Waardering:
  • 8 stemmen - gemiddelde waardering is 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(22-Jun-2026, 06:42 PM)LigfietsWilsum schreef: Ik had eigenlijk een mooie grommer van je verwacht, met een mooi sierlijntje tussen de strengen.
Smile

Dat zou ik kunnen doen als ik de fiets een paar weken op de juiste werkhoogte binnen zou hebben staan, met goede temperatuur. Maar het is niet mijn soort werk.

(22-Jun-2026, 06:52 PM)Gideonaut schreef: Is het heiligschennis om een reflecterend stickertje over het touwtje te plakken zodat er niet zo snel water op en tussen komt wat uiteindelijk het kwaliteit van het touwtje zou kunnen beïnvloeden?

Geen heiligschennis maar niet nodig met dit garen. Als er schuur schade gaat ontstaan kan ik met een nieuw draadje wel een sticker plakken.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jun-2026, 06:01 PM)melle z schreef: Ik heb een Baron (#9213) waarvan de onderste twee buisjes van de achterbrug gescheurd zijn bij de aansluiting met de hoofdbuis. Dit is een bekend probleem bij deze fietsen.

Is dit frame van aluminium, of staal?
Dit zou je nog wel kunnen laten lassen. In Aalten bij Rainbow kunnen ze je hier wel bij helpen, die lassen staal en aluminium. De breuk zelf lassen en er een versteviging op aanbrengen, wat zwarte lak erop en je zou er weer een tijd mee verder kunnen. (Kost waarschijnlijk wel aardig wat...)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jun-2026, 07:52 PM)Lopopodium schreef:
(22-Jun-2026, 06:01 PM)melle z schreef: Ik heb een Baron (#9213) waarvan de onderste twee buisjes van de achterbrug gescheurd zijn bij de aansluiting met de hoofdbuis. Dit is een bekend probleem bij deze fietsen.

Is dit frame van aluminium, of staal?
Dit zou je nog wel kunnen laten lassen. In Aalten bij Rainbow kunnen ze je hier wel bij helpen, die lassen staal en aluminium. De breuk zelf lassen en er een versteviging op aanbrengen, wat zwarte lak erop en je zou er weer een tijd mee verder kunnen. (Kost waarschijnlijk wel aardig wat...)

De latere frames zijn van aluminium.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Alle Baron ligfietsen zijn van aluminium. Misschien kan het weer gelast worden, misschien kan dan ook nog wel voor de juiste warmtebehandeling gezorgd worden. Maar het zou voor mij toch wel een punt van twijfel blijven, die sprong van 1 hele dikke naar 4 dunne buisjes.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het is niet echt goed te zien op de foto, maar mijn frame is echt gescheurd, het is niet alleen de poedercoating. Ik kan het zelf denk ik wel lassen en anders laat ik het aan een vriend over die dagelijks aluminium TIG-last. Ik ben van plan eerst een ±10cm lang nauw passend stukje buis in de buisjes te slaan, dan de scheuren uit te frezen en ze daarna dicht te lassen. Het zal er voorlopig wel niet van komen, ik heb genoeg rijdende fietsen en teveel andere projecten.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , 365cycle
... ik het knopje van de airco heb gevonden in mijn Quest.
Ik heb zo'n windschermpje, maar dat ligt eigenlijk altijd plat, 't zou er eigenlijk ook wel af kunnen.
Alleen bedacht ik vanochtend dat, als ik het iets rechterop zet, dat veel meer lucht door de trapgaten wordt gezogen. De afbuiging van de rijwind zorgt namelijk voor wat onderdruk boven het instapgat, en je voelt dan meteen veel meer lucht langs je benen trekken.
Antwoord }
.. het echt lekker weer was om te fietsen. Lekker in zone 2, niet oververhitten, maar wel bloedsnel (voor mijn doen dan  Shy ).
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
Gideonaut, die brede Duiste sturen gaan zijdelings langs de benen. Met jou smalle constructie zit die hele bocht naar beneden in de weg voor je benen. Ik denk dat het lastig gaat worden om zo'n smal maar hoog stuur bruikbaar te monteren. Misschien andersom met afgezaagde bocht en de eindjes naar boven in de ossekop/tijdritstuur positie. Maar zoals de Duitsers ook wel zeggen, proberen gaat boven studeren.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
... omdat ik er achter kwam dat de lokale fietsenmaker niet opgedoekt is, maar verhuisd.
Antwoord }
Op het werk is de koeling stuk, het liep nogal op met de temperatuur, waardoor we de deur maar dicht hebben gedaan. Een mooi excuus om een middagje vrij te nemen. Had nog een ietwat groene route in gedachten, maar helaas was dat achteraf straatje, de Omsteg bij Netterden, net voorzien van een verse dikke grindlaag. Niet ideaal met de dunne bandjes van de Lowracer. Dus toch maar de wat grotere weg zonder bomen. Nog even wat kleinigheden ingekocht in Emmerich en thuis lekker rustig aan gedaan. Op de fiets gaat het wel, maar echt lekker vindt ik het niet. De ambulance kwam iemand ophalen in het centrum van Emmerich, mogelijk was de hitte toch iets te veel geworden? De Noodarts kwam er ook nog bij. 

Kortom rustig aan bij die hitte, wel blij dat ik toch een beetje extra gefietst heb.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Gisteren was het in mijn klaslokaal 32 graden. Na half 11 was het eigenlijk al niet meer te doen. Om half 1 mochten ze gelukkig naar huis.

Ik ben vandaag vrij, maar ik ben blij voor de kinderen en de collega's dat de school vandaag is gesloten.



De meeste beleidsmakers/ambtenaren/ministers/enz. werken in kantoren met klimaatbeheersing en/of airco's.

Een groot deel van de kinderen in Nederland zit een groot deel van de dag in lokalen/scholen die in de winter erg koud zijn en in de zomer bloedheet.
Thys 209 Rowingbike - M5 CHR - DF 282 - DFxl 137 - Rans Dynamik Pro - M5 MinimalBike
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 16 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Mijn CHR Carbon High Racer
Een container frames...ZoefZoef — 11:23 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gisteren was het in ...Wim -de roetsende — 11:23 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
En als je dat gaat d...Arend-Jan — 10:45 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Met gas lassen is be...melle z — 10:40 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Ik wil gewoon staal/...Jeroen S — 10:18 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Maar advies blijft, ...melle z — 10:16 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft...Hardloper — 09:54 AM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de f...Wim -de roetsende — 09:27 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Mijn vader heeft e...Wim -de roetsende — 09:24 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Welk materiaal wil j...Hardloper — 09:07 AM
Banden, banden en nog eens banden
4000 vind ik nog...TimSch — 08:43 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Een MIG lasapparaat ...melle z — 08:39 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Uit ervaring kan ik ...Gideonaut — 12:30 AM
beginner lasapparaat advies gevraagd.
Heel lang geleden he...Jeroen S — 12:16 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op het werk is de ko...Jeroen S — 11:51 PM
Mijn CHR Carbon High Racer
De status van de fra...liggende daan — 11:42 PM
Marco's ligfietstochten
Ook mijn laatste ont...Roepers — 09:10 PM