Waardering:
  • 6 stemmen - gemiddelde waardering is 4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is een mooie mijlpaal. Ik kan je vertellen, nóg verder (bij lekker weer) is een stuk leuker en als je eenmaal die 100 een paar keer gedaan hebt is 150+ eigenlijk zo moeilijk niet meer. Bij mij is elke toertocht minimaal 100 kilometer, een doel dat ik mijzelf jaren geleden al eens heb opgelegd en eigenlijk niet moeilijk is te halen op sommige dagen in het vroege voorjaar en het late najaar na.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle
Ben ondertussen thuis,nu nog 2 weken met de voet omhoog zien door te komen.Daarna nog 2 poliklinische controles waarbij ik te horen ga krijgen in hoeverre de enkel belast mag worden.
Hartelijke dank voor de vele tips,er is een totaal nieuwe wereld voor me open gegaan kwa mobiliteit icm de voet omhoog!
In ieder geval leesvoer genoeg.
Groet,Gregor
Antwoord }
... het best lekker fietsen was, ondanks dat het veel te koud was vanmorgen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie , 365cycle , martinus
(22-Apr-2024, 09:52 AM)Frutsel schreef: ... het best lekker fietsen was, ondanks dat het veel te koud was vanmorgen.

Vanmiddag/vanavond was het daarentegen wel lekker.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinus , 365cycle
Mijn fiets schakelt weer soepel. De afgelopen weken was het schakelen erg stug.
Dat er iets zou zijn met de versnellingskabel had ik wel verwacht, maar wat er precies mee aan de hand was niet. Toen ik de binnenkabel uit de buitenkabel had getrokken om te kijken wat ermee aan de hand was zag ik een raar dun spiraaltje uit de binnenkabel steken. Ik trok eraan en er kwam een lange dunne spiraal van de volle lengte van de versnellingskabel tevoorschijn. Een streng van de kabel was losgeraakt.
Ik dacht even dat ik een nieuwe kabel nodig had, maar na verwijdering van een los stukje van de losgeraakte streng bij het begin van de kabel zag het er nog wel bruikbaar uit. Ik heb slotensmeermiddel in de buitenkabel gespoten en de binnenkabel er mee ingewreven, en de binnenkabel weer in de buitenkabel gevoerd. Een testritje over de heuvelrug heen gemaakt zodat ik alle verzetten gebruik, het schakelen ging weer prima, nou ja, zo goed als je kunt verwachten met een lange bochtige versnellingskabel plus een derailleur met een redelijk lange kooi.
Het wordt wel tijd voor een reserve versnellingskabel. Ik vraag me af of het de moeite waard is om wat extra uit te geven voor een kabel, zijn er merkbare kwaliteitsverschillen? Hebben jullie daar ervaringen mee?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle , Hoekie
(23-Apr-2024, 09:50 PM)Martin van Mourik schreef: Het wordt wel tijd voor een reserve versnellingskabel. Ik vraag me af of het de moeite waard is om wat extra uit te geven voor een kabel, zijn er merkbare kwaliteitsverschillen? Hebben jullie daar ervaringen mee?
IK heb er zelf weinig kennis van, maar er is mij weleens verteld dat in duurdere buitenkabels meestal een laagje zit om de binnenkabel soepel te laten glijden. Als de binnenkabel aan vervanging toe is, kan het zijn dat ook dat laagje van de buitenkabel versleten is, dus dan beter samen vervangen. Maar, het is van horen zeggen en ik weet niet bij welke kabels dit wel of niet aan de orde is.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Ja, inderdaad. Die ene keer dat je nieuwe binnen+buitenkabels monteert kun je imho beter een paar euro meer uitgeven voor echt goede kabels. Ik heb allebei mijn liggers voorzien van Jagwire kabels (type sport shift xl). Die zijn aan de binnenkant gecoat...
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Heb een schatting gevraagd voor de QV op te lappen. De achterkant repareren, op diverse plekken lak bijwerken en op de kritieke plekken met transparante folie inpakken. En een stickertje plakken met de NL vlag en mijn naam zal rond de 700 euro kosten. Shit, zal wel zonder BTW zijn. Wordt het toch nog duurder dan gedacht. Maar heb wel de indruk dat het nog best meevalt. Had veel meer schade verwacht.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
Vandaag ben ik blij omdat ik een lekker eind gefietst heb.
Eerst door regen naar Hans waar De Waterlandse Liggers verzamelen. Ik kwam met een goed uur rijden aan, goede tijd voor de afstand.
Met ons gezamenlijk vertrek was het droog.
Ik ben tot de Kogerpolderbrug meegereden, met een voor mijn doen hoog tempo (de meeste mannen hier zullen er om lachen) en ben toen afgedraaid naar het pontje van Akersloot.
Bijna bij Alkmaar weer naar het westen, door Heiloo en Egmond Binnen, (die snack begint een vaste plek te worden) en door richting Castricum, Heemskerk (bij een vriendin langs tot na nog een regenbui) en door naar huis.
Ruim 70 km gereden, mijn tempo alleen was weer als vanouds, een stukje langzamer nu ik geen haast had.
Ook alle drukke plekken voor koningsdag gemist.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie
Wat betreft de versnellingskabels zorg ik dat de buitenkant kwaliteit is, standaard Shimano vind ik prima. Daar zit dan binnenin een kunststofhulsje wat het soepel laat glijden. Die binnenkabels, dus het staalkabeltje, met teflon coating heb ik het niet zo op. Met sommige smeermiddeltjes reageren ze niet zo goed, en dan gaat die coating in harde kruimels eraf vallen. Welke combi het precies was, weet ik niet meer, wel dat ik heel vlot de boel nogmaals kon vervangen. Alsof er een hoop fijn zand in zit. Ik heb dus liever gewoon ongecoate, maar wel RVS binnenkabels.

Wat verder veel helpt is goede eindkapjes. Ik heb het liefst plastic die dichten iets beter af. Ik besteed er ook wat tijd aan om de eindjes met een dremel netjes vlak te slijpen en er zeker van te zijn dat er niet ergens een klein haakje is blijven uitsteken, wat langs de kabel schuurt.

Ik ben vandaag blij omdat het meeste gepakt is om morgen met zoonlief 2-3 dagen op fietsvakantie te gaan. Hij is wel geholpen aan een wratje op zijn voet dus, nog even afwachten of hij het morgen ziet zitten.
Vorige keer was ie 11 ofzo, toen moest papa het meeste gewicht hebben. Hij is nogal gegroeid en na 1,5 jaar 10 km naar school en 10 km terug zijn zijn bovenbenen bij de knie dikker als die van mij. (en het is geen spek) We gaan met gewone trekking fietsen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(27-Apr-2024, 10:47 PM)Jeroen S schreef: Die binnenkabels, dus het staalkabeltje, met teflon coating heb ik het niet zo op. Met sommige smeermiddeltjes reageren ze niet zo goed, en dan gaat die coating in harde kruimels eraf vallen.
Die kabels moet je niet smeren, daar zorgt de teflon coating voor (lang leve PFAS!). Ik gebruik ook altijd RVS binnenkabels.

Fijne fietsvakantie!
2x Dries Baron | Optima Stinger | Challenge Hurricane
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(27-Apr-2024, 10:47 PM)Jeroen S schreef: Wat betreft de versnellingskabels zorg ik dat de buitenkant kwaliteit is, standaard Shimano vind ik prima. Daar zit dan binnenin een kunststofhulsje wat het soepel laat glijden. Die binnenkabels, dus het staalkabeltje, met teflon coating heb ik het niet zo op. Met sommige smeermiddeltjes reageren ze niet zo goed, en dan gaat die coating in harde kruimels eraf vallen. Welke combi het precies was, weet ik niet meer, wel dat ik heel vlot de boel nogmaals kon vervangen. Alsof er een hoop fijn zand in zit. Ik heb dus liever gewoon ongecoate, maar wel RVS binnenkabels.

Wat verder veel helpt is goede eindkapjes. Ik heb het liefst plastic die dichten iets beter af. Ik besteed er ook wat tijd aan om de eindjes met een dremel netjes vlak te slijpen en er zeker van te zijn dat er niet ergens een klein haakje is blijven uitsteken, wat langs de kabel schuurt.

Ik ben vandaag blij omdat het meeste gepakt is om morgen met zoonlief 2-3 dagen op fietsvakantie te gaan. Hij is wel geholpen aan een wratje op zijn voet dus, nog even afwachten of hij het morgen ziet zitten.
Vorige keer was ie 11 ofzo, toen moest papa het meeste gewicht hebben. Hij is nogal gegroeid en na 1,5 jaar 10 km naar school en 10 km terug zijn zijn bovenbenen bij de knie dikker als die van mij. (en het is geen spek) We gaan met gewone trekking fietsen.

Veel plezier!!!
Groet,

Tom
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Apr-2024, 05:24 PM)Hardloper schreef: Heb een schatting gevraagd voor de QV op te lappen. De achterkant repareren, op diverse plekken lak bijwerken en op de kritieke plekken met transparante folie inpakken. En een stickertje plakken met de NL vlag en mijn naam zal rond de 700 euro kosten. Shit, zal wel zonder BTW zijn. Wordt het toch nog duurder dan gedacht. Maar heb wel de indruk dat het nog best meevalt. Had veel meer schade verwacht.

Ik schrik ook altijd van dit soort bedragen. Toch vind ik €700,- echt veel geld voor zo'n klein gaatje. Mijn Milan helemaal opnieuw spuiten zou €1000,- gaan kosten.

Of is die sticker zo duur  Tongue
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Zou het -hoe hinderlijk ik het ook vind- laten zitten tot de volgende grote schade. Voor de 700 euro zou ik dr denk ik een sticker overheen plakken van hetzelfde materiaal als de reflecterende folie aan de achterzijde en dan aan beide kanten zodat het er symmetrisch uitziet.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder , 365cycle , Hoekie
Mijn fietsen zijn eerst en vooral om te gebruiken, niet om in de zon te blinken, dus zolang er functioneel geen noodzaak is zou ik er dit soort bedragen niet aan uitgeven. Ja, mijn qv’s hebben inmiddels ook wat krassen en een scheurtje opgelopen, vooral in het begin door onhandigheid, en mijn oudste zoon vervoert er ook graag bouwmarktspul mee, maar we hebben ze om vervoer makkelijker te maken. Wel blij dat ik ze tweedehands heb gekocht, dan is het toch wat makkelijker om zo te denken.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , datakneder , Hoekie
(28-Apr-2024, 10:18 AM)Wim -de roetsende schreef:
(24-Apr-2024, 05:24 PM)Hardloper schreef: Heb een schatting gevraagd voor de QV op te lappen. De achterkant repareren, op diverse plekken lak bijwerken en op de kritieke plekken met transparante folie inpakken. En een stickertje plakken met de NL vlag en mijn naam zal rond de 700 euro kosten. Shit, zal wel zonder BTW zijn. Wordt het toch nog duurder dan gedacht. Maar heb wel de indruk dat het nog best meevalt. Had veel meer schade verwacht.

Ik schrik ook altijd van dit soort bedragen. Toch vind ik €700,- echt veel geld voor zo'n klein gaatje. Mijn Milan helemaal opnieuw spuiten zou €1000,- gaan kosten.

Of is die sticker zo duur  Tongue
Dat is echt goedkoop. Zo goedkoop dat ik me afvraag of ze het dan wel goed doen - two-tone is behoorlijk werk. En jouw Milan is geen metallic lak, toch? Met metallic moet je nl. uitnevelen en dat is vrij arbeidsintensief.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Apr-2024, 12:35 PM)365cycle schreef: Dat is echt goedkoop. Zo goedkoop dat ik me afvraag of ze het dan wel goed doen - two-tone is behoorlijk werk. En jouw Milan is geen metallic lak, toch? Met metallic moet je nl. uitnevelen en dat is vrij arbeidsintensief.

Ik moet er wel bij zeggen dat het geen officiële prijsopgave was. Dit was wat Ymte schreef toen ik vroeg hoeveel zoiets zou gaan kosten.

Helaas is het metallic lak, daarom moet de vm ook helemaal gespoten worden. Met gewone lak kunnen ze blijkbaar ook een deel spuiten.

Tenminste, dit is wat mij vertelt is.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
... de gierzwaluwen weer terug zijn. Heerlijk dat geluid!
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
(28-Apr-2024, 03:21 PM)Atrike schreef: ... de gierzwaluwen weer terug zijn. Heerlijk dat geluid!

Nog niet gezien. Ik verwachtte ze pas op 30 april, samen met de oranjetipjes.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Apr-2024, 10:18 AM)Wim -de roetsende schreef:
(24-Apr-2024, 05:24 PM)Hardloper schreef: Heb een schatting gevraagd voor de QV op te lappen. De achterkant repareren, op diverse plekken lak bijwerken en op de kritieke plekken met transparante folie inpakken. En een stickertje plakken met de NL vlag en mijn naam zal rond de 700 euro kosten. Shit, zal wel zonder BTW zijn. Wordt het toch nog duurder dan gedacht. Maar heb wel de indruk dat het nog best meevalt. Had veel meer schade verwacht.

Ik schrik ook altijd van dit soort bedragen. Toch vind ik €700,- echt veel geld voor zo'n klein gaatje. Mijn Milan helemaal opnieuw spuiten zou €1000,- gaan kosten.

Of is die sticker zo duur  Tongue

Dit is met gedeeltelijk inpakken met transparante bescherm folie en op diverse plekken bij werken. Dat lokaal bijwerken was iets van 300 euro. Maar moet nog de officiele offerte krijgen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Op welke plekken wil je die beschermfolie? Is de bedoeling ervan om krassen te voorkomen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Apr-2024, 03:59 PM)datakneder schreef: Nog niet gezien. Ik verwachtte ze pas op 30 april, samen met de oranjetipjes.

Oranjetipjes waren dit jaar veel eerder dan normaal. De eerste zijn al begin april gezien. Ik heb er vorige week twee gezien. Er vloog geen vlinder (koud, veel wind), behalve dat paartje oranjetipje.
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - carbon Strada 073 - Flevotrike - Quatrevelo 375
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(28-Apr-2024, 08:51 PM)ZoefZoef schreef: Op welke plekken wil je die beschermfolie? Is de bedoeling ervan om krassen te voorkomen?

Zijkanten en bij het instap gat de rand. En ja om krassen te voorkomen. Kreeg advies om het niet helemaal te doen, omdat dit niet heel handig was als het verwijderd moet worden. Maar bij het instap gat is er al een plekje waar je het carbon ziet zitten. Daar is zelfs de witte grondlak eraf
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(29-Apr-2024, 09:38 AM)Hardloper schreef: Maar bij het instap gat is er al een plekje waar je het carbon ziet zitten. Daar is zelfs de witte grondlak eraf

Hoe is dit gebeurt dan? En waar bedoel je dan precies, het instapgat is nogal groot.

Of komt de kap daar tegenaan?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR  -  M5 Minimal.Bike  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Hoe gebeurd vind ik moeilijk te zeggen. Maar het is maar een heel klein plekje he. Nog geen halve cm groot.

Maar ik heb iets van als ze hem dan toch even onderhanden nemen. Laten we zorgen dat het gewoon net wat beter uitziet en beschermd is.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Ik ben blij omdat de korte fietsvakantie goed bevallen is, behalve dan dat ik rechtopfietsen echt niet meer gewend ben. Zie het andere draadje. Van huis via Wehl, naar Eldrik, langs de oude Ijssel naar Doesburg, bij Dieren de Lange Juffer, de veluwe op. Prachtige route, hij kon goed klimmen. Pa had de tent en de kookspullen extra. Heb tegen hem gegrapt dat ie op de terugweg een paar bakstenen in zijn tas kreeg. Verder via Schaarsbergen en dan in Arnhem nog even wat avondeten halen. Camping Warnsborn is goed bevallen, rustig, lekkere warme douche. En vooral omdat net achter de camping een prachtig beekdalletje ligt, konden we wat wandelen. Dat ging steeds beter met zijn voet. Ook nog even bij de groene Bedstee geweest, een prachtig groene holle heg in een heuvelachtig landschap. Ik was vergeten hoe steil het daar is, maar wel indrukwekkend die hoogte verschillen zo dicht bij huis. Het zijn daar een paar oude Landgoederen aan elkaar, de omgeving is dus deels bos, deels park(bos) maar wel mooi gedaan. Hij kan dat ook wel waarderen. En de merels rond de tent, en de vleermuisjes in de avond etc. Terug via het pontje Huissen-Loo. Mooi om te zien hoe hij het landschap dichter bij huis begon te herkennen.

Het gevoel om weer thuis te komen op eigen kracht, na een reis dat heeft ie in ieder geval gehad. En verder is het gewoon een bikkel. Het was 5 graden de eerste nacht. Dus hield hij maar een t shirtje aan in de slaapzak. Koud vond ie het niet. Tent op zetten, eten maken dat doet ie bij de scouting ook. Kun je prima mee op pad. Af en toe als hij weer naast me kwam fietsen dacht ik uit mijn ooghoek een volwassene te zien, maar het was echt mijn jochie van 14.
Antwoord }


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 19 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
KIWA track en trace systeem
Het is even on hol...ZoefZoef — 01:05 AM
KIWA track en trace systeem
De AXA lijkt verdach...Arno boogaart — 12:51 AM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Laat eventueel de te...Fietsbennie — 12:08 AM
KIWA track en trace systeem
Het is even on hold ...Hoekie — 11:37 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Wat bekendheid gener...Hoekie — 11:30 PM
De Waterlandse Liggers
Na een maand te hebb...GertBr — 11:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Bekendheid is ook ni...Bianca F — 10:54 PM
Hase pino verbouwing
Onze hase pino is al...blokdoorn — 10:02 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Nou ik denk eerder a...Hardloper — 02:43 PM
OBT 2024 Rotterdam
Als ik mee doe . Dan...Hardloper — 02:39 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Met zo'n voornemen m...Bob Hagendijk — 02:27 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mooi forumpje dit :D365cycle — 02:07 PM
LinkedIn / Velomobiel promotie
Niet alleen op Linke...365cycle — 02:04 PM
OBT 2024 Rotterdam
Voor stallers heb ik...365cycle — 01:54 PM
KIWA track en trace systeem
In een wielkast zou ...365cycle — 01:46 PM
KIWA track en trace systeem
Heb de vraag uitgeze...Arno boogaart — 12:58 PM
Het nieuwe wapen tegen fatbikes: de rol...
Iemand een Optima Ri...TimSch — 11:00 PM