Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.777
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7412
2543 x bedankt in 1203 berichten
Vandaag weer een leuke rit kon doen. Net als donderdag. Zonder (veel) last. Een iets hogere cadans lijkt er voor te zorgen dat de pijn pas later optreed.
Over 2 weken de 5de stikstofbehandeling....hopelijk komt het einde van de doornwrat ellende in zicht.
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
(23-Jul-2022, 04:32 PM)Wim -de roetsende schreef: Nog steeds last van koude handen? Of zijn die 'dingen' aan het stuur daar niet voor?
Ik heb winterhandvatten en zomerhandvaten.
Eerst was mijn vrouw erg ziek en nu ben ik zelf nog niet zover dat ik de polka dans, dus ik heb een jaar of 7 achterstand met huishoudelijke klusjes. Het verwijderen van de wobs staat op de planning voor oktober volgend jaar. Het gras is bij mij groener dan bij mijn buurman. Maar ik heb helemaal geen grasveld.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 653
2410 x bedankt in 1117 berichten
Nou ja, gisteren dus:
Gisteren mijn rit naar het werk met de CCU 32-406 banden erg lekker ging, en het verschil in hoogte niet noemenswaardig verschil maakte op de drempels die ik tegenkom (Voorheen 35-406 Marathon+).
Ze schrapen ook een stuk minder in de wielkasten, dat is ook wel fijn
De banden zijn een stuk sneller maar helaas halen de stads/dorpskernen die ik doorkruis de gemiddelde snelheid fors omlaag, dus valt de tijd die ik win wat tegen.
Mijn gemiddelde snelheid is 8 à 10% hoger, dus het maakt nog steeds zo'n 10 minuten uit in totaal, maar op de vrije stukken is mijn snelheid tot 30% hoger.
Nu hopen dat ze niet makkelijk lek rijden
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(27-Jul-2022, 11:44 AM)Frutsel schreef: Gisteren mijn rit naar het werk met de CCU 32-406 banden erg lekker ging [...] (Voorheen 35-406 Marathon+).
Mijn gemiddelde snelheid is 8 à 10% hoger, dus het maakt nog steeds zo'n 10 minuten uit in totaal, maar op de vrije stukken is mijn snelheid tot 30% hoger. Maar nog steeds mede door wat harder te trappen, denk ik? Dat is natuurlijk ook dankbaar als je er meer snelheid voor terug ziet.
Volgens https://www.bicyclerollingresistance.com/ is het verschil tussen de CCU (18 W) en de SMP (26 W) met 30% minder rolweerstand ook wel fors maar van 30 km/u naar 40 km/u is toch iets meer dan 8 W verschil.
Berichten: 1.777
Topics: 106
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 7412
2543 x bedankt in 1203 berichten
27-Jul-2022, 08:04 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-Jul-2022, 08:09 PM door Hoekie.)
Op de terugweg op het laatste 1/3 deel (dubbel verkeer omdat het fietspad aan de andere kant afgesloten is) een ligfietser wilde dubbel inhalen terwijl er verder geen ruimte voor mij meer was (kom je aanzetten met 40+)(kon de ligfietser ook niks aan doen) , een bestelauto na keren maar dwars op het fietspad blijft staan in plaats iets naar achteren en daarmee het fietspad vrijhoudende, een stilstaande stadsfietser (ik wilde muts zeggen) zonder goed te kijken plotseling omdraait, een nep wielrenner een poging van een paar seconden doet om me voorbij te gaan na stilstaand vertrek bij een stoplicht en daarna al in elkaar klapt van de inspanning (humor)
Ja, wat was ik vanmorgen op de heenweg blij; heerlijke rit over rustige en deels schilderachtige wegen. Dat was blij genieten
Berichten: 1.456
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 653
2410 x bedankt in 1117 berichten
(27-Jul-2022, 12:16 PM)Bacchus schreef: (27-Jul-2022, 11:44 AM)Frutsel schreef: Gisteren mijn rit naar het werk met de CCU 32-406 banden erg lekker ging [...] (Voorheen 35-406 Marathon+).
Mijn gemiddelde snelheid is 8 à 10% hoger, dus het maakt nog steeds zo'n 10 minuten uit in totaal, maar op de vrije stukken is mijn snelheid tot 30% hoger. Maar nog steeds mede door wat harder te trappen, denk ik? Dat is natuurlijk ook dankbaar als je er meer snelheid voor terug ziet.
Volgens https://www.bicyclerollingresistance.com/ is het verschil tussen de CCU (18 W) en de SMP (26 W) met 30% minder rolweerstand ook wel fors maar van 30 km/u naar 40 km/u is toch iets meer dan 8 W verschil.
Ik had niet het idee dat ik veel harder trapte, daarvoor zou ik eens powermeters moeten aanschaffen.
Wat wel het geval is is dat ik met deze banden wat sneller ga, waardoor ik in een hogere versnelling kan rijden met een (voor mij) lekkere cadans.
Met de Marathon+ banden reed ik minder vaak (zeg maar zelden) op mijn hoogste verzet omdat ik daar niet de juiste cadans kon bereiken.
Oftewel, ik kan mijn vermogen beter kwijt
Overigens zei ik tot 30% - Mijn standaard rondje van rond de 30 kilometer deed ik met een gemiddelde van rond de 40 waar dat eerst rond de 30 was. Nu is dit rondje redelijk makkelijk qua route en verkeer, zodat ik daar weinig last heb van dingen die mijn gemiddelde omlaag halen. Woon-werk is een route met een aantal dorpskernen en gemene drempels die je snelheid omlaag helpen...
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
29-Jul-2022, 10:08 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Jul-2022, 10:25 PM door Roepers.)
... ik vanochtend niet met de trein mee mocht. Ik wilde in Hardenberg instappen met mijn ligfiets om naar Alkmaar te gaan en vandaar naar Texel te fietsen. Maar het maximum aantal fietsen was bereikt zei de controleur. Ik mocht niet mee. Ik moest maar kijken of ik met de volgende trein mee mocht.
Dat maakte mij in eerste instantie niet blij. Toch past het in dit draadje. Want met mijn kwaaie kop besloot om dan maar naar huis te fietsen. Dat kostte de spoorwegen een reiziger! Haha! Het was alleen 130 km volgens OSMand. Ik volgde gewoon de navigatie van deze app en de route was verrassend mooi. Over het Dwingelderveld, door het Drents-Friese Wold, toch maar mooi 2 nationale parken meegenomen. Langs de Ecokathedraal van Le Roy in Mildam, door Oranjewoud. Het kon bepaald minder. Vanavond kwam ik thuis aan. Helemaal blij. Bedankt Arriva dat ik niet meemocht. Want nu voel ik mij heerlijk voldaan en blij.
Groet,
Marco
Berichten: 1.628
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2029
1916 x bedankt in 749 berichten
Goed bezig Marco! Handig dat je op het perron een alternatief bij je hebt! Dwingelerveld is ook mooi. Vooral die houten bruggen langs de hei en veen. Had je nog geen treinkaartje gekocht?
Berichten: 2.533
Topics: 78
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2020
2395 x bedankt in 1064 berichten
Dank je!
(29-Jul-2022, 10:43 PM)Fietsbennie schreef: Had je nog geen treinkaartje gekocht?
Ja en ook ook al ingecheckt. Maar dat inchecken was zo verholpen. Even gemakkelijk weer uitgecheckt. Dat is het voordeel van het inchecksysteem. Je kan van gedachte veranderen, andere bestemming! Het kan vaak. Jammer van het fietskaartje, maar een fietskaartje zonder treinreis is goedkoper dan 1 met.
Groet,
Marco
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
(29-Jul-2022, 10:08 PM)Roepers schreef: ... ik vanochtend niet met de trein mee mocht.
Dat maakte mij in eerste instantie niet blij. Toch past het in dit draadje. Want met mijn kwaaie kop besloot om dan maar naar huis te fietsen. Herkenbaar heb dat ooit vanaf Utrecht gedaan. Nu heb ik een vouwfiets, scheelt een hoop discussie
Berichten: 1.208
Topics: 86
Lid sinds: Dec 2018
Bedankt: 136
2054 x bedankt in 748 berichten
het vandaag een rustdag is. Gisteren een partij gespeeld van 124 zetten in vijfeneenhalf uur. Met moeite kon ik remise houden met een pion achter. Tegen een jochie van 11 jaar. Zodra ze over het bord kunnen kijken moet je oppassen. Het noopt wel tot bescheidenheid. Iedere dag fiets ik twaalf kilometer zonder ondersteuning, en loop ik vijf kwartier met ondersteuning. Inmiddels ben ik mentaal en fysiek behoorlijk afgedraaid. De fietsbrug bij Lelystad-Haven voelt inmiddels aan als ware het de Alpe d'Huez. Maar vandaag gelukkig een dagje rust.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
Don’t overdo it Bart! En schaken, leuk! Leer ik m’n ukkie van zes ook, dus ik denk dat ik over twee jaar ga verliezen, haha
Berichten: 1.422
Topics: 6
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 236
2732 x bedankt in 1281 berichten
Ik had de trekkingfiets mee genomen op vakantie. Ben ik blij dat ik morgen weer kan ligfietsen naar het werk.
Verder ben ik blij dat de nieuwe achtervelg voor mijn houten Velomobiel al op me stond te wachten. Minder blij ben ik ermee, dat ik het wiel nog moet uitbouwen en omspaken, maar dat komt hopelijk ook wel goed. Ben benieuwd of ie dan vrij is van kraak geluiden.
Berichten: 263
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2245
695 x bedankt in 240 berichten
Omdat ik ben overgestapt op een trike, moest mijn 2wieler een nieuw thuis hebben.
Ik kwam daardoor in contact met een van onze oosterburen, een overtuigde Nasca fan, zelf al in bezit van een Fuego, en nu op zoek naar een zelfde fiets voor zijn vrouw.
In de dagen die er tussen de berichtjes en zijn daadwerkelijke reis naar Nederland zat, heb ik geprobeerd om het Duits van mijn fiets een beetje bij te spijkeren.
Toen er op een avond vanuit het schuurtje zachtjes een blikkerig gezang klonk: "Fahren, fahren, fahren auf der Autobahn", wist ik dat er tijdens de taalles tóch iets verschrikkelijk verkeerd moet zijn gegaan.
Een dag na de verkoop hoorde ik dat het nieuwe bazinnetje erg gelukkig is met de fiets. Hopelijk blijft ze op landweggetjes.
Natuurlijk ben ik blij dat de fiets is verkocht. Daarnaast waren er toch ook even wat melancholische herinneringen aan de vele fantastische ritten die ik er op heb gemaakt.
"Einde van een tijdperk", en verder met 3 wielen, en veel nieuwe fantastische herinneringen maken.
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
(31-Jul-2022, 03:14 PM)Lig-hen schreef: Toen er op een avond vanuit het schuurtje zachtjes een blikkerig gezang klonk: "Fahren, fahren, fahren auf der Autobahn", wist ik dat er tijdens de taalles tóch iets verschrikkelijk verkeerd moet zijn gegaan. Niets mis met de muzieksmaak daarentegen, laten we hopen dat Tour de France ook lukt. Daar zit dan de taal weer dwars.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
Ik weer naar m'n werk gefietst ben! Niet omdat de vakantie over is en ik weer moet werken, maar omdat ik m'n fiets(rit)je gemist heb
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
.. Prorail een heerlijke dag heeft uitgezocht om wissels te vervangen en ik "dus" op deze fantastische fietsochtend op de fiets naar het werk "moest".
Berichten: 263
Topics: 4
Lid sinds: Aug 2021
Bedankt: 2245
695 x bedankt in 240 berichten
Door omstandigheden heb ik de laatste maanden veel te weinig kunnen fietsen. Daarom ben ik vandaag ontzettend blij dat ik weer 80km heb kunnen wegtrappen, én eigenlijk best fit ben thuisgekomen.
Heb eerst vannacht vijf vallende sterren gespot. Omdat ik daarna niet meer kon slapen lag ik om 6 uur al op mijn fiets. Toen ik vertrok was het fris, een graad of 9, en het werd wat mistig.
Ik kon er niet omheen, ik dacht met respect aan Fietsbennie, die vaak nog véél vroeger van "bedje" wisselt. De charme van zo vroeg fietsen snap ik wel, het is alsof je de hele wereld voor jezelf hebt, zo heerlijk rustig is het.
Direct buiten t dorp al genoten van de zonsopkomst, n paar foto's gemaakt. En later meende ik 3 kraanvogels gezien te hebben.
Ik kwam onderweg bijzondere plaats- en straatnamen tegen, zoals Geelbroek, Amen, de Kiel, Paradijsweg, Hemeloor, Schattenberg. De locatie van die laatste twee is bepaald niet idyllisch, namelijk het Herinneringskamp Westerbork.
Al met al een dag om in te lijsten.
Berichten: 1.628
Topics: 38
Lid sinds: May 2018
Bedankt: 2029
1916 x bedankt in 749 berichten
Dank. Pas op, het is behoorlijk verslavend .
Berichten: 1.985
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1414 x bedankt in 803 berichten
Ik ga (denk ik) donderdag ook lekker vroeg op pad. Maar dat is meer om de warmte later die dag zoveel als mogelijk te omzeilen. Verwacht toch zeker vijf uur van huis te zijn op de fiets, dus dan maar liever om 7:00 uur op pad. Hopelijk staat de zon dan toch al hoog genoeg om niet recht in mijn ogen te schijnen (de tocht is richting het oosten ingepland).
Normaal ben ik gewoon een middagfietser. Jaren geleden was ik nog meer een avondfietser. Maar dan heb je vaak zwermen vliegen in je gezicht, zeker in waterrijk Zuid-Holland. Dan liever op het heetst van de dag zonder de vliegen...
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1775 x bedankt in 890 berichten
10-Aug-2022, 09:20 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Aug-2022, 09:21 AM door Bacchus.)
(10-Aug-2022, 12:02 AM)Lopopodium schreef: Hopelijk staat de zon dan toch al hoog genoeg om niet recht in mijn ogen te schijnen (de tocht is richting het oosten ingepland). De zon komt pas om 06:19 op. Met het voorbehoud van bewolking/bomen/bebouwing gaat die je om 07:00 nog in je ogen schijnen.
Gisteren reed ik tussen zes en acht Breda-Eindhoven. Op het deel langs het Wilhelminakanaal (deels pal-oost, +/- 07:15) moest ik vaak flink met de ogen knijpen, op het gevaarlijke af. (Gelukkig was de terugweg naar het westen, euh.. wacht, 's avonds, dus.. juist. )
Berichten: 121
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 105
246 x bedankt in 109 berichten
(10-Aug-2022, 12:02 AM)Lopopodium schreef: Normaal ben ik gewoon een middagfietser. Jaren geleden was ik nog meer een avondfietser. Maar dan heb je vaak zwermen vliegen in je gezicht, zeker in waterrijk Zuid-Holland. Dan liever op het heetst van de dag zonder de vliegen... Sinds de corona heb ik altijd een mondlapje in mijn borstzakje. Samen met een bril (die ik zowat m'n hele leven al draag) een probaat middel tegen de vliegen.
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Berichten: 1.985
Topics: 30
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 1
1414 x bedankt in 803 berichten
10-Aug-2022, 12:35 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Aug-2022, 12:36 PM door Lopopodium.)
Ik heb liever een hap vliegen dan zo'n ding voor de snoet...
Een bril heb ik ook op. Normaal lenzen. Maar dan vliegt er ook haartjes en pollen onder mijn lens. Dat is niet rustig fietsen, als dat elke paar minuten gaat gebeuren.
Berichten: 121
Topics: 2
Lid sinds: Feb 2022
Bedankt: 105
246 x bedankt in 109 berichten
(10-Aug-2022, 12:35 PM)Lopopodium schreef: Ik heb liever een hap vliegen dan zo'n ding voor de snoet...
Een bril heb ik ook op. Normaal lenzen. Maar dan vliegt er ook haartjes en pollen onder mijn lens. Dat is niet rustig fietsen, als dat elke paar minuten gaat gebeuren. Eet smakelijk.
Ik heb een prachtig 'friese vlag'-lapje, en zonodig komt dat voor de snoet. Lenzen ben ik nooit aan begonnen vanwege dat gefrunnik in je ogen..
Het is niet dat ik de vliegen opzoek, maar zo nu en dan fiets je door zo'n gebied. Evt helpt een sjaal ook wel, maar de combi koud en vliegen komt niet veel voor
Roelof
Gele Greenspeed gt20
Berichten: 1.928
Topics: 21
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
2858 x bedankt in 1575 berichten
10-Aug-2022, 10:51 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-Aug-2022, 10:53 PM door ZoefZoef.)
Het afhalen van mn nieuwste aanwinst geregeld is en ik niet 2x 2.5uur met het OV hoef te rijden.
Dr komt voor de verandering eens een ouwelullen fiets bij. Gewoon, omdat het kan. Stond al even op het lijstje van 'Wil ik eens proberen' en dat houdt in dat ik m gewoon koop als er eentje voorbij komt in de juiste prijsklasse. En dat was nu het geval.
Berichten: 5.345
Topics: 103
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 10476
8079 x bedankt in 3991 berichten
|
Gebruikers die dit topic lezen: voodoo, 263 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|