Waardering:
  • 8 stemmen - gemiddelde waardering is 4.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(22-Jun-2026, 06:42 PM)LigfietsWilsum schreef: Ik had eigenlijk een mooie grommer van je verwacht, met een mooi sierlijntje tussen de strengen.
Smile

Dat zou ik kunnen doen als ik de fiets een paar weken op de juiste werkhoogte binnen zou hebben staan, met goede temperatuur. Maar het is niet mijn soort werk.

(22-Jun-2026, 06:52 PM)Gideonaut schreef: Is het heiligschennis om een reflecterend stickertje over het touwtje te plakken zodat er niet zo snel water op en tussen komt wat uiteindelijk het kwaliteit van het touwtje zou kunnen beïnvloeden?

Geen heiligschennis maar niet nodig met dit garen. Als er schuur schade gaat ontstaan kan ik met een nieuw draadje wel een sticker plakken.
Voornaamste fietsen: B4M 041 - M5 Cmpct -  Whike  -  Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, 
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jun-2026, 06:01 PM)melle z schreef: Ik heb een Baron (#9213) waarvan de onderste twee buisjes van de achterbrug gescheurd zijn bij de aansluiting met de hoofdbuis. Dit is een bekend probleem bij deze fietsen.

Is dit frame van aluminium, of staal?
Dit zou je nog wel kunnen laten lassen. In Aalten bij Rainbow kunnen ze je hier wel bij helpen, die lassen staal en aluminium. De breuk zelf lassen en er een versteviging op aanbrengen, wat zwarte lak erop en je zou er weer een tijd mee verder kunnen. (Kost waarschijnlijk wel aardig wat...)
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
(22-Jun-2026, 07:52 PM)Lopopodium schreef:
(22-Jun-2026, 06:01 PM)melle z schreef: Ik heb een Baron (#9213) waarvan de onderste twee buisjes van de achterbrug gescheurd zijn bij de aansluiting met de hoofdbuis. Dit is een bekend probleem bij deze fietsen.

Is dit frame van aluminium, of staal?
Dit zou je nog wel kunnen laten lassen. In Aalten bij Rainbow kunnen ze je hier wel bij helpen, die lassen staal en aluminium. De breuk zelf lassen en er een versteviging op aanbrengen, wat zwarte lak erop en je zou er weer een tijd mee verder kunnen. (Kost waarschijnlijk wel aardig wat...)

De latere frames zijn van aluminium.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Alle Baron ligfietsen zijn van aluminium. Misschien kan het weer gelast worden, misschien kan dan ook nog wel voor de juiste warmtebehandeling gezorgd worden. Maar het zou voor mij toch wel een punt van twijfel blijven, die sprong van 1 hele dikke naar 4 dunne buisjes.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
Het is niet echt goed te zien op de foto, maar mijn frame is echt gescheurd, het is niet alleen de poedercoating. Ik kan het zelf denk ik wel lassen en anders laat ik het aan een vriend over die dagelijks aluminium TIG-last. Ik ben van plan eerst een ±10cm lang nauw passend stukje buis in de buisjes te slaan, dan de scheuren uit te frezen en ze daarna dicht te lassen. Het zal er voorlopig wel niet van komen, ik heb genoeg rijdende fietsen en teveel andere projecten.
Optima Stinger | 2x Dries Baron
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , martinR , 365cycle
... ik het knopje van de airco heb gevonden in mijn Quest.
Ik heb zo'n windschermpje, maar dat ligt eigenlijk altijd plat, 't zou er eigenlijk ook wel af kunnen.
Alleen bedacht ik vanochtend dat, als ik het iets rechterop zet, dat veel meer lucht door de trapgaten wordt gezogen. De afbuiging van de rijwind zorgt namelijk voor wat onderdruk boven het instapgat, en je voelt dan meteen veel meer lucht langs je benen trekken.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: Willeke_IGKT, 17 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
... ik het knopje va...LigfietsWilsum — 07:39 AM
Zomercompetitie 2026
Ziet er een beetje j...Lopopodium — 11:30 PM
Zomercompetitie 2026
Schrijf je vooral ...datakneder — 11:20 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Dan ben ik benieuw...Hoekie — 08:37 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Stichtse brug (E...Niels van der Wal — 07:48 PM
Zomercompetitie 2026
Zoals beloofd staat ...Boyd Maduro — 06:09 PM
Moordenaar op een ligfiets?
Voor de nieuwsgierig...Lopopodium — 12:55 PM
Route tips gevraagd: Goes Esonstad
Zo, morgen de te...Hoekie — 12:11 PM
Medeliggers onderweg
Op de heenweg nu ook...Hoekie — 12:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het is niet echt goe...melle z — 08:32 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Alle Baron ligfietse...Jeroen S — 07:46 AM
Moordenaar op een ligfiets?
Gisteravond keken we...TvWijk — 01:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron...ZoefZoef — 10:16 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb een Baron (#...Lopopodium — 07:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk ee...Willeke_IGKT — 07:32 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Is het heiligschenni...Gideonaut — 06:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik had eigenlijk een...LigfietsWilsum — 06:42 PM