Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Snoek(L) vs Tuna
Wat heeft de Snoek(L) meer tov van de Tuna? Als ik in de rijderslijst van de Tuna ga kijken, dan zijn er 32 Tuna's. De helft is 16. Kijk ik in de orderlijst van VM.nl, dan zijn er 13x Snoek L besteld en 3x de gewone Snoek. Dus dat zijn er 16. Kijk als je een kleine rijder bent, de Snoek heeft wat voordelen door zijn kleinere vorm. Maar de Snoek L heeft dat toch veel minder? Heeft het dan toch met de 20" voorwiel te maken t.o.v. van de 16" en de vooroordelen hierover?
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
De Snoek is veel mooier.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Tijanus , Arend-Jan
(9 uren geleden)LigfietsWilsum schreef: De Snoek is veel mooier.

Over smaak valt niet te twisten zal ik maar zeggen...
Antwoord }
Bepaalde landen maken de mooiste auto's, maar als ik mijn vader mag geloven zijn niet al die auto's even prettige om aan te werken. Niet dat de VM.nl niet goed in elkaar zitten, maar ik denk dat er geen mis verstand over kan bestaan dat de Tuna net even iets praktischer is in toegangelijkheid.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bobslee
Als ik naar de website van ICB ga dan kan ik een Tuna bestellen, als ik naar VelomobielNL ga dan raak ik in de war want ik kan niet vinden waar ik een velomobiel kan bestellen. Als ik naar Velomobileworld ga dan krijg ik een onduidelijke website met plaatjes en lapjes text en een berg dezelfde velo's die er net ietsjes anders uitzien.

tja als er maar 1 website is waar je duidelijk een fiets kan kopen...
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , TimSch , Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Gideonaut schreef: Als ik naar de website van ICB ga dan kan ik een Tuna bestellen, als ik naar VelomobielNL ga dan raak ik in de war want ik kan niet vinden waar ik een velomobiel kan bestellen. Als ik naar Velomobileworld ga dan krijg ik een onduidelijke website met plaatjes en lapjes text en een berg dezelfde velo's die er net ietsjes anders uitzien.

Ik vermoed dat een velomobiel geen impuls aankoop is. Hierop zal de bestelprocedure ingesteld zijn. Zowel bij Intercitybike als bij Velomobiel was deze prettig. Maar misschien is het raar dat ik graag contact heb over wat ik koop en moet ik meer vertrouwen op m'n impulsen.

Niels, weloverwogen, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus , martinR , Willeke_IGKT
(8 uren geleden)Gideonaut schreef: Als ik naar de website van ICB ga dan kan ik een Tuna bestellen, als ik naar VelomobielNL ga dan raak ik in de war want ik kan niet vinden waar ik een velomobiel kan bestellen. Als ik naar Velomobileworld ga dan krijg ik een onduidelijke website met plaatjes en lapjes text en een berg dezelfde velo's die er net ietsjes anders uitzien.

Zo moeilijk zal het toch niet zijn om -naam velomobieltoko- een email te sturen of telefonisch te benaderen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
(8 uren geleden)Niels van der Wal schreef: Ik vermoed dat een velomobiel geen impuls aankoop is. Hierop zal de bestelprocedure ingesteld zijn. Zowel bij Intercitybike als bij Velomobiel was deze prettig. Maar misschien is het raar dat ik graag contact heb over wat ik koop en moet ik meer vertrouwen op m'n impulsen.

Niels, weloverwogen, van der Wal

Al mijn fietsen zijn impuls, al helemaal de Velayo.. 
Maar laat staan ik gebruik dat breincelletje wat ergens in mijn hoofd aan het rollenbollen is. dan zou ik graag info willen, direct, ik wil niet eerst mailen of bellen en dan hopen dat ik reactie krijg. Elan bijvoorbeeld reageert niet op mailtjes (ondertussen 6 jaar verder en ik heb nog steeds geen 26" Raptobike fork  Cry )

ICB heeft gewoon een duidelijk website, het geeft precies wat je zoekt, en als je dan nog steeds vragen heb dan kan je contact opnemen. En dan weet je ook wat je wilt vragen in plaats van shotgunspray aan vragen 30x heen en weer. Zit Ymte ook niet op te wachten (al zal die wel moeten als die een fiets wilt verkopen) 
Velomobileworld had dit vroeger ook, nu is de website zo in elkaar gezet dat het je zoekend houd, eerst hier heen, dan daar heen, geen duidelijke prijzen mits de occasions of de fietsen op voorraad.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175
Antwoord }
Zo redenerend kun je beter een andere velomobiel kopen Wink
Antwoord }
Ik denk dat de Snoek net wat meer op snelheid geoptimaliseerd is en de Tuna iets meer geoptimaliseerd is op dagelijks gebruik. De Snoek is echt een nieuw ontwerp, de Tuna een doorontwikkeling van een bestaand ontwerp. In beide fietsen hebben de heren ontwikkelaars hun ervaringen, klantervaringen en een verder ontwikkelt technisch inzicht mee genomen vanuit hun ervaringen met vorige fietsen.

Ik denk dat vooral mensen die een VM zoeken die nog sneller is als hun huidige voor de Snoek L gaan. Van de Tuna zou ik zo niet iets weten waarin ie echt heel uniek is tov andere. Een iets kleinere draaicirkel ondanks de gesloten wielkasten? Dat je net wat rechterop zit? De makkelijker bereikbare techniek in wielkasten en brug?
Antwoord }
Bedankt door: Tijanus
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Als ik in de rijderslijst van de Tuna ga kijken, dan zijn er 32 Tuna's. De helft is 16. 

Kijk ik in de orderlijst van VM.nl, dan zijn er 13x Snoek L besteld en 3x de gewone Snoek. Dus dat zijn er 16. 

Ik begrijp jouw zin "De helft is 16." niet. Wat bedoel je daarmee?
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
(4 uren geleden)Wim -de roetsende schreef:
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Als ik in de rijderslijst van de Tuna ga kijken, dan zijn er 32 Tuna's. De helft is 16. 

Kijk ik in de orderlijst van VM.nl, dan zijn er 13x Snoek L besteld en 3x de gewone Snoek. Dus dat zijn er 16. 

Ik begrijp jouw zin "De helft is 16." niet. Wat bedoel je daarmee?

Op de rijderslijst van de Tuna, stonden 32 vm's. Neem hiervan de helft, dat is het aantal lopende bestellingen van de 2 Snoek smaakjes.
Antwoord }
(2 uren geleden)Hardloper schreef: Op de rijderslijst van de Tuna, stonden 32 vm's. 

Neem hiervan de helft, dat is het aantal lopende bestellingen van de 2 Snoek smaakjes.

Waar zie jij dat aantal van 32? Bron?

Waarom neem je daar de helft van?

Je vergelijkt 2 verschillende zaken: een rijderslijst en lopende bestellingen.

Wat is je doel hiermee? Wat wil je hiermee duidelijke maken of vertellen?
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Ik snap het na die uitleg nog steeds niet.
Ook zie ik in totaal 78x Snoek en 45x SnoekL, dus waar je die 13+3 nou vandaan haalt is mij ook een raadsel  Confused

Begin anders eens bij het begin; wat probeer te vertellen of vragen?
Waarom de Snoek(L) beter verkoopt dan de Tuna?

Ik denk dat het een combinatie is van vorm (ja, smaak!), van (perceptie van) snelheid/efficiëntie en van 'nieuwer = beter'-sentiment.

De Tuna is een veel praktischere fiets, zowel om mee te rijden (draaicirkel, stallen, overzicht, bagage) als voor onderhoud (veel serviceluiken, wieldeksels). Maar daar is niet iedereen even gevoelig voor. En mensen vinden verschillende dingen mooi/belangrijk.

En dat is maar goed ook, anders zouden we allemaal exact hetzelfde willen en zou de wereld er een stuk saaier/eentoniger uitzien  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Jeroen S , mvdriel , Bobslee
Als ik zie hoe weinig Tuna's er rondrijden en hoeveel mensen wel niet een Snoek(L) willen. Dan vind ik dit wel opvallend.
Antwoord }
Bedankt door:
(1 uur geleden)Hardloper schreef: Als ik zie hoe weinig Tuna's er rondrijden en hoeveel mensen wel niet een Snoek(L) willen. Dan vind ik dit wel opvallend.

Ik niet. Zie de reactie van Arend-Jan. 

Zoveel hoofden, zoveel zinnen.
Antwoord }
Bedankt door: Arend-Jan , mvdriel , Bobslee
Ik denk dat er bij de introductie van de Tuna best wat scepsis was ten aanzien van de 16" wielen (349) en dat daardoor de verkoop relatief langzaam op gang kwam. Inmiddels zijn die zorgen aardig weerlegt door de ervaringen van Tuna-rijders en de testen van Wim Schermer. Volgens mij zijn de verkopen daarna ook aangetrokken en zijn er inmiddels aardig wat ervaren rijders op overgestapt.
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , Bobslee
(5 uren geleden)Jeroen S schreef: Ik denk dat vooral mensen die een VM zoeken die nog sneller is als hun huidige voor de Snoek L gaan. Van de Tuna zou ik zo niet iets weten waarin ie echt heel uniek is tov  andere. Een iets kleinere draaicirkel ondanks de gesloten wielkasten? Dat je net wat rechterop zit? De makkelijker bereikbare techniek in wielkasten en brug?

+1
De Snoek-L is de snelste fiets voor mensen die niet in een Snoek / Milan SL (RS)/ Alpha W9(s), dus de snelst verkrijgbare fiets voor heel veel mensen tussen 1,85 en 1,98 o.i.d. Dat lijkt misschien een vrij nauwe bandbreedte, maar grofweg een derde van de Nederlandese mannen valt in die categorie. Ik zie een duidelijke markt...

De Tuna is een prima alleskunner, maar heeft geen evident unique selling point voor wie dan ook. Buiten de prijs zie ik weinig (objectieve) redenen om een Tuna te verkiezen boven een M9 bijvoorbeeld. Gelukkig voor ICB is dat prijsverschil wel tamelijk substantieel...
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Airborne Manhattan Project - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Antwoord }
Bedankt door: Bobslee

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Arend-Jan, datakneder, 6 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Greenmachine trapaskap verwijderen
Bedankt. Hij pakt de...Josligfiets — 10:21 PM
Ligfietsen en skeeleren - beide liefde ...
Zelf verder gezocht ...Hoekie — 10:15 PM
Snoek(L) vs Tuna
Ik denk dat vooral ...Tijanus — 10:06 PM
Snoek(L) vs Tuna
Ik denk dat er bij d...mvdriel — 09:52 PM
Merci! Dus dat was w...Arend-Jan — 09:44 PM
Hier zit een stukje ...Jeroen S — 09:40 PM
Hey, dat is leuk! ...qv-tester — 09:37 PM
Banden, banden en nog eens banden
Bij mij is de pro su...Jeroen S — 09:33 PM
Snoek(L) vs Tuna
Als ik zie hoe wei...Wim -de roetsende — 09:15 PM
Snoek(L) vs Tuna
Als ik zie hoe weini...Hardloper — 09:04 PM
Banden, banden en nog eens banden
Ow, wel bijzonder oo...Arend-Jan — 09:01 PM
Ik wil mijn GreenMac...Josligfiets — 08:55 PM
Medeliggers onderweg
Vandaag was ik met d...365cycle — 08:51 PM
Snoek(L) vs Tuna
Ik snap het na die u...Arend-Jan — 08:49 PM
Snoek(L) vs Tuna
Op de rijderslijst...Wim -de roetsende — 08:48 PM
Zag deze video van ...Arend-Jan — 08:38 PM
Snoek(L) vs Tuna
Als ik in de rij...Hardloper — 08:01 PM