|
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Topics: 16
Bedankt: 497
1263 x bedankt in 588 berichten
Hier ook vanochtend voor het eerst een lange broek aan.
Topics: 1
Bedankt: 274
1791 x bedankt in 560 berichten
Ja, de snelheid is eruit he, ik merk het ook heel duidelijk. Het lijf zelf wil minder hard met deze temperatuur, en de fiets ook; er is meer luchtweerstand en ook meer rolweerstand.
Goed voor de bovenbenen zeggen we dan maar
Topics: 72
Bedankt: 39619
3937 x bedankt in 1710 berichten
Ik ben over naar fietsen in de werkspijkerbroek met extra dikke naden precies waar de rug op het stoeltje steunt. Toch lekker gereden.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 5
Bedankt: 188
249 x bedankt in 80 berichten
, 11:51 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op , 11:51 AM door Kapitein Bosui.)
Met de koude regen van gisteren (regen=kap op een kier om de weg nog te kunnen zien) merkte ik ook wel dat het opeens koud was. Vandaag weer voor het eerst dit jaar een muts en dunne handschoenen aan (om de kap vast te houden met de harde wind, anders waait die mogelijk in 't kanaal). Verder kort-kort gereden, wat wel raar voelt met een muts op 
Snelheid lag aanzienlijk lager ook, misschien toch binnenkort de CCU's wisselen voor de GoCycles
Topics: 4
Bedankt: 2
473 x bedankt in 182 berichten
Ja, het loopt wel wat trager met zo'n koud weer. Ik dacht gisteren ook van "tijd om de banden eens bij te pompen want het loopt niet zo vlot", maar toen ik thuis kwam zag ik dat het nog 1° was. Dat verklaarde genoeg in combinatie met de wind tegen  Een uurgemiddelde van iets boven de 36 is dan nog zo slecht niet. Voorlopig kan ik nog verder met korte broek en korte mouwen. Handschoenen heb ik nog nooit nodig gehad in de VM, zelfs niet bij -10°.
Overmorgen moet ik jammer genoeg met de auto gaan werken (bandenwissel, dat was ook de reden van de vorige keer dat ik met de auto ging werken  )
Topics: 72
Bedankt: 39619
3937 x bedankt in 1710 berichten
Waar ik ook blij mee ben:
Zaterdag een winterjack gekocht en gisteren de oude in de smurfenmuts gepropt. Het toch wel dikke jack zit er helemaal in en ik verlies eigenlijk geen bagageruimte want de ingang van die ruimte is te klein voor tassen en boodschappen. Nu dus wel een goed warm jack mee voor onverwacht lang uit de fiets moeten.
Ik ben ook blij met alle blije berichten over fietsen in de kou.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct - Whike - Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing,
Topics: 27
Bedankt: 38
3954 x bedankt in 2196 berichten
9 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door ZoefZoef.)
.. een door mij bij het grofvuil meegenomen fiets -nee, geen ligfiets, die kom ik helaas nooit tegen daar  weer klaar is voor een tweede leven. Die was te goed om vernietigd te worden. Moet even kijken wat ermee gedaan wordt. Of ik m dus als reserve fiets hou, ga verkopen of weggeef.
..de roetsen zo goed weer rijdbaar zijn en ik door uitstelgedrag een paar maanden niet geroetst heb. De ene Thys209 kan nu definitief verkocht worden. De andere daar moet ik de verlichting weer aanbrengen, wat wel weer een ka u thee klusje** is maar als dat eenmaal gedaan is ben ik klaar met deze roets en gaat die de komende 10 jaar niet meer weg.
**Naafdynamo en bijbehorende verlichting. Kabeltjes trekken door het frame. Kabeltjes solderen, enz. Wel tekening gemaakt van hoe het allemaal aangesloten was, maar ik reken er maar op dat de ombouw niet vlekkeloos zal gaan.
Topics: 125
Bedankt: 8264
3382 x bedankt in 1581 berichten
(, 11:20 AM)Arend-Jan schreef: Ja, de snelheid is eruit he..
Hoekie kijkt op Strava en ziet AJ met een gemiddelde snelheid waar menigeen in de zomer jaloers op is...
Topics: 118
Bedankt: 4067
4539 x bedankt in 3005 berichten
Als ik net zo goed de energie kwijt kan met ligfietsen, als met lopen. Dan zit het hier ook wel snor. Interval training wil ik echt niet doen met mijn VM. Dus vandaag dat hardlopend gedaan. 3x een sessie met iedere keer een reeks van 3x 15 sec voluit. Over de 20km/u liep ik als piek. Dus als ik dit ook zou kunnen met een VM, dan heb ik een mooie snelheid verwacht ik.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 1
Bedankt: 274
1791 x bedankt in 560 berichten
5 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 5 uren geleden door Arend-Jan.)
(6 uren geleden)Hoekie schreef: (, 11:20 AM)Arend-Jan schreef: Ja, de snelheid is eruit he..
Hoekie kijkt op Strava en ziet AJ met een gemiddelde snelheid waar menigeen in de zomer jaloers op is...
Dat is heel aardig, maar als ik hierboven lees dat qv-tester met een QV bij 1 graad boven nul én wind tegen 36 gemiddeld rijdt, dan verdient dat meer lof!
Topics: 125
Bedankt: 8264
3382 x bedankt in 1581 berichten
(5 uren geleden)Arend-Jan schreef: (6 uren geleden)Hoekie schreef: (, 11:20 AM)Arend-Jan schreef: Ja, de snelheid is eruit he..
Dat is heel aardig, maar als ik hierboven lees dat qv-tester met een QV bij 1 graad boven nul én wind tegen 36 gemiddeld rijdt, dan verdient dat meer lof! 
Ik weet QV-tester zijn rit gegevens niet, maar inderdaad, dat is indrukwekkend met die temperatuur in een QV.
Topics: 10
Bedankt: 156
886 x bedankt in 397 berichten
Reed gisteren niet echt langzamer dan normaal, met windje mee/zij gisteren ook wel een poosje boven de 40 met de qv, hangt dan sterk van je traject af wat je gemiddelde wordt…
|
Gebruikers die dit topic lezen: 20 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
wat ze zeggen
|
| Een oudere dame kwam...PlantageBohémien — 12:01 AM |
|
OBT 2025 Groningen
|
| Omdat een krant make...melle z — 10:36 PM |