Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(30-Jan-2022, 10:19 AM)gideon schreef: sinds maanden een tochtje met de M-racer ga fietsen Wachtte je op code oranje?
Berichten: 673
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 632
498 x bedankt in 278 berichten
nee, zonnig en droog weer
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(31-Jan-2022, 12:36 PM)gideon schreef: nee, zonnig en droog weer Dan heb je daar meer mazzel dan hier!
Berichten: 1.907
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 28427
2782 x bedankt in 1240 berichten
...omdat ik ondanks de wind veilig heen en terug naar het werk gereden heb.
Mijn flevo dakje waaide open toen ik net op het eerste echte fietspad was, dus rustig en veilig kunnen stoppen en hem beter dicht gedaan. (Schuimkap en helm, het paste allemaal maar net.)
En op het werk kreeg ik een seintje van een collega, het dakje lag op de grond, nog aan een kant op een paar cm vast. Dus maar gedemonteerd en binnen gezet en een oude regen poncho over de fiets zodat de schuimkap niet weg zou waaien.
Voor het hoogtepunt van de storm op het werk en na het ergste weer naar huis, wel veel wind.
(Ik draag normaal nooit een helm in de Quest, met snelheden onder de 30 km/u vind ik dat niet nodig, maar vandaag was het wel extreme sport.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
Ik vanochtend een lekke achterband had, en die band enorm moeilijk van de velg af kwam. Dat laatste gold namelijk zowel voor toen ik 'm probeerde te vervangen, als toen het ding ineens leeg was in een bocht met een tegenligger van een paar duizend kilo
Fiets bleef dus best goed bestuurbaar.
Het is overigens de eerste keer dat de achterband een lek heeft in 4000/5000 km, vanaf dat ik 'm eronder heb liggen. Er zat een scherp steentje in, en niet zo'n beetje ook. Michelin maakt goed spul, deden ze maar meer voor de fiets...
Berichten: 2.532
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2018
2392 x bedankt in 1063 berichten
01-Feb-2022, 10:07 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Feb-2022, 11:34 AM door Roepers.)
Blij zijn met een lekke band, het bestaat blijkbaar....
Ik ben blij dat www.topotijdreis.nl is geüpdatet. Ik kan nu kaarten delen! Hiep, hiep.....
Bijvoorbeeld hier zie je stoomtramlijn tussen Franeker en Hitzum en hier kun je zien dat die gedeeltelijk fietspad is geworden. Of beweeg het schuifje van de jaartallen links heen en weer.
Maar het is nog mooier: Hier zie je dat in 1 oogopslag!
Groet,
Marco -tijdreiziger op de ligfiets- Roepers
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2010
1907 x bedankt in 743 berichten
Heb je het dokkumer lokaaltje ook al ontdekt? Bij Stiens is dit ook een fietspad geworden.
Berichten: 2.532
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2018
2392 x bedankt in 1063 berichten
Berichten: 279
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 228
351 x bedankt in 154 berichten
02-Feb-2022, 10:57 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-Feb-2022, 11:00 PM door pietandringa.)
Na 8 dagen en 300 km nog steeds .. erg blij met mijn Milan GT MK 7080.
Die korte cranks en liggende “zit” (2 vulstukken nu) passen mij als gegoten. De kilometers trappen heel gemakkelijk weg.
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(02-Feb-2022, 10:57 PM)pietandringa schreef: Na 8 dagen en 300 km nog steeds .. erg blij met mijn Milan GT MK 7080.
Die korte cranks en liggende “zit” (2 vulstukken nu) passen mij als gegoten. De kilometers trappen heel gemakkelijk weg.
Heb jij ook "last" van sluipkilometers? Dat de teller bijvoorbeeld op 35 staat, je een paar minuten niet kijkt en er dan ineens 43 staat ofzo?
Berichten: 5.823
Topics: 147
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2031
7349 x bedankt in 3618 berichten
(02-Feb-2022, 10:57 PM)pietandringa schreef: Na 8 dagen en 300 km nog steeds .. erg blij met mijn Milan GT MK 7080.
Die korte cranks en liggende “zit” (2 vulstukken nu) passen mij als gegoten. De kilometers trappen heel gemakkelijk weg.
Van 4 naar 2 vulstukken.....dan lig je nu toch echt wel een stukje platter.
Ik had er 2 en ben nu stapsgewijs weer naar 3 aan het gaan. Hoe dan? Door ze schuin op elkaar vast te maken.
Met 2 lig ik toch net te diep en maakt mijn nek een te heftige knik. Ik probeer het nu gewoon uit en merk vanzelf wel wat mij het beste bevalt. Ik zit nu een fractie hoger.
Wel ideaal dat je zo gemakkelijk je zithoek kunt aanpassen in een Milan. Erg simpel, maar zeer doeltreffend.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Berichten: 279
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 228
351 x bedankt in 154 berichten
03-Feb-2022, 09:34 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-Feb-2022, 10:15 AM door pietandringa.)
De Milan versnelt zeker goed door, maar van 35 naar 43 moet ik toch echt wel voor trappen
Met twee vulstukjes kijk ik net over de rand van het schuimdeksel, ik vermoed dat jij nog iets dieper in jouw SL zit Wim. En een onverwachte meevaller, ik heb nog geen drempel geraakt met de voetenbulten. Banden zijn Continental Contact Urban, 406-42 en 584-42, draaicirkel is net iets minder groot dan de Quest.
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(03-Feb-2022, 09:34 AM)pietandringa schreef: De Milan versnelt zeker goed door, maar van 35 naar 43 moet ik toch echt wel voor trappen Het versnellen op zich gaat niet zo snel, maar ik heb vaak dat de snelheid ongemerkt nog oploopt. De DF en QV trokken makkelijker op, maar moest ik veel meer "op tempo houden", trappen om geen vaart te verliezen.
(03-Feb-2022, 09:34 AM)pietandringa schreef: Met twee vulstukjes kijk ik net over de rand van het schuimdeksel, ik vermoed dat jij nog iets dieper in jouw SL zit Wim. Ik heb geen schuimdeksel, maar een nadeel van de GT met BM-kap is dat je voor het vizier snel te laag zit, maar voor het dak boven je snel te hoog waardoor je je hoofd stoot. Was met die hagelbui afgelopen dinsdag wel heel blij dat ik een dakje had
(03-Feb-2022, 09:34 AM)pietandringa schreef: En een onverwachte meevaller, ik heb nog geen drempel geraakt met de voetenbulten. Banden zijn Continental Contact Urban, 406-42 en 584-42, draaicirkel is net iets minder groot dan de Quest. Brede sloffen 584 achterwiel zou ik ook wel willen, maar weet niet of het past. Voorlopig heb ik nog wel genoeg 559 bandjes.
Berichten: 279
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 228
351 x bedankt in 154 berichten
(03-Feb-2022, 11:11 AM)365cycle schreef: (03-Feb-2022, 09:34 AM)pietandringa schreef: De Milan versnelt zeker goed door, maar van 35 naar 43 moet ik toch echt wel voor trappen Het versnellen op zich gaat niet zo snel, maar ik heb vaak dat de snelheid ongemerkt nog oploopt. De DF en QV trokken makkelijker op, maar moest ik veel meer "op tempo houden", trappen om geen vaart te verliezen.
Het kan heel persoonlijk zijn. Ik kan met de Milan juist makkelijk optrekken, terwijl ik van 170 naar 140 cm cranks ben gegaan. Mijn Milan heeft alleen een 56T voorblad en 12 speed Rotor [39-11] achter, ook dat is geen enkel probleem om makkelijk op gang te komen. Ik zit/lig heel lekker in de Milan en trap graag met veel toeren. Mensen die graag wat zwaarder trappen komen met korte cranks trager uit de startblokken denk ik ..
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(03-Feb-2022, 11:50 AM)pietandringa schreef: Het kan heel persoonlijk zijn. Ik kan met de Milan juist makkelijk optrekken, terwijl ik van 170 naar 140 cm cranks ben gegaan. Mijn Milan heeft alleen een 56T voorblad en 12 speed Rotor [39-11] achter, ook dat is geen enkel probleem om makkelijk op gang te komen. Ik zit/lig heel lekker in de Milan en trap graag met veel toeren. Mensen die graag wat zwaarder trappen komen met korte cranks trager uit de startblokken denk ik .. Mooie setup hoor, in m'n volgende nieuwe fiets komt ook een 12- of 13-speed Rotor. Nu heb ik een 65T met 11-speed [30-11], met 150mm cranks. Ook ik ben een echte "toerenmachine" (kruisen rond 90 rpm, hard rijden op 105-110 rpm, maximaal sprintend ga ik over de 150 rpm) dus uit de startblokken wil niet zo vlot, maar vanaf 20 km/h ben ik lastig bij te houden
Overigens is de vraag wel: waar vergelijk je mee? Een Quest wil ook niet zo lekker van z'n plek, vergeleken met een DF of QV.
Berichten: 279
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 228
351 x bedankt in 154 berichten
(03-Feb-2022, 12:23 PM)365cycle schreef: (03-Feb-2022, 11:50 AM)pietandringa schreef: Het kan heel persoonlijk zijn. Ik kan met de Milan juist makkelijk optrekken, terwijl ik van 170 naar 140 cm cranks ben gegaan. Mijn Milan heeft alleen een 56T voorblad en 12 speed Rotor [39-11] achter, ook dat is geen enkel probleem om makkelijk op gang te komen. Ik zit/lig heel lekker in de Milan en trap graag met veel toeren. Mensen die graag wat zwaarder trappen komen met korte cranks trager uit de startblokken denk ik ..
Overigens is de vraag wel: waar vergelijk je mee? Een Quest wil ook niet zo lekker van z'n plek, vergeleken met een DF of QV.
De vergelijking is met mijn Quest die optimaal stijf was, maar de GT is wel van een andere orde. Ik heb eenmaal een proefrit in een QV gemaakt, maar vond het niet lekker rijden en kwam veel moeilijker op gang dan in mijn Quest. Dat kan aan die specifieke QV hebben gelegen, maar na die proefrit was er geen animo meer voor de QV. In een DF 2x kort gereden met 155 mm cranks, maar dat paste niet goed. Zoals ik trap maakt een DF of Milan niet zoveel uit in accelaratie denk ik. In de Milan lig ik wel lekkerder dan ik in de DF zit. Ik heb vaak gelezen dat een DF windgevoelig is op hogere snelheid en om die reden voor mij niet aantrekkelijk. De GT is vergelijkbaar met de Quest, misschien een klein beetje minder windgevoelig. De GT voelt wel veel zekerder in de bochten dan de Quest. Ik zal later mijn ervaringen delen [300 km is wat weinig vind ik]. maar de GT heeft eigenlijk alleen voordelen tov de Quest. De Quest 3.0 is er nog lang niet nu de Snoek L gemaakt gaat worden. Dus de beste Quest 3.0 is de Milan GT
Berichten: 1.979
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1402 x bedankt in 797 berichten
(01-Feb-2022, 10:07 PM)Roepers schreef: Ik ben blij dat www.topotijdreis.nl is geüpdatet. Ik kan nu kaarten delen! Hiep, hiep.....
Leuke site!
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2010
1907 x bedankt in 743 berichten
Ik vind vooral leuk om te zien dat bepaalde doorgaande in geroeste routes veelal de rijkswegen van toen waren. Zonder de A28 ging men over de Zuiderzeestraatweg, zonder A1 toen de E8 tegenwoordig N344 was vroeger dé weg tussen Deventer en het westen, en noem maar op. Maar dit is geen wegenforum waar ik ook wel eens zit te lezen...
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
Rotterdam - Hoofddorp (van bordje naar bordje) binnen een uur... velomobiel rijden gaat echt nooit vervelen, hahaha
Berichten: 372
Topics: 9
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 247
402 x bedankt in 218 berichten
..mijn nieuw uitgeplozen woon-werkroute toch stiekem wel erg fijn rijdt! Ook fijn dat ik praktisch alleen maar het geritsel van de ketting hoorde vanochtend, in plaats van allerlei kraakjes en piepjes. Kruissnelheid van 28 naar 30-31, jummie!
Berichten: 37
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2021
Bedankt: 26
86 x bedankt in 33 berichten
Bijna aan het eind van ritje pakte mijn linker voorwiel nét het hoekje van zo'n afgeschuinde stoepband. Wiel werd gelanceerd en ik reed stuurloos op twee wielen op een andere, tegenoverliggende 'handige fietsvoorziening'.(net zo'n stoeprand) en kwam via schurende onderzijde tot stilstand. Eigenlijk ben ik enorm blij dat ik niet omsloeg want ik voelde de DF gaan maar door die aanvaring rechter voorwiel met stoepband nr. twee, viel hij terug op twee voorwielen. De balans pech/geluk sloeg dus uiteindelijk om naar blijheid, Kras onderzijde: niet de eerste, wel een beste, wat gele lak erover, history.
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(04-Feb-2022, 11:58 PM)Arjen Meurs schreef: Bijna aan het eind van ritje pakte mijn linker voorwiel nét het hoekje van zo'n afgeschuinde stoepband. Wiel werd gelanceerd en ik reed stuurloos op twee wielen op een andere, tegenoverliggende 'handige fietsvoorziening'.(net zo'n stoeprand) en kwam via schurende onderzijde tot stilstand. Eigenlijk ben ik enorm blij dat ik niet omsloeg want ik voelde de DF gaan maar door die aanvaring rechter voorwiel met stoepband nr. twee, viel hij terug op twee voorwielen. De balans pech/geluk sloeg dus uiteindelijk om naar blijheid, Kras onderzijde: niet de eerste, wel een beste, wat gele lak erover, history. whoops! Hoe is het met je wiel?
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2010
1907 x bedankt in 743 berichten
Kwam na een fotoloos ritje in de buurt terug thuis. Noemde mijn nieuwe buurman me een luiwammes... En terecht!
Berichten: 2.532
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2018
2392 x bedankt in 1063 berichten
05-Feb-2022, 05:14 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-Feb-2022, 05:17 PM door Roepers.)
(05-Feb-2022, 04:33 PM)Fietsbennie schreef: Kwam na een fotoloos ritje in de buurt terug thuis. Noemde mijn nieuwe buurman me een luiwammes... En terecht!
Die buurman heeft toch geen elektrische fiets?
Groet,
Marco -ongeëlektrificeerd- Roepers
(04-Feb-2022, 11:58 PM)Arjen Meurs schreef: Bijna aan het eind van ritje pakte mijn linker voorwiel nét het hoekje van zo'n afgeschuinde stoepband. Wiel werd gelanceerd en ik reed stuurloos op twee wielen op een andere, tegenoverliggende 'handige fietsvoorziening'.(net zo'n stoeprand) en kwam via schurende onderzijde tot stilstand. Eigenlijk ben ik enorm blij dat ik niet omsloeg want ik voelde de DF gaan maar door die aanvaring rechter voorwiel met stoepband nr. twee, viel hij terug op twee voorwielen. De balans pech/geluk sloeg dus uiteindelijk om naar blijheid, Kras onderzijde: niet de eerste, wel een beste, wat gele lak erover, history.
Door het oog van de naald, maar heel mooi dat het goed gegaan is. Mooi dat je ook zo relaxed kan omgaan met krassen en dergelijke
Groet,
Marco
Berichten: 1.622
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2010
1907 x bedankt in 743 berichten
Nee, ik heb buren die zelfs met de auto naar het toilet gaan.
Berichten: 5.311
Topics: 102
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10349
8009 x bedankt in 3960 berichten
(05-Feb-2022, 06:57 PM)Fietsbennie schreef: Nee, ik heb buren die zelfs met de auto naar het toilet gaan.
Hier blij omdat ik eindelijk weer eens een stuk met de uk gefietst heb. Net geen 30 km... hij was iets minder blij, want zo klein als ie is heeft ie echt een rothekel aan tegenwind. Een echte ligfietser geloof ik
|
Gebruikers die dit topic lezen: 33 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|