Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden, banden en nog eens banden
Ik heb de mijne van Bikester.nl, hier een 32-406: https://www.bikester.nl/continental-cont...cgid=s2815
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Feb-2023, 12:55 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:Dagje te laat maar... Had velomobiel.nl ze niet op voorraad liggen?

Die zijn toch gesloten op maandag?
Klopt maar volgens mij kan je ook daar weleens mazzel hebben.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De 32-406 is nogal populair, lijkt het als deze zo lastig te krijgen is terwijl andere maten wel overal beschikbaar zijn.
Is dat de ideale band voor velomobielen geworden, of heeft het een andere reden dat de 32-406 zo populair is?

Jammer dat ie er niet in 451 is trouwens.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Is in ieder geval ideaal voor velomobielen met smalle wielkasten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Feb-2023, 10:17 PM)365cycle schreef: Is in ieder geval ideaal voor velomobielen met smalle wielkasten.
Dan zijn er wel heel veel velomobielrijders die switchen naar die bandjes.
Na de test te hebben gelezen, overweeg ik ook CCU onder mn taifun te zeen trouwens.  Dat gooi- en smijtfietsje heeft er nu sportcontact onder liggen en als ie nog rapper wordt is dat best interessant. Van de week eens naar kijken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
De Mini heeft vandaag 2 nieuwe banden gekregen. De 16 inch  Schwalbe Marathon Racer band voor zat er sinds begin juli op en was helemaal glad. De band 20 inch Marathon Racer band achter was van augustus van vlak voor de Weserrunde. Zijn voorganger was tegelijk met de band voor op het wiel gekomen en in de vakantie in nog 2 maanden helemaal afgereden. 2000 km vond ik eigenlijk niet veel voor een band. En nu moest hij weer. Hij heeft het denk ik wel wat langer volgehouden, maar ik vind het niet helemaal super. Nu zitten er 2 Schwalbe Marathons (dus geen Racers). Het profiel is aanzienlijk dikker, dus ik denk dat die het langer volhouden dan de Racers. Ik heb geen klachten over de lekbestendigheid van de Racers (ik heb geen lekke banden gehad) en ik heb goede hoop dat de Marathons er niet voor onderdoen. Op mijn andere fietsen ook goede ervaringen met Marathons, ook qua slijtvastheid.

Dat is wel een nadeel van kleinere wielen. De banden slijten sneller. 

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Nou, het was niet mijn weekend met de banden!
De GP5000 volgens mij voor de eerste keer lek (of ik moet me vergissen?), hij heeft inmiddels 5000 km gedraaid en het einde van de levensduur komt ook wel in zicht (met een lichtere rijder die minder hard door de bocht wil gaan ze wel langer mee). Met temperaturen rond het vriespunt was het wel echt een drama om 'm te vervangen. Ondanks dat feit ligt dezelfde band alweer klaar om 'm te vervangen, maar er ligt ook een GP5000S TR. Die is nog behoorlijk wat sneller, dus als deze nog mee gaat tot het echt mooi weer is ga ik daar voor.

Daarnaast heb ik in 200 km (eigenlijk zelfs in 105 km) 3x lek gereden met de Conti Contact Urban rechtsvoor Sad Vermoed dat er iets in de band zit dat ik niet zie ofzo. Hij is nog lang niet kaal. Binnenkort maar eens even goed inspecteren met een loepje.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , John70
Als ik een lekke band heb, vervang ik tijdelijk binnen én buitenband.
Om vervolgens thuis te kijken of er niet iets in de buitenband zit. Wat bijna altijd het geval was.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo= , John70 , TheoZw
(12-Mar-2023, 09:01 PM)Hoekie schreef: Als ik een lekke band heb, vervang ik tijdelijk binnen én buitenband.
Om vervolgens thuis te kijken of er niet iets in de buitenband zit. Wat bijna altijd het geval was.
Is idd ook een oplossing. Ik had 'm ter plekke al geinspecteerd, maar blijkbaar mis ik toch iets.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Oeps, verkeerde draadje.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vervang voor ook binnen en buitenband tegelijk. Meestal is het lekkebanden seizoen ook het slecht weer seizoen, en Murphy weet de Achterhoek ook te vinden enzo. Niet altijd de omstandigheden om es in alle rust het fietsbandje na te pluizen.

Ook hier een tevreden gebruiker van de contact urban in 32-406. Achter vandaag weer omgeschakeld naar de Michelin Wildrunner en de Pasela eraf. Achter was lek, maar daar denk ik dat het de binnenband was. Michelin Protek max binnenband. (een 300gr antilek ding) Deed het een tijd prima maar was de laatste maand raar aan het doen. Wisselende druk, langzaam leeg lopen. Na bij pompen gaat het dan weer een week goed en dan na 2 dagen afwezigheid is ie plat. Ik verdenk het ventiel maar had vanmorgen meer de behoefte om tijdig op het werk te komen. Die paar honderd gram minder leek ik ook wel te voelen, of het was de rugwind, of de hogere temperatuur of alles bij elkaar. Terug ging het ook wel lekker, zal de temperatuur geweest zijn, want er was wel enige tegenwind. Windkracht 5 pal op de neus.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(13-Mar-2023, 06:48 PM)Jeroen S schreef: Michelin Protek max binnenband. (een 300gr antilek ding) 
Hoewel ik dat - in combinatie met de Wild Run'R - een hele fijne, betrouwbare combinatie vond, is de Michelin Protek Max volgens mij alleen echt anti-lek als die gecombineerd wordt met de bijbehorende buitenband: https://www.michelin.nl/bicycle/tyres/mi...protek-max

In hoeverre ze de sterren m.b.t. rolweerstand waarmaken durf ik niet te zeggen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Citaat: Die paar honderd gram minder leek ik ook wel te voelen, of het was de rugwind, of de hogere temperatuur of alles bij elkaar. Terug ging het ook wel lekker, zal de temperatuur geweest zijn, want er was wel enige tegenwind. Windkracht 5 pal op de neus.

Ik ging gisteren sowieso 10 km/u harder dan vorige week. #lekkerwarm
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Uk & ik waren vandaag bij ICB en velomobiel.nl; om wat (zelf veroorzaakte) lichte schade op te lossen aan de Bülk (blijft gelukkig bij lakstiftwerk), om wat problemen in de SL met hulp van de meesters te fixen en om even te kijken of de Snoek L al klaar stond.

Waarom in dit topic? Nou... sorry mensen! we waren vandaag met een grote bestelbus, en hebben op beide adressen een stapel CCU 32-406 meegenomen. Jullie mogen vechten om de restanten Big Grin Tongue
Antwoord }
Jammer dat de CCU's niet in een smallere versie dan 47 komen voor 559 wielen. Ik denk niet dat ik die 47 gaat passen op mijn Baron of Rapto lowracer.
Voor de baron zoek ik iets van 38-559, voor de Rapto past 42 in ieder geval nog (zit nu een Marathon Supreme 42-559 op)

Suggesties voor vlot(tere) banden zijn welkom Smile
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(20-Mar-2023, 03:02 PM)Frutsel schreef: Voor de baron zoek ik iets van 38-559, voor de Rapto past 42 in ieder geval nog (zit nu een Marathon Supreme 42-559 op)

Suggesties voor vlot(tere) banden zijn welkom Smile
Ik heb 'm al vaak geroepen: Michelin Wild Run'R! De 26x1.40 is 35-559. Snel, betrouwbaar, veel grip (ging zelfs in de winter lekker).
Hij is er ook in 35-584. Als de DF XL bij mij blijft, dan komt die daar onder.
Volgens mij heb ik nog ergens een oude rondzwerven dus die kan je dan wel even testen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel
(19-Mar-2023, 02:03 AM)365cycle schreef: Uk & ik waren vandaag bij ICB en velomobiel.nl; om wat (zelf veroorzaakte) lichte schade op te lossen aan de Bülk (blijft gelukkig bij lakstiftwerk), om wat problemen in de SL met hulp van de meesters te fixen en om even te kijken of de Snoek L al klaar stond.

Waarom in dit topic? Nou... sorry mensen! we waren vandaag met een grote bestelbus, en hebben op beide adressen een stapel CCU 32-406 meegenomen. Jullie mogen vechten om de restanten Big Grin Tongue
Hey, makkelijk. Een leverancier van de 32-406 om de hoek!
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(19-Mar-2023, 02:03 AM)365cycle schreef: Uk & ik waren vandaag bij ICB en velomobiel.nl; om wat (zelf veroorzaakte) lichte schade op te lossen aan de Bülk (blijft gelukkig bij lakstiftwerk), om wat problemen in de SL met hulp van de meesters te fixen en om even te kijken of de Snoek L al klaar stond.

Waarom in dit topic? Nou... sorry mensen! we waren vandaag met een grote bestelbus, en hebben op beide adressen een stapel CCU 32-406 meegenomen. Jullie mogen vechten om de restanten Big Grin Tongue

En...
Stond die Snoek L al klaar?
Ik ben erg benieuwd naar deze ontwikkeling...
En natuurlijk de er ervaringen tijdens proefritten
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(20-Mar-2023, 04:23 PM)ZoefZoef schreef: Hey, makkelijk. Een leverancier van de 32-406 om de hoek!
Ik verkoop ze alleen voor heul veul geld, ze zijn zeldzaam Big Grin
Nee geintje. Voor onze fietsen hebben we nu precies genoeg voorraad. Bij nood kan ik er wel even één uitlenen maar daar blijft 't ook bij Smile

(20-Mar-2023, 07:50 PM)GerDilven schreef: En...
Stond die Snoek L al klaar?
Ik ben erg benieuwd naar deze ontwikkeling...
En natuurlijk de er ervaringen tijdens proefritten
Helaas... ik ben ook heel benieuwd, maar hij is er nog niet. Als ik het goed begrepen heb zijn ze wel druk bezig met #1.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
gisteren m'n eerste lek; Schwalbe Marathon Allmotion 55 559.
Door de tip van 365Cycle overweeg ik nu die Michelin WildRun'R maar de breedste is 35, De Big Apple is er wel in 55 en zelfs 60. (past er nog een bredere op een Quest dan 55?)
Of toch maar weer een Marathon(Allmotion/Plus?)

Maf detail; het lek zat aan de velgkant. Ik heb niets scherps gevonden en hij is nog steeds hard...
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De Wild Run'R is een band voor MTB's, vandaar die breedte.
Om een Almotion onder mijn Quest passend te krijgen moest er wel wat geprutst worden, je kan mazzel hebben maar ik denk dat 60mm niet gaat lukken. De Almotion is denk ik wel de rapste band die je eronder kan zetten, en nog betrouwbaar ook. Wordt helaas niet meer gemaakt.

Als het lek aan de velgkant zat, is de band dan wel beschadigd? En heb je het velglint goed nagelopen? Is de velg zelf ook nog heel? Ik heb weleens een scheurtje gehad in de rand van de velg. Zag eruit als een krasje aan de binnenkant. Met de band eraf dan tenminste. Met de band erop ging ie ver genoeg open staan om er een stukje biba tussen te krijgen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , =oNNo=
(24-Mar-2023, 03:08 PM)365cycle schreef: Als het lek aan de velgkant zat, is de band dan wel beschadigd? En heb je het velglint goed nagelopen?
ja, ik heb het goed nagevoeld. De buitenband is niet beschadigd maar wel bijna op, dus ik wil sowieso een nieuwe op voorraad hebben.
Hij ging er wel lekker makkelijk op en af, dat viel me niet tegen...


(24-Mar-2023, 03:08 PM)365cycle schreef: Almotion is denk ik wel de rapste band die je eronder kan zetten, en nog betrouwbaar ook. Wordt helaas niet meer gemaakt.
okay, dan dus een Marathon Plus Performance, of toch een BigApple? De anderen hebben best grof profiel?


(24-Mar-2023, 03:08 PM)365cycle schreef: De Wild Run'R is een band voor MTB's, vandaar die breedte.
die snap ik niet; MTB hebben nog veeul bredere banden?
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(24-Mar-2023, 04:35 PM)=oNNo= schreef: ja, ik heb het goed nagevoeld. De buitenband is niet beschadigd maar wel bijna op, dus ik wil sowieso een nieuwe op voorraad hebben.
Hij ging er wel lekker makkelijk op en af, dat viel me niet tegen...
Da's ook een nadeel he. Een bredere band ligt er ook sneller naast als je een klapband krijgt, en dan helpt dat makkelijk loskomen niet.
Vond dat een groot voordeel aan de Michelin; "plakt" enorm aan de velg en je moet dus hard knijpen om 'm los te krijgen.

(24-Mar-2023, 04:35 PM)=oNNo= schreef: okay, dan dus een Marathon Plus Performance, of toch een BigApple? De anderen hebben best grof profiel?
Ken beide niet goed genoeg dus daar durf ik je niet in te adviseren.

(24-Mar-2023, 04:35 PM)=oNNo= schreef: die snap ik niet; MTB hebben nog veeul bredere banden?
Klopt, maar dat is in het terrein. Als je met een MTB vlot wil rijden op de weg, dan wil je een wat smallere band (want luchtweerstand), en dan bij voorkeur een slick (en dat is de Wild Run'R).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , =oNNo=
Dank!
Vandaag maar een diepteinvestering gedaan;
-Michelin Wild Run'R Performance Line MTB-Asphalt Wire Bead Tire - 26x1.40"
-Schwalbe Big Apple Performance Wired Tire - 26 Inches - Black-Reflex
Dimension: 55-559 (26 x 2.15)
-Michelin AirStop F3 Inner Tube (20 inch)
-Michelin AirStop C4 Inner Tube - 26" | 1.85-2.4"
-SKS Rennkompressor mit EVA valve head Floor Pump - orange
en nog wat kleine rommeltjes.
Voor die wildrunner zou ik nog een smallere binnenband hebben moeten bestellen, bedacht ik later...

Overigens heb ik de lekveroorzaker nog niet gevonden, en het zit er nog. (vraag niet hoe ik dat weet Cry )
Quest 506 carbon
(Sparkman & Stephens 30' Antilla 200)
http://www.aelixihr.org
Antwoord }
(25-Mar-2023, 11:04 PM)=oNNo= schreef: Dank!
Vandaag maar een diepteinvestering gedaan;
-Michelin Wild Run'R Performance Line MTB-Asphalt Wire Bead Tire - 26x1.40"
-Schwalbe Big Apple Performance Wired Tire - 26 Inches - Black-Reflex
Dimension: 55-559 (26 x 2.15)
-Michelin AirStop F3 Inner Tube (20 inch)
-Michelin AirStop C4 Inner Tube - 26" | 1.85-2.4"
-SKS Rennkompressor mit EVA valve head Floor Pump - orange
en nog wat kleine rommeltjes.
Voor die wildrunner zou ik nog een smallere binnenband hebben moeten bestellen, bedacht ik later...

Overigens heb ik de lekveroorzaker nog niet gevonden, en het zit er nog. (vraag niet hoe ik dat weet Cry )

Is ie weer lek op dezelfde plek, of weet je dat niet?

Ik had ooit twee keer achter elkaar een lek, maar kon ook zo snel niets vinden. Pas na goed kijken na het tweede lek kwam ik erachter wat de oorzaak was: de draadband had een productiefout en de draad stak uit.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Markeer de plek met een watervaste stift na een tweede lek en kan zo bepalen waar dwz zijwand,spaakgat of daarom liggende gedeelte,de oorzaak zou kunnen liggen.Mocht het niet de velg zijn dan de binnenband,checken voor scherp,plakkend vuil,denk aan roestschilfers,glassplitters e.d. of een productiefout,b.v. dun gedeelte in het rubber waardoor plaatselijke slijtage ontstaat die ontaard in een lek.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 3 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM