Waardering:
  • 7 stemmen - gemiddelde waardering is 4.14
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(, 03:36 PM)LigfietsWilsum schreef:
(, 03:16 PM)Lopopodium schreef: Maar hoeveel van die cursisten (op leeftijd) willen nog wel gered worden na een hartstilstand?

Veel.
Maar eigenlijk zou iedereen dat moeten kunnen, gewoon op de middelbare school een vak EHBO en/of levensreddend handelen.

Leer ook maar hoe je checkt op DNR.
Een hartstilstand op leeftijd kan hersenschade betekenen. Dit kan een opname in een verpleegtehuis inhouden en een persoonlijkheidsverandering geven. Je red daarmee niet een leven maar je maakt stuk waar mensen voor geleefd hebben.
Veel mensen willen dit niet en hebben hierom een niet reanimeer verklaring. 

Dit zijn heftige keuzes en waarschijnlijk hierom de reden dat de vaardigheden niet aangeleerd worden op de middelbare school.

Niels, humanist?, van der Wal

De verrijking zit in de beperking
Antwoord }
Juist vanwege de heftige keuze hoef je als particulier geen rekening te houden met de DNR verklaring, omdat je hopelijk weinig ervaring hebt kan het lastig zijn een penning oid te vinden. Als het lukt er een te vinden is het mooi, maar vaak is het beter te beginnen dan op zoek te gaan, naar iets waarvan je niet weet of het er überhaupt is.
Een professionele hulpverlener moet hier wel rekening mee houden.
OO Oo Oo oo Ooo
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , NielsKo
Een grote angst van mensen met een DNR is dat ze gereanimeerd worden door iemand die niet naar de DNR kijkt maar gelijk start met het hart weer aan de praat te krijgen. Deze mens wordt dan patiënt en kan dan nog jaren een wegkwijnend bestaan in een verpleegtehuis leiden. Het beeld van een kwijnend hoopje mens is dan wat ze achterlaten. Dit hoeft niet, maar mensen met een DNR hebben besloten dit risico niet te willen lopen.

Deze WIL wordt soms op de borst getatoeëerd; het hoort hoop ik bij de cursus op dit te bekijken voordat je start. Je weet dan dat je niet zelf de keuze hoeft te maken maar dat deze voor je gemaakt is.

Niels, humanist, van der Wal

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Alleen als er overduidelijk een niet reanimeren wens is, beginnen we niet, in alle andere gevallen beginnen we.
En we stoppen pas als een professionele hulpverlener zegt dat we moeten stoppen, of als we er zelf bij neervallen.
Als jij niet gereanimeerd wil worden dien je dat dus heel erg duidelijk te maken.
Antwoord }
(, 07:22 PM)LigfietsWilsum schreef: Als jij niet gereanimeerd wil worden dien je dat dus heel erg duidelijk te maken.

Hoe?

Antwoord }
Bedankt door:
Dat is aan jou.
Op je borst tatoeëren is misschien niet genoeg, als er geen AED is, gaan we je nog niet uitkleden.
Alhoewel zonder AED is de slagingskans wel infinitesimaal klein. Dus ja, dat zou je kunnen overwegen. Dan zullen de ambubroeders het wel opgeven.
Antwoord }
Een laffe opstelling dus.
De verantwoordelijkheid van het toebrengen van schade neerleggen bij het slachtoffer.

Neem het niet persoonlijk; reanimatie is vaak goed.

Zullen we het weer over ligfietsen hebben?

Niels

Antwoord }
Wij werken volgens protocollen, juist om discussies te voorkomen. Dat is niet laf, dat is professioneel.
Antwoord }
Bedankt door: Thijs OO , PieterTrapt , Willeke_IGKT
Vandaag heb ik na 9,5 jaar zonder (maar nooit helemaal uit mijn gedachten) eindelijk weer een VM gekocht! Het is een mooie en behoorlijk complete gebruikte DF XL geworden. Na wat kleine aanpassingen/reparaties kan ik deze binnenkort ophalen.
Antwoord }
Het was dus toch een XL.

Ik ben blij dat ik de knipperlichten van de Milan weer aan de gang gekregen heb. En de kingcycle schakelt weer lekker, er zat een knikje in de achterderrailleurkabel omdat het best lastig is die te monteren. Omdat de kabel er dan toch uit moest heb ik maar van de gelegenheid gebruik gemaakt om de Simplex duimschakelaars erop te zetten, die ik in de vakantie bij een lokale fietsenmaker had gevonden.
Zoals deze; https://velobase.com/Pages/ViewComponent...ed89a9432b
Antwoord }
(, 08:50 PM)LigfietsWilsum schreef: Wij werken volgens protocollen, juist om discussies te voorkomen. Dat is niet laf, dat is professioneel.

Het gaat niet om jullie werk; het gaat om hoe die protocollen opgesteld zijn.
Dit lijkt erg op het euthanasie-vraagstuk. Hulp bij zelfdoding was verboden totdat de 2e kamer na jarenlang bespreken de moed had te besluiten dat dit onmenselijk kon zijn.

Dit is een politiek-progresief standpunt; een discussie hierover past niet op een platform over ligfietsen.

Niels

Antwoord }
(, 12:28 AM)Jeroen S schreef: Het was dus toch een XL.
Wat bedoel je precies? Misschien verwar je me met iemand anders? Wink
Antwoord }
(, 10:31 PM)-Nico- schreef: Vandaag heb ik na 9,5 jaar zonder (maar nooit helemaal uit mijn gedachten) eindelijk weer een VM gekocht! Het is een mooie en behoorlijk complete gebruikte DF XL geworden. Na wat kleine aanpassingen/reparaties kan ik deze binnenkort ophalen.

Gefeliciteerd met deze aanschaf. Blijft een mooie vm.

Waar heb je deze gekocht als ik vragen mag?

Welke kleur(en)?

Dat was Gideon uit dit draadje: https://ligfietsers.nl/thread-2849-post-...l#pid67368

Hij heeft trouwens de DFxl ook gekocht.
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Beide Gideons met een Raptobike en DFxl  Cool
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
(6 uren geleden)Gideonaut schreef: Beide Gideons met een Raptobike en DFxl  Cool
Mijn Raptobike is vandaag naar een andere ligfanaat gegaan.
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(, 10:31 PM)-Nico- schreef: Vandaag heb ik na 9,5 jaar zonder (maar nooit helemaal uit mijn gedachten) eindelijk weer een VM gekocht! Het is een mooie en behoorlijk complete gebruikte DF XL geworden. Na wat kleine aanpassingen/reparaties kan ik deze binnenkort ophalen.

Welke kleur(en)?

Dat was Gideon uit dit draadje: https://ligfietsers.nl/thread-2849-post-...l#pid67368

Ah, vandaar de verwarring Smile

Dank je wel! Bij de dame en heren van vm.nl. 
Het is een geel met zwarte (zichtcarbon). 

Ik was eigenlijk van plan voor een Snoek-L of Tuna te gaan. In de laatste heb ik uiteindelijk geen proefrit gedaan want ICB was lastig te pakken te krijgen. 
Maar de DF past me goed en het is een mooie (de DF is nog steeds één van de mooiste VMen wat mij betreft) en complete VM voor een nette prijs.
Antwoord }
Bedankt door: gideon , Willeke_IGKT
@nico, gefeliciteerd met je DF.
ik belde afgelopen donderdag aan het einde van de middag met ICB, voor Ymte was het helemaal geen probleem dat ik dezelfde dag nog langs kwam. Na verschillende geprobeerd te hebben zag ik net voordat ik om 19.15 uur weer weg wilde gaan een super mooie turquoise/blauwe DF in de showroom staan, maar ik dacht meteen, die is boven mijn budget. Niet dus. Vandaag dus meteen de knoop doorgehakt.
Ik heb ook nog contact gehad met vm.nl maar die hadden het druk en stelden voor om volgende week langs te komen.
M5 M-racer
Hurricane
DF XL  364
Antwoord }
(1 uur geleden)-Nico- schreef: Dank je wel! Bij de dame en heren van vm.nl. 

Die zwart/gele is inderdaad heel mooi. Is een Friese DF zo te zien.

Ik vind die hoge scheidslijn van de 2 kleuren erg mooi.

Bij ICB kun je er een paar mooie Hosen in zichtcarbon bij kopen. Wordt die flink veel sneller en stabieler van.

https://www.intercitybike.nl/nl/brede-hosen.html

Kost €700,- (de DF op de foto is van mij)
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(1 uur geleden)-Nico- schreef:
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:

Welke kleur(en)?

Ah, vandaar de verwarring Smile

Dank je wel! Bij de dame en heren van vm.nl. 

Ik was eigenlijk van plan voor een Snoek-L of Tuna te gaan. In de laatste heb ik uiteindelijk geen proefrit gedaan want ICB was lastig te pakken te krijgen. 
Maar de DF past me goed en het is een mooie (de DF is nog steeds één van de mooiste VMen wat mij betreft) en complete VM voor een nette prijs.

Deze toch: [Afbeelding: img-4559.jpeg]
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: gideon, Willeke_IGKT, 15 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Vandaag heb ik...Hardloper — 10:06 PM
9 - 1 = 8x een vm te koop bij ICB
Wow die turquoise ...Hardloper — 10:04 PM
Dank je wel! B...Wim -de roetsende — 08:49 PM
@nico, gefeliciteerd...gideon — 08:46 PM
Jij had toch je DF...Gideonaut — 08:32 PM
Vandaag heb ik n...-Nico- — 08:30 PM
Beide Gideons met ...gideon — 08:27 PM
Kettingwielnokje van Raptobike frame ge...
Tof, iemand die de m...Arend-Jan — 08:19 PM
Nieuw speeltje ?
Toevallig een van ...Arend-Jan — 08:10 PM
Wow die turquoise ...Hardloper — 08:09 PM
Nieuw speeltje ?
Uiteraard het tu...Hardloper — 08:08 PM
Nieuw speeltje ?
En wellicht tot zw...gideon — 07:50 PM
Nieuw speeltje ?
Gefeliciteerd, inder...Arend-Jan — 07:31 PM