Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
(30-Dec-2022, 08:15 PM)Niels van der Wal schreef: En nog iets in de toekomst:
Per 1 januari is de helm verplicht bij de scooter.
Veel jonger kiezen nu niet meer voor de scooter, maar voor de fatbike.
Op een fatbike ga je even hard en heb je geen helmplicht.
De klachten over het rijgedrag van fatbike's is vergelijkbaar met de klachten over het rijgedrag van scooters.
De helmplicht is er officieel vanwege veiligheid; maar indirect is deze er omdat het gedrag en de snelheid niet te handhaven was (Hierdoor was een scooter te gevaarlijk zonder helm.)
Ik vermoed dat al het elektrisch ondersteunde fietsmaterieel op basis van de ondersteuning in de toekomst een helmplicht gaat krijgen. De ligfiets heeft dan het voordeel van comfort en snelheid zonder helm.

@ Niets, profeet, van der Wal applause

Zojuist was de Fatbike op het journaal....  fietsersbond pleit voor een helmplicht.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: Niels van der Wal , 365cycle
Niet te hard juichen. Misschien zijn wij de volgende groep  Doh
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
(10-Jan-2023, 07:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Niet te hard juichen. Misschien zijn wij de volgende groep  Doh

Door menskracht aangedreven voertuigen zullen gevrijwaard van helmplicht blijven. De groep die zonder helm wil kunnen blijven fietsen is groot. Waarschijnlijk zal de vrije keuze een helm te dragen bij hogere snelheden (racefietsen; ligfietsen) wel dwingender worden richting keuze voor met helm.

De helmplicht zal waarschijnlijk verbonden worden aan het hebben van niet menselijke voortstuwing; dus ook voor fietsers die met lichte ondersteuning met fietsende mensen mee kunnen fietsen.

Dan heb je nog altijd handhaving: in de praktijk handhaaf je op excessen. Hardrijden zonder helm valt op en kan een staandehouding opleveren. Iemand die reguliere snelheid fietst is geen exces; er is geen capaciteit voor handhaving van deze groep. (en bij grote pech betaal je de boete; de vrijheid van fietsen zonder helm kost misschien een beetje)

Niels, keuzevrijheid, van der Wal
Antwoord }
Ik hoop van niet, maar het zou mij niks verbazen als er toch ooit eenhelmplicht komt voor alle fietsers. Nederland draaft wel vaker een beetje te ver door.
Antwoord }
(10-Jan-2023, 07:18 AM)Wim -de roetsende schreef: Niet te hard juichen. Misschien zijn wij de volgende groep  Doh
Fietsers als geheel kan ik me voorstellen, ook al heb ik er totaal geen zin in. Specifiek ligfietsers of snelle fietsers ongemotoriseerde fietsers eigenlijk niet.
Vergeet niet dat de snorfiets vooral ook een doorn in het oog voor de wetgever was, omdat opvoeren simpelweg de norm was. Ik kan helaas niet op tijd linken naar Youtube, maar als je naar 33 seconden klikt, kijkt naar wát voor iemand er op deze opgevoerde snorscooter rijdt en wat voor tempo wij moeten rijden om hem bij te houden, wordt dat meteen duidelijk:



De afgelopen maanden zie je al een enorme run naar de brommerspecialist om de snorfiets om te keuren van blauw naar geel, zodat de maximumsnelheid ook legaal omhoog kan. Een simpel regeltje dat voor belastingomzet zorgt i.p.v. dat er belastinggeld besteed moet worden aan handhaving.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Jan van Ochten , =oNNo=
Niet verwonderlijk dat laatste. Waarom zou je met helm op 25km/u rijden als dat ook 45km/u mag zijn.

Vind het wwn foute keuzr die helmplicht. Een betutteling is het. Maar het meest lachwekkende is dat de jeugd nu overstapt op fatbikes die even hard gaan maar waar je wnkel maar een beetje mee moet trappen.

Raar wel, want 25km/u is 25km/u en als onderuit gaat zald at asfalt even hard aanvoelen.
Antwoord }
Een e-trike komt wat mij betreft al vrij dichtbij een ideaal vervoermiddel. Theoretisch zou de velomobiel de perfecte aanvulling daarop zijn. Toch zijn er een aantal zaken waaraan minimaal voldaan moet worden wil zoiets populair worden:

  • In- en uitstappen moet veel beter. Natuurlijk zijn alle velomobielrijders jong en atletisch. Of erger nog, oud en atletisch. Maar dat in- en uitstappen lijkt nergens naar. Het lijkt wel een kayak. Ik heb jarenlang kayak gevaren, maar als je omslaat en je kunt er niet uitkomen dan is dat best irritant.
  • Je moet een passagier kunnen meenemen. Dat hoeft niet per se ín de velomobiel, dat mag er ook achter. Zolang het er maar cool uitziet.
  • Draaicirkel. De draaicirkel moet circa 3 meter 50 zijn. Dat is werkbaar.
  • Overzicht. In het begin moest ik erg wennen aan het gebrek aan overzicht over het verkeer op de trike. Na drie jaar voelt het al meer vertrouwd, maar het voelt veiliger op de rechtopfiets. In de velomobiel had ik het gevoel totaal geen overzicht te hebben. Afhankelijk van twee minuscule trillende spiegeltjes zonder de mogelijkheid over mijn schouder te kijken.
  • Een velomobiel moet ook een achteruit hebben.
  • De naamgeving "velomobiel" is het toppunt van oubolligheid. Als er dan ook nog een ouwe witte man in zit met lang onverzorgd haar, dan wil niemand meer in zoiets aangetroffen worden. Verzin iets vlotters.
Zolang deze zes designfouten niet verholpen worden, wordt een velomobiel nooit populair. Dan moet men teveel concessies doen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(10-Jan-2023, 06:44 PM)Bart Verbeek schreef: Een e-trike komt wat mij betreft al vrij dichtbij een ideaal vervoermiddel. Theoretisch zou de velomobiel de perfecte aanvulling daarop zijn. Toch zijn er een aantal zaken waaraan minimaal voldaan moet worden wil zoiets populair worden:

  • In- en uitstappen moet veel beter. Natuurlijk zijn alle velomobielrijders jong en atletisch. Of erger nog, oud en atletisch. Maar dat in- en uitstappen lijkt nergens naar. Het lijkt wel een kayak. Ik heb jarenlang kayak gevaren, maar als je omslaat en je kunt er niet uitkomen dan is dat best irritant.
  • Je moet een passagier kunnen meenemen. Dat hoeft niet per se ín de velomobiel, dat mag er ook achter. Zolang het er maar cool uitziet.
  • Draaicirkel. De draaicirkel moet circa 3 meter 50 zijn. Dat is werkbaar.
  • Overzicht. In het begin moest ik erg wennen aan het gebrek aan overzicht over het verkeer op de trike. Na drie jaar voelt het al meer vertrouwd, maar het voelt veiliger op de rechtopfiets. In de velomobiel had ik het gevoel totaal geen overzicht te hebben. Afhankelijk van twee minuscule trillende spiegeltjes zonder de mogelijkheid over mijn schouder te kijken.
  • Een velomobiel moet ook een achteruit hebben.
  • De naamgeving "velomobiel" is het toppunt van oubolligheid. Als er dan ook nog een ouwe witte man in zit met lang onverzorgd haar, dan wil niemand meer in zoiets aangetroffen worden. Verzin iets vlotters.
Zolang deze zes designfouten niet verholpen worden, wordt een velomobiel nooit populair. Dan moet men teveel concessies doen.

1. Koop een Milan
2. Koop een Milan 4.2
3. Draaicirkel? --> koop geen vm
4. Over de schouder kijken is toch gewoon goed mogelijk in een vm? Bij mij in ieder geval wel.
5. Bij een aantal vm-en kun je gewoon met je voeten de vm achteruit duwen. Ik doe het met mijn hand.
6. Laten we een prijsvraag opzetten voor een nieuwe naam.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Oh, ik dacht dat de Leitra de fiets voor Bart is.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(10-Jan-2023, 08:50 PM)Roepers schreef: Oh, ik dacht dat de Leitra de fiets voor Bart is.

Groet,

Marco

Dat is een nog betere suggestie  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers
(10-Jan-2023, 08:21 PM)Wim -de roetsende schreef: 3. Draaicirkel? --> koop geen vm
4. Over de schouder kijken is toch gewoon goed mogelijk in een vm? Bij mij in ieder geval wel.
5. Bij een aantal vm-en kun je gewoon met je voeten de vm achteruit duwen. Ik doe het met mijn hand.
Ontkenning is de eerste fase van het rouwproces. Het feit dat je zelf heb geleerd met tekortkomingen te leven gaat anderen niet helpen de velomobiel te accepteren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(10-Jan-2023, 09:23 PM)Bart Verbeek schreef: Ontkenning is de eerste fase van het rouwproces. Het feit dat je zelf heb geleerd met tekortkomingen te leven gaat anderen niet helpen de velomobiel te accepteren.
Dit doet me aan iemand denken Bart Big Grin  In de velomobiel kan ik overigens net zo goed achter me kijken als in de automobiel. De draaicirkel is ook vergelijkbaar met die van een auto. De rest is beter dan bij een auto.

Welke tekortkomingen?  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(10-Jan-2023, 08:50 PM)Roepers schreef: Oh, ik dacht dat de Leitra de fiets voor Bart is.
Als we over het oplossen van ontwerpfouten in fietspaddesign praten moeten we dit filmpje er zeker ook even bij betrekken. Maar daar hebben we het nu niet over.

Het gaat niet over mij. Ik ben al voorzien, en ik heb de ontwerpfouten geaccepteerd. Maar daar durf ik niet mee aan boord te komen bij mijn buurman, die lacht me vierkant uit. En daar heeft hij gelijk in.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(10-Jan-2023, 09:30 PM)Bart Verbeek schreef: ..ik heb de ontwerpfouten geaccepteerd.

Als er over nadenkt heeft alles ontwerpfouten.

PS Je omschrijving zegt velomobilist. Velomobiel rijder of velonaut is beter.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(10-Jan-2023, 09:30 PM)Bart Verbeek schreef:
(10-Jan-2023, 08:50 PM)Roepers schreef: Oh, ik dacht dat de Leitra de fiets voor Bart is.
Als we over het oplossen van ontwerpfouten in fietspaddesign praten moeten we dit filmpje er zeker ook even bij betrekken. Maar daar hebben we het nu niet over.

Het gaat niet over mij. Ik ben al voorzien, en ik heb de ontwerpfouten geaccepteerd. Maar daar durf ik niet mee aan boord te komen bij mijn buurman, die lacht me vierkant uit. En daar heeft hij gelijk in.

Ik heb al eens een aanzet gedaan tot betere ontwerpen, meer op de minder atletische medemens gebaseerd.
https://ligfietsers.nl/thread-1313.html
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
(10-Jan-2023, 09:44 PM)Hoekie schreef:
(10-Jan-2023, 09:30 PM)Bart Verbeek schreef: ..ik heb de ontwerpfouten geaccepteerd.

Als er over nadenkt heeft alles ontwerpfouten.

Heel juist. Ik raad daarover nadenken dan ook ten zeerste af. Tenzij je een blije appelbol bent zoals ik, die overal de humor van inziet. In dit geval is het excuus dat het het onderwerp van het draadje is.


(10-Jan-2023, 09:44 PM)Hoekie schreef:
PS Je omschrijving zegt velomobilist. Velomobiel rijder of velonaut is beter.


Ik neem aan dat het woord "velomobiel" is geïnspireerd door het woord "automobiel". Hierdoor zitten we opgescheept met die oubollige term. Om dat te laten zien heb ik het woord "velomobilist" gemunt, geïnspireerd op "automobilist". Jij ervaart kennelijk ook dat dat pijn doet aan de ogen.

(10-Jan-2023, 09:29 PM)365cycle schreef: Welke tekortkomingen?  Wink

De tekortkomingen bevinden zich in de collectieve blinde vlek van de ligfietsers. De reden waarom we nu over het onderwerp van dit draadje praten.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
(10-Jan-2023, 10:48 PM)Bart Verbeek schreef:
(10-Jan-2023, 09:29 PM)365cycle schreef: Welke tekortkomingen?  Wink
De tekortkomingen bevinden zich in de collectieve blinde vlek van de ligfietsers. De reden waarom we nu over het onderwerp van dit draadje praten.
Daarmee doe je de zonder uitzondering weldenkende medeforummers hier mijns inziens flink tekort. Eerlijk gezegd was het eerste woord dat bij die zin in me opkwam "onrespectvol".
Er lopen hier genoeg mensen rond die óók autorijden, meer dan eens op een speed pedelec gezeten hebben en nog veel meer. 

Als we het over collectieve blinde vlekken hebben... de auto heeft nogal wat tekortkomingen die gewoon geaccepteerd zijn, hoe kan dat dan? 
Ook wel een paar interessante stukjes historie over de velomobiel en de ligfietsen en de UCI.

Conclusie die ik - zeker met die drie informatiebronnen als steun - wel durf op te schrijven: Als M5, Challenge en Velomobile World morgen worden overgenomen door PON of Stellantis, en ze doen dat met het doel om het niet dood te laten bloeden, gaan ligfietsen een gouden toekomst tegemoet, komt er veel meer speciale wetgeving in de hele EU, worden er een stuk minder auto's, scooters en brommers verkocht en dankt het milieu ons allen hartelijk. Tot die zak met geld en de groep lobbyisten er is kunnen we niets anders dan zo efficiënt mogelijk ons best doen voor een bijrol.
Antwoord }
(10-Jan-2023, 06:44 PM)Bart Verbeek schreef: Een e-trike komt wat mij betreft al vrij dichtbij een ideaal vervoermiddel. Theoretisch zou de velomobiel de perfecte aanvulling daarop zijn. Toch zijn er een aantal zaken waaraan minimaal voldaan moet worden wil zoiets populair worden:

  • In- en uitstappen moet veel beter. Natuurlijk zijn alle velomobielrijders jong en atletisch. Of erger nog, oud en atletisch. Maar dat in- en uitstappen lijkt nergens naar. Het lijkt wel een kayak. Ik heb jarenlang kayak gevaren, maar als je omslaat en je kunt er niet uitkomen dan is dat best irritant.
  • Je moet een passagier kunnen meenemen. Dat hoeft niet per se ín de velomobiel, dat mag er ook achter. Zolang het er maar cool uitziet.
  • Draaicirkel. De draaicirkel moet circa 3 meter 50 zijn. Dat is werkbaar.
  • Overzicht. In het begin moest ik erg wennen aan het gebrek aan overzicht over het verkeer op de trike. Na drie jaar voelt het al meer vertrouwd, maar het voelt veiliger op de rechtopfiets. In de velomobiel had ik het gevoel totaal geen overzicht te hebben. Afhankelijk van twee minuscule trillende spiegeltjes zonder de mogelijkheid over mijn schouder te kijken.
  • Een velomobiel moet ook een achteruit hebben.
  • De naamgeving "velomobiel" is het toppunt van oubolligheid. Als er dan ook nog een ouwe witte man in zit met lang onverzorgd haar, dan wil niemand meer in zoiets aangetroffen worden. Verzin iets vlotters.
Zolang deze zes designfouten niet verholpen worden, wordt een velomobiel nooit populair. Dan moet men teveel concessies doen.
Kan die kritiek wel een beetje volgen, sommige ontwerpen zijn wel erg extreem en daardoor alleen voor een kleine groep interessant, de grote massa wil comfort, dat verklaart ook het succes v d auto, als je een grotere groep aan wil spreken [ en dat is nodig als je wat voor onze planeet wil doen] zul je  een E motor moeten monteren, wat mij verbaasd is, dat het grote oppervlak v d kuip niet met solar cellen beplakt wordt, bij auto's, campers gebeurd dit ook al, waarom die kansen onbenut laten, je ziet weleens gebruikers die zelf een solarpaneel monteren, maar af leverancier zie ik daar nog niet veel komen?
Het beste is altijd om bij het begin v h ontwerp rekening te houden  met solar cellen , de kuip zo ontwerpen dat er geen problemen optreden met trillen, maar je zou denken, moet toch op te lossen zijn.
Bij bedrijven zou men dan ook fietsenstallingen moeten bouwen met een doorzichtig dak, heb ik ook gedaan, deze zomer heb ik een dak op mijn garage gemaakt van poly carbonaat platen, dit jaar wil ik zien in hoeverre ik de trike in de garage bij kan laden ?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(11-Jan-2023, 01:24 AM)365cycle schreef: Conclusie die ik - zeker met die drie informatiebronnen als steun - wel durf op te schrijven: Als M5, Challenge en Velomobile World morgen worden overgenomen door PON of Stellantis, en ze doen dat met het doel om het niet dood te laten bloeden, gaan ligfietsen een gouden toekomst tegemoet, komt er veel meer speciale wetgeving in de hele EU, worden er een stuk minder auto's, scooters en brommers verkocht en dankt het milieu ons allen hartelijk. Tot die zak met geld en de groep lobbyisten er is kunnen we niets anders dan zo efficiënt mogelijk ons best doen voor een bijrol.

Als een velomobiel mee zou tellen als auto voor de Europese  co² emissies eisen hebben die jongens daar vast wel interesse in, maar de velomobiel is een fiets.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie , Willeke_IGKT
(10-Jan-2023, 10:48 PM)Bart Verbeek schreef: Ik neem aan dat het woord "velomobiel" is geïnspireerd door het woord "automobiel".
Nee. Assumption is the mother of all f*ckups Wink

Met je aangedragen punten 'opgelost', zullen er een paar bij komen. Laat maar lekker zo; het is zo voor een reden.

Wat ik al eerder aandroeg: UCI/1934 terugdraaien => wedstrijden op TV met ligfietsen/velomobielen => ligfiets/velomobiel wordt mainstream.

1934 was een slecht jaar om meerdere redenen: Hitler Elected President and Other Bad News from 1934 – Cruzbike
This 1934 decree crippled the budding recumbent bicycle industry and continues, even today, to thwart the development of alternate frame designs by artificially limiting the potential recumbent bicycle market. The post-1934 UCI, rather than encouraging innovative changes to the bicycle frame, expressly prohibited any significant changes. Perhaps even worse, it helped forge an indelible image in the mind of the public regarding what a bicycle should look like.

Vertaling NL:
Dit besluit van 1934 legde de opkomende ligfietsindustrie lam en belemmert ook vandaag nog de ontwikkeling van alternatieve frameontwerpen door de potentiële markt voor ligfietsen kunstmatig te beperken. De UCI van na 1934 moedigde geen innovatieve veranderingen aan het fietsframe aan, maar verbood uitdrukkelijk alle belangrijke veranderingen. Misschien nog erger, het hielp het publiek een onuitwisbaar beeld te vormen van hoe een fiets eruit zou moeten zien.
Antwoord }
(11-Jan-2023, 06:06 AM)PlantageBohémien schreef: Kan die kritiek wel een beetje volgen, sommige ontwerpen zijn wel erg extreem en daardoor alleen voor een kleine groep interessant, de grote massa wil comfort, dat verklaart ook het succes v d auto, als je een grotere groep aan wil spreken [ en dat is nodig als je wat voor onze planeet wil doen] zul je  een E motor moeten monteren
De grote massa wil vooral niet na hoeven denken, maar dat is wat anders dan comfort. 
Ik weet nog niet hoe ik er ga komen, maar de indruk die ik van de Japanse cultuur heb vind ik om die reden dusdanig fascinerend dat ik er graag eens een kijkje ga nemen. Ondertussen deel ik deze graag even met jullie:



45. Het duizelt me al als ik eraan denk, maar als 1500 mensen het kunnen kan ik het ook.

(11-Jan-2023, 06:06 AM)PlantageBohémien schreef: , wat mij verbaasd is, dat het grote oppervlak v d kuip niet met solar cellen beplakt wordt, bij auto's, campers gebeurd dit ook al, waarom die kansen onbenut laten, je ziet weleens gebruikers die zelf een solarpaneel monteren, maar af leverancier zie ik daar nog niet veel komen?
Solar cellen zijn zwaar en de opbrengst is in verhouding heel beperkt, zeker in landen waar de zon niet altijd door de wolken komt. De nadelen wegen daardoor niet op tegen de voordelen, behalve misschien voor bikecampers die hun mobiele telefoon opgeladen willen houden. Dankzij het Chinese zwaaiende katje in mijn woonkamer heb ik geleerd wanneer er daardoor echt veel energie vrijkomt. Op dit moment is het hier enigszins bewolkt; het katje zwaait wel maar het tikt niet eens, terwijl het armpje als de zon erop staat met luide tikken tegen de eindaanslag vliegt.
Een ander goed voorbeeld is de Garmin Edge 1040 fietscomputer; daarvan is een Solar variant en een non-Solar variant. De eerstgenoemde is 100 of 150 euro duurder. Je moet 'm nog steeds opladen, alleen 25% minder dan de non-Solar. Het scherm is echter ook minder helder - volgens mij verkoopt de goedkope versie verreweg het best.

Trouwens, over comfort gesproken...

...als dat het grote probleem is, waarom is dit dan geen doorslaand succes geworden?

LEF, by EV Mobility
Antwoord }
Citaat:
Trouwens, over comfort gesproken...

...als dat het grote probleem is, waarom is dit dan geen doorslaand succes geworden?

LEF, by EV Mobility

deze persoon  kan je daar meer over vertellen.
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door:
(11-Jan-2023, 12:26 PM)sjefke schreef:
Citaat:
Trouwens, over comfort gesproken...

...als dat het grote probleem is, waarom is dit dan geen doorslaand succes geworden?

LEF, by EV Mobility

deze persoon  kan je daar meer over vertellen.
De linked-in registratie pagina?

Die vertelt mij verdraaid weinig.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Jan van Ochten
(11-Jan-2023, 12:26 PM)sjefke schreef: deze persoon  kan je daar meer over vertellen.
Gezien het feit dat hij er niet meer werkt lijkt me dat niet de juiste persoon - het lijkt me niet verstandig om conclusies te verbinden aan het pure feit dát hij er niet meer werkt. Zijn voormalig compagnon lijkt er nog gewoon mee actief.

Weet jij meer? Dan zou ik zeggen: Please elaborate  Wink
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(11-Jan-2023, 12:31 PM)365cycle schreef:
(11-Jan-2023, 12:26 PM)sjefke schreef: deze persoon  kan je daar meer over vertellen.
Gezien het feit dat hij er niet meer werkt lijkt me dat niet de juiste persoon - het lijkt me niet verstandig om conclusies te verbinden aan het pure feit dát hij er niet meer werkt. Zijn voormalig compagnon lijkt er nog gewoon mee actief.

Weet jij meer? Dan zou ik zeggen: Please elaborate  Wink

ik ken beide heren persoonlijk.
de lef wordt niet meer geproduceerd vlg zeggen van de ontwerper wegens europese regelgeving en de daarvoor benodigde investeringen. zijn partner heeft al eerder zijn eigen weg gevolgd en werkt nu bij de rdw
groet sjef
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
(11-Jan-2023, 10:23 AM)365cycle schreef:
(11-Jan-2023, 06:06 AM)PlantageBohémien schreef: Kan die kritiek wel een beetje volgen, sommige ontwerpen zijn wel erg extreem en daardoor alleen voor een kleine groep interessant, de grote massa wil comfort, dat verklaart ook het succes v d auto, als je een grotere groep aan wil spreken [ en dat is nodig als je wat voor onze planeet wil doen] zul je  een E motor moeten monteren
De grote massa wil vooral niet na hoeven denken, maar dat is wat anders dan comfort. 
Ik weet nog niet hoe ik er ga komen, maar de indruk die ik van de Japanse cultuur heb vind ik om die reden dusdanig fascinerend dat ik er graag eens een kijkje ga nemen. Ondertussen deel ik deze graag even met jullie:



45. Het duizelt me al als ik eraan denk, maar als 1500 mensen het kunnen kan ik het ook.

(11-Jan-2023, 06:06 AM)PlantageBohémien schreef: , wat mij verbaasd is, dat het grote oppervlak v d kuip niet met solar cellen beplakt wordt, bij auto's, campers gebeurd dit ook al, waarom die kansen onbenut laten, je ziet weleens gebruikers die zelf een solarpaneel monteren, maar af leverancier zie ik daar nog niet veel komen?
Solar cellen zijn zwaar en de opbrengst is in verhouding heel beperkt, zeker in landen waar de zon niet altijd door de wolken komt. De nadelen wegen daardoor niet op tegen de voordelen, behalve misschien voor bikecampers die hun mobiele telefoon opgeladen willen houden. Dankzij het Chinese zwaaiende katje in mijn woonkamer heb ik geleerd wanneer er daardoor echt veel energie vrijkomt. Op dit moment is het hier enigszins bewolkt; het katje zwaait wel maar het tikt niet eens, terwijl het armpje als de zon erop staat met luide tikken tegen de eindaanslag vliegt.
Een ander goed voorbeeld is de Garmin Edge 1040 fietscomputer; daarvan is een Solar variant en een non-Solar variant. De eerstgenoemde is 100 of 150 euro duurder. Je moet 'm nog steeds opladen, alleen 25% minder dan de non-Solar. Het scherm is echter ook minder helder - volgens mij verkoopt de goedkope versie verreweg het best.

Trouwens, over comfort gesproken...

...als dat het grote probleem is, waarom is dit dan geen doorslaand succes geworden?

LEF, by EV Mobility
Zo te zien geen trapas, dus niet voor grotere afstanden, wat me ook vaak opvalt is , dat er vaak iets ontwikkeld wordt voor 2 verschillende markten, de sportieve, recreatieve markt, en dan wil men op de markt voor mindervaliden ook nog een graantje mee pikken, het resultaat is dat het product tussen tussen de wal en het schip valt.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
ik een acute aanva...Bart Verbeek — 04:25 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
ik een acute aanval ...Roepers — 04:11 PM
Medeliggers onderweg
Een dame op een drie...Lopopodium — 03:08 PM
M5 Carbon highracer
De vraagprijs van 2....Josligfiets — 02:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik de geweldige serv...Josligfiets — 02:43 PM
DF269
Begintopic aangepast...Rikkie — 02:41 PM
Alpha7 en RaptoBike
In de Tuna zit je ie...Arend-Jan — 10:21 AM
M5 Carbon highracer
Staat op marktplaa...Bob Hagendijk — 09:29 AM
M5 Carbon highracer
Staat op marktplaa...Wim -de roetsende — 06:26 AM
Alpha7 en RaptoBike
De perfecte vm h...Frutsel — 12:00 AM
Alpha7 en RaptoBike
Wauw wat een prach...arnoldl — 11:24 PM
M5 Carbon highracer
Staat op marktplaats...Bob Hagendijk — 10:54 PM
Alpha7 en RaptoBike
Wauw wat een prachti...LigZeeuw — 10:29 PM
Alpha7 en RaptoBike
Dat sentiment to...arnoldl — 10:18 PM
Alpha7 en RaptoBike
Dat sentiment tov ...Wim -de roetsende — 10:04 PM
Alpha7 en RaptoBike
Hoe goed zijn je kni...Hardloper — 09:57 PM
Alpha7 en RaptoBike
Tip: de DF ontwerper...Dharm2004 — 09:37 PM