Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 4.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(7 uren geleden)Gideonaut schreef: ...buiten het in- en uitstappen is de DF een super fijne en comfortabele fiets.

Ik heb het idee dat wij ongeveer dezelfde eigenschappen van een vm belangrijk vinden. Zou je iets kunnen zeggen over voor jou opvallende verschillen tussen de WAW en de DF?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Mijn WAW is 20 jaar oud en ik heb geen ervaring met de Katanga variant (of de stijvere carbon WAW). De DF is lichter, sneller, stijver en eigenlijk gewoon beter op alle punten.. (logisch na jaren aan doorontwikkeling, zelfs onder de DF's) Maar de/mijn WAW ligt wel lekkerder want persoonlijk vind ik tankstuur een fijnere ervaring / lighouding. Met de WAW kan kan je wel sneller door de bochten en zonder "hosen/pants/broekje" door weer en wind. Maintenance is ook lekker makkelijk maar bij een DF minder vaak nodig, vrijwel nooit nadat je hem op maat heb gezet..

Het in en uitstappen was bij de WAW eigenlijk ook wel een ding, maar dat was puur omdat ik breed ben en de WAW een heel knus sardineblikje. Bij de DF is het iets anders, het instapgat is aan de kleine kant waardoor kleding wel eens blijft haken maar daarnaast is het een hele moeilijke en onhandige ervaring, zelfs nadat je het gewend ben en weet hoe het moet (mijn ervaring tenminste) Sinds ik grip tape om de rand heb geplakt gaat het wel iets makkelijker en glij ik niet meer met m'n handen weg als de fiets nat is maar nog steeds is het vervelend, en onwijs gênant als je bij een winkel staat te glibberen in je fiets..

Mijn obsessie met de Milan is hier ook door ontstaan trouwens, ik wil het instap comfort van de Versatile/Velayo en de snelheid van de DF in 1 fiets, de SL is net als de WAW een sardineblikje, en de GT is naar mijn idee DE perfecte fiets (voor mij) al helemaal de oude GT met tankstuur maar die zijn zeldzaam.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder
(7 uren geleden)Gideonaut schreef: Loctite ja! ik was de naam kwijt, die moet ik nog even halen want die boutjes zijn zo klein/kort dat ik ze niet strak durf te draaien met het idee dat ik ze strip..
Koop dan iig geen 271 (high strength), en wel 242. Tenminste, tenzij je met de slijptol aan de slag wil als de stoel er een keer uit moet Big Grin
Ze schrijven zelf:

Loctite.com schreef:Loctite Threadlocker Red 271, is formulated to be a high strength thread locker, meaning it will require the localized heat of a blowtorch to weaken the bond. Here’s how it’s done.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Misschien moet ik die juist hebben, maar dan voor het wiel van de Velayo! IDMOOVE laat niets meer van zich horen, tijd om zelf eens te gaan experimenteren!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Tijanus, 12 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Banden, banden en nog eens banden
Een 32-406 scheelt ...Arend-Jan — 08:04 PM
Getuige van aanrijding wielrenner
Tuurlijk ben ik ee...datakneder — 08:00 PM
Getuige van aanrijding wielrenner
De dode hoek besta...Fietsbennie — 07:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
gemalen carbon fiber...365cycle — 07:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....