Waardering:
  • 8 stemmen - gemiddelde waardering is 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(22-Jun-2026, 06:42 PM)LigfietsWilsum schreef: Ik had eigenlijk een mooie grommer van je verwacht, met een mooi sierlijntje tussen de strengen.
Smile

Dat zou ik kunnen doen als ik de fiets een paar weken op de juiste werkhoogte binnen zou hebben staan, met goede temperatuur. Maar het is niet mijn soort werk.

(22-Jun-2026, 06:52 PM)Gideonaut schreef: Is het heiligschennis om een reflecterend stickertje over het touwtje te plakken zodat er niet zo snel water op en tussen komt wat uiteindelijk het kwaliteit van het touwtje zou kunnen beïnvloeden?

Geen heiligschennis maar niet nodig met dit garen. Als er schuur schade gaat ontstaan kan ik met een nieuw draadje wel een sticker plakken.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jun-2026, 06:01 PM)melle z schreef: Ik heb een Baron (#9213) waarvan de onderste twee buisjes van de achterbrug gescheurd zijn bij de aansluiting met de hoofdbuis. Dit is een bekend probleem bij deze fietsen.

Is dit frame van aluminium, of staal?
Dit zou je nog wel kunnen laten lassen. In Aalten bij Rainbow kunnen ze je hier wel bij helpen, die lassen staal en aluminium. De breuk zelf lassen en er een versteviging op aanbrengen, wat zwarte lak erop en je zou er weer een tijd mee verder kunnen. (Kost waarschijnlijk wel aardig wat...)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jun-2026, 07:52 PM)Lopopodium schreef:
(22-Jun-2026, 06:01 PM)melle z schreef: Ik heb een Baron (#9213) waarvan de onderste twee buisjes van de achterbrug gescheurd zijn bij de aansluiting met de hoofdbuis. Dit is een bekend probleem bij deze fietsen.

Is dit frame van aluminium, of staal?
Dit zou je nog wel kunnen laten lassen. In Aalten bij Rainbow kunnen ze je hier wel bij helpen, die lassen staal en aluminium. De breuk zelf lassen en er een versteviging op aanbrengen, wat zwarte lak erop en je zou er weer een tijd mee verder kunnen. (Kost waarschijnlijk wel aardig wat...)

De latere frames zijn van aluminium.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Alle Baron ligfietsen zijn van aluminium. Misschien kan het weer gelast worden, misschien kan dan ook nog wel voor de juiste warmtebehandeling gezorgd worden. Maar het zou voor mij toch wel een punt van twijfel blijven, die sprong van 1 hele dikke naar 4 dunne buisjes.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het is niet echt goed te zien op de foto, maar mijn frame is echt gescheurd, het is niet alleen de poedercoating. Ik kan het zelf denk ik wel lassen en anders laat ik het aan een vriend over die dagelijks aluminium TIG-last. Ik ben van plan eerst een ±10cm lang nauw passend stukje buis in de buisjes te slaan, dan de scheuren uit te frezen en ze daarna dicht te lassen. Het zal er voorlopig wel niet van komen, ik heb genoeg rijdende fietsen en teveel andere projecten.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , 365cycle
... ik het knopje van de airco heb gevonden in mijn Quest.
Ik heb zo'n windschermpje, maar dat ligt eigenlijk altijd plat, 't zou er eigenlijk ook wel af kunnen.
Alleen bedacht ik vanochtend dat, als ik het iets rechterop zet, dat veel meer lucht door de trapgaten wordt gezogen. De afbuiging van de rijwind zorgt namelijk voor wat onderdruk boven het instapgat, en je voelt dan meteen veel meer lucht langs je benen trekken.
Antwoord }
.. het echt lekker weer was om te fietsen. Lekker in zone 2, niet oververhitten, maar wel bloedsnel (voor mijn doen dan  Shy ).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Gideonaut, die brede Duiste sturen gaan zijdelings langs de benen. Met jou smalle constructie zit die hele bocht naar beneden in de weg voor je benen. Ik denk dat het lastig gaat worden om zo'n smal maar hoog stuur bruikbaar te monteren. Misschien andersom met afgezaagde bocht en de eindjes naar boven in de ossekop/tijdritstuur positie. Maar zoals de Duitsers ook wel zeggen, proberen gaat boven studeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Niels van der Wal, Tom Fekkes, ZoefZoef, 51 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesprok...Wim -de roetsende — 05:03 PM
wat ze zeggen
Kinderen, die nog zo...Wim -de roetsende — 05:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er staat wel een w...Wim -de roetsende — 04:58 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Er staat wel een waa...Roepers — 04:55 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg ...Wim -de roetsende — 04:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gideonaut, die brede...Jeroen S — 04:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Check die fiets gewo...ZoefZoef — 02:35 PM
wat ze zeggen
Ik kreeg vandaag van...Willeke_IGKT — 12:57 PM
Medeliggers onderweg
Ik werd aangesproken...datakneder — 12:43 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
.. het echt lekker w...datakneder — 12:29 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Allen, alvast erg be...EnriceV82 — 12:02 PM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Als je lang bent, zo...Lopopodium — 11:52 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraar...EnriceV82 — 11:03 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Het maakt uiteraard ...Lopopodium — 10:55 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Welkom op het forum!...Roepers — 09:42 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Ik heb hier in de sc...datakneder — 09:26 AM
Challenge Fujin eerste generatie: risico
Hoi beste ligfietser...EnriceV82 — 09:16 AM