M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Berichten: 6.387
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13238
10242 x bedankt in 4985 berichten
(11-Jul-2025, 10:02 AM)Willeke_IGKT schreef: @365cycle was jij degene die de cranks in eerste instantie in die fiets geplaatst had of heb jij de fiets met die cranks gekocht? Ik heb m zo gekocht, maar er was nog niets aan veranderd. Toen Veloquest m kocht stond er nog geen 1000 km op
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 6.689
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2791
9204 x bedankt in 4456 berichten
(11-Jul-2025, 09:22 AM)Jeroen S schreef: Sommige mensen met de apparatuur om een nieuw gat te boren hebben ook wel een frees om de boel af te ronden.
Volgens mij moet je een 175 hebben om in te korten tot een 155.
Klopt, die van mij zijn door Bram mooi afgerond.
Klopt waarschijnlijk ook, Ymte heeft ooit van een setje 175 voor mij cranks van 152,5 gemaakt. Misschien kan 155mm ook wel.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 6.387
Topics: 119
Lid sinds: Sep 2020
Bedankt: 13238
10242 x bedankt in 4985 berichten
Zal het de leverancier eens vragen want ben nu eigenlijk ook wel benieuwd!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Berichten: 1.906
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 682
3769 x bedankt in 1755 berichten
Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Berichten: 6.689
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2791
9204 x bedankt in 4456 berichten
(14-Jul-2025, 06:11 PM)Jeroen S schreef: Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Daarom maakte Ymte er ook een 152,5mm van. Dan blijft er meer materiaal over.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Berichten: 201
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 112
333 x bedankt in 174 berichten
Heeft iemand Bram intussen al kunnen bereiken? Ik las laatst dat iemand er een tandem heeft opgehaald, lijkt me dus van wel.
Berichten: 2.496
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3797 x bedankt in 2100 berichten
(29-Jul-2025, 09:35 AM)Snoek043 schreef: Heeft iemand Bram intussen al kunnen bereiken? Ik las laatst dat iemand er een tandem heeft opgehaald, lijkt me dus van wel.
Bram was tot ik meen een tweetal weken terug weer even in Nederland. Ik gok dat ie nu weer terug in Noorwegen is en daar weer even zal verblijven.
Berichten: 48
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 108
90 x bedankt in 46 berichten
29-Jul-2025, 01:31 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Jul-2025, 01:39 PM door liggende daan.)
De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.
Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.
2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.
Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Berichten: 2.496
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3797 x bedankt in 2100 berichten
(29-Jul-2025, 01:31 PM)liggende daan schreef: De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.
Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.
2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.
Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Welk specifiek klusje bedoel jij nu? Inkorten van cranks of lees ik ergens overheen?
Berichten: 48
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 108
90 x bedankt in 46 berichten
(29-Jul-2025, 03:08 PM)ZoefZoef schreef: (29-Jul-2025, 01:31 PM)liggende daan schreef: De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.
Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.
2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.
Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Welk specifiek klusje bedoel jij nu? Inkorten van cranks of lees ik ergens overheen?
Ja, inkorten / schroefdraad tappen idd
Berichten: 2.496
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3797 x bedankt in 2100 berichten
Heel moeilijk lijkt het me idd niet maar het moet wel goed gebeuren. Dat wil zeggen dus dat de beide cranks wel goed uitgericht moeten staan bij het boren anders zit je met een trapper sow scheef staat.
Maar dacht niet dat Snoek043 daarvoor contact met M5 zoekt, toch?
Berichten: 201
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2023
Bedankt: 112
333 x bedankt in 174 berichten
Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Berichten: 48
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 108
90 x bedankt in 46 berichten
(, 01:04 PM)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Ahja dat was het idd.
Daar zag ik nog wel een aantal van in een doos (circa 10 st) dus hopelijk zit de juiste (hoek) er voor jou bij.
Berichten: 2.496
Topics: 27
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 38
3797 x bedankt in 2100 berichten
(, 03:27 PM)liggende daan schreef: (, 01:04 PM)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Ahja dat was het idd.
Daar zag ik nog wel een aantal van in een doos (circa 10 st) dus hopelijk zit de juiste (hoek) er voor jou bij. Heeft ie ook nog de specifieke M5 lichte voornaven liggen? En een carbon 622 50mm velg. Die had ie bij de tijdelijke uitverkoop nog wel die laatste, maar wat ie nog heeft nu weet ik echt niet.
Berichten: 10
Topics: 3
Lid sinds: Oct 2021
Bedankt: 0
17 x bedankt in 10 berichten
(, 01:04 PM)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Ik heb hier nog een stuurpen van een CHR liggen die niks doet.
![[Afbeelding: stuurpen-CHR.jpg]](https://i.postimg.cc/mPZ0yH9L/stuurpen-CHR.jpg)
Ik weet niet of die platter is dan die van jou, maar zo ja, dan mag je hem hebben.
Berichten: 48
Topics: 3
Lid sinds: Apr 2025
Bedankt: 108
90 x bedankt in 46 berichten
[/quote]
Heeft ie ook nog de specifieke M5 lichte voornaven liggen? En een carbon 622 50mm velg. Die had ie bij de tijdelijke uitverkoop nog wel die laatste, maar wat ie nog heeft nu weet ik echt niet.
[/quote]
Dat weet ik niet, er ligt daar nog zoveel!
Wat er nog wel zijn, zijn een flink aantal 2-spoke wielen voor de liefhebbers.
Overigens is het maken van een complete inventarisatie + het beschikbaar maken hiervan onderwerp van gesprek tussen Bram en mij.
Gezien de hoeveelheid spullen zal dit echter niet op heel korte termijn beschikbaar zijn.
Berichten: 6.689
Topics: 168
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2791
9204 x bedankt in 4456 berichten
(, 08:52 PM)broxtor schreef: (, 01:04 PM)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Ik heb hier nog een stuurpen van een CHR liggen die niks doet.
![[Afbeelding: stuurpen-CHR.jpg]](https://i.postimg.cc/mPZ0yH9L/stuurpen-CHR.jpg)
Ik weet niet of die platter is dan die van jou, maar zo ja, dan mag je hem hebben.
Stuurpenhoek: verkrijgbaar in vier verschillende hoeken: 120/127/134/145 graden.
Die van ZoefZoef is dus zo goed als zeker 127 graden.
Bram dacht dat op basis van mijn lengte ik voor 99% zeker de 120 graden versie zou moeten hebben. Toch heb ik nu de 127 graden.
Ik ben misschien vrij klein, maar ik heb verhoudingsgewijs een wat langere rug.
Hoe kleiner je bent hoe platter de stuurpen moet zijn. Ik ben 1.76m en vond die lage echt niet prettig fietsen. Je handen zitten dan echt laag en sturen gaat niet comfortabel. Het voelde niet vertrouwd en zeker. Daarna de 127 graden versie erop en opeens was het mijn fiets. Alles klopte. Het fijne gevoel was er en ik voelde mij al na 50meter vertrouwd met deze fiets.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
|
Dat was vroeger me...365cycle — 10:17 AM |
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
|
Het verschil met de ...Willeke_IGKT — 10:15 AM |
Routeplanning
|
Locusmap doet ook fi...ligvogel — 09:00 AM |
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
|
Binnen bepaalde gr...Atrike — 09:00 AM |
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Ik had een p...Wim -de roetsende — 08:55 AM |
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Heeft ie ook nog d...liggende daan — 08:15 AM |
Beste reizigers
|
Ik ben afgelopen w...Bart Verbeek — 05:39 AM |
Beste reizigers
|
Ik vind het een beet...Bianca F — 12:46 AM |
Beginnende ligfietser
|
Welkom Martine!
Ik ...Bianca F — 12:31 AM |
Beginnende ligfietser
|
Misschien de VLA pos...365cycle — 10:54 PM |
Medeliggers onderweg
|
Ik kwam vandaag ...edberg02 — 10:18 PM |
Beginnende ligfietser
|
Rustig aan beginnen ...Bob Hagendijk — 10:16 PM |
Medeliggers onderweg
|
Wim hij was echt wit...Jeroen S — 09:38 PM |
Beginnende ligfietser
|
Welkom Martine! Je k...Jeroen S — 09:35 PM |
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
|
Ik weet niet hoe goe...Jeroen S — 09:19 PM |
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
|
Ik had een platter...broxtor — 08:52 PM |
Routeplanning
|
Ik ben gestopt met O...Roepers — 08:47 PM |
|