Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een GP5000 S TR 622-28 vlot lopende band toch geschikt lijkt voor woon-werk.
Waar ik eerst lek reed op dag twee, gaat het nu > 500 km lekvrij. In droge en natte omstandigheden. Van glad tot slecht wegdek. Ook vandaag op de oude route waar ik toen lek reed. Even afkloppen natuurlijk.

Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Jeroen S
(7 uren geleden)Hoekie schreef: Een GP5000 S TR 622-28 vlot lopende band toch geschikt lijkt voor woon-werk.
Waar ik eerst lek reed op dag twee, gaat het nu > 500 km lekvrij. In droge en natte omstandigheden. Van glad tot slecht wegdek. Ook vandaag op de oude route waar ik toen lek reed. Even afkloppen natuurlijk.
Die banden zijn hun formaat in goud waard. Meer dan hun gewicht, want ze zijn superlicht Big Grin 
Overigens had ik eigenlijk de S TR, maar heb ik de gewone GP5000 (geen S, en niet Tubeless Ready) geleverd gekregen. Prima, want ik rijd toch altijd met biba en ik heb ze gewogen: de gewone is lichter dan de S TR. 

(7 uren geleden)Hoekie schreef: Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Schwalbe is gewoon niet zo heel goed. Zeker op het randje wil je ze niet. Ik had precies hetzelfde probleem met een SV6A (406, 25-40mm breedte) in een 38-406 Maxxis Torch buitenband.
Ben daarna overgestapt op de SV7C (406, voor 40-60mm breedte) en al mijn problemen waren verleden tijd.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , mvdriel
(4 uren geleden)365cycle schreef: Overigens had ik eigenlijk de S TR, maar heb ik de gewone GP5000 (geen S, en niet Tubeless Ready) geleverd gekregen. Prima, want ik rijd toch altijd met biba en ik heb ze gewogen: de gewone is lichter dan de S TR. 
Iets lichter inderdaad, maar ook een fractie sneller met biba (volgens bicyclerollingresistance.com) en vooral een stuk goedkoper.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
(2 uren geleden)mvdriel schreef: Iets lichter inderdaad, maar ook een fractie sneller met biba (volgens bicyclerollingresistance.com) en vooral een stuk goedkoper.

Als ik dat daar zo lees, is er bij mij (met butyl binnenband) nog veel winst te halen.
De S TR versie is wellicht nog ergens beter dat ie beter op de velg blijft bij lekke of klapband?

Vraagt zichzelf af: wordt dat bij banden wel eens getest?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(1 uur geleden)Hoekie schreef: De S TR versie is wellicht nog ergens beter dat ie beter op de velg blijft bij lekke of klapband?
Hangt volgens mij vooral van de velg af. Maar denk dat onze banden sowieso smal genoeg zijn om er niet zomaar af te rollen.

(1 uur geleden)Hoekie schreef: Vraagt zichzelf af: wordt dat bij banden wel eens getest?
Goeie vraag.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
Volgens mij zijn we wat dat betreft als consument de tester. Mijn ervaring met tubeless ready velgen is dat het zeer lastig kan zijn daar een band vanaf te krijgen. Dat zal niet zomaar per ongeluk gebeuren.

Zo lastig dat ik blij ben dat ik gewone velgen op de Milan heb en me geen zorgen hoef te maken bij een eventuele lekke band.
Antwoord }
Bedankt door:
(4 uren geleden)365cycle schreef:
(7 uren geleden)Hoekie schreef: Het enige verschil: een binnenband met meer marge. Een 25-32 (Continental Race 20 wide) binnenband in plaats van een 18-28 ( Schwalbe SV15) binnenband. Of het is puur toeval..
Schwalbe is gewoon niet zo heel goed. Zeker op het randje wil je ze niet. Ik had precies hetzelfde probleem met een SV6A (406, 25-40mm breedte) in een 38-406 Maxxis Torch buitenband.
Ben daarna overgestapt op de SV7C (406, voor 40-60mm breedte) en al mijn problemen waren verleden tijd.

Beiden zijn nog de lichtgewicht banden. 
Ik heb de AV7 in de 40 en 47mm 406 wielen zitten. Ook nooit een probleem, voor drie wielen wel 135 zwaarder, maar minder oppompen. En heerlijk autoband ventiel
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Arno boogaart, Coen__, 22 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het enige versch...Coen__ — 10:38 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Volgens mij zijn we ...Jeroen S — 10:24 PM
Verzekeren trike
Welkom Jan. Het is v...Jeroen S — 10:18 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Hans is ondertusse...gideon — 10:18 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Hans is ondertussen ...Jeroen S — 10:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het grootste deel va...Jeroen S — 10:08 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Hier is het ritje zo...Jeroen S — 10:02 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De S TR versie is ...365cycle — 09:48 PM
Foto's zonder verhaal
Hè fijn, eindelijk w...ligvogel — 09:41 PM
Medeliggers onderweg
Ik haalde vanmiddag ...melle z — 09:08 PM
Verzekeren trike
Ik stel me zo voor...Wim -de roetsende — 09:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Iets lichter inder...Hoekie — 09:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Overigens had ik ei...mvdriel — 07:55 PM
Verzekeren trike
Welkom op het fo...Hardloper — 07:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een GP5000 S TR 62...365cycle — 06:34 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Ik heb vorige we...Wim -de roetsende — 05:33 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Hoi Trapgast, Ik he...Dikkie dik — 05:07 PM