Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.949
Topics: 115
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7873
2921 x bedankt in 1376 berichten
Het kantoor verhuisd is én ik een hele mooie route daar naar toe gevonden heb; minder verkeer, geen enkel verkeerslicht en geen noemenswaardige man made verhogingen. De sleutel: ontdekken van een vrij toegankelijke toegangsweg tussen twee publieke instellingen.
Berichten: 3.252
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3735
4025 x bedankt in 2703 berichten
20-Jun-2025, 09:02 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Jun-2025, 09:03 PM door Hardloper.)
(20-Jun-2025, 01:35 PM)365cycle schreef: Nou, komt ie dan: Ik ben blij omdat mijn VO2Max eindelijk weer omhoog begint te gaan! Die heeft na een griepje een paar maanden terug een tijd heel laag gestaan, maar de lijn stijgt gelukkig alweer een paar weken
Daarnaast zakt m'n RHR ook weer consequent onder de 50. Tijdens de stress van de afgelopen 9 maanden had ik zelfs weken dat die gemiddeld dicht tegen de 60 stond.
Stress is echt ongezond...
De mijne mag ook wel weer omhoog gaan. Hij was vorige jaar augustus op zijn hoogst, nu 2 punten lager dan toen. Grappige feitje, toen lag hij boven mijn loop VO2 max. Maar nu is mijn loop VO2 max 9 puntjes hoger dan het fietsen.
Maar ik ben blij dat ik mijn eerste donaties heb ontvangen voor mijn sportieve uitdaging. Ik wil voor het KWF deelnemen aan een sport evenement.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 629
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 683
1667 x bedankt in 581 berichten
Blij dat ik gisteren de Climate Classic heb voltooid!
Wat een gaaf evenement is dat, iedereen in die shirtjes, mooi weer erbij en allemaal toppers op/in de fiets voor het klimaat!!
415 km in totaal gefietst (375 plus van camping naar start en van finish naar huis). Vandaag tamelijk gammel, maar daar schaam ik me niet voor
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Bedankt door: Boyd Maduro , datakneder , Willeke_IGKT , Wim -de roetsende , Hardloper , gideon , 365cycle , Jeroen S , Tijanus , LigfietsWilsum , Thijs OO , Lig-hen , Fietsbennie , Kapitein Bosui , Roepers , Josligfiets , de Boer , Bianca F , Frutsel , mvdriel , GertBr
Berichten: 3.252
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3735
4025 x bedankt in 2703 berichten
Met hoeveel velomobielen hebben jullie het volbracht? Ik zag op Strava namelijk diverse VM'en op de foto staan
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.555
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2665
8955 x bedankt in 4328 berichten
(, 09:17 AM)Hardloper schreef: Met hoeveel velomobielen hebben jullie het volbracht? Ik zag op Strava namelijk diverse VM'en op de foto staan
Hier kun je nog sponseren en zien wie er mee hebben gedaan.
https://supporta.com/fqdw/0x9bk1zzkt?fbc...=copy_link
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 629
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 683
1667 x bedankt in 581 berichten
(, 09:27 AM)Wim -de roetsende schreef: (, 09:17 AM)Hardloper schreef: Met hoeveel velomobielen hebben jullie het volbracht? Ik zag op Strava namelijk diverse VM'en op de foto staan
Hier kun je nog sponseren en zien wie er mee hebben gedaan.
https://supporta.com/fqdw/0x9bk1zzkt?fbc...=copy_link
17 leden in Team Velomobiel. En als team het meest van allemaal ingezameld
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 485
Topics: 15
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 312
909 x bedankt in 447 berichten
Berichten: 3.252
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3735
4025 x bedankt in 2703 berichten
Dat ik na mijn hike de Edge terug vond. Had ik hem toch in mijn fietsschoen zitten , alles overhoop gehaald en niet kunnen vinden voor de wandeling.  Dan maar wandelen en onder het wandelen ingeving gekregen, misschien in de fietsschoen. Laatst optische hartslag band kwijt, dan maar ECG band om, wat denk je. In de fietsschoen de hartslag sensor.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 382
Topics: 13
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 126
704 x bedankt in 356 berichten
Ik vanochtend op tijd ben vertrokken voor een rondje en rond 11 uur weer terug was zodat ik de grootste hitte heb vermeden.
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
Berichten: 776
Topics: 5
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1395 x bedankt in 752 berichten
, 05:27 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 05:27 AM door Gideonaut.)
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Berichten: 6.555
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2665
8955 x bedankt in 4328 berichten
(, 05:27 AM)Gideonaut schreef: Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de ervaring is met zo'n ouder model. Naar mijn idee valt het het reuze mee en zit het grootste verschil in de mooi en quality of life details, misschien een procentje minder snel maar is dat echt zo'n drama?
https://www.velomobileworld.com/nl/mk7-introductie/
Uitleg over de verschillen. Die dus m.i. niet meevallen en echt wel zorgen voor een stijvere en onderhoudsvriendelijkere Milan.
Wielkast achter is nieuw: minder geluid/resonantie
De achterbrug van de DF wordt nu gebruikt; dus enkelzijdige wielophanging
De bodem is versterkt (stijvere vm)
Zitje: de bevestiging is verbeterd en de afstelling
Serviceluiken in de neus en bij de derailleur
Bagageruimte boven de ketting
Front Frame Versteviging (stijvere vm)
90 mm remmen (mij is verteld dat de oudere versies 70mm hebben) --> klopt dit?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 629
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 683
1667 x bedankt in 581 berichten
(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: (, 05:27 AM)Gideonaut schreef: Ik ben wel heel nieuwsgierig naar hoe de ervaring is met zo'n ouder model. Naar mijn idee valt het het reuze mee en zit het grootste verschil in de mooi en quality of life details, misschien een procentje minder snel maar is dat echt zo'n drama?
https://www.velomobileworld.com/nl/mk7-introductie/
Uitleg over de verschillen. Die dus m.i. niet meevallen en echt wel zorgen voor een stijvere en onderhoudsvriendelijkere Milan.
Wielkast achter is nieuw: minder geluid/resonantie
De achterbrug van de DF wordt nu gebruikt; dus enkelzijdige wielophanging
De bodem is versterkt (stijvere vm)
Zitje: de bevestiging is verbeterd en de afstelling
Serviceluiken in de neus en bij de derailleur
Bagageruimte boven de ketting
Front Frame Versteviging (stijvere vm)
90 mm remmen (mij is verteld dat de oudere versies 70mm hebben) --> klopt dit?
Tsja, ik betwijfel niet dat een nieuwe SL beter zal zijn. Ik vergelijk het alleen niet met een nieuwe (die 3x zoveel kost en ik nooit kan betalen  ) maar met mijn 5 jaar oudere Quest, wat ik ook al een topfiets vind. Ik was niet op zoek, het is een gelegenheidsaankoop
Ga ik dan bovenstaand lijstje af, dan denk ik toch zeker wel vooruitgang te hebben. Serviceluiken ga ik er wel in maken denk ik, en die heb ik bovendien nu ook niet. Idem voor dat vakje boven de ketting. Ik kan mij voorstellen (al weet ik dat niet zeker natuurlijk) dat deze Mk3 minimaal even stijf is als mijn Quest, zo niet stijver. Aerodynamica is sowieso stap vooruit. Die vaste kap met het grote instapgat lijkt me erg handig in gebruik.
En last but not least: ik vind het gewoon een mooie, vette fiets om te zien
Natuurlijk vind ik enkelzijdige achterwielophanging ook fijner. Net als minder herrie (al rammelt mijn carbon Quest dusdanig dat ik me niet kan voorstellen dat het erger wordt  ).
Al met al verwacht ik harder te kunnen fietsen met minder moeite en een naar mijn mening mooiere, modernere fiets in de schuur te hebben
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 6.555
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2665
8955 x bedankt in 4328 berichten
(10 uren geleden)TimSch schreef: Tsja, ik betwijfel niet dat een nieuwe SL beter zal zijn.
Die niet meer te koop is. Veel plezier met je nieuwe Milan.
Moet ik nog contact met je opnemen, als die van mij te koop komt?
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 629
Topics: 38
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 683
1667 x bedankt in 581 berichten
(10 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Moet ik nog contact met je opnemen, als die van mij te koop komt? 
Ligt aan de termijn en vraagprijs  Maar even checken kan nooit kwaad
Er is in de Noorderligt appgroep al een poll gestart over met welke fiets ik LEL 2026 ga fietsen  Dit naar aanleiding van het feit dat tot op heden elke deelname voor mij (incl. komende editie 3x) in een andere fiets is
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 6.555
Topics: 167
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2665
8955 x bedankt in 4328 berichten
Ik heb trouwens de spiegels een stuk naar voren verplaatst.
Veel fijner met instappen en nauwelijks minder zicht naar achteren.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 1.795
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 575
3548 x bedankt in 1647 berichten
Als je gaatjes gaat maken, dan lijkt het mij handig om eerst het randje op de buitenzijde te lamineren en dan pas het gat te zagen en het reeds gemaakte randje er dan binnenin vast te plakken. De binnenbocht is natuurlijk een fractie kleiner, maar ik vermoed dat alles wel voldoende meegeeft om passend te worden.
Nog een tip, bij mijn GT zit er achter geen snelspanner in, maar een inbus versie daarvan. En dan alleen aan de kettingzijde het veertje erin. Je kunt namelijk niet het moertje aan de andere zijde aandraaien of vasthouden als het wiel in de fiets zit. Je kunt niet bij beide kanten tegelijk.
Met deze truc moet je even op de snelspanner duwen om ook de linker kant met het moertje erlangs te laten. Vervolgens drukt dat veertje net hard genoeg om het moertje te laten bijten, kun je hem gewoon aandraaien met de inbus.
Berichten: 3.252
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3735
4025 x bedankt in 2703 berichten
Ik heb vandaag een mooie 80km op de teller bij gezet.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.197
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12680
9837 x bedankt in 4807 berichten
4 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 uren geleden door 365cycle.)
(11 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: 90 mm remmen (mij is verteld dat de oudere versies 70mm hebben) --> klopt dit? Bij bijna alle velomobielen is of was 70mm standaard en 90mm een optie.
Volgens mij is dit bij de Milan ook altijd zo geweest, ik heb de mijne (Mk6) destijds ook laten wisselen.
Arend-Jan z'n QV is 11 kg zwaarder en had zelfs 70mm remmen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 3.252
Topics: 110
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3735
4025 x bedankt in 2703 berichten
Toen ik de QV bestelde, moest ik expliciet vragen om de 90mm. Geen spijt van overigens. Alleen van de Tuna begreep ik dat 90mm standaard is
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.197
Topics: 116
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 12680
9837 x bedankt in 4807 berichten
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Toen ik de QV bestelde, moest ik expliciet vragen om de 90mm. Geen spijt van overigens. Alleen van de Tuna begreep ik dat 90mm standaard is Klopt idd Hardloper!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 21 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|