Waardering:
  • 8 stemmen - gemiddelde waardering is 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(08-Nov-2025, 11:39 PM)Arend-Jan schreef: De vergelijking DF - Snoek kan Mark wel wat zinvols over typen.

Zelf heb ik nooit in een DF gelegen, alleen in een DFXL

Welke Mark ? Ik heb gisteren een nieuwe Mark ontmoet. En om hier met nicknames / achternamen te strooien doe ik ook niet. Ik weet van 2 Mark’s dat ze geen DF / Snoek hebben. Van de nieuwe Mark die ik heb ontmoet weet ik niet wat hij rijdt / reed
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-Nov-2025, 11:39 PM)Arend-Jan schreef: De vergelijking DF - Snoek kan Mark wel wat zinvols over typen.

Ik heb een proefrit van ruim een uur in de Snoek gemaakt en ik heb de DF121 gehad en nu de DF282.

Ik weet dat ik in de Snoek heel weinig ruimte (over) had. In de DF is beduidend meer ruimte.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Ook ik ben wel blij met ons bezoek aan de Vrijwilligersdag van NVHPV. Veel bekenden, tof om Elan eens te zien en geweldige ontvangst daar. 

En een tof fietsavontuur samen met NielsKo. Vrijdag na werk einde middag vertrokken met kampeeruitrusting om rond 23:45 te arriveren ergens in de bossen bij Bennekom en de tentjes op te zetten. Gisteren dus Wijchen en na afloop, rond 17:00 samen weer de huiswaarts waar we rond 2:30 aankwamen, moe maar voldaan  Tongue
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
(09-Nov-2025, 11:21 AM)TimSch schreef: Ook ik ben wel blij met ons bezoek aan de Vrijwilligersdag van NVHPV. Veel bekenden, tof om Elan eens te zien en geweldige ontvangst daar. 

En een tof fietsavontuur samen met NielsKo. Vrijdag na werk einde middag vertrokken met kampeeruitrusting om rond 23:45 te arriveren ergens in de bossen bij Bennekom en de tentjes op te zetten. Gisteren dus Wijchen en na afloop, rond 17:00 samen weer de huiswaarts waar we rond 2:30 aankwamen, moe maar voldaan  Tongue

Wow, mooie tocht! Hoeveel Wh accu heb je mee en wat voor koplamp?
Antwoord }
Bedankt door: TimSch , Willeke_IGKT
(09-Nov-2025, 11:40 AM)LigfietsWilsum schreef: ...

Wow, mooie tocht! Hoeveel Wh accu heb je mee en wat voor koplamp?

Ja, het was tof!  Big Grin

Ik heb 2x 76.8 Wh LiPo aan boord. Dubbele, originele koplampen, wel 2 verschillende geloof ik. Welke zouden ze hebben gemonteerd in 2016? Geen idee  Big Grin Is nog 6v ook, heb een step down erin zitten.

Ik reed eigenlijk het hele eind met 1 vd 2 en de dagrijverlichting voor erbij. Laatste stuk zelfs met beide aan. Is me niet gelukt om 1 accu leeg te krijgen in 9,5 uur.  Big Grin
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , LigfietsWilsum
Het was een toffe dag gister zoals TimSch al zei! Met een stevige heen en terugreis. 
De Milan heeft zichzelf wederom overtroffen, en met de standaard accu haal ik het gewoon om de hele rit met groot licht te rijden! Heb voor de veiligheid wel opgeladen bij Elan, toen zat er nog wat meer dan de helft in. 

Heel leuk om bekende gezichten weer te zien, en daarna de onbekende gezichten te ontmoeten! Ik kreeg gister een stuk minder de vragen: ligfiets jij ook? / voor wie ben jij hier? Dan één/anderhalf jaar terug! Dus dat gaat de juiste kant op. Al vind ik het wel erg leuk om de vraag te krijgen of ik een ligfiets heb, ja die heb ik! Een MilanSL, en een Quest, eigenlijk ook een flevobike, en heel eerlijk gezegd ook een Alligt modern. En als ik wil overdrijven vertel ik ook nog even dat ik 50% eigenaar ben van een kleine Alligt met m’n vriendin. Maar goed, was dus erg gezellig! Hoop jullie allemaal snel weer te zien en dan nog wat meer mensen te spreken  Big Grin
Antwoord }
(08-Nov-2025, 08:31 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik vind de Snoek-L groter/ruimer dan de DFxl.
Hangt er vanaf waar je ruimte nodig hebt. Als je lang bent heb je minder ruimte voor je schouders in de Snoek L dan in de DF XL.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
…. ik thv het busstattion Heinenoord de DF over de weg stuurde (fiets en brommer moeten daar over het fietspad) schiet vervolgens de parallelweg op, alwaar agenten een brommobiel hebben aangehouden. In mijn enthousiasme groet ik de agenten in het voorbijrazen   Cool
Antwoord }
Ik vanmorgen bij de rotonde heel vriendelijk voorrang kreeg van een vrachtwagenchauffeur, nog een vrolijk meisje zag wat op de achterbank de ruit schoon veegde om goed te kunnen kijken naar dat gekke ding op het fietspad.

Het leukste was de inhaalactie van een automobilist op het industrieterrein bij Ulft. Er schijnt daar een verplicht fietspad te liggen maar dan mag je over de klinkers door een woonwijk hobbelen, heb ik van horen zeggen. Ik zie gewoon een heel erg breed stuk asfalt zonder verbodsborden voor fietsers. Rijd ik daar met 30 per uur, komt er een die me zonodig voorbij moet. Ik zag zijn probleempje al in de verte. Bij de chaletbouwer moest er weer eens een verhuisd worden van de ene hal naar de andere. Dat doen ze met een heel bescheiden heftruckje met aanhangerknobbel voorop. Die rijdt dan heel heel langzaam achteruit met dat erg brede Chalet op wieltjes wat de hele rijbaan nodig heeft op een speciale trailer erachteraan. In het kader van overzicht enzo, loopt er naast het chalet dan iemand mee, die voor de bestuurder ook mee oplet. Snelheid 2km/h ofzo. Gelukkig kan ik daar ook prima over een bedrijfsparkeerplaats. Met de auto schiet dat niet zo op. Hij had dus niks gewonnen.
Antwoord }
Tijdens de zomermaanden kon ik qua afstand maar moeilijk boven de 15km per rit komen, en dan ook nog zwaar accu gesponsord, mét lange pauzes en een gemiddelde van ongeveer 13 km. Het was eerlijk gezegd lastig om de moed er in te houden.

De laatste weken kruip ik langzaam via 22, 23 km naar vandaag ineens een rit van ruim 28km. Daarbij harder trappen, wat minder accu-lurken en maar 1 korte pauze. En ook verkeer ik nadien niet de rest van de dag in lichte staat van ontbinding.
Kortom, ik ben blij, er zit voor mijn gevoel eindelijk wat échte vooruitgang in.
Antwoord }
Fijn te horen Lig-hen.
En ik hoop dat de kilometers nog steeds genoegen leveren.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen
D aan t is inderdaad positief. Ook mentaal goed bezig: als het niet zo lekker gaat is het toch weer een drempel om toch verder te gaan.
Hoe kouder en donkerder het wordt, hoe minder ik geneigd ben om een lange(re) tocht te maken.

Als jij nu alweer op 28km zit, en dat een beetje weet vol te houden is de kans grootn dat je komend jaar weer wat langere tochten weet te maken.



Zelf blij dat ik binnenkort weer kan roetsen. Paar maandjes niet gedaan, maar morgen wordt de bus uit de voorvork gehaald en kan ik deze in de andere voorvork terugplaatsen als het meezit terwijl deze voorvork nog in het frame zit. Dan is het een kwestie van tijd om de roets weer werkend te maken en kan ik de strijd tegen de kilo's weer aan met de roets. Ik krijg nu echt zo'n ouwe lullen buikje Sad en beweeg te weinig voor het mooie.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen
Ja Willeke, het fietsen heeft vele momenten van intens genieten, en de prachtige herfstkleuren en paddestoelen maakten er een feestje van en leverden mooie foto’s op.

Ja Zoefzoef, die rotterige drempels …. Ik zie maar één richting en dat is vooruit, en dat gaat fietsend het makkelijkst. Roetsend mag ook.  Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Vanochtend was ik blij met een random rondje in de omgeving. Ik was eigenlijk onderweg naar m'n werk, maar moest ergens flink hard remmen voor een automobilist die me recht aankeek en toch besloot tergend traag over te steken terwijl ik voorrang had en aan kwam stormen met de daar geldende maximumsnelheid voor motorvoertuigen.
Tijdens wat vloeken en toeteren begin je dan maar weer met remmen... Ik hoorde communicatie van de linkervoorband, iets van *KGGGG*, maar de vertraging was nog precies voldoende en ik wilde niet proberen opnieuw aan te remmen gezien het glijden links volgens mij vooral veroorzaakt werd door een verschil in grip, in het voordeel van rechts.
Een klein stukje verder in m'n rit dacht ik al even een ritmisch hobbeltje op te merken, maar ik dacht "kijk straks op kantoor wel". 2 bochtjes verder hoorde ik ineens *BAM!*, en leeg was de band. Dus toch door het canvas heen geremd.
Anyway, butyl-biba en de vouw-CCU eronder, en gezien ik nu de banden eerst wil controleren en geen extra reserve-buba's meer bij me had ben ik via een leuke route terug gereden naar ze home office. Vanavond maar ff latex plakken.

De zon valt hier beter binnen, dus ik vind het allang best  Cool 

PS: Sowieso blij met hoe het Tonijntje loopt, het blijft een heerlijke fiets. Ik reed Koos Kaploos, lang niet voluit en een kort ritje (dus verhoudingsgewijs veel bebouwde kom en start-/stop), maar de teller stond vanochtend toch alweer op gemiddeld 46 km/h Tongue
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(7 uren geleden)365cycle schreef: Vanochtend was ik blij met een random rondje in de omgeving. Ik was eigenlijk onderweg naar m'n werk, maar moest ergens flink hard remmen voor een automobilist die me recht aankeek en toch besloot tergend traag over te steken terwijl ik voorrang had en aan kwam stormen met de daar geldende maximumsnelheid voor motorvoertuigen.
Tijdens wat vloeken en toeteren begin je dan maar weer met remmen... Ik hoorde communicatie van de linkervoorband, iets van *KGGGG*, maar de vertraging was nog precies voldoende en ik wilde niet proberen opnieuw aan te remmen gezien het glijden links volgens mij vooral veroorzaakt werd door een verschil in grip, in het voordeel van rechts.
Een klein stukje verder in m'n rit dacht ik al even een ritmisch hobbeltje op te merken, maar ik dacht "kijk straks op kantoor wel". 2 bochtjes verder hoorde ik ineens *BAM!*, en leeg was de band. Dus toch door het canvas heen geremd.
Anyway, butyl-biba en de vouw-CCU eronder, en gezien ik nu de banden eerst wil controleren en geen extra reserve-buba's meer bij me had ben ik via een leuke route terug gereden naar ze home office. Vanavond maar ff latex plakken.

De zon valt hier beter binnen, dus ik vind het allang best  Cool 

PS: Sowieso blij met hoe het Tonijntje loopt, het blijft een heerlijke fiets. Ik reed Koos Kaploos, lang niet voluit en een kort ritje (dus verhoudingsgewijs veel bebouwde kom en start-/stop), maar de teller stond vanochtend toch alweer op gemiddeld 46 km/h Tongue

Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dat de bus uit de voorvork van de roets is en ik weer verder kan de nieuwe gebruikte roets te voorzien van het voorwiel met naafdynamo. Binnenkort weer roetsen dus, als het meezit en ik de bus makkelijk in de andere voorvork krijg. Kijken of ik wat vet kan verbranden en mn lichaam weer wat kan trainen. Heb nu een maandje of 3 de roets aan de kant staan en heb het idee dat ik toch wat conditie kwijt ben als gevolg daarvan.


Verder blij met wat ik gisteren heb gedaan. Een rekening zo goed als leeggetrokken en een veels te lange email verzonden. Lucht op, was nodig maar kon niet eerder. Mission completed!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(4 uren geleden)gideon schreef: Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden?
Klopt, daar zat misschien nog 500 km in maar dat was het dan ook wel. Stond op de planning voor volgende week.
De Tuna rolt op 35-349, best breed rubber dus die vallen gelukkig mooi om de velg heen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(2 uren geleden)365cycle schreef:
(4 uren geleden)gideon schreef: Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden?
Klopt, daar zat misschien nog 500 km in maar dat was het dan ook wel. Stond op de planning voor volgende week.
De Tuna rolt op 35-349, best breed rubber dus die vallen gelukkig mooi om de velg heen.

Hoeveel km haal je met zo'n kleiner bandje? Gewoon nieuwsgierig, is dat vergelijkbaar de 406-bandjes of slijt deze een stuk sneller door de kleiner omtrek en dus meer omwentelingen over dezelfde afstand?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(2 uren geleden)ZoefZoef schreef: Hoeveel km haal je met zo'n kleiner bandje? 
Niet echt relevant, maar volgens mij niet noemenswaardig veel minder dan met een 406. 
Ik rijd bochten soms (best vaak) wel als een totaalmalloot en ik ben zwaar, dus het is veel minder dan anderen er mee rijden Big Grin 

(2 uren geleden)ZoefZoef schreef: Gewoon nieuwsgierig, is dat vergelijkbaar de 406-bandjes of slijt deze een stuk sneller door de kleiner omtrek en dus meer omwentelingen over dezelfde afstand?
Heb toch eens even gauw in m'n data gekeken. Vermoed dat het zo'n 10% scheelt in voordeel van de 32-406. Daar zit wel 1000 km heel zwaar geladen vakantie bij.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(2 uren geleden)365cycle schreef:
(2 uren geleden)ZoefZoef schreef: Hoeveel km haal je met zo'n kleiner bandje? 
Niet echt relevant, maar volgens mij niet noemenswaardig veel minder dan met een 406. 
Ik rijd bochten soms (best vaak) wel als een totaalmalloot en ik ben zwaar, dus het is veel minder dan anderen er mee rijden Big Grin 

(2 uren geleden)ZoefZoef schreef: Gewoon nieuwsgierig, is dat vergelijkbaar de 406-bandjes of slijt deze een stuk sneller door de kleiner omtrek en dus meer omwentelingen over dezelfde afstand?
Heb toch eens even gauw in m'n data gekeken. Vermoed dat het zo'n 10% scheelt in voordeel van de 32-406. Daar zit wel 1000 km heel zwaar geladen vakantie bij.
Grappige, dus er zijn er meer bij die dat allemaal bijhouden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Grappige, dus er zijn er meer bij die dat allemaal bijhouden.
Registreer het iig wanneer ik onderhoud doe, en houd m'n kilometers per fiets ook bij Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Gisteravond was ik blij, het was mijn eerste rit in echt donker dit seizoen. Vanuit werk is het vaak nog wel wat licht, maar ik moest een stuk omfietsen om iets op te halen dus was er geen licht meer te bekennen. Heerlijk om dan achteraf, zonder lantaarnpalen, je koplamp achterna te fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Foto's Fietsbennie
Mooie rit! Ik vind h...Bob Hagendijk — 10:11 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteravond was ik b...Bob Hagendijk — 09:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Grappige, dus er z...365cycle — 08:15 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoeveel km haal ...Hardloper — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoeveel km haal je...365cycle — 07:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dan was die buba...ZoefZoef — 07:33 PM
M5 LowRacer van Hans
Hoezo moet je je m...ZoefZoef — 07:31 PM
M5 LowRacer van Hans
Hoezo moet je je mot...365cycle — 07:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dan was die buba t...365cycle — 07:18 PM
Wereld Kampioenschappen 2026, Sittard
Nou ik ga het da...Hardloper — 06:39 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat de bus uit de vo...ZoefZoef — 06:13 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vanochtend was ik ...gideon — 06:09 PM
M5 LowRacer van Hans
ZoefZoef, volgens ...ZoefZoef — 06:06 PM
Medeliggers onderweg
Van de week twee tr...ZoefZoef — 05:57 PM
Medeliggers onderweg
Kwam net een medelig...365cycle — 05:52 PM
Wereld Kampioenschappen 2026, Sittard
Nou ik ga het da...Boyd Maduro — 05:44 PM
Ligfietsen en velomobielen in Streetview
Kwam ze vandaag en g...De tovenaar — 05:41 PM