Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Promotie van het ligfietsen en de vereniging?
#27
De term oplossing is wel vaag. Als je dat percentage weet, dan weet je nog niets.

Groet,
Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#28
(31-Dec-2022, 11:47 AM)Roepers schreef: De term oplossing is wel vaag.
Daarom had ik het tussen aanhalingstekens gezet. Voor de één zal 'oplossing' betekenen dat hij/zij wel op een ligfiets kan fietsen terwijl rechtop niet (meer) lukt, voor een ander is het wellicht een (betaalbaar) alternatief voor de auto. Ik bedoelde 'oplossing' ter onderscheid van mensen voor wie ligfietsen primair een hobby is waarvoor geen enkele reden of aanleiding nodig is, ligfietsen (zowel het werkwoord als het zelfstandig naamwoord) om het ligfietsen dus.

(31-Dec-2022, 11:47 AM)Roepers schreef: Als je dat percentage weet, dan weet je nog niets.
Dat ben ik niet met je eens, ik denk dat de behoeften van de twee groepen die ik eerder beschreef binnen een vereniging gedeeltelijk overlappen, maar op een aantal punten wellicht radicaal verschillen.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#29
Maar betekent oplossing nou noodzakelijk? Ik denk van niet. Voor mij is het haast een way of life. Ik fiets elke dag op 1 van mijn liggers en heb geen andere fiets. Het helpt mij omgaan met diabetes, maar had dat nou rechtop niet gekund? Is het een hobby? Zeer zeker! Is het een oplossing? Denk het. Het is maar hoe je die interpreteert.

Groet,
Marco -een hobby kan ook een oplossing zijn- Roepers
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#30
Ik ben ooit met ligfietsen in aanraking gekomen toen ik denk ik rond de 10 jaar was. Op een evenementendag ergens in een stad samen met mijn vader. Is sinds die tijd blijven hangen maar pas 30 jaar later wat mee gedaan. Mensen moeten ermee in aanraking komen, vanuit de huidige winkels is het lastig om tegen de e-bike reclame budgetten te vechten, maar probeer eens in een fietspad te komen met een artikel, zorg dat je websites up to date zijn zodat mensen niet direct afhaken. Kom ermee in de krant. Wat 365 cycle zei, je heb eigenlijk een bevlogen marketingpersoon nodig en de samenwerking met de vereniging, fietsbond en de winkels.
En maak het niet heel erg anti-auto. Het kan ernaast bestaan. Voor mij heeft het een deel van mijn auto km's vervangen, maar lang niet alles. Ik snap het sentiment hier soms heus wel dat de auto alle ruimte opeist, gevaarlijk is etc, maar daarmee help je mensen niet aan het ligfietsen.
Antwoord }
#31
(31-Dec-2022, 12:08 PM)Roepers schreef: Maar betekent oplossing nou noodzakelijk?
Laat ik het anders formuleren. Ik denk dat de vereniging (= de leden) zich de vraag moet stellen of ze primair een belangenbehartiger (zoals de ANWB/ Fietsersbond/ Consumentenbond) wil zijn of een liefhebbersclub. Ik zelf ben niet geïnteresseerd in het eerste, maar wellicht is die markt een stuk groter dan de HPV-nerd niche.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#32
Zelf ben ik in 2002 begonnen met ligfietsen. Dit vanwege parkeerproblemen bij werk en slechte openbaar vervoer. Reden voor liggen was comfortabele snelheid. Vanaf die tijd, bij zoeken naar ander werk, was de bereikbaarheid per fiets belangrijk. Mijn fiets is bij ons de vervanger van de 2e auto. Vanuit een comfortgedachte is 1 auto voor een gezin gemakkelijk maar een 2e auto niet per se noodzakelijk.

Nu de openbaar vervoer voorzieningen buiten de steden steeds minder worden. denk ik dat hier ook een markt kan ontstaan voor velomobielen/ligfietsen. Ik denk dat voor veel mensen het leren ligfietsen (evenwicht hervinden) het grootste obstakel is voor ligfietsen. Het al of niet met ondersteuning rijden is niet een issue. Niet iedereen die wil kan snel rijden. Wel kunnen de ligfietsers/velomobielrijders die forenzen meeliften op de voorzieningen die voor SP's (mogelijk) worden aangelegd en dat de fiets in zijn geheel meer wordt gezien als volwaardig alternatief in het woon-werkverkeer.
Antwoord }
#33
(30-Dec-2022, 09:03 PM)Hoekie schreef: Er zou ook iets van een sta-op-stoel voor trikes moeten komen; daardoor kan een tadpole trike een sportieve look hebben en kan zelfs de minst lenige personen toch makkelijk gaan zitten. Eventueel aangevuld met FAT banden. En daarmee 'ik rij met een gehandicapten fiets' voorbij is. Dan is het nog een kwestie van doorbreken bij de massa.

Ik wil wat dat betreft wel een lans breken voor de Jouta Tadpole. Heeft een hoog stuur, waardoor je je makkelijk uit je stoel kunt trekken of die je als steun kunt gebruiken bij het gaan zitten. Heeft een draaicirkel van slechts 3 m 50. Oerdegelijk en goedkoop. De uitstraling van een gehandicaptenfiets is juist heel erg gunstig, omdat je overal voorrang krijgt. FAT banden zijn uit den boze, omdat je fiets daarmee een agressieve uitstraling krijgt. Alsof je wel voor jezelf kunt zorgen. Daarmee vervalt je voorrang, want dat gunnen ze je niet meer. Op oudere leeftijd hoef je je niet meer druk te maken om een sportieve uitstraling. Kijk maar hoe de scootmobiel omarmd wordt.

En kinderen vinden de e-trike bijzonder cool.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
#34
Een lage brede tadpole trike is ook gewoon een ontzettend leuk scheurmonster. Net even te hard aanremmen en dan haaks door de bochten, heerlijk Big Grin
Antwoord }
#35
Wat me steeds vaker verbaasd is dat het zo gewoon wordt gevonden dat de ligfiets worst ingehaald door de e-bike. Ik kan me vergissen maar onze oosterburen en anderen laten toch redelijk grote groepen zien van ligfietsers en velorijders.

Nederlanders houden nu eenmaal niet van iets anders doen dan we gewend zijn. Kijk maar naar de afkeer van de fietshelm of auto rijden duurder maken.

Ik denk dat we als liggers gewoon moeten doorfietsen en geïnteresseerden informatie geven of zelfs een proefritje. Dan komen er vanzelf liggers bij... geef het de tijd...

My 2 cents.
AkA Jeroen - Sinner Demon 2020. In plaats van de meeste kilometers, meet ik graag de onvolprezen PlezierFactor. 
Antwoord }
#36
(01-Jan-2023, 06:49 PM)vdbeemd schreef: Ik denk dat we als liggers gewoon moeten doorfietsen en geïnteresseerden informatie geven of zelfs een proefritje. Dan komen er vanzelf liggers bij... geef het de tijd...

Mensen die op jongere leeftijd met de ligfiets in  aanraking komen zijn gevoeliger dan later als de conventies al vastgeroest zijn. Wat dat betreft zou het effect moeten hebben dat een aantal hier voor de klas staan. Ik denk dat op dit moment de jeugd nog het meest gevoelig is voor het argument van de lage carbon footprint. 
Jongeren die in mijn velomobiel gereden hebben stappen er stuk voor stuk uit met een grijs van oor tot oor.... zelfs degene die nog lang niet bij de pedalen konden.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
#37
Vanwege de argumenten in deze laatste twee berichten heb ik de vraag het forum opgegooid, waar en hoe kunnen we meer mensen (dus ook kinderen en jongeren) bereiken voor proefritjes en zo.

Zou het aanhalen om bij een popfestival te gaan staan? Op de open dag of kennismakings week van een universiteit?
Of kunnen jullie iets anders bedenken waar we een goede indruk kunnen achterlaten.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
#38
(01-Jan-2023, 07:12 PM)Jan van Ochten schreef: Jongeren die in mijn velomobiel gereden hebben stappen er stuk voor stuk uit met een grijs van oor tot oor.... zelfs degene die nog lang niet bij de pedalen konden.

In dat licht kunnen sommige velonauten nog stappen maken.  Cry Tijdens de OBT op het Domplein trok ons gezelschap veel bekijks. Verschillende kinderen ertussen uiteraard. Een moeder met een klein mannetje aan haar hand vraagt een van de fietsers of het knaapje even in zijn velomobiel mocht zitten. Enigszins nors bromde deze meneer dat hij dat niet wilde en niet dacht dat iemand van de aanwezigen dat goed zou vinden. Zo gaan we natuurlijk niemand overtuigen  Wink

Gelukkig hoorde ik dat en kon ik het mannetje toch nog met die door Jan genoemde brede grijns het plein af laten lopen na een uitgebreide foto- en stuursessie in de Quest  Big Grin
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 -  Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
#39
(01-Jan-2023, 08:12 PM)Willeke_IGKT schreef: Vanwege de argumenten in deze laatste twee berichten heb ik de vraag het forum opgegooid, waar en hoe kunnen we meer mensen (dus ook kinderen en jongeren) bereiken voor proefritjes en zo.

Zou het aanhalen om bij een popfestival te gaan staan? Op de open dag of kennismakings week van een universiteit?
Of kunnen jullie iets anders bedenken waar we een goede indruk kunnen achterlaten.
Vorige week de banden van een KMX kindertrike opgepompt, die staat al jaren in de schuur, het ventiel zat een beetje moeilijk in die 12 inch voorwielen, dan staat er nog een Ferrari FFX met een Panasonicmotor, gezien de zitpositie gerust een ligfiets te noemen, soms weet ik zelf niet wat ik allemaal heb, wie in de zomer een ritje wil maken kan zich melden.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
#40
(01-Jan-2023, 09:06 PM)PlantageBohémien schreef:
(01-Jan-2023, 08:12 PM)Willeke_IGKT schreef: Vanwege de argumenten in deze laatste twee berichten heb ik de vraag het forum opgegooid, waar en hoe kunnen we meer mensen (dus ook kinderen en jongeren) bereiken voor proefritjes en zo.

Zou het aanhalen om bij een popfestival te gaan staan? Op de open dag of kennismakings week van een universiteit?
Of kunnen jullie iets anders bedenken waar we een goede indruk kunnen achterlaten.
Vorige week de banden van een KMX kindertrike opgepompt, die staat al jaren in de schuur, het ventiel zat een beetje moeilijk in die 12 inch voorwielen, dan staat er nog een Ferrari FFX met een Panasonicmotor, gezien de zitpositie gerust een ligfiets te noemen, soms weet ik zelf niet wat ik allemaal heb, wie in de zomer een ritje wil maken kan zich melden.

Ga je daarmee op een plek staan waar mensen (kinderen?) je makkelijk kunnen vinden? 
Ik neem tenminste aan dat je die niet in Nederland hebt staan.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Jan van Ochten
#41
Er zijn platformen zoals https://www.sterktechniekonderwijs.nl die techniek promoten in het middelbaar onderwijs. Daar zou een lessenpaket voor geschreven kunnen worden wat dan weer aangeboden wordt aan de scholen die bij het betreffende platform zijn aangesloten.
Jan van Ochten 

Quest 147 (3×20") , Sinner Mango+, Flevo-Racer 28" 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
#42
(01-Jan-2023, 09:12 PM)Willeke_IGKT schreef:
(01-Jan-2023, 09:06 PM)PlantageBohémien schreef:
(01-Jan-2023, 08:12 PM)Willeke_IGKT schreef: Vanwege de argumenten in deze laatste twee berichten heb ik de vraag het forum opgegooid, waar en hoe kunnen we meer mensen (dus ook kinderen en jongeren) bereiken voor proefritjes en zo.

Zou het aanhalen om bij een popfestival te gaan staan? Op de open dag of kennismakings week van een universiteit?
Of kunnen jullie iets anders bedenken waar we een goede indruk kunnen achterlaten.
Vorige week de banden van een KMX kindertrike opgepompt, die staat al jaren in de schuur, het ventiel zat een beetje moeilijk in die 12 inch voorwielen, dan staat er nog een Ferrari FFX met een Panasonicmotor, gezien de zitpositie gerust een ligfiets te noemen, soms weet ik zelf niet wat ik allemaal heb, wie in de zomer een ritje wil maken kan zich melden.

Ga je daarmee op een plek staan waar mensen (kinderen?) je makkelijk kunnen vinden? 
Ik neem tenminste aan dat je die niet in Nederland hebt staan.
Men zal er wel een reisje voor moeten maken, het is allemaal onderdeel van een groter plan, mijn voornemens voor het nieuwe jaar is dat er in de zomer gestart kan worden, maar er is ook nog veel werk, vanmorgen om 9 uur zat ik weer in een hutte om waterleiding aan te leggen.
Het gaat hier trouwens niet om een project waar ik rijk van wil worden, maar om een sociaal project.
Antwoord }
#43
(01-Jan-2023, 08:21 PM)TimSch schreef: In dat licht kunnen sommige velonauten nog stappen maken.  Cry Tijdens de OBT op het Domplein trok ons gezelschap veel bekijks. Verschillende kinderen ertussen uiteraard. Een moeder met een klein mannetje aan haar hand vraagt een van de fietsers of het knaapje even in zijn velomobiel mocht zitten. Enigszins nors bromde deze meneer dat hij dat niet wilde en niet dacht dat iemand van de aanwezigen dat goed zou vinden. Zo gaan we natuurlijk niemand overtuigen  Wink

Gelukkig hoorde ik dat en kon ik het mannetje toch nog met die door Jan genoemde brede grijns het plein af laten lopen na een uitgebreide foto- en stuursessie in de Quest  Big Grin
Ik probeer zoveel mogelijk kinderen ermee in aanraking te laten komen. Als ik kinderen met grote ogen zie kijken dan zwaai ik of zeg ik hallo. Laatst haalde ik mijn dochter met de ligfiets van school, toen had ik er 5 kinderen op liggen (niet tegelijk). Laatst met een ouder van scouting gepraat over hoe makkelijk het fietst. 
Ik geloof niet dat ligfietsen echt groot wordt. Het groeit toch vaak uit vanuit interesse of er toevallig mee in aanraking komen. En je moet er tegen kunnen dat je anders bent dan de rest en dat je aandacht trekt. Dat is niet voor velen weggelegd, maar als je genoeg zaadjes plant dan groeien er vast een paar uit. Je moet er ook maar tegen kunnen, als enige op je werk in/op zo'n raar ding komen.
Antwoord }
#44
Ik ben bang dat bij mij de zendingsdrang totaal ontbreekt, ik zie eigenlijk niet in waarom ligfietsen gepromoot zou moeten worden. Ik kan me goed vinden in de woorden van wijlen Mike Burrows (onder andere, in dit verband, mede-oprichter en oud-voorzitter BHPC) (vanaf 1:48):

2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
#45
(02-Jan-2023, 05:48 PM)melle z schreef: Ik kan me goed vinden in de woorden van wijlen Mike Burrows (onder andere, in dit verband, mede-oprichter en oud-voorzitter BHPC) (vanaf 1:48):
Ik over het algemeen ook. Was sowieso een toffe persoonlijkheid, en - in tegenstelling tot het grootste deel van conventionele fietsontwerpers - zeer innovatief.

(02-Jan-2023, 05:48 PM)melle z schreef: Ik ben bang dat bij mij de zendingsdrang totaal ontbreekt, 
Da's niet erg, je lidmaatschap verplicht je op dat gebied tot niets. Laat het promoten dan maar aan de rest over Big Grin  

(02-Jan-2023, 05:48 PM)melle z schreef: ik zie eigenlijk niet in waarom ligfietsen gepromoot zou moeten worden. 
Ik denk dat dat voor alle "promoters" anders is. Voor mij persoonlijk is de reden voornamelijk dat ik de elektrische ligfiets en de velomobiel (en eventuele doorontwikkelingen op die twee concepten) als onderdeel van de oplossing zie van een heleboel problemen die we op dit moment in onze samenleving hebben. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ligfietsen niet nog verder in de vergetelheid raakt; om te kunnen blijven fietsen zullen de fabrikanten die er nu zijn enige vorm van omzet moeten hebben.
De club zie ik verder als een stuk gereedschap om mensen hun leerweg in dit wereldje te vergemakkelijken, en ik heb er ook nog eens een behoorlijke berg gezellige lui leren kennen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , Lig-hen , gideon , =oNNo=
#46
(02-Jan-2023, 05:48 PM)melle z schreef: Ik ben bang dat bij mij de zendingsdrang totaal ontbreekt, ik zie eigenlijk niet in waarom ligfietsen gepromoot zou moeten worden. Ik kan me goed vinden in de woorden van wijlen Mike Burrows (onder andere, in dit verband, mede-oprichter en oud-voorzitter BHPC) (vanaf 1:48):


Waarschijnlijk sluit mij idee aan bij Mike:


Wat mij betreft moet ligfietsen niet gepromoot worden om zieltjes te winnen; wat ik wel noodzakelijk vind is de zichtbaarheid dat snelheid en efficiëntie ook via techniek bereikt kan worden en dat hier geen motor voor nodig is. Die focus ligt volgens mij bij de tijdgeest dat er gekeken wordt naar alternatieven voor gemotoriseerd vervoer.
Dat fietsers om, om met reguliere snelheid te fietsen, soms ondersteuning gebruiken vind ik prima passen bij dit uitgangspunt; dat fietsers een hogere snelheid dan regulier fietsen door een motor (nu speed pedelec), past niet meer in het uitgangspunt reguliere menselijke snelheid.

Wat me ook opvalt is het verschil in rijgedrag:
Fietsers zijn veelal sociaal en houden rekening met anderen. (niet altijd, en klachten zijn er zeker)
Gemotoriseerd verkeer heeft veel regels nodig om sociaal te rijden. Zonder regels speelt al snel het recht van de sterkste. Dit herken ik bij de speed pedelec. Het hebben van gemotoriseerde snelheid veranderd je moraliteit.

Niels, fietser, van der Wal
Antwoord }
#47
(02-Jan-2023, 05:48 PM)melle z schreef: Ik ben bang dat bij mij de zendingsdrang totaal ontbreekt, ik zie eigenlijk niet in waarom ligfietsen gepromoot zou moeten worden. Ik kan me goed vinden in de woorden van wijlen Mike Burrows (onder andere, in dit verband, mede-oprichter en oud-voorzitter BHPC

Ik ben ook niet van het uitgaan om te preken aan de wereld.
Maar zo als het nu is 'preken we alleen voor onze eigen gemeente', we zien alleen de mensen die al ligfietsen op onze wedstrijd dagen en zo.

Dus denk ik dat we mensen moeten laten zien wat ligfietsen is zodat ze ons vragen of ze er meer van mogen horen.
Dat hoeft niet groots te zijn maar wel toegankelijk. 

Een grote stand op de fiets en wandelbeurs is heel leuk maar als je afhankelijk bent van een of meerdere bedrijven om die stand op te zetten en er voor te betalen denk ik dat er misschien been kleiner alternatief is, op een lokaal fiets gebeuren, (de rondjes rond de kerk?) of zelfs de weekmarkt of de gratis Koningsdag markt.

Hebben jullie daar ideeën voor?
En hebben jullie fietsen die daarvoor gebruikt kunnen worden?
Ik heb helaas mijn oude fietsen verkocht, ik denk dat mijn Flevo bike niet de makkelijke fiets is die mensen als eerste moeten proberen.

Of moeten we (de vereniging denk ik dan) die 18/16/13 fietsen op marktplaats kopen zodat we er een paar hebben?
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten
#48
(02-Jan-2023, 06:51 PM)365cycle schreef:
(02-Jan-2023, 05:48 PM)melle z schreef: ik zie eigenlijk niet in waarom ligfietsen gepromoot zou moeten worden. 
Daarnaast vind ik het belangrijk dat ligfietsen niet nog verder in de vergetelheid raakt; om te kunnen blijven fietsen zullen de fabrikanten die er nu zijn enige vorm van omzet moeten hebben.

Dat is wat Mike Burrows ook zegt: " there are enough of us to do what we want to do." 
Het hoeft van mij geen mainstream te worden, maar je hebt een minimaal aantal ligfietsers nodig om fabrikanten in de lucht te houden. Anders word je teruggeworpen op hele oude tweedehandsjes, of zelfbouw.
Antwoord }
#49
(02-Jan-2023, 07:16 PM)Willeke_IGKT schreef: Maar zo als het nu is 'preken we alleen voor onze eigen gemeente', we zien alleen de mensen die al ligfietsen op onze wedstrijd dagen en zo.
15-20 jaar geleden was de NVHPV (net als de voorloper van dit forum) vooral een club van/voor zelfbouwers (zo ben ik ook ben ik ook begonnen) en racers. In die tijd las ik bladen als Bicycle Quarterly (UK, niet het Amerikaanse blad met dezelfde naam) en later VeloVision, die ook veel over ligfietsen schreven. Die bladen zijn er al lang niet meer en ook de ledenpopulatie van de club/ dit forum is danig veranderd en daarmee waarschijnlijk de behoeften/ interesses ook. In die tijd was er vergeleken met nu natuurlijk nog amper internet en was de club eigenlijk de enige manier om anderen met dezelfde hobby te leren kennen, dat is natuurlijk al lang niet meer zo en wellicht zien velen het belang van clubs niet meer zo. Ik zie er naar uit mijn eerste Ligfiets& in ruim tien jaar te ontvangen, ben benieuwd waar nu zoal over geschreven wordt.

(02-Jan-2023, 07:16 PM)Willeke_IGKT schreef: Of moeten we (de vereniging denk ik dan) die 18/16/13 fietsen op marktplaats kopen zodat we er een paar hebben?
Ik ben bang dat de krenten al uit de pap gepikt zijn, onder andere door mij. De rest heeft behoorlijk wat werk nodig, ik ga woensdag even kijken of er nog iets interessants te redden is.

Overigens, zonder er ooit op gefietst te hebben ben ik een grote fan van de speed pedelec; de opkomst van die dingen lijkt de aanleg van hogesnelheids-/ lange-afstandsfietspaden in NL een mooie impuls te geven.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Jan van Ochten , Willeke_IGKT
#50
(02-Jan-2023, 07:16 PM)Willeke_IGKT schreef: Ik ben ook niet van het uitgaan om te preken aan de wereld.
Maar zo als het nu is 'preken we alleen voor onze eigen gemeente', we zien alleen de mensen die al ligfietsen op onze wedstrijd dagen en zo.
Dat geldt voor mij juist niet. Ik "preek" júist niet binnen onze wereld, ook al ben ik wel actief op het forum. Preek ook niet enkel voor ligfietsen, maar voor fietsen in het algemeen (met de ligfiets als "topmodel"). Denk dat ik eigenhandig al voor zo'n tiental extra velonauten gezorgd heb, dus als de velomobiel tweedehands te duur blijft... sorry Big Grin

(02-Jan-2023, 07:37 PM)Bob Hagendijk schreef:
(02-Jan-2023, 06:51 PM)365cycle schreef: Daarnaast vind ik het belangrijk dat ligfietsen niet nog verder in de vergetelheid raakt; om te kunnen blijven fietsen zullen de fabrikanten die er nu zijn enige vorm van omzet moeten hebben.
Dat is wat Mike Burrows ook zegt: " there are enough of us to do what we want to do." 
Mike Burrows zegt het niet meer, want helaas is hij overleden. Als je de filmpjes van de Oliebollentocht bekijkt, zie je dat ik - een man van middelbare leeftijd - één van de jongere deelnemers ben. Ik weet 99,9999% zeker dat ik over een jaartje of 60 wel uitgefietst ben. Ligfietsen verkopen zichzelf nauwelijks, want voor een buitenstaander is de drempel om er zelfs maar één te gaan bekijken behoorlijk groot. We zullen actief moeten promoten als we niet willen dat de groep verder krimpt.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Jan van Ochten
#51
(02-Jan-2023, 07:37 PM)Bob Hagendijk schreef: Anders word je teruggeworpen op hele oude tweedehandsjes, of zelfbouw.
Ik vind dat persoonlijk niet erg (onvoorstelbaar wat je tegenwoordig voor een paar tientjes kunt kopen!), maar ik begrijp dat ik een uitzondering ben.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
Een van de belangrijkste dingen die we kunnen doen voor het promoten van ligfietsen is het te laten zien. Gewoon door het veel te doen.

Ik ben het er ook wel mee eens dat vooral jongeren een interessante groep zijn om op de een of andere manier actiever te benaderen. Die zullen relatief makkelijk opstappen en lijken ook al snel de voordelen te zien.

Probleem is wel dat echt lekker ontspannen ligfietsen, ook als je het snel oppakt, echt nog wel tientallen uren ervaring kost. Een goede eerste ervaring is echter wel een lekker begin en daarbij helpt enthousiaste en deskundige begeleiding wel. Ik denk aan hoe BHPC's Barney presentator Hank van GCN an zijn eerste ligfiets-ervaring hielp, al was die Raptobike low racer misschien juist niet de meest handige beginnersfiets.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 29 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Ik heb na lang twijf...Martin van Mourik — 08:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Thuisgekomen waarvan...Martin van Mourik — 07:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Er maar geen vervolg...Fietsbennie — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
- Er lijkt speling...Lopopodium — 04:05 PM
XL Hotspot in 3d-print
In een Ligfiets&...Hardloper — 04:02 PM
XL Hotspot in 3d-print
Ja ik heb ook jaren ...twilwel — 03:37 PM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een ...Hardloper — 11:45 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Wat een afschuwelijk...Atrike — 11:15 AM
Remlicht schakelaar
Ik denk te weten h...Hoekie — 10:52 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Inderdaad heel hefti...365cycle — 10:35 AM
Remlicht schakelaar
Na een storing bij...365cycle — 10:31 AM
Nieuwe Strava API policy update breekt ...
En hoe is dat ande...365cycle — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die hard...ZoefZoef — 09:34 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Oei, mogelijk een dw...ZoefZoef — 09:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zoefzoef, die harde ...Jeroen S — 08:59 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
gemeente Kapelle ver...LigZeeuw — 08:51 AM
Zwaar ongeluk Daniel Fenn
Volgens mij zou de d...Jeroen S — 08:48 AM