Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(25-Nov-2021, 10:51 PM)365cycle schreef: Ik een nieuw record te pakken heb! ZES keer claxonneren (de laatste paar keer lang en hard) naar twee wielrenners die ieder een weghelft van het fietspad voor zichzelf hielden. Ze keken niet eens om. Uiteindelijk schoof de linkse een klein stukje op en ging ik er met een behoorlijk tempo voorbij terwijl ik "Hoe *** DOOF kan je zijn?!" uit m'n vizier brulde. Lekker irritant, maar achteraf wel grappig Big Grin Heb de "snelle" heren ondanks het stoplicht verderop overigens niet meer gezien.

In het universum van wielrenners bestaan geen fietsbellen, dus logisch dat ze het ook niet horen.  Blush
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
.. en op een (niet-verplicht?) fietspad is er toch niemand sneller dan een wielrenner? ... komt 365cycle met zijn 60 km/u kruissnelheid voorbijvliegen. Tongue
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(26-Nov-2021, 04:01 PM)Bacchus schreef: .. en op een (niet-verplicht?) fietspad is er toch niemand sneller dan een wielrenner? ... komt 365cycle met zijn 60 km/u kruissnelheid voorbijvliegen. Tongue
Hahaha, was leuk geweest... maar 60 haal ik met dit weer ook niet meer op lange stukken. Zeker niet tijdens inhalen. Eens ff opgezocht:

[Afbeelding: bukkers.png]

Haalde in met iets hoog in de 30, da's bij wielrenners nog wel een beschaafd snelheidsverschil toch?
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteravond toen de kinders op een oor lagen nieuwe remmen erop gezet. Veertjes werkten niet goed meer. Net als in de natuur kan ik me ineens verwonderen over een bepaald detail. Neem nu de kabels, op hetgeen wat in de greep verdwijnt staat gewoon een fietsje en mannetje op....

[Afbeelding: IMG-20211127-191519-654.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Vandaag de eerste vakjes (8!) gereden met m'n kleutertje. Het was koud, maar droog, hij reed op z'n nieuwe fiets, wilde hard, en dan blijf je ook wel lekker op temperatuur.
Hij vond het heel leuk om te kijken waar hij geweest is en waar hij de volgende keer naartoe wil. Snapt behoorlijk goed hoe de kaart in elkaar zit, verbaasde me wel.

Nou ja... dan maar steeds verder he!  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De Milan reed vanochtend weer écht lekker. Was even een paar dagen vrij geweest ivm verhuizing, nog een ochtendje thuis gewerkt en vanochtend dus met kou onderweg. Niets van gemerkt, ruim 38 gemiddeld met een lage hartslag en dus lekker vlot op kantoor. Merk straks op de terugweg wel of ik nou gewoon gunstige wind had Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Dec-2021, 12:39 PM)365cycle schreef: Merk straks op de terugweg wel of ik nou gewoon gunstige wind had Big Grin

Ik had hem zwaar tegen de andere kant op. Maar misschien komt dat omdat ik niet op/in een ligger was. ;-)
Antwoord }
Bedankt door:
Ik merkte in de Quest dat er veel wind was, het Flevo dakje waaide een paar keer bijna open.
Maar ik kan nog steeds niet zeggen van welke kant de wind kwam, tijdens het rijden niet veel van gemerkt.

Alleen toen ik bij de garage in de buurt (iets verder dan normaal vanwege een vuilniswagen) stond om de deur open te maken waaide het dakje dicht, maar het moest de schuimkap vasthouden. Dus kon ik rennen om de schuimkap terug te krijgen. Die vlaag kwam uit het zuiden, langs de flat.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Dec-2021, 01:48 PM)berth9999 schreef: Ik had hem zwaar tegen de andere kant op. Maar misschien komt dat omdat ik niet op/in een ligger was. ;-)
Ik ook. Maar 36 km/h gemiddeld  Cool Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: berth9999
Moest vanochtend even wat frustraties kwijt. Reed op een mooi recht stuk weg en begon aan een sprintje, even lekker zo hard mogelijk rijden. Sprinten met een velomobiel is moeilijk: Op een wielrenfiets kan je eigenlijk meteen vol vermogen trappen, tegen de tijd dat de grootste pit eruit is zit je door het lagere gewicht, de directere overbrenging en de veel grotere luchtweerstand ook wel tegen je topsnelheid aan, maar in een velomobiel ben je dan nog volop aan het accelereren en is het alweer teruglopende vermogen dus nadelig.
Mijn tactiek is vlot wegrijden, vermogen terug laten lopen tot kruissnelheid, dan licht aanzetten, dan nog iets meer om geleidelijk te acceleren, zorgen dat je de juiste versnelling hebt en dan voor de laatste 10-15 km/h vól erin.

Dat deed ik vanochtend dus ook, maar precies bij de laatste krachtsexplosie ging het mis: in de tweede of de derde omwenteling hoorde ik een KRAK, en trapte vervolgens met volle kracht m'n rechtervoet in de neus van m'n fiets. Het schoenplaatje was dus los geschoten  Sick Grrrr... Nou ja, hoewel het daarna vreemd voelde kreeg ik m'n voet wel weer ingeklikt, en reed met beleid naar huis. Daar eens onder m'n schoen gekeken; het plaatje is gewoon gebroken. Op zich begrijpelijk, die Look Keo plaatjes slijten nu eenmaal (zeker als je er ook weleens stukjes op loopt), en met name rechts klikte al een tijdje minder lekker in.

Staat dit nou in het verkeerde topic? Nee hoor. 
Bij die laatste aanzet vertrok ik met volle kracht vanaf 106 rpm; Er zat meer dan genoeg snelheid in m'n been om een flinke barst in het carbon te trappen, maar de enige schade die ik kon ontdekken was een blauwe plek op m'n been! Valt weer mee  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Vandaag was ik weer blij met de pet halve kap die ik gemaakt heb.

We hebben op het werk pet materiaal, ongeveer de dikte van flessen, in stroken van zo'n 30 cm en ik heb van een rest rol een metertje mee naar huis mogen nemen.
Dit heb ik geknipt in dezelfde ronding als het voorste deel van de schuimkap en ik heb hem voorzien van stukjes plak klitteband passend op de klitteband op de fiets waar mijn 'de rond' minivisier' mee vast zit, in de rand van de opening.

Het voordeel van dit ding over de schuimkap is dat ik met deze wel in de fiets kan kijken, dus de versnellingen op het stuur, de kilometer telller, de knipperlichten, zelfs de trappers zodat ik kan zien of ik op de platte kant zit.
En hij is groot genoeg om de ergste wind van mijn handen te houden en licht regen uit de fiets, in combinatie met het Flevo dakje.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(10-Dec-2021, 07:13 PM)Willeke_IGKT schreef: zelfs de trappers zodat ik kan zien of ik op de platte kant zit.
Is er een speciale reden dat je niet met klikpedalen rijdt? Ik heb het ook een tijdje gedaan met m'n Quest (want met mijn schoenmaat heb je niet zomaar fietsschoenen te pakken). Ben inmiddels erg blij dat ik toch weer met Keo rijd  Smile
Die klikpedalen hebben wel wat voordelen in een velomobiel nl., minder kans om weg te schieten en het is wat efficienter.
Wil je ze niet, dan is dit misschien een goed alternatief voor de multifunctionele pedalen:

https://www.mantel.com/crankbrothers-sta...m=shopping

Door de pinnen in dit soort pedalen heb je erg veel grip op de pedalen. Ik heb ze ook aan m'n "stadsfiets" zitten (de Challenge Focus).
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Dec-2021, 09:14 PM)365cycle schreef:
(10-Dec-2021, 07:13 PM)Willeke_IGKT schreef: zelfs de trappers zodat ik kan zien of ik op de platte kant zit.
Is er een speciale reden dat je niet met klikpedalen rijdt? Ik heb het ook een tijdje gedaan met m'n Quest (want met mijn schoenmaat heb je niet zomaar fietsschoenen te pakken). Ben inmiddels erg blij dat ik toch weer met Keo rijd  Smile
Die klikpedalen hebben wel wat voordelen in een velomobiel nl., minder kans om weg te schieten en het is wat efficienter.
Wil je ze niet, dan is dit misschien een goed alternatief voor de multifunctionele pedalen:

https://www.mantel.com/crankbrothers-sta...m=shopping

Door de pinnen in dit soort pedalen heb je erg veel grip op de pedalen. Ik heb ze ook aan m'n "stadsfiets" zitten (de Challenge Focus).

Ik heb klikpedalen en bijpassende sandalen maar als ik ze draag kom ik met mijn zool tegen de schuimkap en/of de rand van de voetengaten. Trapas 2 cm verder en dat is verholpen, maar dat is een van de vele kleine aanpassingen die ik nog wil (laten) doen. Ik denk ook aan kortere cranks, maar wil eerst uitproberen.
Belangrijker is dat mijn wandel sandalen goed grijpen op de trappers, nooit wegglijden en bijna nooit eraf springen.

En het afstellen van de plaatjes was niet makkelijk en zodra ik het goed had was een keer op een kiezel staan genoeg om het weer te verschuiven.

De 'platte' kant van mijn pedalen is ongeveer als 'niet vlak' als die in de link, met grip langs de randen. En beschadigt mijn sandalen niet.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Na een gelukte stamceltransplantatie weer thuis ben en ik voorzichtig weer vooruit kan gaan denken over het verbeteren van mijn conditie.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(11-Dec-2021, 12:52 AM)Bart Verbeek schreef: Na een gelukte stamceltransplantatie weer thuis ben en ik voorzichtig weer vooruit kan gaan denken over het verbeteren van mijn conditie.

Heftig hoor. Tenminste dat denk ik. Misschien heb je het al eens genoemd, maar mag ik vragen naar de reden van de stamceltransplantatie?

Ooit, 18 jaar geleden, toen ik niet goed op de medicijnen en de behandeling reageerde, was er ook sprake van dat ik misschien een stamceltransplantatie zou moeten ondergaan. Een paar maanden daarna begonnen de bloedwaardes de goede kant op te gaan en werd dat hoofdstuk afgesloten. Bij was het vanwege de CML.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Zet ‘m op Bart!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
Het klinkt inderdaad erg heftig. Hopelijk gaat het herstel nu vlot. Heel veel sterkte.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
(11-Dec-2021, 10:31 AM)Wim -de roetsende schreef: Heftig hoor. Tenminste dat denk ik. Misschien heb je het al eens genoemd, maar mag ik vragen naar de reden van de stamceltransplantatie?


Ooit, 18 jaar geleden, toen ik niet goed op de medicijnen en de behandeling reageerde, was er ook sprake van dat ik misschien een stamceltransplantatie zou moeten ondergaan. Een paar maanden daarna begonnen de bloedwaardes de goede kant op te gaan en werd dat hoofdstuk afgesloten. Bij was het vanwege de CML.


Ik heb de ziekte van Kahler.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2021, 12:06 PM)Bart Verbeek schreef: Ik heb de ziekte van Kahler.

Ik heb even wat gelezen. Er zijn wel wat overeenkomsten met CML.

Nogmaals een goed herstel gewenst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2021, 12:52 AM)Bart Verbeek schreef: Na een gelukte stamceltransplantatie weer thuis ben en ik voorzichtig weer vooruit kan gaan denken over het verbeteren van mijn conditie.

Zet hem op Bart.
Eerst maar eens denken, beetje dromen kan ook feen kwaad. Goed stuk appeltaart na. Gelukkig hebben ze je kunnen helpen ondanks een virus wat nu rondgaat... Sterkte en beterschap daar.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
Zo, dat is inderdaad een moeilijke ziekte. Ik heb bewondering hoe je toch weer de draad op wil pakken met fietsen. Dat gaat zeker niet vanzelf. Heel veel sterkte.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door: Bart Verbeek
Voorafgaand aan de stamceltransplantatie krijg je een zware chemokuur. Het herstellen daarvan is het zware werk. Dat kost een maand of drie. De wereld is kaal zonder haar, zeg maar.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Dec-2021, 12:52 AM)Bart Verbeek schreef: Na een gelukte stamceltransplantatie weer thuis ben en ik voorzichtig weer vooruit kan gaan denken over het verbeteren van mijn conditie.
(11-Dec-2021, 12:06 PM)Bart Verbeek schreef: Ik heb de ziekte van Kahler.
(12-Dec-2021, 12:33 PM)Bart Verbeek schreef: Voorafgaand aan de stamceltransplantatie krijg je een zware chemokuur. Het herstellen daarvan is het zware werk. Dat kost een maand of drie. De wereld is kaal zonder haar, zeg maar.
Zo, heftig Bart! Maar wel mooi om te horen dat het alweer tijd is voor de weg omhoog. Sterkte toegewenst met het herstel!

(10-Dec-2021, 09:26 PM)Willeke_IGKT schreef: En het afstellen van de plaatjes was niet makkelijk en zodra ik het goed had was een keer op een kiezel staan genoeg om het weer te verschuiven.
Plaatjes juist afstellen heb ik afgelopen weekend weer even laten doen, bij de bikefitter. Aftekenen/krassen op de onderkant van je schoen is zeker de moeite!
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Dec-2021, 12:11 PM)365cycle schreef:
(10-Dec-2021, 09:26 PM)Willeke_IGKT schreef: En het afstellen van de plaatjes was niet makkelijk en zodra ik het goed had was een keer op een kiezel staan genoeg om het weer te verschuiven.
Plaatjes juist afstellen heb ik afgelopen weekend weer even laten doen, bij de bikefitter. Aftekenen/krassen op de onderkant van je schoen is zeker de moeite!

Aftekenen is voor als je weet dat ze goed staan, ik ben nog niet zeker geweest dat het werkte.
Eerst de fiets meer naar mijn zin inrichten, afstand stoel tot trapas, misshien kortere cranks. 
Dan is het tijd om de plaatjes precies in te stellen en dan aftetekenen. (Het zal krassen worden, zwarte zolen.)
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Dec-2021, 06:04 PM)Willeke_IGKT schreef: Aftekenen is voor als je weet dat ze goed staan, ik ben nog niet zeker geweest dat het werkte.
Uiteraard! Tijdelijke markering is ook mogelijk. Ik heb maanden rondgereden met schilderstape op m'n schoenen. Ook toen het allang definitief was Big Grin
 
(13-Dec-2021, 06:04 PM)Willeke_IGKT schreef: Eerst de fiets meer naar mijn zin inrichten, afstand stoel tot trapas, misshien kortere cranks. 
Dan is het tijd om de plaatjes precies in te stellen en dan aftetekenen. (Het zal krassen worden, zwarte zolen.)
Heel belangrijk om e.e.a. goed afgesteld te krijgen. Als je het wil proberen: Ik heb volgens mij nog een setje 152mm cranks liggen. Hapt nu stof, voor een mede-velonaut die er niet aan verdient kan het kostenloos op de post.
Antwoord }
Bedankt door:
(13-Dec-2021, 07:06 PM)365cycle schreef:
(13-Dec-2021, 06:04 PM)Willeke_IGKT schreef: Aftekenen is voor als je weet dat ze goed staan, ik ben nog niet zeker geweest dat het werkte.
Uiteraard! Tijdelijke markering is ook mogelijk. Ik heb maanden rondgereden met schilderstape op m'n schoenen. Ook toen het allang definitief was Big Grin
 
(13-Dec-2021, 06:04 PM)Willeke_IGKT schreef: Eerst de fiets meer naar mijn zin inrichten, afstand stoel tot trapas, misshien kortere cranks. 
Dan is het tijd om de plaatjes precies in te stellen en dan aftetekenen. (Het zal krassen worden, zwarte zolen.)
Heel belangrijk om e.e.a. goed afgesteld te krijgen. Als je het wil proberen: Ik heb volgens mij nog een setje 152mm cranks liggen. Hapt nu stof, voor een mede-velonaut die er niet aan verdient kan het kostenloos op de post.

Bedankt voor het aanbod, ik ga morgen kijken of ik de cranks zelf kan vervangen.  
De tip schilderstape is ook een goede, ik ga kijken of ik die kan toepassen.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 38 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM