Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100 leden!
#27
........ 300 “leden”
Antwoord }
Bedankt door:
#28
301

En dit is het 12.000e bericht  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#29
Het aantal leden zegt eigenlijk betrekkelijk weinig. Leden die zich hebben aangemeld hoeven niet meer terug te komen. Kijk maar naar de statistiek van Wim

(15-Oct-2020, 02:03 PM)Wim -de roetsende schreef: :



Er zijn 50 leden die alleen op de dag van aanmelding online zijn geweest.

10 daarvan zijn één of twee dagen daarna ook nog een keer online geweest.



[-Ik had even niets te doen, vandaar dit bericht.-]



Ik heb de aanmeldingen in 2020 niet meegeteld.


Maar daar staat dan tegenover dat ze misschien wel onaangemeld meelezen. En er zijn vast ook meelezers (lurkers heet dat geloof in internetjargon) die zich nooit hebben aangemeld. Hoeveel er dat zijn weten we niet.

Ook zijn er mensen die in het verleden hebben bijgedragen behoorlijk actief waren en nu al jaren niet meer.

Kortom het is maar relatief. Statistische cijfers geven niet altijd betrouwbare informatie.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Maakt toch ook niet uit? Wat telt is hoeveel mensen iets hebben aan de informatie die op het forum wordt uitgewisseld. Ik heb genoeg fora de vernieling in zien gaan door overpopulatie met maar half geïnteresseerde mensen die liever over iets anders kletsen dan waarvoor het forum bedoeld is. Ik heb liever een forum met weinig, echt geïnteresseerde mensen, dan een forum met veel mensen met niet ter zake doende kletsverhalen.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#31
Frank is begonnen met dit forum, nadat het vorige een debacle bleek te zijn. 

Met een paar mensen hebben we toen 'beloofd' dat we mee zouden gaan naar het nieuwe forum van Frank en dat we ook zouden blijven schrijven.

Dit is gelukt. Nog 99 berichten, na deze, en dan zitten we op 15.000.

Een virtueel applaus voor Frank applause   applause   applause
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Frank , 365cycle , Cygnus , Hoekie
#32
Hoe is het met Frank?
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Mooi dat het goed gaat met het forum!
Dikke proficiat voor de actieve gebruikers en hou de vaart er in zou ik zeggen (zowel in het forum als het fietsen  Tongue )

(02-Apr-2021, 09:12 AM)gideon schreef: Hoe is het met Frank?

Nog steeds in leven  Cool maar haast niet meer fiets actief.  Blush

Grt,
Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
#34
Leuk om iets van je te lezen Frank.
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Inderdaad, goed om iets van je te lezen.

Mijn pb-vraag heb je hiermee ook al beantwoord.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#36
En bijna 400 leden. Waarvan enige tientallen redelijk actief.
Antwoord }
Bedankt door:
#37
Jaaaaa.... vandaag heeft de 400’ste ligfietser/ligfiets geïnteresseerde zich aangemeld
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , emgaron
#38
En binnen 2 maanden weer 30 leden erbij.

Sommige nieuwe leden zijn ook actief. Dat vind ik nog veel belangrijker.

Het forum wordt pas interessant als er veel leden berichten (gaan) schrijven en op berichten (gaan) reageren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#39
(26-Nov-2017, 11:12 AM)Frank schreef: Sinds de (her)start van een Nederlands ligfietsforum in april dit jaar, hebben we vandaag de kaap van 100 leden bereikt.

Welkom aan lid nr 100: LiggeninWales

Ik ben na de 100 ste binnengekomen vandaag. Hoe plaats ik een bericht met vraag ?.Gaat dat alleen via reageren op een topic of kan ik een openlijk bericht plaatsen ?
 Ik hoor het graag.Mvg, Anka
Antwoord }
Bedankt door:
#40
In het openingsscherm kies je een onderwerp waar jouw topic het beste past, klik daarop en daarna klik je op de knop 'Nieuw Topic Starten'.

Welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.


Waar wil je iets over vragen?
Dan kunnen we je hier ook tips geven over waar jet het zou kunnen plaatsen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#41
Een uur geleden: 500 leden.

keesbroekhuizen, welkom op dit forum.

Veel lees- en nog veel meer schrijfplezier gewenst.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#42
Aha mooi! Inderdaad welkom, Kees!
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Mooi aantal, maar ongeveer de helft heeft nog nooit een bericht geschreven.

Dus bij deze een oproep aan al die lezers: Word een schrijver.



Zie ook dit draadje: https://ligfietsers.nl/thread-106.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: PlantageBohémien
#44
600 leden sinds vandaag.

@JeroenLeertouwer, gefeliciteerd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , 365cycle , Willeke_IGKT , Hoekie
#45
We moeten wel alvast gaan nadenken over een prijs voor gebruiker nummer 1000, over een jaar of drie.

Groeten van gebruiker nummer 5.
Antwoord }
Bedankt door: Lig-hen , Willeke_IGKT
#46
(05-Aug-2022, 10:39 PM)Lopopodium schreef: We moeten wel alvast gaan nadenken over een prijs voor gebruiker nummer 1000, over een jaar of drie.

Groeten van gebruiker nummer 5.

Nog maar 306 te gaan!
Ik verwacht augustus 2026.
Antwoord }
Bedankt door: PlantageBohémien
#47
(07-Sep-2023, 11:39 PM)Lopopodium schreef:
(05-Aug-2022, 10:39 PM)Lopopodium schreef: We moeten wel alvast gaan nadenken over een prijs voor gebruiker nummer 1000, over een jaar of drie.

Groeten van gebruiker nummer 5.

Nog maar 306 te gaan!
Ik verwacht augustus 2026.
  Niet mijn bedoeling zuur te doen, maar voor een land met zoveel inwoners is dat weinig, zes weken geleden was ik in Nederland, daar een aantal dagen gewandeld op de Veluwe, veel fietsen gezien, maar geen één ligfiets, in Tsjechië het zelfde, in de 20 jaar dat ik hier fiets één ligfiets gezien, terwijl we toch een redelijk succesvolle producent van ligfietsen hebben,  in Beieren waar ik ook regelmatig fiets, nog nooit een ligfiets gezien , vandaar dat ik bekeken wordt als iemand van een andere planeet wanneer ik onderweg ben.
Sinds ik met de trike onderweg ben en het comfort geniet, vraag ik me af waarom niet meer mensen voor deze vorm van fietsen kiezen? 
Wat ik me ook weleens afvraag; op M.P. zie ik weleens advertenties voorbij komen, waarbij als reden van verkoop wordt gegeven ; rugproblemen v d verkoper,  als je niet op een ligfiets kunt fietsen, wat kun je dan nog wel? 
Naar mijn mening zou men in de ligfiets wereld moeten kijken naar het comfort van wat er aangeboden wordt, een fiets met een soort tuinstoel past niet meer in deze tijd.
Kijk waarom de auto populair is geworden, comfort en veelzijdige gebruiksmogelijkheden, bagage ruimte, vakantie vervoer, stoelen en bagageruimte in een auto uit de jaren zestig v d vorige eeuw waren anders dan tegenwoordig, dat heeft zich in de autowereld doorontwikkeld, dat zou in de ligfietswereld ook moeten.
Antwoord }
Bedankt door:
#48
In mijn optiek zou het andersom moeten.

De auto moet weer soberder worden. 

Minder materialen, minder luxe én vooral veel minder gewicht.


Ik ben nooit een zieltjeswinner geweest om ervoor te zorgen dat mensen gaan ligfietsen.

Het was een klein groepje, het is een klein groepje en ik ben ervan overtuigd dat het ook in de toekomst een klein groepje zal blijven.

Ieder mens moet zelf bepalen hoe hij/zij/hen door het leven gaat. Ook qua fietsen dus.



Dat we met zo'n klein groepje liggers zoveel leden op dit forum hebben vind ik dan wel weer bijzonder.

Ik ken echt heel veel ligfietsers persoonlijk, maar op dit forum zijn bijzonder genoeg juist heel veel liggers die ik nog nooit in het echte leven ontmoet heb.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - 272 - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler

Antwoord }
#49
Ik ben 1x een Velomobiel, 1x een roei fietser en 1x een open ligger tegen gekomen deze zomer. En ik heb 2 mensen gesproken in real live gesproken die ervaringen hebben met Velomobielen waarbij eentje de zijne heeft opgeruimd. De andere heeft er meerdere gehad en heeft nu een recent model. Maar hem ken ik via iemand anders. Ik tel nu niet mijn bezoek aan Dronten mee hè.

(05-Aug-2022, 10:39 PM)Lopopodium schreef: We moeten wel alvast gaan nadenken over een prijs voor gebruiker nummer 1000, over een jaar of drie.

Groeten van gebruiker nummer 5.

Slechte zaak vind ik dit. Net of al die leden ervoor minder waard zijn. Ik vind bv 999 een mooier getal als 1000.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
#50
(08-Sep-2023, 07:57 AM)Wim -de roetsende schreef: In mijn optiek zou het andersom moeten.

De auto moet weer soberder worden. 

Minder materialen, minder luxe én vooral veel minder gewicht.


Ik ben nooit een zieltjeswinner geweest om ervoor te zorgen dat mensen gaan ligfietsen.

Het was een klein groepje, het is een klein groepje en ik ben ervan overtuigd dat het ook in de toekomst een klein groepje zal blijven.

Ieder mens moet zelf bepalen hoe hij/zij/hen door het leven gaat. Ook qua fietsen dus.



Dat we met zo'n klein groepje liggers zoveel leden op dit forum hebben vind ik dan wel weer bijzonder.

Ik ken echt heel veel ligfietsers persoonlijk, maar op dit forum zijn bijzonder genoeg juist heel veel liggers die ik nog nooit in het echte leven ontmoet heb.
Dat een auto soberder moet worden en minder gewicht moet hebben ben ik mee eens, maar naar mijn mening zou het principe van de ligfiets meer succes hebben wanneer het meer zou opschuiven in de richting v een auto, veel mensen kunnen een auto moeilijk betalen, een eenvoudig vervoermiddel, zonder belasting te hoeven betalen, lage kosten en weinig onderhoud, zonder APK en een max snelheid van 25 km zou meer succes moeten hebben, dat ligt ook aan de fabrikanten.
Wat deze site betreft; gelukkig worden berichten niet alleen door leden gelezen, verder moet men de invloed van corona ook niet onderschatten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#51
Ik denk dat je de Max snelheid eerder op 45km/u zetten. 25km/u is best wel heel laag. Het is niet eens 2x zo snel als ik deze ochtend als top snelheid had met hardlopen (interval training, ben niet zo heel extreem snel). Maar dat de auto’s lichter moeten worden is een goede zaak rondom energie beperking.

En dat er iets komt wat zonder al die APK / onderhoud etc komt tegen een lage prijs lijkt me sterk. De markt is te beperkt voor massa productie. De jeugd die de toekomst heeft voor deze voertuigen worden al voor 95% (natte vinger werk) verkeerd gevormd door de ouders die ze ophalen van school met auto’s en naar de middelbare school gaan met elektrische fietsen zodat ze weinig zelf hoeven in te spannen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#52
De discussie ontstaat denk ik in het verkeerde topic, maar ik wilde er toch wat aan toevoegen.

Jaren geleden heb ik eens een cabaratier gehoord die wat zei over de toenmalige postbus 51 slogan "met hetzelfde gemak gooi je het in de afvalbak". Hij ging toen los dat dat helemaal niet zo is, want het kost extra moeite, iets van je af gooien is veel makkelijker. Hij vond dat de slogan "moeite doen" moest heten.

Kan ik het wel mee eens zijn. Je moet moeite doen om je eigen rotzooi op te ruimen, je moet moeite doen om anderen in de problemen te zien en te helpen, en je moet moeite doen om niet zonder inspanning, droog en op hoge snelheid van A naar B te gaan. Voor iedereen ligt de hoeveelheid moeite om bijvoorbeeld woon-werk op de fiets te willen doen op een ander niveau. Sommigen hebben een rammelfiets en willen max 5km rijden, sommigen hebben een goede fiets en willen wel 15 rijden, sommigen schaffen een VM aan en doen 40km. Daarbij moet de werkgever er ook wat voor doen (stalling, opfrisruimte, ruimte voor natte kleren etc).

Maar, er blijft een in mijn ogen best grote groep, die helemaal geen moeite wil doen. Daar kan je een auto soberder voor maken en een fiets luxer, maar die ga je echt niet op de fiets zien. De maatschappij moet weer leren dat je moeite moet doen.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Voorvork Raptobike
Maar nee de voorvo...Gideonaut — 04:30 PM
Voorvork Raptobike
Ik vind een Champion...melle z — 04:15 PM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 ch...GHOOGEN — 03:02 PM
Korte cranks
Bij David kan je 1...Boyd Maduro — 02:38 PM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
En alweer verkocht :...Boyd Maduro — 02:36 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is vandaag 21 de...Fietsbennie — 02:14 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij keek ik ...Hardloper — 01:16 PM
Zelfbouw velomobiel, Go One Evo-R achtig
Een oud oom van mij ...Hardloper — 01:12 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Dan moet je ook teru...blokdoorn — 01:06 PM
Uit de media ligfiets nieuws
Volgens mij heb ik d...Gideonaut — 11:32 AM
Voorvork Raptobike
Ik ervaar mn m5 chr ...blokdoorn — 11:30 AM
Voorvork Raptobike
De vorm van een fram...GHOOGEN — 10:35 AM
Voorvork Raptobike
Een standaardfiets...Wim -de roetsende — 08:35 AM
Uit de media ligfiets nieuws
De velomobilisten ...Wim -de roetsende — 08:29 AM
High-end M5 CHR van AxelH vanaf €3400
365cycle — 01:35 AM
Voorvork Raptobike
Hoog gewicht komt ...GHOOGEN — 01:14 AM
Uit de media ligfiets nieuws
De velomobilisten zi...Willeke_IGKT — 11:32 PM