Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.998
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7984
3057 x bedankt in 1433 berichten
, 02:46 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 02:50 PM door Hoekie.)
Een GP5000 S TR 622-28 vlot lopende band toch geschikt lijkt voor woon-werk.
Waar ik eerst lek reed op dag twee, gaat het nu > 500 km lekvrij. In droge en natte omstandigheden. Van glad tot slecht wegdek. Ook vandaag op de oude route waar ik toen lek reed. Even afkloppen natuurlijk.
Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Berichten: 6.336
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13132
10163 x bedankt in 4943 berichten
10 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 uren geleden door 365cycle.)
(, 02:46 PM)Hoekie schreef: Een GP5000 S TR 622-28 vlot lopende band toch geschikt lijkt voor woon-werk.
Waar ik eerst lek reed op dag twee, gaat het nu > 500 km lekvrij. In droge en natte omstandigheden. Van glad tot slecht wegdek. Ook vandaag op de oude route waar ik toen lek reed. Even afkloppen natuurlijk. Die banden zijn hun formaat in goud waard. Meer dan hun gewicht, want ze zijn superlicht
Overigens had ik eigenlijk de S TR, maar heb ik de gewone GP5000 (geen S, en niet Tubeless Ready) geleverd gekregen. Prima, want ik rijd toch altijd met biba en ik heb ze gewogen: de gewone is lichter dan de S TR.
(, 02:46 PM)Hoekie schreef: Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval.. Schwalbe is gewoon niet zo heel goed. Zeker op het randje wil je ze niet. Ik had precies hetzelfde probleem met een SV6A (406, 25-40mm breedte) in een 38-406 Maxxis Torch buitenband.
Ben daarna overgestapt op de SV7C (406, voor 40-60mm breedte) en al mijn problemen waren verleden tijd.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 61
Topics: 1
Lid sinds: Oct 2021
Bedankt: 289
119 x bedankt in 53 berichten
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 9 uren geleden door mvdriel.)
(10 uren geleden)365cycle schreef: Overigens had ik eigenlijk de S TR, maar heb ik de gewone GP5000 (geen S, en niet Tubeless Ready) geleverd gekregen. Prima, want ik rijd toch altijd met biba en ik heb ze gewogen: de gewone is lichter dan de S TR. Iets lichter inderdaad, maar ook een fractie sneller met biba (volgens bicyclerollingresistance.com) en vooral een stuk goedkoper.
Berichten: 1.998
Topics: 116
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7984
3057 x bedankt in 1433 berichten
8 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 8 uren geleden door Hoekie.)
(9 uren geleden)mvdriel schreef: Iets lichter inderdaad, maar ook een fractie sneller met biba (volgens bicyclerollingresistance.com) en vooral een stuk goedkoper.
Als ik dat daar zo lees, is er bij mij (met butyl binnenband) nog veel winst te halen.
De S TR versie is wellicht nog ergens beter dat ie beter op de velg blijft bij lekke of klapband?
Vraagt zichzelf af: wordt dat bij banden wel eens getest?
Berichten: 6.336
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13132
10163 x bedankt in 4943 berichten
(8 uren geleden)Hoekie schreef: De S TR versie is wellicht nog ergens beter dat ie beter op de velg blijft bij lekke of klapband? Hangt volgens mij vooral van de velg af. Maar denk dat onze banden sowieso smal genoeg zijn om er niet zomaar af te rollen.
(8 uren geleden)Hoekie schreef: Vraagt zichzelf af: wordt dat bij banden wel eens getest? Goeie vraag.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.888
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 667
3728 x bedankt in 1737 berichten
Volgens mij zijn we wat dat betreft als consument de tester. Mijn ervaring met tubeless ready velgen is dat het zeer lastig kan zijn daar een band vanaf te krijgen. Dat zal niet zomaar per ongeluk gebeuren.
Zo lastig dat ik blij ben dat ik gewone velgen op de Milan heb en me geen zorgen hoef te maken bij een eventuele lekke band.
Berichten: 307
Topics: 0
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 11
113 x bedankt in 78 berichten
6 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 6 uren geleden door Coen__.)
(10 uren geleden)365cycle schreef: (, 02:46 PM)Hoekie schreef: Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval.. Schwalbe is gewoon niet zo heel goed. Zeker op het randje wil je ze niet. Ik had precies hetzelfde probleem met een SV6A (406, 25-40mm breedte) in een 38-406 Maxxis Torch buitenband.
Ben daarna overgestapt op de SV7C (406, voor 40-60mm breedte) en al mijn problemen waren verleden tijd.
Beiden zijn nog de lichtgewicht banden.
Ik heb de AV7 in de 40 en 47mm 406 wielen zitten. Ook nooit een probleem, voor drie wielen wel 135 zwaarder, maar minder oppompen. En heerlijk autoband ventiel.
Ik heb een rijtje in de kast staan; AV4, AV7, AV17.
AV17 is lokaal nog wel te vinden... AV4 is lokaal echt een horror om te vinden, dus die heb ik zeker ruim op voorraad.
Berichten: 1.888
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 667
3728 x bedankt in 1737 berichten
Die lichte binnenbandjes zijn licht omdat ze dunner zijn. Als je een bandje aan het einde van zijn maatbereik, of net erover gebruikt, dan rek je het rubber iets meer. Ook daarvan wordt het dunner. Ik heb er geen statistieken van, maar ik ben er vrij zeker van dat zo'n strak binnenbandje eerder lek gaat.
Berichten: 6.336
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13132
10163 x bedankt in 4943 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door 365cycle.)
(6 uren geleden)Jeroen S schreef: Die lichte binnenbandjes zijn licht omdat ze dunner zijn. Als je een bandje aan het einde van zijn maatbereik, of net erover gebruikt, dan rek je het rubber iets meer. Ook daarvan wordt het dunner. Ik heb er geen statistieken van, maar ik ben er vrij zeker van dat zo'n strak binnenbandje eerder lek gaat. Een strak binnenbandje ongetwijfeld. Een dun binnenbandje is in mijn ervaring betrouwbaarder dan de dikke variant. Met 43mm banden zonder antilek reed ik 3x zo vaak lek met de SV7 als met de SV7C. Vermoed dat ze veel flexibeler zijn en daarmee makkelijker meebewegen met relatief stompe "doorprikkers".
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|