10-May-2026, 02:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-May-2026, 02:02 PM door Tijanus.)
(10-May-2026, 11:55 AM)Wim -de roetsende schreef:(10-May-2026, 11:11 AM)Jeroen S schreef: Hier nog wat ervaringen in post # 8 en 9
https://www.velomobilforum.de/forum/inde...st-1857795
Duidelijk ongeschikt voor mij dus.
Ik kwam ze tegen op mijn zoektocht naar Continental 28-559 banden.
De "Elfenkoningen" (nomen est omen?) is inderdaad een hysterische raceband in de categorie Vittoria Corsa Speed / Veloflex Record / Schwalbe Pro One TT / Michelin Blue Flange. Niet echt een plausibel reservebandje - zij het wel lekker licht in gewicht!
Bij Bike24 hebben ze nog Marathon plus in 559-25. Tamelijk de andere kant van het snelheidsspectrum, maar gekend onverwoestbaar. Erg soepel zal hij niet zijn, maar met 25 mm moet hij toch wel door die wielkast passen?
(10-May-2026, 11:55 AM)Wim -de roetsende schreef: Als mijn banden op zijn, dan laat ik Ymte er een 584-wiel onder leggen.
Mijn eigen 'oude' naaf + spaken + velg + manuren = ongeveer €100,-
Dat lijkt me een zeer schappelijk aanbod.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje' - Milan SL2 'Yellow Submarine'

