Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
(30-Jul-2024, 10:50 PM)Arend-Jan schreef: HT's banden waren niet hard, dus die vergelijking gaat niet op

Volgens hem in de video toelichting GP5000 6.5 bar rear, CCU 5bar (Latex) inner.
Redelijk standaard hard toch? Hoe hard stonden ze bij jou en Jochem dan ?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
CCU32 op 7 bar met TPU biba's, achter een andere band dan HT, een Ultra 3, die is trager, met normale butyl, op 8 bar

Zoals ik al zei: niet zomaar vergelijken, want dat gaat niet goed
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik vind 7 bar op een 32mm CCU wel erg veel moet ik zeggen, ik heb er 5.5 bar in zitten en vraag me zelfs af of een bar minder niet beter is (gegeven alle klinkers en brak asfalt)
randonneur en verzamelaar van tegels zonder spreuken; rijdt sinds april 2023 in een Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Jul-2024, 02:21 PM)Tegelfanaat schreef: Ik vind 7 bar op een 32mm CCU wel erg veel moet ik zeggen, ik heb er 5.5 bar in zitten en vraag me zelfs af of een bar minder niet beter is (gegeven alle klinkers en brak asfalt)
Jij weegt waarschijnlijk ook maar 60 kg ofzo?
Dan weeg ik meer dan 50% meer.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door:
(31-Jul-2024, 02:31 PM)365cycle schreef:
(31-Jul-2024, 02:21 PM)Tegelfanaat schreef: Ik vind 7 bar op een 32mm CCU wel erg veel moet ik zeggen, ik heb er 5.5 bar in zitten en vraag me zelfs af of een bar minder niet beter is (gegeven alle klinkers en brak asfalt)
Jij weegt waarschijnlijk ook maar 60 kg ofzo?
Dan weeg ik meer dan 50% meer.

Ik weeg 75kg en heb er ook 7 bar in zitten. Direct na het oppompen zelfs 7,5  Big Grin 

De GP 4S staan zelfs op 8,5 bar.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik hou het op 6 bar voor de 32-406 CCU's met butyl biba, maar misschien ook eens kijken hoe 7 bar rijdt Smile
De DF (met stuggere voorvering) ging wel een beetje stuiteren als je geen glad asfalt had
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Jul-2024, 03:57 PM)Frutsel schreef: De DF (met stuggere voorvering) ging wel een beetje stuiteren als je geen glad asfalt had

Ik houd wel van een beetje stuiteren.

Alleen de Milan heeft vering. Mijn andere fietsen niet. Alle banden staan op maximale druk of iets meer.

Die van de Handbike staan zelfs op 10 Bar. Geen vering. Heerlijk stuiteren dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Jul-2024, 03:57 PM)Frutsel schreef: Ik hou het op 6 bar voor de 32-406 CCU's met butyl biba, maar misschien ook eens kijken hoe 7 bar rijdt Smile
De DF (met stuggere voorvering) ging wel een beetje stuiteren als je geen glad asfalt had
Het kan bij de Bülk, maar bij mijn gewicht werd hij niet sneller van 7 bar dan hij met krap over de 6 is.

(31-Jul-2024, 04:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik houd wel van een beetje stuiteren.
Of je het fijn vindt is uiteraard heel persoonlijk, maar van stuiterende banden ga je niet sneller. Je wil de sweet spot vinden tussen onnodig veel rubber in contact met het asfalt (want ingedrukt) en een band die zich helemaal niet meer in laat drukken en de schok doorgeeft aan de ophanging. Als je telkens "tegen kleine heuveltjes aan rijdt" in plaats van er dankzij een licht vervormende band soepel overheen rolt verlies je ook snelheid (m.a.w.: de rolweerstand neemt toe).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Jul-2024, 05:35 PM)365cycle schreef:
(31-Jul-2024, 04:54 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik houd wel van een beetje stuiteren.
Of je het fijn vindt is uiteraard heel persoonlijk, maar van stuiterende banden ga je niet sneller. Je wil de sweet spot vinden tussen onnodig veel rubber in contact met het asfalt (want ingedrukt) en een band die zich helemaal niet meer in laat drukken en de schok doorgeeft aan de ophanging. Als je telkens "tegen kleine heuveltjes aan rijdt" in plaats van er dankzij een licht vervormende band soepel overheen rolt verlies je ook snelheid (m.a.w.: de rolweerstand neemt toe).

Je mag mijn opmerkingen over dat ik stuiteren zo fijn vind wel met een knipoogje erachter lezen  Wink 

Ik rijd gewoon veel over mooi en goed asfalt, daardoor neem ik soms het stuiteren op de koop toe.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
(31-Jul-2024, 05:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Je mag mijn opmerkingen over dat ik stuiteren zo fijn vind wel met een knipoogje erachter lezen  Wink 

Ik rijd gewoon veel over mooi en goed asfalt, daardoor neem ik soms het stuiteren op de koop toe.
Duly noted Big Grin 

Da's trouwens nog wel een kanttekening: als je op een soort van zwarte glasplaat rijdt levert een hardere band wel de minste rolweerstand op.
In de praktijk kom ik die helaas niet vaak tegen, maar ik kan me nog herinneren dat ik met m'n eerste DF ooit een stuk lichte meewind had, en asfalt dat zo nieuw was dat er nog geen steentjes in zaten. Destijds reed ik nog op Continental Contact Sport (28-406), en geloofde ik de fabels van het Duitse forum dat de CCS het hardst liep bij teveel druk, wat ik dan weer niet durfde, dus ze stonden op dik 6 bar. M'n fiets vloog ineens op dat asfalt, ik kwam echt versnellingen tekort Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Hoeveel invloed heeft het oppompen van de achterband?

Ik pomp voor op voor een lange rit en voor een rit met anderen. Dus die blijven tussen 4 en 6 bar. Achter sla ik wel vaker over, die zit tussen 2 en 5 bar.

Moet ik erop letten dat achter hard genoeg blijft?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
Ik ga trouwens 14/8 een proefrit maken in de Snoek-L.

Als het tenminste mooi weer is.

Eens kijken of dit een opvolger van de SL kan worden in de toekomst.

Want als de SL niet meer geproduceerd gaat worden, dan zal ik toch een andere geschikte vm moeten vinden.

Totnutoe ben ik namelijk zeer content met de MilanSL.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Boyd Maduro
(31-Jul-2024, 06:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Want als de SL niet meer geproduceerd gaat worden, dan zal ik toch een andere geschikte vm moeten vinden.


Hoezo dat?
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(31-Jul-2024, 06:31 PM)Gideonaut schreef:
(31-Jul-2024, 06:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Want als de SL niet meer geproduceerd gaat worden, dan zal ik toch een andere geschikte vm moeten vinden.


Hoezo dat?

Tja, ik heb blijkbaar ongeveer een aandachtsboog van maximaal 5 jaar wat vm-en betreft  Wink Big Grin Cool 

En ik probeer ook keurig mijn bijdrage aan de tweedehandsmarkt te leveren  Angel
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
(31-Jul-2024, 06:20 PM)Willeke_IGKT schreef: Hoeveel invloed heeft het oppompen van de achterband?

Ik pomp voor op voor een lange rit en voor een rit met anderen. Dus die blijven tussen 4 en 6 bar. Achter sla ik wel vaker over, die zit tussen 2 en 5 bar.

Moet ik erop letten dat achter hard genoeg blijft?
Dat scheelt wel gewoon duidelijk idd. Een zachte achterband merk je in wegligging en in tempo even goed als een zachte band voor.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Met een (te) slappe achterband rijden voelt minder fijn dan met (te) slappe voorbanden.
Het rijdt sowieso zwaarder dan dat je zou kunnen (dat geldt voor elke slappe band, voor of achter).
Ik heb twee keer een lekke band voor gehad door een snake bite (Door een kuil/tegen een rand rijden waarbij de band plat gedrukt wordt op de velg, zodat je netjes 2 gaatjes in je binnenband overhoudt). Nu is de achterband breder (en dus ook dikker), maar met minder spannig is de kans op een snake bite groter, en ik rij toch liever niet lek achter (zeker niet als het te voorkomen was door harder op te pompen)
De fiets (of VM) voelt ook dweilerig, en dat is ook niet fijn als je bochten op snelheid maakt. Daar heb je minder last van met slappere voorbanden omdat je daar 2 van hebt, en je er alleen onderstuur door krijgt, in plaats van dat je VM gaat zwabberen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb ooit eens een heel langzame lekke band gehad, achter. De eerste registratie was in een afdaling dat de velomobiel raar voelde. Iets was er loos, waardoor ik niet harder durfde hoewel ik het weggetje prima kende en het daar tamelijk veilig was. Alsof ik de VM niet helemaal onder controle had, de achterkant was wat instabiel.
Ook daarna voelde het in bochten wat gek, waarop ik de snelheid maar wat reduceerde. Het was geen weg om even veilig te kunnen stoppen dus toch maar even verder. Inmiddels was de druk zo gering, dat ie bij een zeer voorzichtig bochtje achter al wild uitbrak.

Bij een te lage druk, in combinatie met een flexibele achterband, gaat het loopvlak bewegen ten opzichte van de velg. Wat Frutsel omschrijft als dweilen. Zeker bij een snelle links rechts combi van bochten bijvoorbeeld, gaat je fiets in de linker bocht iets te ver naar rechts, verder als je band, want hij "dweilt" nog een paar cm verder naar rechts terwijl je niet verder stuurt, en dan in de rechterbocht, nog wat verder naar links. Zoals een dweil net wat trager reageert als de stok waarmee je hem stuurt. Een en ander afhankelijk van rijdergewicht, totaalgewicht, welke achterband, druk etc. Een zeer stugge 50 plus gekeurde E bike band gaat waarschijnlijk iets langer rechtdoor als een super lichte flexibele variant.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Frutsel , 365cycle
Dat dweilen ken ik. Ik heb ooit met mijn speedpedelec een lekke voorband gehad waar ik met 30+ in een bocht achter kwam. Dat gaf wel even een hartslag verhoging
Antwoord }
(31-Jul-2024, 11:06 PM)Jeroen S schreef: Bij een te lage druk, in combinatie met een flexibele achterband, gaat het loopvlak bewegen ten opzichte van de velg. 

Een voordeel van een smalle band is dat deze waarschijnlijk op de velg blijft liggen.

Zo'n brede floept gemakkelijker van je velg af en dan kan ook de velg nog flink beschadigd raken.

Bron: Ymte
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik heb de druk nooit zo laag laten komen, wel dat ik hem met de duim iets in kan drukken maar niet laag genoeg voor een snakebite.

Maar in het vervolg misschien iets vaker wat lucht.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel
(01-Aug-2024, 08:34 AM)Wim -de roetsende schreef: Zo'n brede floept gemakkelijker van je velg af en dan kan ook de velg nog flink beschadigd raken.
Zeker waar, maar is vooral recht evenredig bij dezelfde band in verschillende maat. Sommige banden zitten onwijs strak om de velg en lopen er daardoor ook niet makkelijk af (de Michelin Wild Run'R op een Fratelli velg is een goed voorbeeld), andere gooi je er van een afstandje omheen, maar liggen er dus ook vlot naast (GoCycle).
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Iets anders ik heb het idee dat mijn achterlicht er zacht schijnt. Remlicht is wel mooi fel en moet natuurlijk een flink verschil met het normale licht zijn maar dit lijkt me wel heel weinig. Iemand dit dit herkend?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Ik dacht datzelfde tot ik mijn Strada met de achterkant naar een overweg ruim 100 meter verderop gericht had staan en ik in de spiegeltjes het rood van mijn achterlicht terug zag.
Wel even licht uit en weer aan om te checken dat het echt mijn licht was.

Misschien kun je een vergelijkbare test doen?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hardloper
(01-Aug-2024, 11:00 PM)Boyd Maduro schreef: Iets anders ik heb het idee dat mijn achterlicht er zacht schijnt. Remlicht is wel mooi fel en moet natuurlijk een flink verschil met het normale licht zijn maar dit lijkt me wel heel weinig. Iemand dit dit herkend?

Kan er niet iemand in het donker een keer achter je gaan rijden?

Mijn vrouw komt mij weleens achterop terug van ww-verkeer en zij zegt dat ik echt extreem zichtbaar ben met de Milan.

In de winter heb ik dan ook: het gewone achterlicht + standaard mijn Lezyne lampje op de smurfenmuts en nog 2 achterlampjes extra bij de spiegels.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
Als je een bocht op 3 (of 4) wielen rijdt, dan rij je niet hard genoeg  Big Grin

Nee, maar serieus... bij mij doet het binnenste wiel in de meeste bochten echt verdomd weinig hoor.
En dan vind ik 7 bar fijn, want bij 5 voel ik hem gewoon dweilen/vervormen, dat stuurt niet fijn.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Door een andere post dacht ik er aan: wie 12 speed in zijn aanstaande Snoek-L wil, dan kan dat. Theo rijdt er zelf (al een flinke tijd) mee.
Volgens mij staat nergens dat deze 12 speed optie er is.

Jochem heeft volgens mij zelfs al de Di2 versie in zijn Snoek-L zitten = elektronisch schakelen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 24 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik heb na lang twijf...Martin van Mourik — 08:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Thuisgekomen waarvan...Martin van Mourik — 07:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er maar geen vervolg...Fietsbennie — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM