Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(14-Jun-2022, 11:16 PM)Wim -de roetsende schreef: Zoiets heb ik echt nog nooit eerder gehoord. Bijzonder.
Ken er wel meer die echt op koppel rijden hoor. In Duitsland zelfs een rijder met een Milan SL met een 11-36 cassette op een 85 tandwiel. 
Bij 90 rpm levert dat een snelheid van 83,7 km/h op, en als je dacht dat ik snel ben... hij haalt het ook nog zo nu en dan. Zie hem meestal gemiddeld ~80 rpm draaien en kruissnelheden van 60 a 70 km/h komen regelmatig voorbij, evenals gemiddeldes van 50 a 60. 

Daarnaast is het zo dat een Mango de tussenas nog heeft. Als daar een wat bijzondere overbrenging in zit bij Henk is een groter tandwiel voor soms de fijnste oplossing.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Henk gaat gewoon als een trein!
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Dat klopt helemaal. Ik heb inderdaad de tussenas en kan dus 8 x 3 schakelen achter.
De trapfrequentie is inderdaad anders geworden, maar dat is even wennen. Daarbij ben ik meer van het niet zeuren, maar trappen principe.

Groeten Henk

(15-Jun-2022, 06:51 AM)Fietsbennie schreef: Henk gaat gewoon als een trein!

Haha..dat is toepasselijk. Daarbij zat mijn vrouw in de tuin en hoorde een toeter en een wooosshhhh..voorbij komen. Was jij dat? Zei ze..hahaha
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
(15-Jun-2022, 07:18 AM)de Boer schreef: Dat klopt helemaal. Ik heb inderdaad de tussenas en kan dus 8 x 3 schakelen achter.
De trapfrequentie is inderdaad anders geworden, maar dat is even wennen. Daarbij ben ik meer van het niet zeuren, maar trappen principe.
Ah je hebt ook nog de dualdrive naaf? Als ik me niet vergis kan je de meeste typen het best in de middelste stand houden, en dan schakelen op de derailleur. De middelste stand is dan 1:1; In beide andere standen heb je wat extra weerstand in de aandrijving en verlies je dus wat vermogen.

edit: Gechecked, klopt. Zowel de SRAM DualDrive 3x8 en 3x9 als de Sachs 3x7 heeft 0.73 - 1.0 - 1.36 als ratio in de versnellingsnaaf.
Het is dan zeer waarschijnlijk dat 1:1 ook de meest efficiënte versnelling is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(15-Jun-2022, 09:34 AM)365cycle schreef:
(15-Jun-2022, 07:18 AM)de Boer schreef: Dat klopt helemaal. Ik heb inderdaad de tussenas en kan dus 8 x 3 schakelen achter.
De trapfrequentie is inderdaad anders geworden, maar dat is even wennen. Daarbij ben ik meer van het niet zeuren, maar trappen principe.
Ah je hebt ook nog de dualdrive naaf? Als ik me niet vergis kan je de meeste typen het best in de middelste stand houden, en dan schakelen op de derailleur. De middelste stand is dan 1:1; In beide andere standen heb je wat extra weerstand in de aandrijving en verlies je dus wat vermogen.

edit: Gechecked, klopt. Zowel de SRAM DualDrive 3x8 en 3x9 als de Sachs 3x7 heeft 0.73 - 1.0 - 1.36 als ratio in de versnellingsnaaf.
Het is dan zeer waarschijnlijk dat 1:1 ook de meest efficiënte versnelling is.

Dat is helemaal correct 365cycle.!

Ik heb hem idd op stand 2 staan, dat gaat het beste. 
Ik vroeg me wel af of ik met kortere cranks nog iets zou winnen, maar dat betwijfel ik.

Het gaat zo prima.!

Groeten Henk
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb mijn dualdrive ook meestal in de middelste stand. Soms in de zwaarste stand, maar niet vaak.
De lichtste feitelijk alleen bij het op gang komen soms. En zelden als ik eens flink moet klimmen (bij Berg en Dal of de Veluwe).
Antwoord }
Bedankt door: de Boer , Willeke_IGKT , 365cycle
Met de nieuwe Ligfiets& op deat. Vooral de foto op pagina 25. Blijkbaar ben ik niet de enige met een zooi op de plek waar je je fiets maakt.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , de Boer
Ik eindelijk weer een stuk hen kunnen fietsen. Met een smerige verkoudheid (hoesten, koorts, hoofdpijn) ruim een week uit de running geweest.
Maar vandaag hadden we zin in kersen, en vond ik het zonde om de auto te pakken voor die 2x 13km.

Wel warm op het moment dat je stilstaat, maar gelukkig geen hoofdpijn of hoestaanvallen gekregen
Antwoord }
Na gister ruim 100km met daarna licht last van de knieen, vanmorgen toch weer een klein rondje van 25 km zonder problemen gereden. En met dit stralende weer.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vanavond met gitaar, laptop en wat kleren e.d. als bagage mijn snelste tijd tot nu toe gereden van Katwijk aan Zee naar Doorn via Alphen aan de Rijn, Woerden, Utrecht, Zeist, 85 kilometer in drie uur en tien minuten. Een half uur minder dan mijn vorige snelste tijd. Ik had wind mee, het verkeer was lekker rustig, en geen navigatiemissers gemaakt.
Dit voorjaar last van mijn knie gekregen door te lang hard door te trappen met een versleten ketting. Daar heb ik best wel een tijd last van gehad, maar het lijkt nu toch wel te herstellen. Het is nog niet helemaal weg maar klachten aanzienlijk minder.
Antwoord }
Ik me vandaag lekker heb kunnen uitleven met de Scorpion FS Enduro in het bos rond Hilversum.
Mijn vrouw moest naar de tandarts voor een kroon, en ik had geen zin om te gaan zitten lezen in de wachtkamer Smile
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Omdat ik eindelijk de knoop heb doorgehakt en mijn ventielgaten in mijn aerovelgen heb doorgeboord naar 8,5mm zodat er banden met autoventielen in passen. Want op 2 juli vertrek ik met mijn Gekko FX op de auto naar Zweden en ga daar een maand rond crossen en vliegvissen. Ik weet het, ik weet het!! De puristen vertrekken vanaf Nederland naar Stockholm voor een alternatieve tour de France, want de reis is onderdeel van de LOL. Dat heb ik één keer gedaan en ik heb er werkelijk geen lol aan gehad om elke avond een camping op te zoeken omdat je bijna nergens meer kunt wildkamperen. Zodra ik in Zweden ben mag je dat tgv het Allemansrätten vrijwel overal als je je aan een paar basale regels houdt. Ik heb minimaal vier reserve binnenbanden bij me, omdat dat het maximale aantal lekgereden banden is die ik op één dag heb opgelopen daar. Er ligt daar overal een soort Grus op de wegen als verharding, dat is vermalen rots en vaak heel erg scherp als het relatief vers is. Mijn dure Schwalbe banden konden daar onder sommige omstandigheden niet erg goed tegen.
Zelfbouw RVS Lowracer op basis van Danny Siepman, DIY Flevo bike, Std Flevotrike, Omgebouwde HP Velotechnik Gekko E-Bike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
…m’n rechter voorband ontplofte bij 60 km/h, en niet m’n achterband  Big Grin

Het ding is echt aan flarden. Druk misschien te hoog opgelopen met de temperaturen van nu?
M’n laatste Foss zit er nu in.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Jun-2022, 08:10 PM)365cycle schreef: …m’n rechter voorband ontplofte bij 60 km/h, en niet m’n achterband  Big Grin

Het ding is echt aan flarden. Druk misschien te hoog opgelopen met de temperaturen van nu?
M’n laatste Foss zit er nu in.

Kans is groot dat de druk als gevolg van de temperatuur idd opgelopen is.

Hoe heeft het zich geuit ten tijde van de klap? Levert het  een gevaarlijke situatie op of viel dat wel mee?
Antwoord }
Bedankt door:
(23-Jun-2022, 08:31 PM)ZoefZoef schreef: Kans is groot dat de druk als gevolg van de temperatuur idd opgelopen is.
Hij stond niet eens maximaal (6.5 bar ipv 7.5).

(23-Jun-2022, 08:31 PM)ZoefZoef schreef: Hoe heeft het zich geuit ten tijde van de klap? Levert het  een gevaarlijke situatie op of viel dat wel mee?
De Milan stuurt rustig, ook met een plotseling lege voorband. Had het stuur niet eens vast, was net even aan het drinken namelijk. Schrok vooral van de enorme knal, de fiets begon direct naar rechts te trekken maar toen had ik m'n fles al laten vallen en het stuur alweer vast. Nog geen meter opgeschoven denk ik. Kon rustig afremmen op de fietsstrook, no problem.
Dat gezegd hebbende was het een stuk minder leuk geweest als de achterband geklapt was. Er zat een Porsche Macan achter me, dus die had dan wel ineens moeten remmen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(23-Jun-2022, 09:47 PM)365cycle schreef:
(23-Jun-2022, 08:31 PM)ZoefZoef schreef: Kans is groot dat de druk als gevolg van de temperatuur idd opgelopen is.
Hij stond niet eens maximaal (6.5 bar ipv 7.5).
Infrarood-thermometer in je wielkasten inbouwen? Smile Of bestaan er bluetooth drukmetende ventieldopjes voor fietsen, zeg maar à la moderne auto?

Met jouw snelheden op een weg waar de zon al de hele dag op heeft staan branden en bij beperkte koelende rijwind in de wielkasten van een Milan, kan ik me voorstellen dat je banden goed heet worden. Als je dan op een koele ochtend (en daar hadden we er een paar van deze week) de druk hebt gecontroleerd, kan die 6,5 wel ineens veel meer zijn geworden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Jun-2022, 09:59 AM)Bacchus schreef: Infrarood-thermometer in je wielkasten inbouwen? Smile Of bestaan er bluetooth drukmetende ventieldopjes voor fietsen, zeg maar à la moderne auto?

Met jouw snelheden op een weg waar de zon al de hele dag op heeft staan branden en bij beperkte koelende rijwind in de wielkasten van een Milan, kan ik me voorstellen dat je banden goed heet worden. Als je dan op een koele ochtend (en daar hadden we er een paar van deze week) de druk hebt gecontroleerd, kan die 6,5 wel ineens veel meer zijn geworden.
Je brengt me wel op een idee Bacchus! Ik ga denk ik deze maar eens even bestellen, en dan kijken of het werkt door dat carbon heen en of ik de sensoren misschien ook met een Arduino kan uitlezen. Kleine beperking is wel dat 8 bar het maximum is, dus vermoedelijk niet (voor iedereen) geschikt voor een race ofzo. Nog een nadeeltje is dat de sensoren behoorlijk fors zijn. Laatste nadeeltje is daarnaast dat ik de velgen zal moeten opboren (voor een autoventiel).

[url=https://imgbb.com/][/url][Afbeelding: tpms.jpg]
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ergens op dit forum heeft iemand dit al eerder gedaan met een velomobiel. De vierde sensor ging op zijn luchtdemper. Die klaagde idd dat de druk veel te hoog was IIRC.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Gevonden: https://ligfietsers.nl/thread-763.html
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(24-Jun-2022, 11:58 AM)Frutsel schreef: Gevonden: https://ligfietsers.nl/thread-763.html
Nice!! Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een nieuwe KMC X10 ketting door de DF ("reserve-velomobiel") getrokken, over een eveneens nieuw 52T Rotor kettingblad. Net een kort testrondje gereden en hij rijdt en schakelt weer heerlijk en ik kan weer met een jammerend achterwiel wegrijden bij het stoplicht Big Grin Ik wil er nog wel een keer een set andere cranks in hebben, deze set is erg smal.

Lekker dus! Komende week even m'n velomobielaanhanger afbouwen, en dan heb ik een oplossing om een velomobiel te transporteren als dat nodig is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Wat voor aanhanger ben je aan het maken? We willen foto’s..! ?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(25-Jun-2022, 10:30 PM)Bas_ligfiets schreef: Wat voor aanhanger ben je aan het maken? We willen foto’s..! ?
Die komen zeker!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ook benieuwd. Wordt het een aanhanger voor achter de auto of wordt het er eentje voor achter de velomobiel?
Antwoord }
Bedankt door:
(26-Jun-2022, 04:45 AM)ZoefZoef schreef: Ook benieuwd.  Wordt het een aanhanger voor achter de auto of wordt het er eentje voor achter de velomobiel?

Aangezien hij geen auto (meer) heeft, zal het voor achter de velomobiel zijn
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(26-Jun-2022, 01:26 PM)Frutsel schreef: Aangezien hij geen auto (meer) heeft, zal het voor achter de velomobiel zijn
Klopt!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 266 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik versta geen Duits...Gideonaut — 12:16 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik vind het echt wel...Hardloper — 12:12 AM
SL in Grou
Ik had die advertent..._Peter — 12:03 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Iedereen hier kent D...Tom Fekkes — 11:58 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het...ZoefZoef — 11:54 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ach hardloper. Het i...Tom Fekkes — 11:32 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Alles zal anders voo...Niels van der Wal — 11:19 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet ve...Hardloper — 11:10 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik respecteer jullie...Hardloper — 11:07 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ik ben geen Audi r...365cycle — 10:58 PM
XL Hotspot in 3d-print
De oplossing van A...twilwel — 10:44 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jare...365cycle — 10:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Beginnelingen...  ...365cycle — 10:31 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt v...365cycle — 10:29 PM
XL Hotspot in 3d-print
Begrijp me niet verk...twilwel — 10:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
.. de roets echt ver...ZoefZoef — 09:44 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Vond de video vrij h...blokdoorn — 09:33 PM