Waardering:
  • 4 stemmen - gemiddelde waardering is 4.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
(11-Jul-2025, 05:10 PM)365cycle schreef: Er is nog een regel voor fietsers. Ik ben momenteel even niet in de gelegenheid die op te zoeken

Ik heb even de RVV doorzocht op het woord links. Ik zie niets specifiek voor fietsers.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
https://www.rtvnoord.nl/112/1321875/112-...afgesloten

QV aangereden


Volgende artikel maakt wel een beetje goed; betonblokken aangereden door automobilist
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb vandaag alleen de stukje hout geschuurd na de eerste laag epoxy die nog op de houten VM moeten.
Ik heb ontdekt dat de lowracer een slag in het voorwiel heeft. Vanwege de monovork en de interne nippels het meest vervelende wiel om te stellen.
Al het materiaal voor de rest van de schutting ligt in de tuin, vast een gaatje graven gaat niet, want dan moet eerst de oude eruit voordat ik het stoeprandje daar onderuit krijg, en als ik dat doe kunnen de poezen niet in de tuin loslopen, en loopt iedereen de tuin in. De voorband van de Raleigh lijkt een scheur te hebben. De Kingcycle heeft nu een triple, maar de ketting is te lang daarvoor.

Gelukkig is het wel gelukt om het dual lock klitteband weer op het houdertje van de fietscomputer van de Milan te plakken.

Maar ik had wel meer willen doen vandaag.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper , 365cycle
Omdat ik op dit moment bijna dagelijks een kapotte fles of glas op het fietspad tegenkom. Steeds op totaal andere plekken dus het zal niet 1 persoon zijn, zou er iets in de lucht zitten waardoor men dit grappig vindt? Zeker 5 keer in de afgelopen week.

Wel blij omdat mijn GP5000 banden zich er tot nu toe niks van aantrekken en gewoon vol lucht blijven, ook als ik er vol doorheen moest.
Antwoord }
Uur bezig geweest om een bandje te plakken, meerdere keren wiel en band erop en eraf.. blijkt dat ik vergeten was om het plasticje van het plakkertje te halen.. Doh


En nog verbrand ook  Cry
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Fietsbennie , Willeke_IGKT
(17-Jul-2025, 09:12 PM)Gideonaut schreef: Uur bezig geweest om een bandje te plakken, meerdere keren wiel en band erop en eraf.. blijkt dat ik vergeten was om het plasticje van het plakkertje te halen.. Doh


En nog verbrand ook  Cry
Jij test de band niet eerst even voordat je 'm weer in het wiel legt?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
jawel maar hij liep niet direct leeg, pas na een paar minuten fietsen, en het plakkertje checken was niet het eerste wat in mij opkwam, eerst voelen voor steentjes, daarna het ventiel en toen pas viel het plakkertje van de band..
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(17-Jul-2025, 09:12 PM)Gideonaut schreef: blijkt dat ik vergeten was om het plasticje van het plakkertje te halen.. Doh

Welke plakkertjes gebruik jij dan?

Die van mij hebben zo'n aluminiumfolie-achtige achterkant. Het plasticje aan de voorkant laat ik meestal zitten.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: LigfietsWilsum , Willeke_IGKT
(17-Jul-2025, 10:36 PM)Wim -de roetsende schreef: Welke plakkertjes gebruik jij dan?


Die van mij hebben zo'n aluminiumfolie-achtige achterkant. Het plasticje aan de voorkant laat ik meestal zitten.


Ik had ooit eens het luxe variant (een plastic doosje inplaats van metaal) bandplakspulletjes gekocht bij de praxis en daar zat een groot rubber lapje in die je in stukjes moet knippen, die heeft een wit velletje die je er af moet pulken voordat je hem plakt.
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | WAW #15 | DF XL 288? | Raptobike | Whike | ICE Trice QNT | Optima Baron (custom)
Antwoord }
(17-Jul-2025, 10:54 PM)Gideonaut schreef: Ik had ooit eens het luxe variant (een plastic doosje inplaats van metaal) bandplakspulletjes gekocht bij de praxis en daar zat een groot rubber lapje in die je in stukjes moet knippen, die heeft een wit velletje die je er af moet pulken voordat je hem plakt.

Ik gebruik al mijn hele leven plakkertjes van Rema TipTop. 

Gaan nooit los, mits je de juiste bandenplaktechniek toepast. En dan bedoel ik uiteraard de variant waarbij de hamer met de ronde kop wordt gebruikt  Big Grin Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
..omdat het niet loopt zoals ik gehoopt had.
Ik dacht dat het vrij makkelijk was om de voorwielen van de roets te verwisselen zodat de 'oude' 209 van eigenaar zou kunnen wisselen dit weekend. Deze 'oude' is namelijk voorzien van een DoON naafdynamo en bijbehorende verlichting en dat dacht ik wel even makkelijk over te kunnen zetten. Nou, nee dus.

Allereerst begonnen de verlichting te demonteren. Daarvoor moest. De boegspriet eraf, omdat de bekabeling daar doorheen loopt onder andere, maar ook verder door het frame. Dat ging al niet, omdat ik een inbussleuteltje nodig had dat ik uiteraard weer kwijt was. Een schroevendraaier bleek gelukkig een prima alternatief. Vervolgens zie je de draden lopen en besef je 'dat gaat nooit door de boorgaten passen' dus moest er daarin geknipt worden. Ofwel: die moeten straks weer gefixt worden zodat het weer allemaal werkt. Zal ook wel niet lekker gaan. Maar het volgende vraagstuk dook als snel op: hoe ga ik dat dunne kabeltje door het boorgat het frame uitkrijgen? Ik ben er nog niet uit. Alles opzij gezet, voorwiel eruit.

Ondertussen ook fiets twee deels demonteren: spatbordje, schijfrem los en dan het wiel eruit.at lukt maar moeizaam. Het wiel wil er niet makkelijk uit. En eenmaal gelukt denk je de twee wielen dus te wisselen en dan kom je erachter dat beide een ander asbreeste hebben Sad. In de ene vork zit een bus. Althans, dat vermoed ik. Zal Derk nog een mailtje sturen, wil niet het risico lopen dat ik straks een voorvork verziek.

En dan nog een van de voorwielen. Die heb ik even schoongemaakt want er zat wat viezigheid op. En dan draai je m vervolgens rond en hoor je licht geknars. Alsof er een lager kapot is ofzo. Dat was nog niet zo volgens mij Sad

Morgen dus nog geen verkoop van de roets,.gok ik :/
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 02:53 AM)ZoefZoef schreef: Maar het volgende vraagstuk dook als snel op: hoe ga ik dat dunne kabeltje door het boorgat het frame uitkrijgen? Ik ben er nog niet uit. 

Garen erin aan de ene kant, stofzuiger aan de andere kant.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
(14-Jul-2025, 08:25 PM)Bob Hagendijk schreef: Omdat ik op dit moment bijna dagelijks een kapotte fles of glas op het fietspad tegenkom. Steeds op totaal andere plekken dus het zal niet 1 persoon zijn, zou er iets in de lucht zitten waardoor men dit grappig vindt? Zeker 5 keer in de afgelopen week.

Warm weer = fles onder de snelbinder
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Ik weet niet hoe het in elkaar zit. Ik denk dat de stugheid van het kabeltje niet helpt, en mogelijk dat deze onder een hoek door het gaatje gaat. Dan zal de boel denk ik een beetje klemmen op het knikje wat de kabel moet maken. Als je het daar weer een beetje recht kunt duwen, en ergens recht aan het kabeltje kunt trekken helpt dat wel.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 07:56 AM)Jeroen S schreef: Ik weet niet hoe het in elkaar zit. Ik denk dat de stugheid van het kabeltje niet helpt, en mogelijk dat deze onder een hoek door het gaatje gaat. Dan zal de boel denk ik een beetje klemmen op het knikje wat de kabel moet maken. Als je het daar weer een beetje recht kunt duwen, en ergens recht aan het kabeltje kunt trekken helpt dat wel.

Tja, als je iets los gaat halen, dan kom je altijd iets tegen. Meestal niet de leukste dingen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Boyd Maduro
(, 02:53 AM)ZoefZoef schreef: 1 Vervolgens zie je de draden lopen en besef je 'dat gaat nooit door de boorgaten passen' dus moest er daarin geknipt worden. 

2 Zal Derk nog een mailtje sturen, wil niet het risico lopen dat ik straks een voorvork verziek.

3 Alsof er een lager kapot is ofzo. Dat was nog niet zo volgens mij Sad

4 Morgen dus nog geen verkoop van de roets,.gok ik :/

1 Hoe zijn die dan ooit op de plek terechtgekomen waar ze nu zitten? Ook even aan Derk vragen, voordat je gaat knippen.

2 Dat lijkt mij heel verstandig.

3 Een lager gaat niet kapot door het schoonmaken van de velg  Big Grin  Door het wiel in de hand rond te draaien zit er geen druk op het wiel/lager. Dat is wel zo als het wiel gemonteerd is. Misschien dat het daardoor komt.

4 Je kunt pas de huid verkopen als je de beer geschoten hebt  Wink Tongue  Oftewel: je kunt pas een roeifiets verkopen, als je klaar bent met klussen  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 10:05 AM)Wim -de roetsende schreef:
(, 02:53 AM)ZoefZoef schreef: 1 Vervolgens zie je de draden lopen en besef je 'dat gaat nooit door de boorgaten passen' dus moest er daarin geknipt worden. 

2 Zal Derk nog een mailtje sturen, wil niet het risico lopen dat ik straks een voorvork verziek.

3 Alsof er een lager kapot is ofzo. Dat was nog niet zo volgens mij Sad

4 Morgen dus nog geen verkoop van de roets,.gok ik :/

1 Hoe zijn die dan ooit op de plek terechtgekomen waar ze nu zitten? Ook even aan Derk vragen, voordat je gaat knippen.
>> De draden zijn eerst naar 'binnen' gevoerd en daar met elkaar verbonden en/of voorzien van een connector/krimpfolie. Alles zit keurig weggewerkt in de boegspriet.

2 Dat lijkt mij heel verstandig.
>> Gedaan inmiddels. Ik denk dat het een bus is, die er dus uit zou moeten. Kan me niet voorstellen dat Derk aparte voorvorken heeft laten maken voor fietsen met en voor fietsen zonder naafdynamo.   
3 Een lager gaat niet kapot door het schoonmaken van de velg  Big Grin  Door het wiel in de hand rond te draaien zit er geen druk op het wiel/lager. Dat is wel zo als het wiel gemonteerd is. Misschien dat het daardoor komt.
>> Geen idee. Ik heb er even geen verklaring voor. Enige dat ik kan bedenken is dat warm water het kogellagervet heeft verplaatst misschien of dat er een zondkorreltje op een plek heeft weten te komen waar ie niet zou moeten komen.
4 Je kunt pas de huid verkopen als je de beer geschoten hebt  Wink Tongue  Oftewel: je kunt pas een roeifiets verkopen, als je klaar bent met klussen  Big Grin
>> De verkoop ging wat sneller dan verwacht.  En het ombouwen wat minder makkelijk dan gedacht.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Omdat ik weer een wegafsluiting tegenkwam die niet goed stond aangegeven, zodat ik kon uitstappen om mijn VM om te draaien en een stuk terug kon rijden om een alternatieve route te nemen.
Dit is nu de tweede keer in korte tijd dat ik dit tegenkom. Voor auto's staat alles weken van te voren aangegeven, maar voor fietsen? Als je mazzel hebt staat er een bordje op de dag van afsluiting.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(, 10:16 AM)Frutsel schreef: Voor auto's staat alles weken van te voren aangegeven, maar voor fietsen? Als je mazzel hebt staat er een bordje op de dag van afsluiting.

Helaas zeer herkenbaar.

Een tijdje terug reed ik mijn ww-route richting Deventer, dit is een hele drukke forenzen route, en waren ze opeens de weg aan het herstellen met van die mega-grote-Asfaltmachines.

Geen alternatief en de mensen die bij de wegafzetting stonden wisten ook geen alternatief.

Ik wist wel een alternatief, maar dat is echt zeker 8 of 10km om. Op een ww-afstand van 15km kan iedereen wel bedenken dat je dan te laat op je werk komt.

Opeens zag ik dat iemand van de andere kant via een grasstrook gewoon langs die mega-machines reed. Ik vond het onverantwoord, maar uiteindelijk deden ik en de anderen het ook. Op die route rijden dus echt heel veel middelbare scholieren. 

Plan/Doe die herstelwerkzaamheden gewoon even buiten de spits om.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - DF 282
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT
Ze waren hier afgelopen week het fietspad voor de school aan het afsluiten.
In de laatste week voor de zomervakantie, haha Big Grin
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Antwoord }
Ik had gisteren op de top van een smal boog bruggetje twee hekjes om alles behalve voetgangers en standaard fietsers te stoppen. Rolstoelers en mensen met een van Raam trike komen daar niet door.

Ik heb sinds ik in Engeland gefietst valt het me steeds weer op dat ook in Nederland fietspaden vaak afgesloten zijn voor buitengewone fietsen. Meestal is de omweg niet lang maar nooit aangegeven.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle
(, 10:29 AM)Wim -de roetsende schreef:
(, 10:16 AM)Frutsel schreef: Voor auto's staat alles weken van te voren aangegeven, maar voor fietsen? Als je mazzel hebt staat er een bordje op de dag van afsluiting.



Plan/Doe die herstelwerkzaamheden gewoon even buiten de spits om.

Ik denk niet dat dit haalbaar is gezien alle werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden (en mogelijke personele problemen)
Met 3 stuurtypes in de hand, fietst men door het ganse land ( en daarbuiten)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(9 uren geleden)Josligfiets schreef: Ik denk niet dat dit haalbaar is gezien alle werkzaamheden die uitgevoerd moeten worden (en mogelijke personele problemen)

Het zou zeker haalbaar moeten zijn om van te voren aan te geven dat er werkzaamheden aankomen en om de alternatieve routes aan te geven, en niet alleen met straatnamen maar ook voor fiets routes, inclusief knooppunten routes. 

Het is allemaal zeldzaam maar ik heb het in gebruik gezien. En ik heb heel vaak gezien dat er geen of onvoldoende informatie is over alternatieven.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende , 365cycle
Buiten de spits gaat een beetje lastig als het een paar dagen duurt. De vorige afsluiting was ergens in een wijk. Dat was op zich geen doorgaande route (behalve voor mij misschien). Maar de afsluiting waar ik vandaag tegenaan liep is op de doorgaande route naar Alphen a/d Rijn. Aangezien je daar ingesloten zit tussen een kanaal en een N-weg moet je een stuk terug en dan een behoorlijk stuk om. Nu heb ik daar wel vaker gereden, en weet ik dus hoe ik verder moest, maar anders word je daar echt niet blij van.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle
Het grootste deel van die werkzaamheden is al tijden van te voren gepland en zeker bij grote klussen gaat er een maandenlang vergunningsaanvraag traject aan vooraf. Alleen al een flora en fauna onderzoek mag je wel 1,5 jaar voor rekenen. Dan kun je ook best even nadenken over een goede omleiding en een stel bordjes.

Als je de weg weet, komt het meestal wel goed, omdat je dan ook een alternatief weet. Maar soms ben je ergens niet bekend en dan kan het lastig worden. Niet alle fietsers komen vlak uit de buurt.
Antwoord }
Bedankt door: Frutsel , 365cycle


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Veloquest, 18 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die lichte binnenb...365cycle — 11:49 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Ik merk dat ik met...365cycle — 11:47 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die lichte binnenban...Jeroen S — 11:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het enige verschil...Coen__ — 10:38 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Volgens mij zijn we ...Jeroen S — 10:24 PM
Verzekeren trike
Welkom Jan. Het is v...Jeroen S — 10:18 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Hans is ondertusse...gideon — 10:18 PM
VRAAG: Speling Veersysteem Challenge Fu...
Hans is ondertussen ...Jeroen S — 10:11 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Het grootste deel va...Jeroen S — 10:08 PM
Experiment met maximumsnelheid op fiets...
Hier is het ritje zo...Jeroen S — 10:02 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
De S TR versie is ...365cycle — 09:48 PM
Foto's zonder verhaal
Hè fijn, eindelijk w...ligvogel — 09:41 PM
Medeliggers onderweg
Ik haalde vanmiddag ...melle z — 09:08 PM
Verzekeren trike
Ik stel me zo voor...Wim -de roetsende — 09:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Iets lichter inder...Hoekie — 09:00 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Overigens had ik ei...mvdriel — 07:55 PM
Verzekeren trike
Welkom op het fo...Hardloper — 07:46 PM