M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Berichten: 6.384
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13229
10240 x bedankt in 4983 berichten
(11-Jul-2025, 10:02 AM)Willeke_IGKT schreef: @365cycle was jij degene die de cranks in eerste instantie in die fiets geplaatst had of heb jij de fiets met die cranks gekocht? Ik heb m zo gekocht, maar er was nog niets aan veranderd. Toen Veloquest m kocht stond er nog geen 1000 km op
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6.688
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2790
9199 x bedankt in 4455 berichten
(11-Jul-2025, 09:22 AM)Jeroen S schreef: Sommige mensen met de apparatuur om een nieuw gat te boren hebben ook wel een frees om de boel af te ronden.
Volgens mij moet je een 175 hebben om in te korten tot een 155.
Klopt, die van mij zijn door Bram mooi afgerond.
Klopt waarschijnlijk ook, Ymte heeft ooit van een setje 175 voor mij cranks van 152,5 gemaakt. Misschien kan 155mm ook wel.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 6.384
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13229
10240 x bedankt in 4983 berichten
Zal het de leverancier eens vragen want ben nu eigenlijk ook wel benieuwd!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.902
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 678
3762 x bedankt in 1751 berichten
Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Berichten: 6.688
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2790
9199 x bedankt in 4455 berichten
(14-Jul-2025, 06:11 PM)Jeroen S schreef: Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Daarom maakte Ymte er ook een 152,5mm van. Dan blijft er meer materiaal over.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 201
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 112
332 x bedankt in 174 berichten
Heeft iemand Bram intussen al kunnen bereiken? Ik las laatst dat iemand er een tandem heeft opgehaald, lijkt me dus van wel.
Berichten: 2.495
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3792 x bedankt in 2099 berichten
(, 09:35 AM)Snoek043 schreef: Heeft iemand Bram intussen al kunnen bereiken? Ik las laatst dat iemand er een tandem heeft opgehaald, lijkt me dus van wel.
Bram was tot ik meen een tweetal weken terug weer even in Nederland. Ik gok dat ie nu weer terug in Noorwegen is en daar weer even zal verblijven.
Berichten: 47
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 103
90 x bedankt in 46 berichten
, 01:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 01:39 PM door liggende daan.)
De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.
Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.
2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.
Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Berichten: 2.495
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3792 x bedankt in 2099 berichten
(, 01:31 PM)liggende daan schreef: De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.
Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.
2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.
Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Welk specifiek klusje bedoel jij nu? Inkorten van cranks of lees ik ergens overheen?
Berichten: 47
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 103
90 x bedankt in 46 berichten
(, 03:08 PM)ZoefZoef schreef: (, 01:31 PM)liggende daan schreef: De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.
Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.
2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.
Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Welk specifiek klusje bedoel jij nu? Inkorten van cranks of lees ik ergens overheen?
Ja, inkorten / schroefdraad tappen idd
Berichten: 2.495
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3792 x bedankt in 2099 berichten
Heel moeilijk lijkt het me idd niet maar het moet wel goed gebeuren. Dat wil zeggen dus dat de beide cranks wel goed uitgericht moeten staan bij het boren anders zit je met een trapper sow scheef staat.
Maar dacht niet dat Snoek043 daarvoor contact met M5 zoekt, toch?
Berichten: 201
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 112
332 x bedankt in 174 berichten
Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Berichten: 47
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 103
90 x bedankt in 46 berichten
(5 uren geleden)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Ahja dat was het idd.
Daar zag ik nog wel een aantal van in een doos (circa 10 st) dus hopelijk zit de juiste (hoek) er voor jou bij.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|