Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
grasshopper vouwbaar
Ik zoek een opvouwbare grasshopper ligfiets
Antwoord }
Bedankt door:
Welkom Peter.
Ik heb je dubbel geplaatste bericht verwijderd, ik neem aan dat die perongeluk geplaatst was.

Kun je wat meer over jezelf vertellen, dingen die relevant zijn voor de fiets die je zoekt zoals de versie(s) van de fiets en jouw maten voor zover van invloed op de fiets.
Of waarom je juist deze fiets zoekt.
En misschien een indicatie van je locatie, met hoe ver je wilt reizen voor een goede fiets.
Of je een klusser bent of een fiets in perfecte staat nodig hebt?

Wij zijn een forum, geen fietsen koop en verkoop site, de optie om fietsen te handelen is om onze leden te helpen.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Feb-2026, 01:20 PM)Willeke_IGKT schreef: Welkom Peter.
Ik heb je dubbel geplaatste bericht verwijderd, ik neem aan dat die perongeluk geplaatst was.

Kun je wat meer over jezelf vertellen, dingen die relevant zijn voor de fiets die je zoekt zoals de versie(s) van de fiets en jouw maten voor zover van invloed op de fiets.
Of waarom je juist deze fiets zoekt.
En misschien een indicatie van je locatie, met hoe ver je wilt reizen voor een goede fiets.
Of je een klusser bent of een fiets in perfecte staat nodig hebt?

Wij zijn een forum, geen fietsen koop en verkoop site, de optie om fietsen te handelen is om onze leden te helpen.

Geachte Willeke,
Dat vind ik leuke vragen ik ben nu een gepensioneerde ligfietser ik heb heel veel merken ligfietsen gehad in de loop der tijd (fiets al meer dan 35 jaar op ligfietsen)ik heb ook wel ligfietsen zelf gebouwd.(tot en met het frame).
Heb veel in Europa en africa gefietst maar de laatste jaren veel in Vietnam /Cambodja en Thailand maar nu de jaartjes wat gaan tellen zoek ik een wat beter te handelen fiets omdat die grote ligfietspakketten wat moeilijk te handelen zijn op de vliegvelden,vandaar een Grasshopper opvouwbaar.
Hoop uw vragen wat te hebben beantwoord .
Met vriendelijke groet en veel pedaalslagen toegewenst .
Peter
Antwoord }
In de trein gaat een Grashopper prima. Ik heb het al verschillende keren gedaan en ik ben daar tevreden over. Ikvraag mij af of hoe het gaat met een opgevouwen Grasshopper ineen vliegtuig.  Dat is voor mij een open vraag.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb je een privebericht gestuurd, maar geen reactie terug ontvangen.

Weet niet of zo'n grasshopper eigenlijk wel ideaal is om opgevouwen mee te nemen in een vliegtuig eigenlijk. Misschien als je een passende doos hebt waar ie stevig in verpakt kan worden. Zou veels te bang zijn dat ermee gegooid wordt anders of dat ie gewoon hardhandig tussen de koffers in het ruim terecht komt Dr zou dus wat mij betreft een goede, stevige doos omheen moeten.
Antwoord }
Op het Duitse Forum was laatst iemand van net boven de 2.00 meter die een opvouwbare ligfiets zocht. Die heb ik toen geadviseerd de maten van het pakket eens goed te bekijken.

Het eindresultaat was dat hij een gewone ligfiets heeft gekocht waarvan op reis de neusbuis wordt ingeschoven. Zie hier post #44. https://www.velomobilforum.de/forum/inde...746/page-3
Antwoord }
De Grasshopper fx heeft onmiskenbare voordelen als het gaat om de combinatie met de trein. Zaterdag reisde ik naar Hardenberg.  Op de Grasshopper naar Leeuwarden, met de trein naar Hardenberg. Daar heb ik heerlijk gefietst. 's Avonds terug naar het station. Daar aangekomen bleek er geen treinverkeer te zijn tussen Hardenberg en Mariënberg. Dus iik ben maar naar Mariënberg gefietst en heb daar de vrijwel  lege trein genomen naar Zwolle. Dat lukt niet met met een OV-fiets. De fiets kan probleemloos mee in de spits en ik hoef er niet voor te betalen. Vooral de middagspits (na vieren) is vervelend voor fiets-in-de-treinreizigers, maar niet voor reizen met de Grashopper fx. 

Groet,

Marco
Antwoord }
(4 uren geleden)ZoefZoef schreef: Ik heb je een privebericht gestuurd, maar geen reactie terug ontvangen.

Weet niet of zo'n grasshopper eigenlijk wel ideaal is om opgevouwen mee te nemen in een vliegtuig eigenlijk. Misschien als je een passende doos hebt waar ie stevig in verpakt kan worden. Zou veels te bang zijn dat ermee gegooid wordt anders of dat ie gewoon hardhandig tussen de koffers in het ruim terecht komt  Dr zou dus wat mij betreft een goede, stevige doos omheen moeten.

Geachte Zoef Zoef ja dat is altijd een risico in die vliegtuigen ik heb al veel schade gehad 2 jaar geleden nog vlucht naar Hanoi was het zitje van de ligfiets gebroken moest ik aan de gang met epoxy in het hotel wat een bende maar met wat bamboe stokken had ik toch een prachtige fietsrit langs de kustvan Hanoi werkelijk het was de schade meer dan waard.
Hartelijke groet en veel mooie pedaalslagen toegewenst.
Peter 

p.s. als iemand een GRasshopper fx heeft houd ik mij aanbevolen  Cool
Antwoord }
(2 uren geleden)Peter Janse schreef: p.s. als iemand een GRasshopper fx heeft houd ik mij aanbevolen  Cool
Daar ging mn privebericht dus over Smile
Rechtsboven, bij 'persoonlijke berichten' zou je die moeten kunnen terugvinden.
Antwoord }
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef:
(2 uren geleden)Peter Janse schreef: p.s. als iemand een GRasshopper fx heeft houd ik mij aanbevolen  Cool
Daar ging mn privebericht dus over Smile
Rechtsboven, bij 'persoonlijke berichten' zou je die moeten kunnen terugvinden.

Geachte Zoef Zoef ik heb je privebericht ontvangen en een teruggestuurd ik ben denk ik wat onhandig op dit forum ik zit er nog maar pas op .
Het enigste wat ik eigenlijk het beste kan dat is op ligfietsen rijden .
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Tijanus, 5 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
grasshopper vouwbaar
p.s. als ieman...Peter Janse — 11:56 AM
grasshopper vouwbaar
p.s. als iemand ee...ZoefZoef — 10:40 AM
grasshopper vouwbaar
Ik heb je een priv...Peter Janse — 09:41 AM
grasshopper vouwbaar
De Grasshopper fx he...Roepers — 09:26 AM
Strava Segmenten Velomobiel
Ik had er wel voor...Wim -de roetsende — 09:17 AM
grasshopper vouwbaar
Op het Duitse Forum ...Jeroen S — 09:03 AM
grasshopper vouwbaar
Ik heb je een priveb...ZoefZoef — 07:58 AM
Medeliggers onderweg
Gisteren rond 16:30 ...Josligfiets — 07:21 AM
Zeker, maar m....Josligfiets — 07:19 AM
Als vakantiefiet...Tijanus — 01:19 AM
Ik gebruik het vel...Bianca F — 12:13 AM
Even nagekeken de da...Hardloper — 11:09 PM
Ik weet heerlijk vak...Willeke_IGKT — 10:09 PM
Met lopen zie ik een...Hardloper — 09:42 PM
Zeker in de winter i...Arend-Jan — 09:24 PM
Ligfietsclub Noorderligt - Groninger Li...
Hoi Henk Bedankt vo...de Boer — 09:20 PM
Als vakantiefiets ...365cycle — 09:13 PM