Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een GP5000 S TR 622-28 vlot lopende band toch geschikt lijkt voor woon-werk.
Waar ik eerst lek reed op dag twee, gaat het nu > 500 km lekvrij. In droge en natte omstandigheden. Van glad tot slecht wegdek. Ook vandaag op de oude route waar ik toen lek reed. Even afkloppen natuurlijk.

Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S
(21-Jul-2025, 02:46 PM)Hoekie schreef: Een GP5000 S TR 622-28 vlot lopende band toch geschikt lijkt voor woon-werk.
Waar ik eerst lek reed op dag twee, gaat het nu > 500 km lekvrij. In droge en natte omstandigheden. Van glad tot slecht wegdek. Ook vandaag op de oude route waar ik toen lek reed. Even afkloppen natuurlijk.
Die banden zijn hun formaat in goud waard. Meer dan hun gewicht, want ze zijn superlicht Big Grin 
Overigens had ik eigenlijk de S TR, maar heb ik de gewone GP5000 (geen S, en niet Tubeless Ready) geleverd gekregen. Prima, want ik rijd toch altijd met biba en ik heb ze gewogen: de gewone is lichter dan de S TR. 

(21-Jul-2025, 02:46 PM)Hoekie schreef: Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Schwalbe is gewoon niet zo heel goed. Zeker op het randje wil je ze niet. Ik had precies hetzelfde probleem met een SV6A (406, 25-40mm breedte) in een 38-406 Maxxis Torch buitenband.
Ben daarna overgestapt op de SV7C (406, voor 40-60mm breedte) en al mijn problemen waren verleden tijd.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , mvdriel
(21-Jul-2025, 06:34 PM)365cycle schreef: Overigens had ik eigenlijk de S TR, maar heb ik de gewone GP5000 (geen S, en niet Tubeless Ready) geleverd gekregen. Prima, want ik rijd toch altijd met biba en ik heb ze gewogen: de gewone is lichter dan de S TR. 
Iets lichter inderdaad, maar ook een fractie sneller met biba (volgens bicyclerollingresistance.com) en vooral een stuk goedkoper.
Antwoord }
(21-Jul-2025, 07:55 PM)mvdriel schreef: Iets lichter inderdaad, maar ook een fractie sneller met biba (volgens bicyclerollingresistance.com) en vooral een stuk goedkoper.

Als ik dat daar zo lees, is er bij mij (met butyl binnenband) nog veel winst te halen.
De S TR versie is wellicht nog ergens beter dat ie beter op de velg blijft bij lekke of klapband?

Vraagt zichzelf af: wordt dat bij banden wel eens getest?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , mvdriel
(21-Jul-2025, 09:00 PM)Hoekie schreef: De S TR versie is wellicht nog ergens beter dat ie beter op de velg blijft bij lekke of klapband?
Hangt volgens mij vooral van de velg af. Maar denk dat onze banden sowieso smal genoeg zijn om er niet zomaar af te rollen.

(21-Jul-2025, 09:00 PM)Hoekie schreef: Vraagt zichzelf af: wordt dat bij banden wel eens getest?
Goeie vraag.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Volgens mij zijn we wat dat betreft als consument de tester. Mijn ervaring met tubeless ready velgen is dat het zeer lastig kan zijn daar een band vanaf te krijgen. Dat zal niet zomaar per ongeluk gebeuren.

Zo lastig dat ik blij ben dat ik gewone velgen op de Milan heb en me geen zorgen hoef te maken bij een eventuele lekke band.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
(21-Jul-2025, 06:34 PM)365cycle schreef:
(21-Jul-2025, 02:46 PM)Hoekie schreef: Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Schwalbe is gewoon niet zo heel goed. Zeker op het randje wil je ze niet. Ik had precies hetzelfde probleem met een SV6A (406, 25-40mm breedte) in een 38-406 Maxxis Torch buitenband.
Ben daarna overgestapt op de SV7C (406, voor 40-60mm breedte) en al mijn problemen waren verleden tijd.

Beiden zijn nog de lichtgewicht banden. 
Ik heb de AV7 in de 40 en 47mm 406 wielen zitten. Ook nooit een probleem, voor drie wielen wel 135 zwaarder, maar minder oppompen. En heerlijk autoband ventiel.

Ik heb een rijtje in de kast staan; AV4, AV7, AV17.
AV17 is lokaal nog wel te vinden... AV4 is lokaal echt een horror om te vinden, dus die heb ik zeker ruim op voorraad.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Die lichte binnenbandjes zijn licht omdat ze dunner zijn. Als je een bandje aan het einde van zijn maatbereik, of net erover gebruikt, dan rek je het rubber iets meer. Ook daarvan wordt het dunner. Ik heb er geen statistieken van, maar ik ben er vrij zeker van dat zo'n strak binnenbandje eerder lek gaat.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
(21-Jul-2025, 11:05 PM)Jeroen S schreef: Die lichte binnenbandjes zijn licht omdat ze dunner zijn. Als je een bandje aan het einde van zijn maatbereik, of net erover gebruikt, dan rek je het rubber iets meer. Ook daarvan wordt het dunner. Ik heb er geen statistieken van, maar ik ben er vrij zeker van dat zo'n strak binnenbandje eerder lek gaat.
Een strak binnenbandje ongetwijfeld. Een dun binnenbandje is in mijn ervaring betrouwbaarder dan de dikke variant. Met 43mm banden zonder antilek reed ik 3x zo vaak lek met de SV7 als met de SV7C. Vermoed dat ze veel flexibeler zijn en daarmee makkelijker meebewegen met relatief stompe "doorprikkers".
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Laat ik deze maar weer even naar boven hengelen.
Ik ben wél blij, dat ik alleen het wielboutje van m'n Tuna verloren ben, en niet het hele wiel Big Grin

Vond 'm al slecht lopen gisteren, dacht zachte banden en speling op de wielophanging. Toen de fiets in een bocht ineens vanzelf remde kreeg ik een vermoeden :+ 

Bij thuiskomst even gekeken, en ja hoor. Boutje kwijt. De rem was gloeiend en het wiel was al een centimeter opgeschoven.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , TimSch , Hoekie , Jeroen S
Ik ben blij dat ik na weekje camping en korte binnenlandse stedentrip aansluitend weer eens een rondje heb kunnen fietsen. 

Het gele beest een rondje rond het Lauwersmeer gejaagd. PR wat nog met de Quest gereden was verpulverd  Cool
Milan SL Mk3 #039 - Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Ow ja! Helemaal vergeten maar toen ik tegen het einde van mijn rondje Lauwersmeer mijn gemiddelde wat zag inzakken omdat ik achter een trekker terecht kwam die net onder de 40 reed, heb ik voor het eerst met de fiets een trekker ingehaald  Big Grin Noemenswaardig eigenlijk dat dat hier op het Groningse platteland niet eerder is voorgekomen  Wink

Hoe dan ook: het gemak waarmee dat met zo'n SL gaat word ik ook best blij van  Smile
Milan SL Mk3 #039 - Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
..ik vannacht een stukje karma aantrof..

Ik was vannacht nog even buiten en in het centrum hier vind elke zaterdag een curuosamarkt plaats met kramen.  Terwijl ik rustig wat zat te browsen langs de weg, vond iemand het verderop in de straat kennelijk leuk om met een enorme teringherrie die marktkramen in zn geheel naar de grond te werken. En zo gingen dus 3 of 4 kramen naar de grond.  Nadat er 2 kramen tegen de grond waren gegaan met een enorme teringherrie besloot ik even poolshoogte gaan nemen, omdat ik niet precies doorhad wat er nou gebeurde en de knakker ging het hoekje om. Al snel volgde een nieuwe kraam.. en toen ik bij de hoek aangekomen was zag ik dat de bewuste kerel al staande gehouden was door een politiebiker die op tijd op de juiste plaats was Wink

Vermoed -en vooral hoop- dat ie een flinke boete heeft gehad, want de betreffende agent was druk bezig met zn handheld/telefoon.  En daarna mocht meneer dus zn zojuist omgegooide kraam weer opbouwen waar ie zeker 30 minuten mee bezig was alvorens is zn weg mocht vervolgen.  De overige kramen helaas niet..  maar dat ie dus in zn wangedrag zo goed als op heterdaad betrapt werd en hopelijk een forse boete heeft gekregen was toch wel een mooi stukje karma waar ik blij van werd Wink. Ik heb zo'n gigantische hekel aan dat soort lui die totaal geen rekening houden met anderen en dan ook nog eens s nachts dit soort dingen flikken. Wat dat betreft zo blij dat ik nu heerlijk rustig woon en mn huis niet  aan een route ligt waar bezopen studenten gebruik van maken Wink

Karma is een bitch, maar soms wel een hele leuke bitch!
Antwoord }
Haha, heb je er hartelijk bij staan lachen? Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 35 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Inhalen op fietspad-3 breed
Dit fenomeen mer...Wim -de roetsende — 08:39 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat is niet di...Wim -de roetsende — 08:36 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Iemand die met >...Coen__ — 11:58 PM
Inhalen op fietspad-3 breed
waardoor mensen ...Coen__ — 11:53 PM
Inhalen op fietspad-3 breed
Waarom lijkt dit toe...Lig-ger — 11:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tjonge, dat was ee...Hardloper — 09:07 PM
Medeliggers onderweg
Bij Kampen reden gis...LigfietsWilsum — 08:06 PM
Medeliggers onderweg
De afgelopen paar da...Hoekie — 07:21 PM
Medeliggers onderweg
Vanmorgen in Bad Ben...Atrike — 07:14 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..er ineens een fiet...Hoekie — 06:08 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Screaming Banshee....Gideonaut — 06:05 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Screaming Banshee. L...365cycle — 04:49 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha, heb je er hart...365cycle — 04:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Wil je elke fietse...LigfietsWilsum — 03:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..ik vannacht een st...ZoefZoef — 03:24 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Wil je elke fietser ...ZoefZoef — 03:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tjonge, dat was een ...TimSch — 11:46 AM