Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik fiets eigenlijk al mijn toertochten in 'gewone' kleren, maar dan wat ik niet meer aan kan naar mijn werk omdat er vlekken of gaten in zitten, of anderszins te smoezelig en versleten. Mooie gelegenheid die nog even af te dragen. Vooral broeken slijten bij mij in de liesstreek door (denk ik) het vele wandelen. En dan is het op een gegeven moment onvermijdelijk dat er een gat in komt.

Ik ben geen kortebroekendrager, al was het alleen maar omdat ik dan in de zomer niet óók nog eens een kledder aan zonnebrandolie op mijn benen moet smeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Blij, ondanks dat buienband 20 km meer westelijk boven Friesland langstrok, waardoor ik langzaam nat druppelde, tot overmaat van ramp 15 km voor ik thuis was de accu leeg was en 5 km later ik in een plensbui kleddernat regende, blij omdat ik deze week de 260 km heb aangetikt.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , GertBr , Fietsbennie
Blij omdat ik de files voorbij scheurde en precies tussen twee buien door ging Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(05-May-2023, 10:06 PM)365cycle schreef: Blij omdat ik de files voorbij scheurde en precies tussen twee buien door ging Big Grin

Is toch lekker man, zo'n heerlijk fris buitje over je heen terwijl het zweet van je voorhoofd gutst?
De files voorbij scheuren is dan weer wel echt lekker.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
ik de achterbrug nogmaals uit elkaar gehaald heb. De tjiep tjiep tjiep geluiden waren niet om aan te horen. Het binnenste lager van de Quest achterbrug in mijn eigenbouw komt er gewoon door zwaarte kracht uit vallen. Da's niet goe! Had nog een nieuw lager liggen, wat ik er nu met een laagje Epoxy in geplakt heb. Nachtje uitharden en morgen eens kijken of het heeft gewerkt.

Ik ben ook blij omdat ik afgelopen week een paar keer met de Midracer naar het werk ben geweest. De kapitale investering van 25 euro in een nauwelijks gebruikte Shimano w500 wielset met gratis bandjes blijkt een forse verbetering op te leveren. In vergelijking met de 36 spaaks trekkingwielen met 40 mm terreinbandjes.

De Midracer is ook een heel stuk lichter als de VM en geeft met 60 cm zithoogte een heel ander overzicht, nodigt uit om wat agressiever op te trekken in vergelijking met de zware VM.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , 365cycle
Citaat:De Midracer is ook een heel stuk lichter als de VM en geeft met 60 cm zithoogte een heel ander overzicht, nodigt uit om wat agressiever op te trekken in vergelijking met de zware VM.

Dat valt mij met de Fujin ook altijd op vergeleken met de Milan.

Fujin <10kg en de Milan iets meer dan 25kg.

Met tegenwind ben ik toch iedere keer weer heel blij met de Milan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(05-May-2023, 10:35 PM)ZoefZoef schreef: Is toch lekker man, zo'n heerlijk fris buitje over je heen terwijl het zweet van je voorhoofd gutst?
De files voorbij scheuren is dan weer wel echt lekker.
Als het zweet van je voorhoofd gutst wel ja. Ik moest werken, daarna 100 km rijden en daarna dus nog naar een bevrijdingsfestival, dus ik reed niet al te gek. Alleen even wat meer gas gegeven om niet achter een stinkscooter te komen.
Wel gek trouwens, m’n hartslag loopt in de DF bij hetzelfde vermogen veel verder op dan in de Bülk.

(06-May-2023, 01:40 PM)Wim -de roetsende schreef: Dat valt mij met de Fujin ook altijd op vergeleken met de Milan.

Fujin <10kg en de Milan iets meer dan 25kg.

Met tegenwind ben ik toch iedere keer weer heel blij met de Milan.
Het is niet alleen het gewicht. Mijn DF trekt ook lekkerder op dan de Bülk, maar zeker boven de 40 zie je het vermogen tov het tempo steeds verder uit elkaar lopen. Ik haalde gisteren 65 op een stukje waar ik met de Bülk laatst dik 85 reed.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dik 85 met de Bulk.

Ga je dat ding nog een keer uit je raam flikkeren?
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , 365cycle
Zoef begint al ongeduldig te worden, wel even graag datum en tijdstip vermelden zodat hij hem op kan vangen.

Groet,
Marco
Antwoord }
Hahaha denk dat het niet gauw gebeurt Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
Ik een nieuwe gesmede Wüsthof fileermes scoorde voor maar 20 euro’tjes ?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(06-May-2023, 05:10 PM)365cycle schreef: Hahaha denk dat het niet gauw gebeurt Big Grin

Je mag 'm ook gewoon beneden klaarzetten hoor.  Scheelt weer een ritje met de lift en naar je balkon.  
Ik denk graag mee Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Lig-hen , 365cycle
mijn bagagecapaciteit niet onder doet voor een auto. Ik had gerust de vierde krat ook nog wel mee kunnen nemen. Daar kan ik heel wat bithouders mee vervoeren. Nu moet ik alleen nog iets bedenken op lange planken.

[Afbeelding: image.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Een lange dissel werkt prima is mijn ervaring, ik heb er ook behoorlijk wat planken mee vervoerd, al dan niet op de ladder.

[Afbeelding: 52550924443_0af629667c_b.jpg]

M5 Low Racer | Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
@Bart mogelijk heb je zelfs een afneembare dissel bij die aanhanger. Dan kan je ‘m dus ook verlengen zoals ik gedaan heb voor de Milan-kar Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
omdat ik een boer zijn weiland zag maaien met een paardaangedreven maaimachine. Een metertje of vier breed met één paard. Mooi wat er allemaal mogelijk is zonder een motor. Smile
Antwoord }
(08-May-2023, 08:36 AM)365cycle schreef: @Bart mogelijk heb je zelfs een afneembare dissel bij die aanhanger. Dan kan je ‘m dus ook verlengen zoals ik gedaan heb voor de Milan-kar Smile

Ik heb de goedkoopste fietskar die ik kon vinden. Daar wil ik niet teveel gewicht op laten rusten. Inmiddels heb ik dit karretje er bij besteld. Dan kan ik de planken zolang nemen als ik wil. Het gewicht wordt dan over twee karretjes verdeeld, waarbij de achterste het meeste gewicht kan dragen. Lekvrije banden, dus geen gezeur.

[Afbeelding: afbeelding1-5559-38983-1447423619.jpg]
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT , 365cycle
(08-May-2023, 12:35 PM)Bart Verbeek schreef:
(08-May-2023, 08:36 AM)365cycle schreef: @Bart mogelijk heb je zelfs een afneembare dissel bij die aanhanger. Dan kan je ‘m dus ook verlengen zoals ik gedaan heb voor de Milan-kar Smile

Ik heb de goedkoopste fietskar die ik kon vinden. Daar wil ik niet teveel gewicht op laten rusten. Inmiddels heb ik dit karretje er bij besteld. Dan kan ik de planken zolang nemen als ik wil. Het gewicht wordt dan over twee karretjes verdeeld, waarbij de achterste het meeste gewicht kan dragen. Lekvrije banden, dus geen gezeur.

[Afbeelding: afbeelding1-5559-38983-1447423619.jpg]
Hela is dat niet een kayak karretje ? Maar hoe bevestig je deze nu aan een fiets / Velomobiel?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-May-2023, 12:54 PM)Hardloper schreef: Hela is dat niet een kayak karretje ? Maar hoe bevestig je deze nu aan een fiets / Velomobiel?

Voor een kayak of surfplank inderdaad. De planken vormen de dissel. De planken worden bevestigd aan de voorste fietskar.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Dan worden de voorste fietskar en het kayak karretje door de planken tot een vierwielige kar. Heb je dan geen draaikrans nodig voor de voorste fietskar zodat die kan draaien ten op zichte van de achterste wielen (i.c het kayak karretje).

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(08-May-2023, 05:26 PM)Roepers schreef: Dan worden de voorste fietskar en het kayak karretje door de planken tot een vierwielige kar. Heb je dan geen draaikrans nodig voor de voorste fietskar zodat die kan draaien ten op zichte van de achterste wielen (i.c het kayak karretje).

Groet,
Marco

Geen idee. Ik los problemen wel op zodra ze zich voordoen. Aangezien alle vier de wielen onafhankelijk van elkaar kunnen draaien kan ik me geen problemen voorstellen. En wat ik me niet kan voorstellen kan ik ook niet oplossen. Ik zal dus moeten wachten op problemen. Wat ik me wel kan voorstellen is slapende automobilisten die over de planken heen willen rijden. Daar moet ik nog iets op verzinnen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik bedoel, de voorste as moet kunnen sturen anders wil je wagen alleen maar rechtdoor. Je wagen verandert van een middenasser in een autonome aanhangwagen en die moet kunnen sturen. Ik denk dat de voorste wielen over weg schrapen bij een (krappe) bocht zonder een stuurinrichting.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(08-May-2023, 06:40 PM)Roepers schreef: Ik bedoel, de voorste as moet kunnen sturen anders wil je wagen alleen maar rechtdoor. Je wagen verandert van een middenasser in een autonome aanhangwagen en die moet kunnen sturen. Ik denk dat de voorste wielen over weg schrapen bij een (krappe) bocht zonder een stuurinrichting.

Groet,

Marco

Ik snap wat je bedoelt. Moet ik over nadenken.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
.. het nu echt heerlijk weer is en dus heb ik net besloten om even op en neer te gaan naar mn broer. Straks weer terug en dan heb ik dr ongeveer 75 km opzitten vannacht.

Heb de M5 CHR maar eens in gebruik genomen na die ruim 4 jaar stil te hebben laten staan. Ga ik vaker doen!

Alleen de velgrand Sad. Dringend Bram nog maar eens opnieuw benaderen want dat remmen is klote. Velg moet echt vervangen worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
..omdat ik gisteren een tochtje op de Lynx heb gemaakt met een gemiddelde van 24 km/u. Ik begin steeds vertrouwder te raken met het bovenstuur. Alleen zijn korte, scherpe bochtjes nog wat tricky.
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , Willeke_IGKT , Lig-hen
Waar ben je heen geweest Jos? Nog mooie stukken gefietst?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 22 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
montage standaard
ik heb houten balken...Veloquest — 01:19 AM
Medeliggers onderweg
Vanmiddag tussen Goe...LigZeeuw — 10:10 PM
montage standaard
Ik heb twee touwtjes...Merijn — 09:55 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Wat een wachtlijst v...Hardloper — 09:28 PM
montage standaard
Ik zet mijn fiets va...Martin van Mourik — 09:25 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik maak toch wel ger...Atrike — 08:59 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... het best lekke...Wim -de roetsende — 08:52 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het mid...LowJob — 08:44 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik probeer bij echt ...Jeroen S — 08:41 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb 100km terug n...Gideonaut — 06:58 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik heb gister een mo...Veloquest — 06:56 PM
Een nieuwe Velonout
Ja, klopt. Een bek...365cycle — 06:53 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ik vind dit topic zi...365cycle — 06:50 PM
montage standaard
Houten balk via de b...martinus — 05:56 PM
Een nieuwe Velonout
Welkom! In het midde...JanBurp — 03:28 PM
montage standaard
Ik heb ook zo'n take...Josligfiets — 03:17 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Al eens eerder gemel...Josligfiets — 03:15 PM