Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de Tuna
(7 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Met 53T kan ik sowieso nog meetrappen tot 65km/u. Er zijn dagen dat ik het niet fiets.
Ik vind 90 rpm comfortabel als ik een redelijk stevig vermogen moet leveren. Ik kijk dus naar de hoogste snelheid die ik redelijk regelmatig verwacht te kunnen kruisen, daarbij wil ik op 90 rpm zitten.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper , Willeke_IGKT
Ik heb een inspanningstest gedaan en die moest op iets van 70rpm. Nou dat vond ik echt NIET fijn. Veel te traag. Mijn loop cadans zit ook rond de 200.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Ik heb een inspanningstest gedaan en die moest op iets van 70rpm. Nou dat vond ik echt fijn. Veel te traag. Mijn loop cadans zit ook rond de 200.
Verbazingwekkend laag, met jouw bouw. Maar daarom: Ga nou eerst eens veel rijden. Monteer desnoods een vermogensmeter of cadanssensor, dan registreer je ook wat je aan het doen bent.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(4 uren geleden)365cycle schreef:
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Ik heb een inspanningstest gedaan en die moest op iets van 70rpm. Nou dat vond ik echt fijn. Veel te traag. Mijn loop cadans zit ook rond de 200.
Verbazingwekkend laag, met jouw bouw. Maar daarom: Ga nou eerst eens veel rijden. Monteer desnoods een vermogensmeter of cadanssensor, dan registreer je ook wat je aan het doen bent.

Een cadanssensor is dan een stuk goedkoper. Alleen wel goed opletten bij het monteren, dat hij niet kapotschuurt door een uitstekend boutje Sad
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
(4 uren geleden)Frutsel schreef: Alleen wel goed opletten bij het monteren, dat hij niet kapotschuurt door een uitstekend boutje Sad
Heb je het weer gemold?  Rolleyes
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(4 uren geleden)365cycle schreef:
(4 uren geleden)Hardloper schreef: Ik heb een inspanningstest gedaan en die moest op iets van 70rpm. Nou dat vond ik echt NIET fijn. Veel te traag. Mijn loop cadans zit ook rond de 200.
Verbazingwekkend laag, met jouw bouw. Maar daarom: Ga nou eerst eens veel rijden. Monteer desnoods een vermogensmeter of cadanssensor, dan registreer je ook wat je aan het doen bent.
Was het woordje NIET vergeten.

Dat zit er al in. Dus dat monitor ik al. Loop al heel lang ook met vermogensmeters. Dus heb vergelijkingsmateriaal zover het te vergelijken is. Al bij proefrijden had ik een cadansensor mee, die zijn niet zo duur. Dus had die al aangeschaft.

Mijn huidige FTP is: 3,26 Watt/kg.

PS: Zolang ik niet expliciet erbij zeg, deel ik de fiets gegevens.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik heb in de Strada een groter groot voorblad laten monteren toen ik op de dijk van Enkhuizen met 20 km/u een prettige cadans had en nog maar een kransje kleiner kon achter.

Daarna reed ik op datzelfde stuk dijk weer 20 in een voor mij prettige cadans en had ik achter nog 3 kransjes over, kan ik 30 rijden en de cadans is dan nog prettig. Geen flauw idee wat de nummers zijn, misschien komt er in de B4M wel een cadans meter, tellen werkt niet omdat ik bij fietsen te veel op de weg en het verkeer let, niet op de tijd.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
(3 uren geleden)365cycle schreef:
(4 uren geleden)Frutsel schreef: Alleen wel goed opletten bij het monteren, dat hij niet kapotschuurt door een uitstekend boutje Sad
Heb je het weer gemold?  Rolleyes

Nee, nu gebruik ik de powermeter als cadanssensor, maar 1x een cadanssensor gesloopt door een boutje, en de volgende sensor zat met een rubber geklemd, waarbij dat rubber een keer verdwenen is (en de sensor lekker in het vooronder rondstuiterde op een w/w rit) Dat was dus ook niet bevorderlijk voor de sensor.

Gelukkig kosten ze niet zo veel, maar ik bleef aan de gang Tongue
Antwoord }
Bedankt door:
(2 uren geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik heb in de Strada een groter groot voorblad laten monteren toen ik op de dijk van Enkhuizen met 20 km/u een prettige cadans had en nog maar een kransje kleiner kon achter.

Daarna reed ik op datzelfde stuk dijk weer 20 in een voor mij prettige cadans en had ik achter nog 3 kransjes over, kan ik 30 rijden en de cadans is dan nog prettig. Geen flauw idee wat de nummers zijn, misschien komt er in de B4M wel een cadans meter, tellen werkt niet omdat ik bij fietsen te veel op de weg en het verkeer let, niet op de tijd.

Dit is de juiste keuze. Om op het verkeer te letten en niet op de cadans. Maar Willeke, eerlijk, ik weet niet of voor jou de cadans iets toevoegt om bij te houden. Zover ik je inschat doe je er later niks mee en neem aan dat jij wel weet wanneer je een prettige cadans hebt, waarmee je geen blessures rijdt. Misschien is een extra backup voor de verlichting een betere inverstering in jouw geval. Maar je kan het altijd overwegen he, verschillende sport apps ondersteunen de meest gangbare cadansmeters. Dus dan kun je later / real live je cadans bekijken.

Mijn Edge heb ik al zo ingesteld dat ik de snelheid / tijd onderweg / geschatte aankomsttijd en nog iets wat ik relevant vind om op tijd op werk aan te komen bij het kaartje bij mijn werk fiets profiel. Volgens mij was dat ook de cadans. Vermogen doet me minder voor woon/werk. Al zal die geregistreerd worden voor latere analyse. Kan er 10 configureren, dus een werk profiel was snel aangemaakt toen de eerste dag dichterbij kwam. Big Grin
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
NVT 2025: Noorderlijke Velomobiel Tocht
Klopt. Ik ben daar e...TimSch — 02:19 PM
NVT 2025: Noorderlijke Velomobiel Tocht
Mooie route, had eig...LigfietsWilsum — 02:02 PM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Hierbij een filmpj...Gideonaut — 01:58 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik heb in de Strad...Hardloper — 01:42 PM
Ervaringen met de Tuna
Alleen wel goed ...Frutsel — 01:40 PM
Kabel kappen vervangen voor visdraad
Ik rij al vele jaren...twilwel — 01:17 PM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
@De Tovenaar, techni...Willeke_IGKT — 01:17 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik heb in de Strada ...Willeke_IGKT — 01:07 PM
Ervaringen met de Tuna
Ik heb een inspa...Hardloper — 12:45 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Op woensdag ben ik v...Hardloper — 12:40 PM
NVT 2025: Noorderlijke Velomobiel Tocht
In dat deel van Nede...LigfietsWilsum — 12:31 PM
NVT 2025: Noorderlijke Velomobiel Tocht
25 aanmeldingen inmi...TimSch — 12:28 PM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Dank je, maar er is ...De tovenaar — 12:05 PM
Ervaringen met de Tuna
Alleen wel goed op...365cycle — 11:36 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
60 op een dag in 2...Frutsel — 11:08 AM
Ervaringen met de Tuna
Ik heb een inspa...Frutsel — 11:05 AM
Ligfietsfilmpjes van de tovenaar
Ik vind dat je mooie...Fietsbennie — 10:57 AM