|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 3.564
Topics: 118
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4056
4523 x bedankt in 2993 berichten
(08-Nov-2025, 11:39 PM)Arend-Jan schreef: De vergelijking DF - Snoek kan Mark wel wat zinvols over typen.
Zelf heb ik nooit in een DF gelegen, alleen in een DFXL
Welke Mark ? Ik heb gisteren een nieuwe Mark ontmoet. En om hier met nicknames / achternamen te strooien doe ik ook niet. Ik weet van 2 Mark’s dat ze geen DF / Snoek hebben. Van de nieuwe Mark die ik heb ontmoet weet ik niet wat hij rijdt / reed
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 6.977
Topics: 175
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 3067
9829 x bedankt in 4736 berichten
(08-Nov-2025, 11:39 PM)Arend-Jan schreef: De vergelijking DF - Snoek kan Mark wel wat zinvols over typen.
Ik heb een proefrit van ruim een uur in de Snoek gemaakt en ik heb de DF121 gehad en nu de DF282.
Ik weet dat ik in de Snoek heel weinig ruimte (over) had. In de DF is beduidend meer ruimte.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 745
Topics: 41
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 889
2075 x bedankt in 698 berichten
Ook ik ben wel blij met ons bezoek aan de Vrijwilligersdag van NVHPV. Veel bekenden, tof om Elan eens te zien en geweldige ontvangst daar.
En een tof fietsavontuur samen met NielsKo. Vrijdag na werk einde middag vertrokken met kampeeruitrusting om rond 23:45 te arriveren ergens in de bossen bij Bennekom en de tentjes op te zetten. Gisteren dus Wijchen en na afloop, rond 17:00 samen weer de huiswaarts waar we rond 2:30 aankwamen, moe maar voldaan
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 624
Topics: 15
Lid sinds: Jan 2023
Bedankt: 484
1225 x bedankt in 577 berichten
09-Nov-2025, 11:40 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2025, 11:40 AM door LigfietsWilsum.)
(09-Nov-2025, 11:21 AM)TimSch schreef: Ook ik ben wel blij met ons bezoek aan de Vrijwilligersdag van NVHPV. Veel bekenden, tof om Elan eens te zien en geweldige ontvangst daar.
En een tof fietsavontuur samen met NielsKo. Vrijdag na werk einde middag vertrokken met kampeeruitrusting om rond 23:45 te arriveren ergens in de bossen bij Bennekom en de tentjes op te zetten. Gisteren dus Wijchen en na afloop, rond 17:00 samen weer de huiswaarts waar we rond 2:30 aankwamen, moe maar voldaan 
Wow, mooie tocht! Hoeveel Wh accu heb je mee en wat voor koplamp?
Berichten: 745
Topics: 41
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 889
2075 x bedankt in 698 berichten
09-Nov-2025, 12:19 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Nov-2025, 12:44 PM door TimSch.)
(09-Nov-2025, 11:40 AM)LigfietsWilsum schreef: ...
Wow, mooie tocht! Hoeveel Wh accu heb je mee en wat voor koplamp?
Ja, het was tof!
Ik heb 2x 76.8 Wh LiPo aan boord. Dubbele, originele koplampen, wel 2 verschillende geloof ik. Welke zouden ze hebben gemonteerd in 2016? Geen idee  Is nog 6v ook, heb een step down erin zitten.
Ik reed eigenlijk het hele eind met 1 vd 2 en de dagrijverlichting voor erbij. Laatste stuk zelfs met beide aan. Is me niet gelukt om 1 accu leeg te krijgen in 9,5 uur.
Milan SL Mk3 #039 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 22
Topics: 0
Lid sinds: Oct 2024
Bedankt: 166
97 x bedankt in 22 berichten
Het was een toffe dag gister zoals TimSch al zei! Met een stevige heen en terugreis.
De Milan heeft zichzelf wederom overtroffen, en met de standaard accu haal ik het gewoon om de hele rit met groot licht te rijden! Heb voor de veiligheid wel opgeladen bij Elan, toen zat er nog wat meer dan de helft in.
Heel leuk om bekende gezichten weer te zien, en daarna de onbekende gezichten te ontmoeten! Ik kreeg gister een stuk minder de vragen: ligfiets jij ook? / voor wie ben jij hier? Dan één/anderhalf jaar terug! Dus dat gaat de juiste kant op. Al vind ik het wel erg leuk om de vraag te krijgen of ik een ligfiets heb, ja die heb ik! Een MilanSL, en een Quest, eigenlijk ook een flevobike, en heel eerlijk gezegd ook een Alligt modern. En als ik wil overdrijven vertel ik ook nog even dat ik 50% eigenaar ben van een kleine Alligt met m’n vriendin. Maar goed, was dus erg gezellig! Hoop jullie allemaal snel weer te zien en dan nog wat meer mensen te spreken
Berichten: 6.537
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13689
10583 x bedankt in 5125 berichten
(08-Nov-2025, 08:31 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik vind de Snoek-L groter/ruimer dan de DFxl. Hangt er vanaf waar je ruimte nodig hebt. Als je lang bent heb je minder ruimte voor je schouders in de Snoek L dan in de DF XL.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 781
Topics: 28
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 918
735 x bedankt in 384 berichten
10-Nov-2025, 07:23 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Nov-2025, 07:26 PM door gideon.)
…. ik thv het busstattion Heinenoord de DF over de weg stuurde (fiets en brommer moeten daar over het fietspad) schiet vervolgens de parallelweg op, alwaar agenten een brommobiel hebben aangehouden. In mijn enthousiasme groet ik de agenten in het voorbijrazen
Berichten: 2.112
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 909
4161 x bedankt in 1958 berichten
Ik vanmorgen bij de rotonde heel vriendelijk voorrang kreeg van een vrachtwagenchauffeur, nog een vrolijk meisje zag wat op de achterbank de ruit schoon veegde om goed te kunnen kijken naar dat gekke ding op het fietspad.
Het leukste was de inhaalactie van een automobilist op het industrieterrein bij Ulft. Er schijnt daar een verplicht fietspad te liggen maar dan mag je over de klinkers door een woonwijk hobbelen, heb ik van horen zeggen. Ik zie gewoon een heel erg breed stuk asfalt zonder verbodsborden voor fietsers. Rijd ik daar met 30 per uur, komt er een die me zonodig voorbij moet. Ik zag zijn probleempje al in de verte. Bij de chaletbouwer moest er weer eens een verhuisd worden van de ene hal naar de andere. Dat doen ze met een heel bescheiden heftruckje met aanhangerknobbel voorop. Die rijdt dan heel heel langzaam achteruit met dat erg brede Chalet op wieltjes wat de hele rijbaan nodig heeft op een speciale trailer erachteraan. In het kader van overzicht enzo, loopt er naast het chalet dan iemand mee, die voor de bestuurder ook mee oplet. Snelheid 2km/h ofzo. Gelukkig kan ik daar ook prima over een bedrijfsparkeerplaats. Met de auto schiet dat niet zo op. Hij had dus niks gewonnen.
Berichten: 331
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2722
944 x bedankt in 308 berichten
Tijdens de zomermaanden kon ik qua afstand maar moeilijk boven de 15km per rit komen, en dan ook nog zwaar accu gesponsord, mét lange pauzes en een gemiddelde van ongeveer 13 km. Het was eerlijk gezegd lastig om de moed er in te houden.
De laatste weken kruip ik langzaam via 22, 23 km naar vandaag ineens een rit van ruim 28km. Daarbij harder trappen, wat minder accu-lurken en maar 1 korte pauze. En ook verkeer ik nadien niet de rest van de dag in lichte staat van ontbinding.
Kortom, ik ben blij, er zit voor mijn gevoel eindelijk wat échte vooruitgang in.
Bedankt door: Willeke_IGKT , Fietsbennie , LigfietsWilsum , datakneder , Wim -de roetsende , Hoekie , gideon , Boyd Maduro , PlantageBohémien , Atrike , Cygnus , Raptobrikker
Berichten: 2.590
Topics: 72
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 39474
3927 x bedankt in 1704 berichten
Fijn te horen Lig-hen.
En ik hoop dat de kilometers nog steeds genoegen leveren.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Berichten: 2.603
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3947 x bedankt in 2191 berichten
, 10:05 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 10:06 PM door ZoefZoef.)
D aan t is inderdaad positief. Ook mentaal goed bezig: als het niet zo lekker gaat is het toch weer een drempel om toch verder te gaan.
Hoe kouder en donkerder het wordt, hoe minder ik geneigd ben om een lange(re) tocht te maken.
Als jij nu alweer op 28km zit, en dat een beetje weet vol te houden is de kans grootn dat je komend jaar weer wat langere tochten weet te maken.
Zelf blij dat ik binnenkort weer kan roetsen. Paar maandjes niet gedaan, maar morgen wordt de bus uit de voorvork gehaald en kan ik deze in de andere voorvork terugplaatsen als het meezit terwijl deze voorvork nog in het frame zit. Dan is het een kwestie van tijd om de roets weer werkend te maken en kan ik de strijd tegen de kilo's weer aan met de roets. Ik krijg nu echt zo'n ouwe lullen buikje  en beweeg te weinig voor het mooie.
Berichten: 331
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2722
944 x bedankt in 308 berichten
Ja Willeke, het fietsen heeft vele momenten van intens genieten, en de prachtige herfstkleuren en paddestoelen maakten er een feestje van en leverden mooie foto’s op.
Ja Zoefzoef, die rotterige drempels …. Ik zie maar één richting en dat is vooruit, en dat gaat fietsend het makkelijkst. Roetsend mag ook.
Berichten: 6.537
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13689
10583 x bedankt in 5125 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door 365cycle.)
Vanochtend was ik blij met een random rondje in de omgeving. Ik was eigenlijk onderweg naar m'n werk, maar moest ergens flink hard remmen voor een automobilist die me recht aankeek en toch besloot tergend traag over te steken terwijl ik voorrang had en aan kwam stormen met de daar geldende maximumsnelheid voor motorvoertuigen.
Tijdens wat vloeken en toeteren begin je dan maar weer met remmen... Ik hoorde communicatie van de linkervoorband, iets van *KGGGG*, maar de vertraging was nog precies voldoende en ik wilde niet proberen opnieuw aan te remmen gezien het glijden links volgens mij vooral veroorzaakt werd door een verschil in grip, in het voordeel van rechts.
Een klein stukje verder in m'n rit dacht ik al even een ritmisch hobbeltje op te merken, maar ik dacht "kijk straks op kantoor wel". 2 bochtjes verder hoorde ik ineens *BAM!*, en leeg was de band. Dus toch door het canvas heen geremd.
Anyway, butyl-biba en de vouw-CCU eronder, en gezien ik nu de banden eerst wil controleren en geen extra reserve-buba's meer bij me had ben ik via een leuke route terug gereden naar ze home office. Vanavond maar ff latex plakken.
De zon valt hier beter binnen, dus ik vind het allang best
PS: Sowieso blij met hoe het Tonijntje loopt, het blijft een heerlijke fiets. Ik reed Koos Kaploos, lang niet voluit en een kort ritje (dus verhoudingsgewijs veel bebouwde kom en start-/stop), maar de teller stond vanochtend toch alweer op gemiddeld 46 km/h
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 781
Topics: 28
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 918
735 x bedankt in 384 berichten
(5 uren geleden)365cycle schreef: Vanochtend was ik blij met een random rondje in de omgeving. Ik was eigenlijk onderweg naar m'n werk, maar moest ergens flink hard remmen voor een automobilist die me recht aankeek en toch besloot tergend traag over te steken terwijl ik voorrang had en aan kwam stormen met de daar geldende maximumsnelheid voor motorvoertuigen.
Tijdens wat vloeken en toeteren begin je dan maar weer met remmen... Ik hoorde communicatie van de linkervoorband, iets van *KGGGG*, maar de vertraging was nog precies voldoende en ik wilde niet proberen opnieuw aan te remmen gezien het glijden links volgens mij vooral veroorzaakt werd door een verschil in grip, in het voordeel van rechts.
Een klein stukje verder in m'n rit dacht ik al even een ritmisch hobbeltje op te merken, maar ik dacht "kijk straks op kantoor wel". 2 bochtjes verder hoorde ik ineens *BAM!*, en leeg was de band. Dus toch door het canvas heen geremd.
Anyway, butyl-biba en de vouw-CCU eronder, en gezien ik nu de banden eerst wil controleren en geen extra reserve-buba's meer bij me had ben ik via een leuke route terug gereden naar ze home office. Vanavond maar ff latex plakken.
De zon valt hier beter binnen, dus ik vind het allang best
PS: Sowieso blij met hoe het Tonijntje loopt, het blijft een heerlijke fiets. Ik reed Koos Kaploos, lang niet voluit en een kort ritje (dus verhoudingsgewijs veel bebouwde kom en start-/stop), maar de teller stond vanochtend toch alweer op gemiddeld 46 km/h 
Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden?
Berichten: 2.603
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3947 x bedankt in 2191 berichten
1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door ZoefZoef.)
Dat de bus uit de voorvork van de roets is en ik weer verder kan de nieuwe gebruikte roets te voorzien van het voorwiel met naafdynamo. Binnenkort weer roetsen dus, als het meezit en ik de bus makkelijk in de andere voorvork krijg. Kijken of ik wat vet kan verbranden en mn lichaam weer wat kan trainen. Heb nu een maandje of 3 de roets aan de kant staan en heb het idee dat ik toch wat conditie kwijt ben als gevolg daarvan.
Verder blij met wat ik gisteren heb gedaan. Een rekening zo goed als leeggetrokken en een veels te lange email verzonden. Lucht op, was nodig maar kon niet eerder. Mission completed!
Berichten: 6.537
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13689
10583 x bedankt in 5125 berichten
(1 uur geleden)gideon schreef: Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden? Klopt, daar zat misschien nog 500 km in maar dat was het dan ook wel. Stond op de planning voor volgende week.
De Tuna rolt op 35-349, best breed rubber dus die vallen gelukkig mooi om de velg heen.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 2.603
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3947 x bedankt in 2191 berichten
(35 minuten geleden)365cycle schreef: (1 uur geleden)gideon schreef: Dan was die buba toch al aardig ver heen. Geen beschadigde velg aan overgehouden? Klopt, daar zat misschien nog 500 km in maar dat was het dan ook wel. Stond op de planning voor volgende week.
De Tuna rolt op 35-349, best breed rubber dus die vallen gelukkig mooi om de velg heen.
Hoeveel km haal je met zo'n kleiner bandje? Gewoon nieuwsgierig, is dat vergelijkbaar de 406-bandjes of slijt deze een stuk sneller door de kleiner omtrek en dus meer omwentelingen over dezelfde afstand?
Berichten: 6.537
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13689
10583 x bedankt in 5125 berichten
17 minuten geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 minuten geleden door 365cycle.)
(20 minuten geleden)ZoefZoef schreef: Hoeveel km haal je met zo'n kleiner bandje? Niet echt relevant, maar volgens mij niet noemenswaardig veel minder dan met een 406.
Ik rijd bochten soms (best vaak) wel als een totaalmalloot en ik ben zwaar, dus het is veel minder dan anderen er mee rijden
(20 minuten geleden)ZoefZoef schreef: Gewoon nieuwsgierig, is dat vergelijkbaar de 406-bandjes of slijt deze een stuk sneller door de kleiner omtrek en dus meer omwentelingen over dezelfde afstand? Heb toch eens even gauw in m'n data gekeken. Vermoed dat het zo'n 10% scheelt in voordeel van de 32-406. Daar zit wel 1000 km heel zwaar geladen vakantie bij.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 3.564
Topics: 118
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 4056
4523 x bedankt in 2993 berichten
(17 minuten geleden)365cycle schreef: (20 minuten geleden)ZoefZoef schreef: Hoeveel km haal je met zo'n kleiner bandje? Niet echt relevant, maar volgens mij niet noemenswaardig veel minder dan met een 406.
Ik rijd bochten soms (best vaak) wel als een totaalmalloot en ik ben zwaar, dus het is veel minder dan anderen er mee rijden
(20 minuten geleden)ZoefZoef schreef: Gewoon nieuwsgierig, is dat vergelijkbaar de 406-bandjes of slijt deze een stuk sneller door de kleiner omtrek en dus meer omwentelingen over dezelfde afstand? Heb toch eens even gauw in m'n data gekeken. Vermoed dat het zo'n 10% scheelt in voordeel van de 32-406. Daar zit wel 1000 km heel zwaar geladen vakantie bij. Grappige, dus er zijn er meer bij die dat allemaal bijhouden.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
|
Gebruikers die dit topic lezen: NielsKo, 17 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|