCU raakt blijkbaar bij ver insturen één van de spoorstangetjes en was aan de binnenkant bijna tot op het canvas doorgesleten. 

In een half jaar tijd.

Ik was gisteren bij ICB, mijn hemel wat is die Bülk groot van binnen, en Peter zei: "Die kan in de afvalbak."


Gisteren zou er bij hen een nieuwe lading banden gebracht worden. Helaas.

Ik kon dus op één CCU en één CCS (lag nog achterin de Milan) naar huis fietsen.


Rechts lag de CCU en dan merk je toch wel dat die band een stuk sneller is.
Echt de hele weg de fiets moeten corrigeren, omdat ik naar links afweek   Big Grin 



Weet iemand nog een adresje voor de CCU?

https://www.tradeinn.com/bikeinn/nl/cont...lsrc=aw.ds

Komen deze ook echt uit Spanje of gaat dat via Duitsland ofzo? Weet iemand dit?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Feb-2023, 09:25 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik was gisteren bij ICB, mijn hemel wat is die Bülk groot van binnen, en Peter zei: "Die kan in de afvalbak."
Die Bülk toch niet? Tongue 

(28-Feb-2023, 09:25 AM)Wim -de roetsende schreef: Weet iemand nog een adresje voor de CCU?
Dagje te laat maar... Had velomobiel.nl ze niet op voorraad liggen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Geen ervaring met hoogteslag met een CCU. Gaat er zelfs met de hand op.

Wel met een Schwalbe Marathon die even met platte lekke band gestaan had.
Dat was wat lucht er uit, even goed kijken of de band nu wel goed op de velg lag. En weer oppompen.
En met een CCS. Daar was de oplossing zoals Cycle365 zegt: harder oppompen tot maximum wat op de band staat. Gegeven moment hoor je een plop en zit de band helemaal goed.
Antwoord }
Bedankt door:
(28-Feb-2023, 12:33 AM)365cycle schreef: Trucs die ik ken: rand van de velg insmeren met wat zeepsop zodat ie er nog makkelijker op gaat. Flink hard oppompen (niet al té gek ver over de maximumdruk, daarmee kan je de band ook weer beschadigen), even laten staan en er dan weer wat lucht uit laten.
dankjewel!


(28-Feb-2023, 09:25 AM)Wim -de roetsende schreef: Weet iemand nog een adresje voor de CCU?

ik heb ze dus hier vandaan:
(22-Feb-2023, 08:44 PM)=oNNo= schreef: hier goeierderkoperder Wink https://www.bike24.com/p2360207.html
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Citaat:Dagje te laat maar... Had velomobiel.nl ze niet op voorraad liggen?

Die zijn toch gesloten op maandag?

Citaat:hier goeierderkoperder Wink https://www.bike24.com/p2360207.html

Is 42mm

Ik heb 32mm nodig.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM