Topics: 0
Bedankt: 482
318 x bedankt in 167 berichten
(, 12:12 PM)Hardloper schreef: Zou die ingestelde FTP dan juist hoger moeten liggen of juist lager?
Je FTP ligt ergens in zone 4, in de buurt van 103% van je CP. Als ik naar je vermogensgrafiekje van 'de dag voor Utrecht' (in bericht #4638) kijk is het nu om een of andere reden ingesteld op ongeveer 360 W.
Zoals 365cycle hierboven ook al aangaf, dat lijkt aanzienlijk teveel.
Gelukkig is op basis van het voor jou maximaal haalbare tempo gedurende 1 uur je loop-FTP prima in te schatten. Stel dat je 70 kg weegt en je maximaal haalbare tempo is 12 km/u, dan is je loop-FTP af te schatten op 70 * 12 * 0,263 (W/kg/km/u) dus ongeveer 220 W. Als je dat kunt invoeren als FTP-waarde moeten de grafiekjes voor vermogenszones en hartslagzones meer op elkaar gaan lijken, net zoals bij de grafiekjes van 365cycle.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'
Topics: 91
Bedankt: 2732
3074 x bedankt in 2143 berichten
Maximale snelheid voor langere tijd?
Het is niet dat ik wil opscheppen. Maar de laatste keer dat ik aan het intervallen was, zat ik over de 20km/u
Dit zijn de volgens Stryd berekende periodes in de zones van de zaterdag:
Dit lijkt misschien iets realistischer.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Topics: 0
Bedankt: 482
318 x bedankt in 167 berichten
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Maximale snelheid voor langere tijd?
Yup, met als 'langere tijd' een vol uur.
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Het is niet dat ik wil opscheppen. Maar de laatste keer dat ik aan het intervallen was, zat ik over de 20km/u
Dat doe ik je (zonder fiets
) niet na, maar voor 20 km/u heb je bij 70 kg dus 70 * 20 * 0,263 W/kg/km/u nodig, dus ongeveer 367 W Feitelijk nog iets meer, bij een dergelijk tempo wordt de luchtweerstand een grotere factor. Is ergens per abuis je intervaltempo opgevoerd als FTP-tempo?
(11 uren geleden)Hardloper schreef: Dit zijn de volgens Stryd berekende periodes in de zones van de zaterdag:
Dit lijkt misschien iets realistischer.
Dat zijn de waarden van een prima tempotraining. In wielerjargon is dat ongeveer 'sweetspotten'.
Airborne Valkyrie - Airborne Carpe Diem - Van Nicholas Euros - Litespeed Ultimate - Koga Miyata FPC - Optima Baron - Optima Orca - Hase Pino - HP Gekko 20 FX - M5 Lowracer - Quest 259 'Quifje'