Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Wat voor mij de afgelopen tijd vrij goed werkte (vooral om een indruk van de te verwachten windvlagen te krijgen) is Ventusky.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra
 
Antwoord }
Bedankt door:
Hier in Twente waait het bijna nooit, dus ik maak me er niet druk om. En anders is het goed voor de conditie :-)
Antwoord }
Bedankt door:
Zoals een bekende ligfietser ooit zei:

"Tegenwind is extra training en als je wind mee hebt, dan fiets je niet hard genoeg."
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
Er voor de zoveelste keer afgelopen weken weer eens kinderen met dr klauwen niet van mn quest af konden blijven.

Vandaag lag het kleine afsluitkapje er omgekeerd en los op. Afgelopen weken al tweemaal gehad dat de achuiomhkap half ingedeukt in mn quest hing. En dus vouw in het neopreen Sad
Antwoord }
Bedankt door:
(03-May-2021, 06:32 PM)ZoefZoef schreef: ....en dus vouw in het neopreen....

Ik heb kort terug een tweede schuimdeksel via MP gekocht. De verkoper heeft hem gevouwen opgestuurd  Doh Na verkoop van tijd heeft het schuim zich wel behoorlijk hersteld. Had deze gekocht om hem bij te snijden om zo het inwaaien te verminderen en toch de instrumenten op mijn stuur te kunnen zien. Goed gelukt Smile
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Challenge Alize - Strada - Brompton - Koga LightSpeed
Antwoord }
Bedankt door:
Omdat vandaag (5 mei, ik post dit na middernacht) mijn neuspijp eraf is gekomen, met deze gevolgen
  • voorblad verbogen
  • nieuwe voorband en binnenband (drie weken oud) kapot
  • een spaak los
  • spatbord voorwiel afgebroken
  • koplamp in stukken
  • schrammen aan hand en elleboog
Ik had een paar dagen niet gereden, ketting geheel eraf gehaald, volledig ontvet en opnieuw gewaxt, bezig geweest me de afstelling van de remmen, en de stand v.d. neuspijp ietsje gecorrigeerd (stond ietsje scheef) en daarna weer goed vastgezet.

Alles zat weer op zijn plek en ik had zin om een eindje te rijden. Aan het eind van de middag reed ik een eindje van huis lek tegen een drempel in de weg, ontstaan door het wegschrapen van een stuk asfalt. Er stonden ook borden dat de weg morgen afgesloten wordt voor werkzaamheden. Ik had het hoogteverschil bij dat verwijderde stuk asfalt onderschat en knalde er met vrij hoge snelheid tegen aan. Drie kwartier naar huis lopen en band plakken.

Tijd voor een tweede ronde, het was inmiddels begin avond. Het plakken van de band leek goed gegaan, ondanks dat er een dubbele scheur van een halve centimeter in zat. Dit keer toch maar wel reparatieset, pomp en reservebinnenband (te breed maar hopelijk bruikbaar in noodgeval) in tas mee.

Ik rij weer weg en een paar honderd meter van huis: ketsjeng! ik val opeens van mijn fiets en land op mijn kont op het fietspad. Wat nou weer? ... ik kijk om me heen, de neuspijp blijkt eruit gekomen, het voorblad is lelijk verbogen, mijn voorband is opnieuw lek, deze blijkt doorboord te zijn door het voorblad, en er liggen diverse brokstukken om me heen. Scheldend en tierend gooi ik alle brokstukken in mijn tas, zet de neuspijp provisorisch weer op zijn plek, en loop nogmaals met de fiets aan de hand naar huis. Ik ben nogal gefrustreerd, en verbreek waarschijnlijk mijn persoonlijke duurrecord aanhoudend schelden en vloeken.

Thuis de schade geinventariseerd.

Het voorblad is geknakt en een aantal tanden zijn beschadigd.

De spaak is niet gebroken, de stelschroef van de spaak heeft het begeven, de velg lijkt verder nog redelijk in orde.

Een vrijwel nieuwe voorband waar ik zeer tevreden mee was is nu al afgeschreven. Het kan nog wel eens lastig worden een zelfde exemplaar te bemachtigen. Ik heb vorige maand nogal moeten zoeken om een webwinkel te vinden waar ik deze kon bestellen, en het waren toen de laatste twee op voorraad.

De koplamp is waarschijnlijk wel te lijmen en dan nog bruikbaar, de electronica doet het nog.

Om het spatbord bekommer ik me later (misschien pas in de herfst) wel weer.

Zonder fiets paraat voel ik me niet compleet. Ik heb nog wel een werkende oude tourfiets en vouwfiets staan, maar sinds ik voor het ligfietsen gevallen ben tellen rechtop-fietsen voor mijn gevoel niet meer echt.

Ik heb het voorblad tussen wat stukken hout en plaatmetaal geklemd en weer zo recht mogelijk gebogen. De scheef staande tanden weer in het gelid gehamerd. De voorband van mijn vouwfiets (zelfde wielmaat) gehaald en op mijn ligfiets gezet. Ik had nog wat diverse reservespaken waar een passende stelschroef bij zat. De neuspijp heb ik maar iets verder ingeschoven, waardoor de trappers me nu eigenlijk wat te dichtbij staan.

Het is inmiddels donker maar ik wil een eind rijden om alle tegenslagen te bezweren. Ik heb een reserve koplamp, zo een die je op het stuur klemt, onhandig op mijn klapstuur, maar het gaat. Net om de hoek loopt mijn ketting eraf ... is het voorblad toch niet meer bruikbaar?, nog een keer proberen ... Zonder verdere problemen rij ik naar het volgende dorp en terug, een kilometer of twaalf.

Het lijkt erop dat ik zo met mijn ligfiets nog wel wat rond kan blijven rijden, bijvoorbeeld om vervangende onderdelen te halen.

Ik begin nu wel te twijfelen of ik nog veel tijd en moeite moet besteden om het oude model hurricane waar ik nu op rijd op te kalefateren, of dat ik er beter aan doe een nieuwer model ligfiets aan te schaffen en me daar op te richten.

[Afbeelding: P1030122.JPG]

[Afbeelding: P1030123.JPG]

[Afbeelding: P1030124.JPG]

[Afbeelding: P1030125.JPG]

[Afbeelding: P1030129.JPG]
Antwoord }
Bedankt door:
Balen van de pech! Wat voor speciale band is dat dan?

Aan anderen op het forum: ben ik de enige waarbij de foto's in Martins posts nooit zichtbaar zijn? Ik kan de foto wel kopieren naar mijn adresbalk en dan zien maar niet direct in Martins posts.
Antwoord }
Bedankt door:
Erik: 
Ik zie de foto's wel.


Martin: 
Ongelooflijk balen. 

Een inhoudelijke vraag: hoe ver/hoeveel cm zit de neuspijp in het frame geschoven?
Niet zoals die nu zit, maar zoals die daarvoor zat.

Onderaan en aan het eind van de framebuis zit een sleuf en dan zijn er twee bouten waarmee je de neuspijp vastzet.
Kun je bij de gehele sleuf de neuspijp zien of komt die bijvoorbeeld maar tot de helft?
Mij is verteld dat de neuspijp zo diep in het frame moet zitten dat die zelfs voorbij de sleuf moet komen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Carbon Rowingbike  -  Carbon DF 121  -  Challenge Fujin SL I -  GreenSpeed AERO

http://roeifietsen.blogspot.nl/
Antwoord }
Bedankt door:
Dan zal het waarschijnlijk komen dat mijn browser geen plaatjes weergeeft van onbeveiligde sites. In IE zie ik ze wel maar Chrome blocked ze bij mij.
Antwoord }
Bedankt door:
Erg balen hoor. Gelukkig valt de lichamelijke schade mee en dat is wel heel wat waard. De vraag waarom de neusbuis eraf gekomen is lijkt mij wel belangrijk.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
(06-May-2021, 08:12 AM)Wim -de roetsende schreef: Onderaan en aan het eind van de framebuis zit een sleuf en dan zijn er twee bouten waarmee je de neuspijp vastzet.
Kun je bij de gehele sleuf de neuspijp zien of komt die bijvoorbeeld maar tot de helft?
Mij is verteld dat de neuspijp zo diep in het frame moet zitten dat die zelfs voorbij de sleuf moet komen.

Dat hanteer ik meestal ook idd!
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Martin dat is niet leuk, gelukkig heb je het er zonder al te veel lichamelijk letsel van afgebracht.
Op een foto die je onlangs geplaatst hebt, zie ik jouw zwarte Hurricane, en lijkt de neuspijp best ver uitgeschoven.
Antwoord }
Bedankt door:
De Hurricane is een geliefde ligfiets voor de wat kortere mens met wat kortere benen. Dan wordt de neuspijp ingekort op maat van de klant. Die steekt dan nog circa 15 a 20 cm in het frame. Koop je als lange ligfietser die fiets tweede hands dan is een nieuwe neuspijp de oplossing.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(06-May-2021, 06:47 AM)ErikvanD schreef: Balen van de pech! Wat voor speciale band is dat dan?
De Continental Contact Urban, 32-406. Een vrij nieuw model dat ik een paar maanden geleden zag op de website van Continental, toen ik hun hele assortiment aan het bekijken was. Goedgekeurd voor electrische fietsen tot 50 km/u, dat leek me wel wat aangezien ik vaak genoeg boven de 25 km/u zit. Ik vond ook een thread over deze band op velomobilforum.de en de meesten daar waren er wel positief over. Vooral de goede grip werd genoemd, en dat in combinatie met een behoorlijk lage rolweerstand. Mijn eigen indrukken komen hiermee overeen. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb. Totdat ik die contact urban banden erop zette reed ik met oude 37-406 banden (continental contact) van de vorige eigenaar, en op het laatst met achter een schwalbe marathon 40-406 die ik nog had liggen, brede banden met meer profiel en rolsweerstand.
Bij de hersteloperatie heb ik weer even zo'n oude band op het voorwiel gezet een daar een stukje mee gereden, het sturen voelde hiermee gewoon minder trefzeker.

Ik heb nogmaals een rondje Nederlandse webwinkels gedaan om te zien of er inmiddels Nederlandse aanbieders zijn en niets gevonden. Nog maar een keer in een Duitse webwinkel besteld.

(06-May-2021, 06:47 AM)ErikvanD schreef: Aan anderen op het forum: ben ik de enige waarbij de foto's in Martins posts nooit zichtbaar zijn? Ik kan de foto wel kopieren naar mijn adresbalk en dan zien maar niet direct in Martins posts.
Ja, ik heb mijn foto's op een oude site van mij gegooid, die draait op het goedkoopste pakket van een van de goedkoopste hostingboeren van Nederland. Die site is nog http i.p.v. https dat inmiddels de standaard is. Niet zo handig dus, ik zal eens kijken of er https van te maken is.

(06-May-2021, 08:12 AM)Wim -de roetsende schreef: Een inhoudelijke vraag: hoe ver/hoeveel cm zit de neuspijp in het frame geschoven?
Niet zoals die nu zit, maar zoals die daarvoor zat.

Ik heb hem nu zodanig zitten dat hij net totaan de tweede bout zit. Dat is voor mij een knieklachtenstand, maar dat moet nu maar even. Ik schat dat ik de neuspijp zo'n twee cm verder uitgeschoven had staan, en hij werd dus effectief alleen door de tweede bout vastgehouden. Nog een wonder dat dit zo lang is goed gegaan.

Het is dus ook mijn eigen stomme schuld dat ik hier niet goed op gelet heb, met een hoop brokken tot gevolg.

De vorige eigenaar was langer dan ik, ik schat 190 cm of iets meer, ik ben 180. Er zat toen een langere neuspijp op. Het lukte toen niet om die langere neuspijp ver genoeg in te schuiven naar wat voor mij een goede afstand leek. Hij had nog een kortere neuspijp liggen en die is er toen opgezet. Later ben ik met het zoeken naar een comfortabele afstand v.d. trappers de neuspijp wat verder gaan uitschuiven.

Ik heb de vorige eigenaar gevraagd of hij die langere neuspijp nog heeft liggen, hij ging ernaar zoeken.
Hij bracht de fiets destijds met een karretje bij me langs. Ik dacht toen later, hmm, ik had moeten vragen om die langere neuspijp... nou ja, maakt niet uit, die heb ik toch niet nodig. Doh

(06-May-2021, 09:04 AM)ErikvanD schreef:
(06-May-2021, 08:12 AM)Wim -de roetsende schreef: Onderaan en aan het eind van de framebuis zit een sleuf en dan zijn er twee bouten waarmee je de neuspijp vastzet.

Kun je bij de gehele sleuf de neuspijp zien of komt die bijvoorbeeld maar tot de helft?

Mij is verteld dat de neuspijp zo diep in het frame moet zitten dat die zelfs voorbij de sleuf moet komen.

Dat hanteer ik meestal ook idd!


Volgens die maatstaven heb ik een neuspijp van zo'n 45 cm nodig.

(06-May-2021, 09:48 AM)gideon schreef: Martin dat is niet leuk, gelukkig heb je het er zonder al te veel lichamelijk letsel van afgebracht.
Op een foto die je onlangs geplaatst hebt, zie ik jouw zwarte Hurricane, en lijkt de neuspijp best ver uitgeschoven.
Ten opzichte van de hele fiets ziet het er denk ik wel zo uit dat het ver vooruitsteekt. Voor mij voelt dit wel het beste. Naarmate ik de neuspijp wat verder uitgeschoven afstelde kreeg ik minder last van het gevoel van belasting/pijn aan de bovenkant v.d. knieen, vooral bij langere afstanden.
Antwoord }
Bedankt door:
Het is te hopen dat het aluminium frame geen schade heeft opgelopen toen je al trappend de neuspijp uit het frame wrikte. Aluminium is veel minder vergevingsgezind dan staal. Er treedt bij wrikken veel eerder metaalmoeheid op en ook plotselinge breuk.
Antwoord }
Bedankt door:
(09-May-2021, 04:20 PM)Martin van Mourik schreef: [...]



De Continental Contact Urban, 32-406.



[...]



Ik heb nogmaals een rondje Nederlandse webwinkels gedaan om te zien of er inmiddels Nederlandse aanbieders zijn en niets gevonden. Nog maar een keer in een Duitse webwinkel besteld.

En waar heb je die gevonden? Ik heb een week terug gezocht en kon hem werkelijk nergens in D of NL meer vinden, overal op backorder (naast een hoop andere onderdelen)...
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra
 
Antwoord }
Bedankt door:
(11-May-2021, 11:48 AM)emgaron schreef:
(09-May-2021, 04:20 PM)Martin van Mourik schreef: [...]
De Continental Contact Urban, 32-406.
[...]
Ik heb nogmaals een rondje Nederlandse webwinkels gedaan om te zien of er inmiddels Nederlandse aanbieders zijn en niets gevonden. Nog maar een keer in een Duitse webwinkel besteld.

En waar heb je die gevonden? Ik heb een week terug gezocht en kon hem werkelijk nergens in D of NL meer vinden, overal op backorder (naast een hoop andere onderdelen)...

Zal ik maar...ik heb na dit bericht ook weer gezocht en heb de 32-406 op voorraad gevonden.
Hier: Continental Contact Urban 20" Drahtreifen - bike-components
Antwoord }
Bedankt door: emgaron
(11-May-2021, 12:08 PM)Hoekie schreef: Zal ik maar...ik heb na dit bericht ook weer gezocht en heb de 32-406 op voorraad gevonden.
Hier: Continental Contact Urban 20" Drahtreifen - bike-components

Dank je wel - daar waren ze de afgelopen weken met 6-8 weken levertijd aangegeven. Meteen besteld... Big Grin
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra
 
Antwoord }
Bedankt door:
(11-May-2021, 02:36 PM)emgaron schreef:
(11-May-2021, 12:08 PM)Hoekie schreef: Zal ik maar...ik heb na dit bericht ook weer gezocht en heb de 32-406 op voorraad gevonden.

Hier: Continental Contact Urban 20" Drahtreifen - bike-components


Dank je wel - daar waren ze de afgelopen weken met 6-8 weken levertijd aangegeven. Meteen besteld... Big Grin

Ja, ik heb ook afgelopen zaterdag bij bike-components.de twee bijbesteld (een voor vervanging, een reserve). Handig is dat deze winkel in Aken zit, dus vlak over de grens en je er ook met ideal kunt betalen.
Ik vermoed dat ze recent een nieuwe partij binnengekregen hebben, want ik was deze winkel al eerder tegengekomen, maar een maand geleden ofzo toen ik op zoek was, was de enige winkel die ze leverbaar had bikester.nl, die zitten ergens in het Zuiden van Duitsland, en het duurde ongeveer een week voordat ik het spul binnen had, door betaling met internationale overschijving en grotere afstand pakketbezorging.
Een Nederlandse winkel die ze in het assortiment heeft staan is hollandbikeshop.com, maar die hebben hem nu op "helaas niet leverbaar" staan.

(10-May-2021, 06:53 AM)PietV* schreef: Het is te hopen dat het aluminium frame geen schade heeft opgelopen toen je al trappend de neuspijp uit het frame wrikte. Aluminium is veel minder vergevingsgezind dan staal. Er treedt bij wrikken veel eerder metaalmoeheid op en ook plotselinge breuk.
Tsja, ik hoop maar dat het frame niet beschadigd is ... er is in ieder geval niets aan te zien. Maar dat zegt waarschijnlijk ook niet alles. Ik ga er maar gewoon vanuit dat het nog okee is, en anders merken we het wel weer.

Ik weet niet meer van wie ik het heb, maar iemand vertelde mij dat de hurricane door de makers, of verkopers ofzo, als gooi & smijt-fietsjes gekwalificeerd werden. Ik denk dat ik die naam wel eer aan doe, ik ben er al aardig wat keren mee omgekukeld bij krappe bochten, en op mijn gat gegaan bij een noodstop enzo. Tot noch toe zonder kleerscheuren, wel met wat schrammen.

Ondertussen al weer twee rondjes van zo'n 40 km ermee gereden. De trappers staan nu wat te dichtbij, verder werkt het allemaal nog.

Ik zit te wachten of de vorige eigenaar de langere neuspijp die hij erbij had nog heeft. Hij zou ernaar kijken, daarna nog geen bericht gehad, hij zal wel belangrijker zaken aan het hoofd hebben, of geen zin om zijn schuur te doorzoeken.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , emgaron
Niet door de makers, wel door berijders ervan.
In ieder geval wel de challenge taifun. Daar zijn in ieder geval Wim Huisman en ik het erover eens dat dat heerlijke gooi- en smijtfietsjes zijn.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
SRAM grip shift 3x7
Hoi, Heeft iemand...Thijs OO — 06:30 PM
Aanpassen voorvork Flevobike 50/50
We hebben hier twe...Wim -de roetsende — 03:50 PM
Scorpion FS Enduro
Hallo Sarangel, ...Wim -de roetsende — 03:30 PM
Ligfietsers.nl VPN
Hoi Hoekie, In he...stanjanssen — 02:27 PM
Scorpion FS Enduro
Hoi. Erm, ik ben En...Sarangel Gevel — 01:22 PM
Aanpassen voorvork Flevobike 50/50
In de ligfietswereld...PietV* — 09:25 AM
Aanpassen voorvork Flevobike 50/50
We hebben hier twee ...Jeroen S — 10:50 AM
Aanpassen voorvork Flevobike 50/50
Hallo Ernst Jan, w...efrolich — 07:33 AM
Medeliggers onderweg
Het zou Gé Boelders ...gideon — 07:08 PM
Medeliggers onderweg
Het was Gé met zijn ...ErikvanD — 06:55 PM
Medeliggers onderweg
In ieder geval een...Wim -de roetsende — 04:58 PM
Challe Hurricane Project
Hoi Jeffrey, Welkom ...Jeroen S — 04:20 PM
Kabels in frame en stuur maken
Voor een 6mm kabeltj...Jeroen S — 03:54 PM
Medeliggers onderweg
In ieder geval een N...Lopopodium — 01:43 PM
Kabels in frame en stuur maken
Graag gedaan. Nog ee...de Boer — 01:35 PM
Challe Hurricane Project
Succes! Een fiets he...ErikvanD — 01:27 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag een driedubb...ErikvanD — 01:24 PM