Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
(11-Jul-2025, 10:02 AM)Willeke_IGKT schreef: @365cycle was jij degene die de cranks in eerste instantie in die fiets geplaatst had of heb jij de fiets met die cranks gekocht?
Ik heb m zo gekocht, maar er was nog niets aan veranderd. Toen Veloquest m kocht stond er nog geen 1000 km op Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11-Jul-2025, 09:22 AM)Jeroen S schreef: Sommige mensen met de apparatuur om een nieuw gat te boren hebben ook wel een frees om de boel af te ronden.

Volgens mij moet je een 175 hebben om in te korten tot een 155.

Klopt, die van mij zijn door Bram mooi afgerond.

Klopt waarschijnlijk ook, Ymte heeft ooit van een setje 175 voor mij cranks van 152,5 gemaakt. Misschien kan 155mm ook wel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Zal het de leverancier eens vragen want ben nu eigenlijk ook wel benieuwd!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(6 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.

Daarom maakte Ymte er ook een 152,5mm van. Dan blijft er meer materiaal over.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik ben een tijdje ge...Veloquest — 11:55 PM
Komen jullie wel Velomobiel-haat tegen?
Tja op ineternet is ...Veloquest — 11:46 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Omdat ik op dit mome...Bob Hagendijk — 08:25 PM
Reclame
Hehe, zo eentje heb ...Tijanus — 07:32 PM
Passen banaantassen maat L onder een fu...
Ik heb hier nog een ...Jeroen S — 07:21 PM
Reclame
Het crankstel zit in...Jeroen S — 07:20 PM
Reclame
Ketting aan de linke...LigfietsWilsum — 07:11 PM
Reclame
Hmmm... twee verschi...Tijanus — 07:05 PM
Passen banaantassen maat L onder een fu...
Dank voor het aa...Wim -de roetsende — 06:49 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik weet van cranks...Wim -de roetsende — 06:48 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In het zuiden van he...Hardloper — 06:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Waar ligt die roller...Jeroen S — 06:16 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik weet van cranks i...Jeroen S — 06:11 PM
Reclame
In het kader van fie...Jeroen S — 06:02 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de terug rit lee...Hardloper — 04:33 PM
wat ze zeggen
Ik kon het net zo go...Hardloper — 04:29 PM
Keuzestress: opgelost
Dank je wel voor je ...Lig-hen — 02:23 PM