Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(11-Jun-2025, 08:27 PM)datakneder schreef: De westkant op de brug is nog altijd dicht. Na het verven hebben ze besloten dat ze ook maar het wegdek gaan vernieuwen. Daar gaan ze weer anderhalf jaar over doen. [...] 
Het Duitse wegennet is al een jaar of 20 (?) één grote bouwput. Als je Duitsland doorkruist sta je vaak in de file. En bij elk van die files staan bordjes met de term "wegwerkzaamheden". Maar ik heb zelf nog nooit echt een wegwerker aan het werk gezien in Duitsland.
Lig: Challenge Taifun | Fix: OnOne | Vouw: Dahon Bullhead
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(14-Jun-2025, 06:59 PM)Fietsbennie schreef: Hoe lang en waar langs is de route Jos?

Start is in Rijssen, 55km ongeveer.
Via oostzijde holterberg, net onderdoor Nijverdal, stukje langs de midden Regge, dan via Eksosche A richting zijtak Twentekanaal, onder Enter langs, dan via oostkant Borkeld weer naar Rijssen
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
Antwoord }
Dat ik vandaag een fijne, maar extreem rustige rondje heb gereden met een vriend. Hij reed op een wielrenfiets en had de route bedacht. op deze 32 km ofzo heb ik andere wegen gezien, dan ik doorgaans maak. En ik ben ook nog paarden tegen gekomen, ik had iets van ojee. Hoe ga ik hem roepen zonder dat de paarden gelijk schrikken. Dat hij niet zo snel deze paarden gaat passeren. We gingen met een slakken gangetje ervoor bij. Ik merkte aan de ruiters dat zij fijn vonden dat ik bewust was, dat het voor de paarden minder plezierige is. Daarna moesten we een heuveltje nemen om van het fietspad de weg over te steken. En dan heb je zo'n malloot van een automobilist die flink toeterde, met paar paarden achter me. Makkelijk de weg oversteken lukte daar niet. Dus dat was minder. Daarna nog even verse ijskoffie gemaakt voor ons. Dus dat was weer een leuke ochtend.

PS: Zijn oom zou ook een velomobiel hebben, in een opwelling gekocht. Maar die zou er maar heel weinig mee rijden. Ik zei al, leen hem eens. Dan gaan we met twee velomobielen. Dus wie weet.  Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
... ik eindelijk de kettinglijn aan de voorkant heb voorzien van een tweede geleiderol. Er zat er één op de aandrijflijn en de terugvoerlijn zat in een lange buis van de derailleur tot vlak bij de tandwielen. Dus met een kleine buiging in het voorste gedeelte. 

Naast dat ik hoopte dat het wat snelheid zou opleveren, vind ik twee kettingrollen gewoon mooier. Bovendien zat er geen stopper over de eerste rol zodat ik soms de ketting terug op de rol moest leggen. Dat is nu ook verleden tijd.

En ben ik sneller.... Toen ik wegreed dacht ik even dat ik merkte dat het minder weerstand opleverde. Maar dat kan net zo goed een placebo-effect zijn geweest. Ik had vandaag ook nog een opkomende koorts, dus echt vergelijk is niet mogelijk.
Antwoord }
Dat scheelt vast, en ook dat je gewoon door kunt rijden zonder dat je je druk hoeft te maken of de ketting eraf valt, dat scheelt ook weer. Zo'n ketting erop leggen pauze kost ook tijd. ( en vieze vingers) Misschien scheelt het dus wel meer dan je denkt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Vandaag ben ik blij met mijn nieuwe clik ventielen en hoe makkelijk ik ze in de nieuwe continental voorbanden kon plaatsen.

Het vervangen van het binnenwerk van de ventielen ging makkelijk. De banden vervangen ging bijna als vanouds alleen is het nieuwe gecombineerde ventiel iets langer en moest ik de band even manipuleren om het ventiel door de velg te krijgen, of moest ik het clik ventiel even uit het ventiel halen zodat het makkelijker paste.

Bij het binnenband in de buitenband plaatsen had ik twee slagen met de pomp gegeven en dat was net te veel. Lucht uit de band krijgen ging het makkelijkst door het binnenwerk even los te draaien. Waarschijnlijk zijn er ook andere manieren maar omdat dit werkte heb ik niet verder gezocht.

Het oppompen van de banden is met mijn nieuwe clik pomp makkelijk, geen gedoe met vast klemmen en geen lucht die ontsnapt als je het loshalen verkeerd doet. De pomp heeft een goed afleesbare meter die ook een ring met pijltje heeft wat je op jouw voorkeur spanning kunt draaien.
Ook heeft de pomp een lange slang dus kan je beide banden oppompen terwijl de fiets op een kant ligt.

Dit waren de eerste vervangen ventielen (met de binnenbanden ook vervangen na een lek dat ik onderweg geplakt had,) maar het zijn zeker niet de laatste.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Boyd Maduro , Jeroen S , Hoekie
(17-Jun-2025, 06:54 PM)datakneder schreef: ... ik eindelijk de kettinglijn aan de voorkant heb voorzien van een tweede geleiderol. Er zat er één op de aandrijflijn en de terugvoerlijn zat in een lange buis van de derailleur tot vlak bij de tandwielen. Dus met een kleine buiging in het voorste gedeelte. 

Naast dat ik hoopte dat het wat snelheid zou opleveren, vind ik twee kettingrollen gewoon mooier. Bovendien zat er geen stopper over de eerste rol zodat ik soms de ketting terug op de rol moest leggen. Dat is nu ook verleden tijd.

En ben ik sneller.... Toen ik wegreed dacht ik even dat ik merkte dat het minder weerstand opleverde. Maar dat kan net zo goed een placebo-effect zijn geweest. Ik had vandaag ook nog een opkomende koorts, dus echt vergelijk is niet mogelijk.

Welke velomobiel? In mijn Mango+ heb ik ook die buis (grotendeels) weggehaald en een rol in de retour gedaan. Lostte ook een deel van de schakelproblemen op.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S
(7 uren geleden)Coen__ schreef: Welke velomobiel? In mijn Mango+ heb ik ook die buis (grotendeels) weggehaald en een rol in de retour gedaan. Lostte ook een deel van de schakelproblemen op.

Waw 175. Een der laatste belgische modellen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jeroen S


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 15 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Misschien heeft de ...ZoefZoef — 01:34 AM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Ja met 50-406 vs 3...365cycle — 11:32 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Ja met 50-406 vs 35-...Coen__ — 11:14 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Ja, ik ook wel. Ma...365cycle — 10:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Misschien heeft de v...Frutsel — 10:45 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Het klinkt eigenlijk...Arend-Jan — 10:43 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Het ligt aan de fiet...Frutsel — 10:42 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Welke velomobiel? ...datakneder — 10:27 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Ik bedoel, ik ...Coen__ — 10:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik eindelijk d...Coen__ — 10:15 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Ik herrinner me een ...Hardloper — 09:44 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Willeke: Als je Sc...Boyd Maduro — 09:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 09:12 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
@Willeke: Als je Sch...365cycle — 09:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Waar ik ook niet b...datakneder — 08:58 PM
Met welke cadans rijden jullie normaal ...
Nou dan ga ik de k...365cycle — 08:54 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij best w...365cycle — 08:50 PM