Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
#27
(, 10:35 PM)Snoek043 schreef: Ik ben met mijn vader (die net wat handiger is) inderdaad van plan in het midden van de voorzijde van de stoel een opening te maken.

Wat de cranks betreft dacht ik ook al aan 150 mm cranks (staat 175mm op voorlopig), maar wat het tandwiel vooraan betreft is de grootste 52. Zijn er mogelijkheden om er eentje te plaatsen die rond de 61 is? Voorlopig staan er drie op gemonteerd. 52 vond ik vooral bij snelheden boven de 50 nogal klein worden, mijn cadans werd te hoog.

Je zult moeten kijken of je de voorderailleur hoger op de derailleurbuis kan zetten. Is dat het geval, dan kun je er een groter voorblad opzetten. Het is de positie van de derailleur die de max. grootte uiteindelijk bepaalt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#28
(, 10:35 PM)Snoek043 schreef: Wat de cranks betreft dacht ik ook al aan 150 mm cranks (staat 175mm op voorlopig), maar wat het tandwiel vooraan betreft is de grootste 52. Zijn er mogelijkheden om er eentje te plaatsen die rond de 61 is? Voorlopig staan er drie op gemonteerd. 52 vond ik vooral bij snelheden boven de 50 nogal klein worden, mijn cadans werd te hoog.
Monteer dan eerst die kortere cranks, daarna pas een groter blad.
Je cadans gaat waarschijnlijk automatisch hoger zijn met kortere cranks, als je die eenmaal hebt weet je ook hoeveel groter je dan nog wil. Misschien is 56 of zelfs 54 al wel genoeg.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Snoek043
#29
(, 10:05 PM)Jeroen S schreef: Met kortere cranks kan de trapas weer wat verder naar voren. 

Ik zou zeggen naar achteren  Smile

(, 11:02 PM)Snoek043 schreef:
(, 10:56 PM)Wim -de roetsende schreef: Van mij dus 82cm inclusief schoenen en ik ben 1.77m

85,5 cm zonder schoenen bij 1.79 m.

Dan ga je er dus 100% zeker weten op passen.

Op de foto zie ik dat er sowieso nog een paar centimeter ruimte tussen de zitting en het het frame zit.
Als dat 2cm is, dan staat mijn stoel dus 10cm verder naar voren.

Jouw bb-lengte met schoenen is dus 87,5cm. Met 150mm cranks zou jouw stoel dus maar 4,5cm naar voren hoeven.

Een fietskameraad van mij heeft ook een bb-lengte van 87,5cm en bij hem is er 3cm uit de zitting gezaagd. Hij rijdt wel met 170mm cranks. Dat is dus 2cm langer dan ik heb.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#30
De positie vooruit van de trapas wordt bepaald door de afstand bekken-voet met het been bijna gestrekt. Die blijft hetzelfde met lange en korte cranks. Als de crankarm korter wordt kan de bracketas dus verder naar voren gemonteerd worden, om dezelfde afstand tussen bekken en pedaal maximaal vooruit te houden.

87cm-17cm crank = 70 cm tussen bekken en trapas
87cm-15cm crank = 72 cm tussen bekken en trapas
68cm +15cm crank = 83 cm dus 4 cm dichterbij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#31
(3 uren geleden)Jeroen S schreef: Als de crankarm korter wordt kan de bracketas dus verder naar voren gemonteerd worden, om dezelfde afstand tussen bekken en pedaal maximaal vooruit te houden.

Sorry, ik had een knipoogje moeten doen. Welke kant op is vooruit of achteruit?  Wink 

Ik merk dat sommige mensen, als ze een bracket verder wegzetten, ze dit achteruit noemen.

Ik noem het net zoals jij 'vooruit'.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT
#32
Tijd voor een polletje Big Grin

Als de neus buis uitgeschoven wordt, dan schuif je de buis
A. Naar voren
B. Naar achter
C. Anders.

Ik neig naar A.  Of B of juist C.
Het wisselt gewoon per keer dus de ene keer is het 'naar achter', de andere keer naar voren terwijl je hetzelfde bedoelt.  Maar ook: inschuiven vs. uitschuiven.

Lastig hoor!
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: ZoefZoef, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Tijd voor een pollet...ZoefZoef — 04:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag blij met mn ...ZoefZoef — 04:36 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Als de crankarm ko...Wim -de roetsende — 01:54 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
De positie vooruit v...Jeroen S — 01:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Met kortere cranks...Wim -de roetsende — 11:19 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Wat de cranks betr...365cycle — 03:00 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik ben met mijn va...ZoefZoef — 12:23 AM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Op het Duitse forum...Snoek043 — 11:02 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Op het Duitse forum ...Wim -de roetsende — 10:56 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik ben met mijn vade...Snoek043 — 10:35 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Met kortere cranks k...Jeroen S — 10:05 PM
offtopic: het Parool van 15 maart
Dankewel Pieter! Ik ...Pphaan34 — 09:32 PM
offtopic: het Parool van 15 maart
Hoi mede fietsers ...ZoefZoef — 09:07 PM
offtopic: het Parool van 15 maart
PieterTrapt — 08:59 PM
offtopic: het Parool van 15 maart
Hoi mede fietsers ...Pphaan34 — 08:51 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Een pedaal dat de ba...ZoefZoef — 08:05 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Bij mij is de stoel ...Wim -de roetsende — 07:58 PM