Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.502
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 309
2910 x bedankt in 1360 berichten
Boyd, zie ook de post van Wim op de vorige pagina, bij Schwalbe binnenbandjes even checken of de kern van het ventiel wel goed vast zit.
Berichten: 5.957
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2169
7637 x bedankt in 3748 berichten
Ik ben nog steeds blij. Ik heb de stoel van de DF iets naar voren gezet en aan de achterkant iets laten zakken.
Nu zit ik er nog beter en fijner in. Het is altijd wel een heel gedoe, maar het is gelukt.
Dat is nou weer een extreem voordeel van de Milan. Als je de stoelsteuntjes aan de voorkant wilt verzetten, is dat een kwestie van 4 gaatjes in de bodem boren of 2 als je de stoel iets minder ver wilt verzetten. Aan de achterkant haal je gewoon 1 of meer van die groen schuimplaten weg of je voegt er 1 of meer aan toe.
Met de Bülk gaat de voorkant verstellen nog veel eenvoudiger. Optillen en iets naar voren/achteren verplaatsen. Klaar.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 541
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 549
1374 x bedankt in 494 berichten
Blij dat ik vandaag mijn bivak voor OBT heb gehaald
Einde middag met het laatste restje daglicht tent op kunnen zetten na dik 8 uur in de fiets, 210 km waar de laatste 50 me best zwaar van vielen. Dan merk je toch dat je dat niet wekelijks doet
Nu rust avond en vroeg de slaapzak in
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 2.033
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3028 x bedankt in 1673 berichten
(27-Dec-2024, 08:42 AM)Wim -de roetsende schreef: (25-Dec-2024, 08:28 PM)ZoefZoef schreef: Ik heb de CCU in 47-559 besteld om te kijken of deze band onder de Thys 209 past. Het past net wel of net niet. Past ie, dan blijft ie op de roets. Past het niet dan gaat ie naar de QuestXS.
Je kunt altijd nog een sleuf in je zitje zagen. Heft een mede-roeifietser ook gedaan.
De 50mm Kojak komt zelfs door de sleuf van zijn zitje en hij heeft zelfs materiaal van zijn zitmatje moeten halen om het te laten passen.
Jouw band is 3mm smaller/minder hoog.
Vol verwachting klopt mijn hart
Dat is heiligschennis ;(
Van week zullen we het antwoord eindelijk horen. De roets staat bij mn vader inmiddels en is vreselijk smerig door opspattend zand, voorzien van een kapotte dyneemakabel en het elastiek is ook aan vervanging toe. Het kekke feloranje elastiek verdwijnt dus en zal plaats maken voor neongeel denk ik.
Berichten: 181
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 549
430 x bedankt in 180 berichten
(27-Dec-2024, 02:17 PM)Jeroen S schreef: Boyd, zie ook de post van Wim op de vorige pagina, bij Schwalbe binnenbandjes even checken of de kern van het ventiel wel goed vast zit.
Volgens mij hebben die van mij een vaste ventielkern. Nu anderhalve dag later is die weer enigszins zacht dus morgenochtend even oppompen en dan bij het startpunt ofwel pompen ofwel vervangen, afhankelijk van hoe de band en ik het uithouden
Berichten: 2.002
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29879
2932 x bedankt in 1307 berichten
Boyd, ik heb een ventielkern sleutel in mijn fiets, als je me herkend morgen even vragen.
Witte Strada met gele knopen op blauwe sticker en vlag op de smurfenmuts.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.957
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2169
7637 x bedankt in 3748 berichten
(28-Dec-2024, 12:18 AM)Boyd Maduro schreef: (27-Dec-2024, 02:17 PM)Jeroen S schreef: Boyd, zie ook de post van Wim op de vorige pagina, bij Schwalbe binnenbandjes even checken of de kern van het ventiel wel goed vast zit.
Volgens mij hebben die van mij een vaste ventielkern. Nu anderhalve dag later is die weer enigszins zacht dus morgenochtend even oppompen en dan bij het startpunt ofwel pompen ofwel vervangen, afhankelijk van hoe de band en ik het uithouden
Schwalbe heeft voor zover ik weet een losse ventielkern (vanwege het vullen met een anti-lekvloeistof).
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 181
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 549
430 x bedankt in 180 berichten
29-Dec-2024, 10:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Dec-2024, 11:48 AM door Boyd Maduro.)
(28-Dec-2024, 10:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Schwalbe heeft voor zover ik weet een losse ventielkern (vanwege het vullen met een anti-lekvloeistof).
Maar ik heb er geen Schwalbe biba's in zitten en weet toch vrij zeker dat die van mij geen losse kern heeft.
Maar nu blij dat de band het ook gisteren weer 307km heeft uitgehouden. 's ochtends voor vertrek gepompt en na de lunch stop van de OBT nog een keertje (met zicht op met hoge snelheid langs de roeibaan leek me dat verstandig)
Als ik thuis ben dan fix ik het wel, nu zit het nog in de categorie "werkt goed genoeg om het niet in de kou te verwisselen"
(28-Dec-2024, 12:24 AM)Willeke_IGKT schreef: Boyd, ik heb een ventielkern sleutel in mijn fiets, als je me herkend morgen even vragen.
Witte Strada met gele knopen op blauwe sticker en vlag op de smurfenmuts.
Thanks, had je wel herkend (binnen, je fiets heb ik niet actief gezien reden ook wel op heel andere plekken in de rij ) maar niet meer gesproken.
Ook blij dat mijn hele tocht gisteren gewoon goed is gegaan. Nagenoeg de hele rit heen en de volledige terugreis in het donker en dus met een langzaam zachter wordende band.
Bij aankomst was ik erg blij dat ik er was maar ik voelde me eigenlijk nog best fris. Fysiek had ik nog wel even door gekund.
Berichten: 2.033
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3028 x bedankt in 1673 berichten
..dat ik vandaag een envelopje in de brievenbus aantrof van ome Ali (van Aliexpress) met daarin een tooltje om de cassette van een naaf te verwijderen. Nu heb ik alle onderdelen die ik nodig heb om de shockproof uit- en in elkaar te zetten in huis zonder me nu het leplazerus te moeten zoeken waar het is gebleven.
Berichten: 1.502
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 309
2910 x bedankt in 1360 berichten
Tja, en hoe ga je die nu niet kwijtraken? ( dat gebeurt mij ook hoor, dat ik eerst een poosje moet zoeken waar dat ding toch gebleven is)
Berichten: 579
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1043 x bedankt in 564 berichten
Ik heb een hele luxe versterker voor 20 euro gekocht want de vorige eigenaar dacht dat ie kapot was omdat er geen geluid meer uit kwam. 5 minuten solderen en hij doet het weer
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 1.488
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 682
2467 x bedankt in 1149 berichten
(29-Dec-2024, 11:07 PM)Gideonaut schreef: Ik heb een hele luxe versterker voor 20 euro gekocht want de vorige eigenaar dacht dat ie kapot was omdat er geen geluid meer uit kwam. 5 minuten solderen en hij doet het weer
Nou ja, als je eraan moest solderen was 'ie dus wel kapot. Daar had de vorige eigenaar dus gelijk in
Berichten: 579
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1043 x bedankt in 564 berichten
Als een boutje los zit is toch niet gelijk je hele fiets kapot?
Maar ach zo heb ik een versterker van 500 voor 20
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 2.033
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3028 x bedankt in 1673 berichten
(30-Dec-2024, 12:56 AM)Gideonaut schreef: Als een boutje los zit is toch niet gelijk je hele fiets kapot?
Maar ach zo heb ik een versterker van 500 voor 20 Een versterker die anders op de milieustraat zou belanden omdat het tegenwoordig niet lonend meer is om een defect apparaat te laten repareren. Daar ben ik dan weer blij met dat deze versterker dat lot bespaard is gebleven en Gideonaut voor weinig nu een leuke versterker heeft
Zelf pluk ik ook weleens wat weg van de straat of marktplaats om het te repareren. Zo kocht ik jaren terug mn eerste iMac G5 voor 150 euro. Defect, maar hoe dat te repareren stond op internet vermeld (condensatoren vervangen). Het scheelde me 350 euro tov een gebruikt goed exemplaar. Een tv aan straat nam ik mee en voorzag ik van een nieuwe backlight. De verkoop erna leverde me 150 op. Lekker bezig geweest, weer wat geleerd en geld toe Reparatie is vaak relatief makkelijk. Ontzettend veel apparaten en ander spul verdwijnt onnodig op de stort
Ligfietsgerelateerd ben ik blij omdat ik nu zo goed als klaar ben met het oplappen van mn carbon crankstel. Dat zag er niet meer uit omdat de lak compleet naar geel verweerd was. Ik heb het met korrel 220 opgeschuurd en alle lelijke plekken zijn nu zo goed als weg. Van de week als ik weer bij mn pa ben neem ik een stukje schuurpapier met korrel 400 mee om het soort van te polijsten en daarna even kijken voor een spuitbusje blanke lak ofzo zodat er weer een mooie carbonglans op komt.
Berichten: 2.033
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3028 x bedankt in 1673 berichten
11 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 11 uren geleden door ZoefZoef.)
(27-Dec-2024, 08:42 AM)Wim -de roetsende schreef: (25-Dec-2024, 08:28 PM)ZoefZoef schreef: Ik heb de CCU in 47-559 besteld om te kijken of deze band onder de Thys 209 past. Het past net wel of net niet. Past ie, dan blijft ie op de roets. Past het niet dan gaat ie naar de QuestXS.
Je kunt altijd nog een sleuf in je zitje zagen. Heft een mede-roeifietser ook gedaan.
De 50mm Kojak komt zelfs door de sleuf van zijn zitje en hij heeft zelfs materiaal van zijn zitmatje moeten halen om het te laten passen.
Jouw band is 3mm smaller/minder hoog.
Vol verwachting klopt mijn hart
Een 50mm band die door de sleuf van zn zitje komt en materiaal van het zitmatje moeten halen? Hoe dan,?
De 47mm CCU ligt nu onder de roets. Het lijkt te passen, als in: hij raakt het frame niet. De ruimte tussen de band en het frame is echter minimaal. Ik gok minder dan 1mm maar het draait wel vrij. Morgen de band even op de juiste druk brengen, het frame volledig ontdoen van viezigheid en nogmaals kijken.
Het beste zou zijn als je het achterwiel een paar mm lager in de achtervork kan vastzetten. Dan zou er iets van busje gemaakt moeten worden ofzo. De remblokjes van de schijfrem kunnen ook iets hoger op de schijf aangrijpen, dat is het probleem niet. Wel het wiel wat lager vastzetten in de vork.
Conclusie: het lijkt te passen, maar zodra er ook maar een viezigheid of wat anders aan je band blijft plakken, gaat je frame eraan. Ofwel, het past eigenlijk net niet. De band gaat dus op de QuestXS.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 7 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
Nieuwe berichten
|
OBT 2025 Groningen
|
Ach ja, ik heb toch ...Jeroen S — 02:46 PM |
Happy nieuwhier!
|
Ik heb mijn fiets oo...Jeroen S — 02:32 PM |
Kilometer topic
|
Hier ruim 6300 km ge...Arno boogaart — 02:30 PM |
Happy nieuwhier!
|
Ik heb het hele ja...Wim -de roetsende — 02:17 PM |
Happy nieuwhier!
|
Ik heb het hele ja...Bob Hagendijk — 01:11 PM |
Happy nieuwhier!
|
Ook vanaf hier de be...Hardloper — 12:56 PM |
Happy nieuwhier!
|
Voor de zekerheid ki...Fietsbennie — 12:46 PM |
Kilometer topic
|
Hier er content met ...Boyd Maduro — 11:27 AM |
Kilometer topic
|
Maandelijks overbrug...Chepap — 07:40 AM |
Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Ik heb de CCU in 4...ZoefZoef — 04:52 AM |
Kilometer topic
|
Slechts 8000 km hi...ZoefZoef — 03:51 AM |
Kilometer topic
|
Slechts 8000 km hier...365cycle — 03:26 AM |
Happy nieuwhier!
|
En de allerbeste wen...365cycle — 03:22 AM |
Ook even voorstellen
|
Welkom hier! Mogelij...Jeroen S — 11:34 PM |
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
|
Op veel van die Fatb...Jeroen S — 11:29 PM |
Kilometer topic
|
Ik heb zitten rekene...Roepers — 10:35 PM |
Kilometer topic
|
Net geen 6.000 dit j...TimSch — 10:34 PM |
|