Vandaag ben ik blij omdat.....
|
Berichten: 1.505
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 316
2916 x bedankt in 1363 berichten
Boyd, zie ook de post van Wim op de vorige pagina, bij Schwalbe binnenbandjes even checken of de kern van het ventiel wel goed vast zit.
Berichten: 5.967
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2175
7663 x bedankt in 3758 berichten
Ik ben nog steeds blij. Ik heb de stoel van de DF iets naar voren gezet en aan de achterkant iets laten zakken.
Nu zit ik er nog beter en fijner in. Het is altijd wel een heel gedoe, maar het is gelukt.
Dat is nou weer een extreem voordeel van de Milan. Als je de stoelsteuntjes aan de voorkant wilt verzetten, is dat een kwestie van 4 gaatjes in de bodem boren of 2 als je de stoel iets minder ver wilt verzetten. Aan de achterkant haal je gewoon 1 of meer van die groen schuimplaten weg of je voegt er 1 of meer aan toe.
Met de Bülk gaat de voorkant verstellen nog veel eenvoudiger. Optillen en iets naar voren/achteren verplaatsen. Klaar.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 541
Topics: 32
Lid sinds: Sep 2021
Bedankt: 549
1374 x bedankt in 494 berichten
Blij dat ik vandaag mijn bivak voor OBT heb gehaald
Einde middag met het laatste restje daglicht tent op kunnen zetten na dik 8 uur in de fiets, 210 km waar de laatste 50 me best zwaar van vielen. Dan merk je toch dat je dat niet wekelijks doet
Nu rust avond en vroeg de slaapzak in
Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Thys 222 - Ligfietsclub Noorderligt
Berichten: 2.039
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3036 x bedankt in 1678 berichten
(27-Dec-2024, 08:42 AM)Wim -de roetsende schreef: (25-Dec-2024, 08:28 PM)ZoefZoef schreef: Ik heb de CCU in 47-559 besteld om te kijken of deze band onder de Thys 209 past. Het past net wel of net niet. Past ie, dan blijft ie op de roets. Past het niet dan gaat ie naar de QuestXS.
Je kunt altijd nog een sleuf in je zitje zagen. Heft een mede-roeifietser ook gedaan.
De 50mm Kojak komt zelfs door de sleuf van zijn zitje en hij heeft zelfs materiaal van zijn zitmatje moeten halen om het te laten passen.
Jouw band is 3mm smaller/minder hoog.
Vol verwachting klopt mijn hart
Dat is heiligschennis ;(
Van week zullen we het antwoord eindelijk horen. De roets staat bij mn vader inmiddels en is vreselijk smerig door opspattend zand, voorzien van een kapotte dyneemakabel en het elastiek is ook aan vervanging toe. Het kekke feloranje elastiek verdwijnt dus en zal plaats maken voor neongeel denk ik.
Berichten: 181
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 556
430 x bedankt in 180 berichten
(27-Dec-2024, 02:17 PM)Jeroen S schreef: Boyd, zie ook de post van Wim op de vorige pagina, bij Schwalbe binnenbandjes even checken of de kern van het ventiel wel goed vast zit.
Volgens mij hebben die van mij een vaste ventielkern. Nu anderhalve dag later is die weer enigszins zacht dus morgenochtend even oppompen en dan bij het startpunt ofwel pompen ofwel vervangen, afhankelijk van hoe de band en ik het uithouden
Berichten: 2.006
Topics: 57
Lid sinds: Dec 2020
Bedankt: 29932
2944 x bedankt in 1310 berichten
Boyd, ik heb een ventielkern sleutel in mijn fiets, als je me herkend morgen even vragen.
Witte Strada met gele knopen op blauwe sticker en vlag op de smurfenmuts.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220 - Whike - (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Berichten: 5.967
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2175
7663 x bedankt in 3758 berichten
(28-Dec-2024, 12:18 AM)Boyd Maduro schreef: (27-Dec-2024, 02:17 PM)Jeroen S schreef: Boyd, zie ook de post van Wim op de vorige pagina, bij Schwalbe binnenbandjes even checken of de kern van het ventiel wel goed vast zit.
Volgens mij hebben die van mij een vaste ventielkern. Nu anderhalve dag later is die weer enigszins zacht dus morgenochtend even oppompen en dan bij het startpunt ofwel pompen ofwel vervangen, afhankelijk van hoe de band en ik het uithouden
Schwalbe heeft voor zover ik weet een losse ventielkern (vanwege het vullen met een anti-lekvloeistof).
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 181
Topics: 13
Lid sinds: Mar 2024
Bedankt: 556
430 x bedankt in 180 berichten
29-Dec-2024, 10:53 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-Dec-2024, 11:48 AM door Boyd Maduro.)
(28-Dec-2024, 10:13 AM)Wim -de roetsende schreef: Schwalbe heeft voor zover ik weet een losse ventielkern (vanwege het vullen met een anti-lekvloeistof).
Maar ik heb er geen Schwalbe biba's in zitten en weet toch vrij zeker dat die van mij geen losse kern heeft.
Maar nu blij dat de band het ook gisteren weer 307km heeft uitgehouden. 's ochtends voor vertrek gepompt en na de lunch stop van de OBT nog een keertje (met zicht op met hoge snelheid langs de roeibaan leek me dat verstandig)
Als ik thuis ben dan fix ik het wel, nu zit het nog in de categorie "werkt goed genoeg om het niet in de kou te verwisselen"
(28-Dec-2024, 12:24 AM)Willeke_IGKT schreef: Boyd, ik heb een ventielkern sleutel in mijn fiets, als je me herkend morgen even vragen.
Witte Strada met gele knopen op blauwe sticker en vlag op de smurfenmuts.
Thanks, had je wel herkend (binnen, je fiets heb ik niet actief gezien reden ook wel op heel andere plekken in de rij ) maar niet meer gesproken.
Ook blij dat mijn hele tocht gisteren gewoon goed is gegaan. Nagenoeg de hele rit heen en de volledige terugreis in het donker en dus met een langzaam zachter wordende band.
Bij aankomst was ik erg blij dat ik er was maar ik voelde me eigenlijk nog best fris. Fysiek had ik nog wel even door gekund.
Berichten: 2.039
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3036 x bedankt in 1678 berichten
..dat ik vandaag een envelopje in de brievenbus aantrof van ome Ali (van Aliexpress) met daarin een tooltje om de cassette van een naaf te verwijderen. Nu heb ik alle onderdelen die ik nodig heb om de shockproof uit- en in elkaar te zetten in huis zonder me nu het leplazerus te moeten zoeken waar het is gebleven.
Berichten: 1.505
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 316
2916 x bedankt in 1363 berichten
Tja, en hoe ga je die nu niet kwijtraken? ( dat gebeurt mij ook hoor, dat ik eerst een poosje moet zoeken waar dat ding toch gebleven is)
Berichten: 579
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1043 x bedankt in 564 berichten
Ik heb een hele luxe versterker voor 20 euro gekocht want de vorige eigenaar dacht dat ie kapot was omdat er geen geluid meer uit kwam. 5 minuten solderen en hij doet het weer
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 1.490
Topics: 11
Lid sinds: Jul 2019
Bedankt: 682
2472 x bedankt in 1151 berichten
(29-Dec-2024, 11:07 PM)Gideonaut schreef: Ik heb een hele luxe versterker voor 20 euro gekocht want de vorige eigenaar dacht dat ie kapot was omdat er geen geluid meer uit kwam. 5 minuten solderen en hij doet het weer
Nou ja, als je eraan moest solderen was 'ie dus wel kapot. Daar had de vorige eigenaar dus gelijk in
Berichten: 579
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2023
Bedankt: 2
1043 x bedankt in 564 berichten
Als een boutje los zit is toch niet gelijk je hele fiets kapot?
Maar ach zo heb ik een versterker van 500 voor 20
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron
Berichten: 2.039
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3036 x bedankt in 1678 berichten
(30-Dec-2024, 12:56 AM)Gideonaut schreef: Als een boutje los zit is toch niet gelijk je hele fiets kapot?
Maar ach zo heb ik een versterker van 500 voor 20 Een versterker die anders op de milieustraat zou belanden omdat het tegenwoordig niet lonend meer is om een defect apparaat te laten repareren. Daar ben ik dan weer blij met dat deze versterker dat lot bespaard is gebleven en Gideonaut voor weinig nu een leuke versterker heeft
Zelf pluk ik ook weleens wat weg van de straat of marktplaats om het te repareren. Zo kocht ik jaren terug mn eerste iMac G5 voor 150 euro. Defect, maar hoe dat te repareren stond op internet vermeld (condensatoren vervangen). Het scheelde me 350 euro tov een gebruikt goed exemplaar. Een tv aan straat nam ik mee en voorzag ik van een nieuwe backlight. De verkoop erna leverde me 150 op. Lekker bezig geweest, weer wat geleerd en geld toe Reparatie is vaak relatief makkelijk. Ontzettend veel apparaten en ander spul verdwijnt onnodig op de stort
Ligfietsgerelateerd ben ik blij omdat ik nu zo goed als klaar ben met het oplappen van mn carbon crankstel. Dat zag er niet meer uit omdat de lak compleet naar geel verweerd was. Ik heb het met korrel 220 opgeschuurd en alle lelijke plekken zijn nu zo goed als weg. Van de week als ik weer bij mn pa ben neem ik een stukje schuurpapier met korrel 400 mee om het soort van te polijsten en daarna even kijken voor een spuitbusje blanke lak ofzo zodat er weer een mooie carbonglans op komt.
Berichten: 2.039
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3036 x bedankt in 1678 berichten
01-Jan-2025, 04:52 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-Jan-2025, 04:54 AM door ZoefZoef.)
(27-Dec-2024, 08:42 AM)Wim -de roetsende schreef: (25-Dec-2024, 08:28 PM)ZoefZoef schreef: Ik heb de CCU in 47-559 besteld om te kijken of deze band onder de Thys 209 past. Het past net wel of net niet. Past ie, dan blijft ie op de roets. Past het niet dan gaat ie naar de QuestXS.
Je kunt altijd nog een sleuf in je zitje zagen. Heft een mede-roeifietser ook gedaan.
De 50mm Kojak komt zelfs door de sleuf van zijn zitje en hij heeft zelfs materiaal van zijn zitmatje moeten halen om het te laten passen.
Jouw band is 3mm smaller/minder hoog.
Vol verwachting klopt mijn hart
Een 50mm band die door de sleuf van zn zitje komt en materiaal van het zitmatje moeten halen? Hoe dan,?
De 47mm CCU ligt nu onder de roets. Het lijkt te passen, als in: hij raakt het frame niet. De ruimte tussen de band en het frame is echter minimaal. Ik gok minder dan 1mm maar het draait wel vrij. Morgen de band even op de juiste druk brengen, het frame volledig ontdoen van viezigheid en nogmaals kijken.
Het beste zou zijn als je het achterwiel een paar mm lager in de achtervork kan vastzetten. Dan zou er iets van busje gemaakt moeten worden ofzo. De remblokjes van de schijfrem kunnen ook iets hoger op de schijf aangrijpen, dat is het probleem niet. Wel het wiel wat lager vastzetten in de vork.
Conclusie: het lijkt te passen, maar zodra er ook maar een viezigheid of wat anders aan je band blijft plakken, gaat je frame eraan. Ofwel, het past eigenlijk net niet. De band gaat dus op de QuestXS.
Berichten: 2.794
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3072
3299 x bedankt in 2286 berichten
naar verhouding maar heel eventjes heeft gehageld.
Ik was maar een rondje wandelen en het begon te hagelen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 2.039
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2017
Bedankt: 28
3036 x bedankt in 1678 berichten
Zo blij met de huidige technieken van tegenwoordig hieromtrent: internet, websites, meteorologie. Combineer dat en je hebt een fantastische website die onmisbaar is zowat: www.buienradar.nl
Berichten: 5.967
Topics: 151
Lid sinds: Apr 2017
Bedankt: 2175
7663 x bedankt in 3758 berichten
Ik ben blij omdat ik vanochtend 25km heerlijk in de zon heb gereden met de DF.
Vanmiddag om half 4 ging ik weer terug en was er geen zon meer, maar het was nog steeds prima fietsweer.
De DF met de Hosen rijdt heerlijk.
Ik ga morgen nog wel de zithouding aanpassen. Ik wil de zitting nog iets meer naar voren en aan de achterkant iets lager zetten.
Ik ga het nu op de juiste manier doen. Eerst de achterste beugel op de juiste plek situeren, dan de zitting op 2 dunne plankjes zetten en dan via de wielkasten nieuwe gaatjes boren in de flenzen van de zitting.
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Berichten: 2.794
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3072
3299 x bedankt in 2286 berichten
(02-Jan-2025, 08:55 PM)ZoefZoef schreef: Zo blij met de huidige technieken van tegenwoordig hieromtrent: internet, websites, meteorologie. Combineer dat en je hebt een fantastische website die onmisbaar is zowat: www.buienradar.nl
Heel eerlijk. Ik wou lekker uitwaaien en het kwam zo uit dat ik op dat moment naar buiten ging. Ik had een warme winterjas aan en na de paar minuten hagel was het voorbij. Dus toen ik daarna weer lekker warm binnen zat, toen heb ik het gevoel gehad dat ik lekker heb uitgewaaid. Ik ga ook lekker hardlopen wanneer het regent. Het ervaren van de hagel is ook een deel van het merken dat je leeft. Jij mag lekker de buienradar raadplegen, ik neem zoals het komt. En put vreugde eruit als ik daarna kan denken zo dat was even goed uitwaaien.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 1.001
Topics: 28
Lid sinds: Jun 2022
Bedankt: 0
1687 x bedankt in 905 berichten
(02-Jan-2025, 09:33 PM)Hardloper schreef: Het ervaren van de hagel is ook een deel van het merken dat je leeft. Dat maak ik mezelf altijd wijs als ik me op mijn duim sla.
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Berichten: 2.794
Topics: 96
Lid sinds: Apr 2023
Bedankt: 3072
3299 x bedankt in 2286 berichten
(02-Jan-2025, 09:40 PM)melle z schreef: (02-Jan-2025, 09:33 PM)Hardloper schreef: Het ervaren van de hagel is ook een deel van het merken dat je leeft. Dat maak ik mezelf altijd wijs als ik me op mijn duim sla.
Ik loop liever een uur lang in de hagel. Of hardlopen en dat mijn vingers lijken bevroren zoals laatst. Dan 1x de hamer op de duim te slaan.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Berichten: 304
Topics: 11
Lid sinds: Feb 2023
Bedankt: 77
543 x bedankt in 281 berichten
Na alle grauwe dagen nu weer eens helder weer was wat het tochtje van 85 km tot een groot plezier maakte.
rij zowel onderstuur als aero-stuur
Berichten: 1.505
Topics: 7
Lid sinds: Oct 2020
Bedankt: 316
2916 x bedankt in 1363 berichten
Omdat het me gelukt is om de vervelende wielen van de Milan, Tubeless ready, te wisselen voor een normaal setje.
Ik vond ze vervelend omdat het me daarmee bij koud weer niet lukt om met normale bandenlichters de band van de velg te krijgen. Kreeg ze niet eens tussen de velg en de band. En de Urban die ik er vorige week op gelegd had wilde maar niet netjes rond om de velg gaan liggen.
Ik ben dus erg blij dat dat verleden tijd is, en ik heb maar gelijk de Schwalbe Ones erop gelegd. Maar eens kijken hoe die het bij koude doen.
|
Gebruikers die dit topic lezen: 8 gast(en)
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|