Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
(11-Jul-2025, 10:02 AM)Willeke_IGKT schreef: @365cycle was jij degene die de cranks in eerste instantie in die fiets geplaatst had of heb jij de fiets met die cranks gekocht?
Ik heb m zo gekocht, maar er was nog niets aan veranderd. Toen Veloquest m kocht stond er nog geen 1000 km op Smile
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(11-Jul-2025, 09:22 AM)Jeroen S schreef: Sommige mensen met de apparatuur om een nieuw gat te boren hebben ook wel een frees om de boel af te ronden.

Volgens mij moet je een 175 hebben om in te korten tot een 155.

Klopt, die van mij zijn door Bram mooi afgerond.

Klopt waarschijnlijk ook, Ymte heeft ooit van een setje 175 voor mij cranks van 152,5 gemaakt. Misschien kan 155mm ook wel.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Zal het de leverancier eens vragen want ben nu eigenlijk ook wel benieuwd!
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(14-Jul-2025, 06:11 PM)Jeroen S schreef: Ik weet van cranks inkorten dat het nieuwe gat niet te dichtbij het oude gat moet zitten, want dan loop je het risico dat er te weinig materiaal op dat randje overblijft. Hoeveel precies nog verantwoord is weet ik niet. Het gat heeft een rare inch maat, volgens mij moet je voorboren met 13mm voor de draad, maar die wordt dan nog weer net iets groter. Dus bij die 155mm moet je nog ongeveer 7mm gat bijop denken. Dat wordt dan 162mm. Het 175mm gat loopt ongeveer tot 168mm, dus dan hou je 6mm over. Om en nabij. Bij een 170er nog maar 1 mm, dat lijkt me niet verstandig.

Daarom maakte Ymte er ook een 152,5mm van. Dan blijft er meer materiaal over.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heeft iemand Bram intussen al kunnen bereiken? Ik las laatst dat iemand er een tandem heeft opgehaald, lijkt me dus van wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 09:35 AM)Snoek043 schreef: Heeft iemand Bram intussen al kunnen bereiken?  Ik las laatst dat iemand er een tandem heeft opgehaald, lijkt me dus van wel.

Bram was tot ik meen een tweetal weken terug weer even in Nederland. Ik gok dat ie nu weer terug in Noorwegen is en daar weer even zal verblijven.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.

Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.

2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.

Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 01:31 PM)liggende daan schreef: De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.

Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.

2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.

Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.

Welk specifiek klusje bedoel jij nu?  Inkorten van cranks of lees ik ergens overheen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 03:08 PM)ZoefZoef schreef:
(, 01:31 PM)liggende daan schreef: De tandem heb ik idd eerste week juli opgehaald.

Bram is redelijk goed bereikbaar via het m5 emailadres.

2de helft augustus is hij in Nederland als ik mij niet vergis.

Maarruh...zo'n specifieke klus is dat toch niet? Elk verspaningsbedrijf met de juiste tappen kan dit verzorgen, lijkt me.

Welk specifiek klusje bedoel jij nu?  Inkorten van cranks of lees ik ergens overheen?


Ja, inkorten / schroefdraad tappen idd
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Heel moeilijk lijkt het me idd niet maar het moet wel goed gebeuren. Dat wil zeggen dus dat de beide cranks wel goed uitgericht moeten staan bij het boren anders zit je met een trapper sow scheef staat.

Maar dacht niet dat Snoek043 daarvoor contact met M5 zoekt, toch?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets. Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets.  Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.

Ahja dat was het idd.

Daar zag ik nog wel een aantal van in een doos (circa 10 st) dus hopelijk zit de juiste (hoek) er voor jou bij.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(6 uren geleden)liggende daan schreef:
(9 uren geleden)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets.  Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.

Ahja dat was het idd.

Daar zag ik nog wel een aantal van in een doos (circa 10 st) dus hopelijk zit de juiste (hoek) er voor jou bij.
Heeft ie ook nog de specifieke M5 lichte voornaven liggen? En een carbon 622 50mm velg. Die had ie bij de tijdelijke uitverkoop nog wel die laatste, maar wat ie nog heeft nu weet ik echt niet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Snoek043 schreef: Ik had een plattere stuurpen nodig, verder niets.  Ik denk dat hier een paar zaken door elkaar gehaald worden.

Ik heb hier nog een stuurpen van een CHR liggen die niks doet.
[Afbeelding: stuurpen-CHR.jpg]
Ik weet niet of die platter is dan die van jou, maar zo ja, dan mag je hem hebben.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT , Jeroen S


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: broxtor, 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Ik kwam vandaag ...edberg02 — 10:18 PM
Beginnende ligfietser
Rustig aan beginnen ...Bob Hagendijk — 10:16 PM
Medeliggers onderweg
Wim hij was echt wit...Jeroen S — 09:38 PM
Beginnende ligfietser
Welkom Martine! Je k...Jeroen S — 09:35 PM
Ombouw Berg Ferrari skelter tot ligfiets
Ik weet niet hoe goe...Jeroen S — 09:19 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik had een platter...broxtor — 08:52 PM
Routeplanning
Ik ben gestopt met O...Roepers — 08:47 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik had een platt...ZoefZoef — 08:22 PM
Routeplanning
Het ligt er aan we...365cycle — 07:33 PM
Routeplanning
Tegenwoordig zwe...Hardloper — 07:19 PM
Parool: Ode aan de gewone fiets én de v...
een vrouw van rond...Wim -de roetsende — 05:45 PM
Routeplanning
Weet niet of Bas...De tovenaar — 04:15 PM
Routeplanning
Tegenwoordig zweer...365cycle — 04:03 PM
Routeplanning
Ik gebruik weleens K...Hardloper — 03:51 PM
Routeplanning
Tegenwoordig zweert ...De tovenaar — 03:42 PM
M5 Carbon High Racer oftewel CHR
Ik had een platter...liggende daan — 03:27 PM
Medeliggers onderweg
Is dat niet ZoefZo...ZoefZoef — 02:00 PM